Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

+27
Parisienne
TukTuk
Emma_
Fayebella
Lilou
Lady4
SuperGrover
Lejow
patjuhhh
Caresses
SleepingBeauty
Spring
Tania
Lotus
Jeanette
SoGood
Minx
Schaapke
blondje1313
Liz
Atelier Madame
Raindrop
Dani
Rush
Darius
flower
Travelgurly
31 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen. - Pagina 5 Empty Re: Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

Bericht  Lady4 wo 21 sep 2011 - 22:08

Parisienne schreef:
Rush schreef:Mijn broer heeft bijv. een keer heel hard tegen de muur geslagen toen hij kwaad was. Zijn dokter zat bij ons in het dorp en hij woonde 15km verderop, vrijwel naast het ziekenhuis. Hij is toen direct naar het ziekenhuis gegaan, maar was wel z`n eigen risico kwijt.

Omdat z`n hand alleen dik was en niet obvious gebroken, had hij eerst naar de huisarts moeten gaan en dan doorverwezen worden naar het ziekenhuis. Dan was hij z`n eigen risico niet kwijt geweest.

Bizar he, sommige onzinnige regels?!

Dast vind ik dus geen onzinnige regel. Je wilt echt niet weten met wat voor onzinngheden mensen bij ons op de SEH komen. Klachten waarvoor je makkelijk naar de HA had gekund. Dat zijn de dingen die de zorg zo reteduur maken. Een bezoekje aan de SEH kost geloof ik zo'n 800 euro, tegen 90 euro bij de HA. Ik vind het terecht dat je eigen risico dan ingenomen wordt, wat ons betreft mag daar nog een boete overheen komen ook.

De SEH is voor spoedeisende gevallen, niet voor een zere enkel waar je al drie weken last van hebt en ineens niet meer mee wilt rondlopen (en dan ook nog midden in de nacht langskomen.) Een HA is voor het eerste onderzoek en kan over het algemeen vrij goed inschatten of iemand doorverwezen moet worden naar het ziekenhuis.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen. - Pagina 5 Empty Re: Zorgverzekering! pfff wat een veranderingen.

Bericht  Rush wo 21 sep 2011 - 22:09

Ja Lady, er is ook niet voor niets een huisartsenpost in het weekend etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lady4 wo 21 sep 2011 - 22:10

Maura schreef:Wat is verstandig om te doen voor 2012?

Ik ben iemand die elke drie maanden naar de huisarts gaat voor de prikpil. De prikpil zit nu ook niet in het pakket en deze reken ik buiten mijn eigen risico af bij de apotheek. Wat ik ook doe in een jaar, mijn eigen risico wordt me meestal wel afgepakt op het eind van het jaar. Het eigen risico van 220 euro zit ik sowieso aan vast. Maar ik ben niet chronisch ziek, slik weinig tot geen medicatie en ga zo nu en dan eens naar de tandarts.

Is het niet handig om mijn maandlasten te verlagen door slechts naar een basispakket te gaan?

Ik heb al jaren alleen de basisverzekering, met aanvullend tand. Nog nooit problemen door gehad.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 wo 21 sep 2011 - 22:11

Rush schreef:Ja Lady, er is ook niet voor niets een huisartsenpost in het weekend etc.

Precies!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Emma_ wo 21 sep 2011 - 22:12

Rush schreef:Ja Lady, er is ook niet voor niets een huisartsenpost in het weekend etc.

En volgens mij gaan daar ook nog wel veel mensen naartoe die eigenlijk best tot maandag hadden kunnen wachten. Bij mijn huisarts hangt dan ook een poster met "één dagje langer wachten kan echt geen kwaad" of zoiets dergelijks. En dan daaronder een lijstje voor wanneer je wel de huisartsenpost kan inschakelen.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Tania wo 21 sep 2011 - 22:15

Emma_ schreef:

En volgens mij gaan daar ook nog wel veel mensen naartoe die eigenlijk best tot maandag hadden kunnen wachten. Bij mijn huisarts hangt dan ook een poster met "één dagje langer wachten kan echt geen kwaad" of zoiets dergelijks. En dan daaronder een lijstje voor wanneer je wel de huisartsenpost kan inschakelen.

Ja en van die mensen die 'savonds of in het weekend bellen omdat ze vinden dat ze daar recht op hebben omdat ze doordeweeks werken en dus geen tijd hebben om naar hun eigen huisarts te gaan laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 wo 21 sep 2011 - 22:17

Emma_ schreef:

Dat is ook zo, maar mensen ervaren hun eigen klachten vaak als ernstig terwijl ze dat niet zijn. En dan ook nog boos worden omdat ze drie uren moesten wachten voordat ze aan de beurt waren met hun buikpijn die al drie weken duurt. Ja sorry, die drie trauma's, reanimatie, zelfmoordpoging en hartaanval gingen net even voor.. (voorbeeldje van mijn werkdag gisteren).
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Dennenappel do 22 sep 2011 - 0:27

Hebben jullie ook iets gelezen over medicijnen? Ik las laatst een stuk dat er een vage zin in stond, dat bepaalde medicatie niet meer vergoed ging worden.
Het stond er echter zo vaag, dat de verzekering zelf kon invullen wat er wel en niet onder viel. Alleen medicijnen voor levensbedreigende situaties vielen er buiten. Ik kan het helaas niet meer terug vinden.

Zelf baal ik er ook van, ik ben nu al jaarlijks mijn eigen risico kwijt, betaal daarnaast al 15,- per maand aan medicijnen en daarnaast nog allerlei onkosten.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 1:10

Het zou in mij denk ik nooit opkomen om de huisartsenpost te bellen, of het moet wel héél erg zijn. En naar de SEH al helemaal niet! Heb alleen twee keer de HApost gebeld voor mijn kinderen voor advies en toen wilden ze ons allebei de keren zien, maar voor mezelf zou ik me al snel bezwaard voelen denk ik. Dan wacht ik wel tot maandag.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 5:19

Ik heb wel eens gehad dat ik naar de huisartsenpost ging nadat ik keihard op mijn stuitje was gevallen. De eerste hulp en huisartsenpost zaten in 1 gebouw en omdat de huisartsenpost te druk was, werd ik doorgestuurd naar de EHBO. Maar dat had ik eerst niet door en daar was ik dus achteraf niet zo blij mee. Dag eigen risico.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 5:27

PrinsesBo schreef:
Lady4 schreef:
PrinsesBo schreef:
Tania schreef:
PrinsesBo schreef:Het is allemaal niet leuk, maar wij betalen elke maand 220 euro, terwijl wij nooit wat hebben. Dat vind ik ook niet leuk.

Wees blij dat je gezond bent.Bovendien, wie zegt dat er over twee maanden geen chronische ziekte bij jou of je vriend wordt geconstateerd? Dan is al dat geld dat je tot nu toe 'voor niks' hebt betaald niet eens genoeg om het eerste jaar te betalen waarschijnlijk.

Zeg ik ergens dat ik daar niet blij om ben?
Alleen alles word gewoon duurder dat is een feit..

Dat is weer zo'n dooddoener. Ik ben ook blij dat ik gezond ben, maar daarom heb ik er nog wel de balen van dat ik me scheel betaal aan zorgverzekering. Juist omdat ik het helemaal niet gebruik. Alsof je alleen mag klagen wanneer je een chronische ziekte hebt.

Ik denk dat er dalijk gewoon een heleboel mensen zijn die, net als in Amerika, geen zorgverzekering hebben. En we wonen in Nl, dus ze worden toch wel geholpen.

Laatst is nog iedereen die in Nederland ingeschreven staat maar geen zorgverzekering heeft aangeschreven door het CVZ. Als mensen geen zorgverzekering afsluiten of ontheffing aanvragen krijgen ze een flinke boete.

En mensen wordt toch wel geholpen, maar als je geen verzekering hebt, mag je de kosten mooi zelf betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 23:08

Rush schreef:
Ik heb gewoon letterlijk blondje1313 haar woorden overgenomen. Aangezien ik er dagelijks mee te maken heb, weet ik dat het alles behalve leuk is en zou ik het ook nooit zo bedoelen Wink

Late reactie, ik bedoelde het ook tegen blondje 1313. Ik weet dat jij er wel anders naar kijkt smile!

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 23 sep 2011 - 23:16

Okay :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Muurvlindertje za 24 sep 2011 - 0:13

Wij hebben ook nooit recht gehad op zorgtoeslag en onze premie gaat naar ca. 180 euro per maand omdat we boven een bepaalde inkomensgrens zitten. Terwijl we al zoveel belasting betalen. Gelukkig zei Rutte dat hij er niet eens over na wil denken om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. Goede leider!
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  blondje1313 za 24 sep 2011 - 1:40

June schreef:
Rush schreef:
Ik heb gewoon letterlijk blondje1313 haar woorden overgenomen. Aangezien ik er dagelijks mee te maken heb, weet ik dat het alles behalve leuk is en zou ik het ook nooit zo bedoelen Wink

Late reactie, ik bedoelde het ook tegen blondje 1313. Ik weet dat jij er wel anders naar kijkt smile!

Dan reageer ik er maar op,
ik bedoelde het niet verkeerd, maar heb voor het woord gebruiken gekozen ipv nodig hebben omdat bij nodig hebben niet expliciet genoemd wordt dat er ook aan voldaan wordt. Het was niet bedoeld zoals het bij jou overkwam, ik bedoel niet misbruiken, dan had ik dat woord namelijk wel gekozen!
Ik blijf erbij dat het heel vervelend is voor chronisch zieken, maar net zo goed voor de mensen die weinig tot geen zorg nodig hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: