Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De rest van het jaar geen alcohol meer

+17
Janelie
Caro
Marcellah89
Muppetje
Shy
Lenster
Suus
Jeanette
Omafiets
Pluk
Kabouter
Pien
Ugly Betty
loura
VeryCherry
Roze Roos
Sterre
21 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Caro di 30 nov 2010 - 0:32

Ik heb ook dat ik beter níet kan drinken dan maar een of twee wijntjes. Dat werkt bij mij dus totaal niet.. Ik loop al langer met het idee rond om maar eens even een flinke trap op de rem te doen, en misschien dat jullie me wel over de streep trekken! Ben benieuwd of het me lukt!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Julia di 30 nov 2010 - 3:20

Wat een goed voornemen Lagom! Zo te lezen gaat je dit wel lukken.
Ik doe alleen niet met je mee, ik heb net een dochtertje en kan eindelijk weer een keer een glaasje drinken. Ik ga dit weekend voor het eerst weer de kroeg in dus ik denk dat ik na 2 wijntjes al wel weer kan gaan stoppen met drinken, voordat ik onder de tafel lig :P
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:20

Ik heb er ook even over zitten denken. Heb wel eens eerder de hele maand December niet gedronken en dat was eigenlijk wel goed bevallen. Toch twijfel ik... Met kerst is het toch wel fijn om een of twee wijntjes te drinken en zo zijn er meer van die dagen... zoals de borrels op mijn werk. Het enige dat ik niet wil is zóveel drinken... Misschien moet ik maar een max. stellen van 5 drankjes. En dat kan ik beter maar gewoon mijn hele leven laten gelden angel angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Sterre wo 1 dec 2010 - 2:58

Whoehoee, ik heb al 3,5 week niet gedronken vanwege medicatie en ik moet zeggen dat het eigenlijk steeds makkelijker wordt. Nu ik een beetje aan de mecidatie gewend ben geraakt 'mag' ik eigenlijk wel weer wat drinken, in elk geval testen wat een glas alcohol nu met me doet. Ik wil dit weekend een wijntje proberen 's avonds, zodat ik hopelijk met kerst en o&n 1 of 2 glaasjes kan drinken. Would be nice!

Ik vind het knap van de meiden die stoppen met drinken/roken zonder acute medische reden. Zou ik echt niet zo makkelijk vinden!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 3:19

Ik houd het al 9 maanden vol lol!

Haha, nee gekheid. Ik drink normaal ook nooit dus voor mij geen enkele moeite. Maar zet 'm op!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 1:18

Hoe gaat het met het stoppen?

Zondag had ik bijna een wijntje gedronken, omdat iedereen ontzettend lekkere wijn dronk tijdens het eten (niet gedaan). Gisteren op mijn werk hadden we weer nieuw bier, maar ook daardoor heb ik me niet laten verleiden smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 1:33

June schreef:Hoe gaat het met het stoppen?

Zondag had ik bijna een wijntje gedronken, omdat iedereen ontzettend lekkere wijn dronk tijdens het eten (niet gedaan). Gisteren op mijn werk hadden we weer nieuw bier, maar ook daardoor heb ik me niet laten verleiden smile.

Ze is wel aardig stil. Volgens mij ligt ze laveloos op de bank met een lege fles bayles ernaast..
Ze heeft zich mee laten slepen door het winterse weer, waar een lekkere fles bayles niet kon missen natuurlijk Very Happy

Ik heb haar betrapt. :face:
Spoiler:

June, Knap dat je het niet hebt gedaan! Lijkt me moeilijk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 1:36

Haha, Gekje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Ploen wo 8 dec 2010 - 1:47

Ik ben nu ook al 3 maanden (bijna) geen alcohol aan het drinken vanwege pfeiffer. Ik het begin had ik er heeeeeeel veel moeite mee en heb toch een paar avondjes doorgehaald, maar dat heb ik geweten! Nu drink ik niks meer, maar komt omdat ik me ook gewoon echt niet goed voel om te drinken. Maar ik weet zeker zodra ik me weer beter voel dan gaat alles er weer lekker in!

Vind het inderdaad knap als je het zo beslist zonder dat het perse MOET.
Successsssss!!
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 7:42

Hahaha echt he... Ik kon niet reageren omdat ik aan het werk was en daarna naar mijn ouders ging om daar lekker te eten Very Happy. Nog steeds geen alcohol en eigenlijk heb ik er veel minder moeite mee dan ik had verwacht haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 8:55

Hou wordt mien wicht?
Hou je het nog vol ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:14

Ja nog steeds Very Happy. Het gaat me eigenlijk zo makkelijk af dat ik zaterdagavond twijfelde of ik niet gewoon een wijntje zou nemen. Maar toch maar niet gedaan, dan heb ik het natuurlijk niet gehaald :P. Tis wel lekker goedkoop uitgaan zo ook haha! Op de een of andere manier wil je toch elke keer een nieuw wijntje en die behoefte heb ik niet met cola...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:15

Ik trek nog even een fles open. De zoveelste deze week =)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:15

Ik heb gefaald.. We hadden Hertog Jan grand prestige op mijn werk en maar één fust. Ze hebben me over weten te halen. Nu ben ik maar gestopt.. ik vind drinken te leuk. Ik heb het drie weken vol gehouden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:54

haha goed bezig mensen.

Ik drink serieus echt 3x per jaar ofzo haha - en dan drink ik omdat ik aangeschoten wil worden. En als ik dan drink voel ik hem ook wel redelijk snel hangen. (helemaal als ik niet heb gegeten daarvoor..). Ik drink dan wel altijd mixdrankjes (barcardi razz 7 up o.i.d.).. Want van wijn krijg ik koppijn en van bacardi niet hahaha (zo raar..)

De enige keer dat ik een glas wijn los drink is tijdens een 'luxe' dinertje, kerstborrel op mijn werk en met oud en nieuw.

En die 3x per jaar dat ik aangeschoten ben dan roep ik de dag erna altijd dat ik volgende keer echt minder drink. (Heb trouwens nog nooit gekotst van drank.. Dat vind ik dan wel weer knap van mezelf.. Weet ik stiekem toch nog wat maat te houden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:03

Ik begrijp ook nooit dat mensen dat keer op keer kunnen hoor, overgeven van de drank. Ik heb het 1 keer niet in de hand gehad. Ik was die avond zo intens verdrietig en een vriend dacht dat alcohol wel zou helpen. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld en begrijp echt niet dat mensen daar voor kiezen, blegh Very Happy. 1 Keer overgegeven dus, nooit meer. Ik laat me ook niet pushen om te drinken dus dat scheelt ook wel weer. Jammer dat het niet helemaal gelukt is June maar wel bijna! En Smikkel, drinkse Very Happy. Volgend jaar doe ik weer vrolijk mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Lejow ma 20 dec 2010 - 10:21

Het verbaast me eigenlijk dat sommige van jullie er zoveel moeite mee hebben. Als je moeite hebt om er vanaf te blijven, ben je er in z'n soort toch gewoon aan verslaafd?
Ik drink amper, snap de lol er niet van en vind weinig lekker, dus met mij zou je makkelijk zo'n deal kunnen maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:25

Ik zei vroeger precies hetzelfde als jij Lejow maar uiteindelijk vond ik wijn blijkbaar toch erg lekker. Ik zie het niet als 'lol' overigens. Ik drink niet om lol te hebben maar omdat ik het lekker vindt. Vroeger lustte ik ook geen wijn en dronk ik amper alcohol. Nu lust ik wel wat meer maar nog altijd niet veel hoor. Maar wat ik lust, lust ik graag :P. Ik denk dat het overigens niet in alle gevallen zo is dat mensen geen nee tegen drank kunnen zeggen maar meer dat het de druk is. Ik merkte dat vroeger al toen ik nog amper tot niet dronk en nu nog steeds als ik een keer iets niet neem dat dat altijd als 'ongezellig' bestempeld wordt. Die logica zie ik niet maar niet iedereen kan goed met groepsdruk omgaan denk ik. Als je het dan ook nog eens lekker vindt is de combinatie gewoon lastig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Lejow ma 20 dec 2010 - 10:31

Wellicht helpt het als ik ipv alcohol 'chips' lees.. Daar kan ik echt moeilijk vanaf blijven hahaha
Zal ik de rest van het jaar geen chips meer eten (dat is alleen nu niet zo lang haha)

Maar ik denk dat dat het ook wel is. Ik vind het gewoon echt echt niet te zuipen, en heb in mijn omgeving veel nare dingen met alcohol meegemaakt, zal het 'plezier' er nooit van inzien.
Dat mensen iemand die niet drinkt 'ongezellig' noemen snap ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:34

Ik heb nog steeds niet gerookt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Lejow ma 20 dec 2010 - 10:35

cheers voor Donna!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:36

Wil graag weer een keer wijn drinken met Lagom. Haalt de chocosaus alvast uit de kast en kijkt in haar agenda..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:37

Ik snap dat ook niet hoor Lejow want volgens mij ben ik ook gewoon gezellig zonder wijn :P.
Donna, wat goed zeg! Heb je nog wel de behoefte of dat ook niet meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:38

_Donnaa schreef:Ik heb nog steeds niet gerookt..
TROTS

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:39

Ik voel me altijd wel fijn als ik drank op heb Embarassed (Okee, misschien moet ik ook eens proberen de drank te laten staan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De rest van het jaar geen alcohol meer - Pagina 4 Empty Re: De rest van het jaar geen alcohol meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum