Dilemma; Wel of niet doen?
+14
Pien
Moonlight
luisa
Lejow
JustMeDaan
dharma
Luthien
Sweety
litllejoy
Inge
Gizmo
Bet Weter
Champagne
Kaboutertje
18 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Dilemma; Wel of niet doen?
mozzarella schreef:Is dat verplicht dan?
Retorische vraag. Maar ik vind het nogal kinderachtig om zo'n opmerking te plaatsen en vervolgens nergens meer op in te gaan.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Op welke opmerking doel je precies met "zo'n opmerking" dan?
"Ok nou gefeliciteerd dan dat je zo'n geweldige huisvrouw bent"
Vind het nogal kinderachtig.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Op welke opmerking doel je precies met "zo'n opmerking" dan?
Ik dacht oprecht dat ik je een plezier ermee zou doen te bevestigen wat je impliceerde.
Gast- Gast
Nou Mozarella, actie reactie he. Maar ik bedoelde er niets mee, maar jouw felle opmerkingen heb ik helemaal niets mee. Ik spreek uit mijn eigen ervaringen dat katten ook net zo goed binnen kunnen leven en dat niet hoeven missen. Je zou ook best een toontje lager kunnen zingen ipv zo fel en vals uit de hoek komen. Ik vind het nogal neerbuigend eigenlijk.
Mijn katten hoefden helemaal niet naar buiten zelfs al stond die deur open wilden ze nog niet dus ik bedoel maar. Zo is ieder dier anders, en idd het ene dier kan wel binnen blijven en het andere wordt er dood ongelukkig van. Net zoals met konijnen die de hele dag binnen in een kooitje zitten. Toch weerhoudt het mensen er niet van om een konijntje te kopen.
Maar goed TO, ik zou lekker een kitten nemen als je er tijd, zin en ruimte voor hebt thuis. En dan misschien iedere dag lekker naar buiten. Je moet je alleen wel indenken dat op vakantie gaan niet zo makkelijk meer zal gaan
Mijn katten hoefden helemaal niet naar buiten zelfs al stond die deur open wilden ze nog niet dus ik bedoel maar. Zo is ieder dier anders, en idd het ene dier kan wel binnen blijven en het andere wordt er dood ongelukkig van. Net zoals met konijnen die de hele dag binnen in een kooitje zitten. Toch weerhoudt het mensen er niet van om een konijntje te kopen.
Maar goed TO, ik zou lekker een kitten nemen als je er tijd, zin en ruimte voor hebt thuis. En dan misschien iedere dag lekker naar buiten. Je moet je alleen wel indenken dat op vakantie gaan niet zo makkelijk meer zal gaan
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
mozzarella schreef:Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Op welke opmerking doel je precies met "zo'n opmerking" dan?
Ik dacht oprecht dat ik je een plezier ermee zou doen te bevestigen wat je impliceerde.
Je doet aannames die niet kloppen. Beetje jammer, ik bedoelde niks verkeerds met mijn post.
Zoek het uit zeg.
Gast- Gast
Luthien schreef:Nou mijn kat wil niet naar buiten hoor als het regent. Ja ze wil wel naar buiten (ze staat miauwend bij de deur), maar als ze ziet/voelt dat het regent zet ze geen stap naar buiten.
Je moet een dier niet vermenselijken, maar ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de huiskat zoals ze is een gemaakt dier is. Een wilde huiskat bestaat niet. Een 'wilde' als in verwilderd, maar vanuit de natuur bestaat ze niet. Natuurlijk heeft ze instincten waardoor ze graag jagen, maar door ze binnenhuis uitdaging te bieden voldoe je toch aan die behoefte. Wie weet hier nu wat een kat denkt/voelt/wil? Niemand! Je kunt alleen maar heel erg je best doen om je kat een zo goed mogelijk leven te geven. Dus als je je kat van z'n natje en z'n droogje voorziet en zorgt voor een veilige, gezonde en uitdagende leefomgeving, wat s er dan op tegen? En waarom zou een oudere kat in dit geval dan beter zijn als een jonge? Die oudere kat is ook ooit een kitten geweest die geleerd heeft om binnen te leven.
Ik denk dat de grote van een appartement niets zegt over wat jij als persoon een kat te bieden hebt.
zo denk ik er ook over...en tja als ik heel eerlijk ben behandel ik al mijn beesten als mn ´kindjes´
Moonlight- Prater
Onze katten hebben een jaartje of anderhalf/twee binnen gezeten en daar hebben ze niks van geleden.
Wij werkte ook beide full time en dat was allemaal prima.
Maar ze hadden wel elkaar en we zorgde ervoor dat ze genoeg uitdaging hadden als wij weg waren.
Inmiddels hebben we een tuin, zit er één aan een lijntje omdat ze vervelend doet bij andere mensen en de ander gaat enkel naar de buurvrouw. Maar als wij niet thuis zijn, zitten ze gewoon, alsnog binnen.
Al is het maar zodat andere mensen geen last van ze hebben en ons op dat moment niet kunnen bereiken.
Maar wat ik al bij andere gelezen heb... Bij twijfel moet je het niet doen.
Je moet er wel 100% zeker van zijn.
Wij werkte ook beide full time en dat was allemaal prima.
Maar ze hadden wel elkaar en we zorgde ervoor dat ze genoeg uitdaging hadden als wij weg waren.
Inmiddels hebben we een tuin, zit er één aan een lijntje omdat ze vervelend doet bij andere mensen en de ander gaat enkel naar de buurvrouw. Maar als wij niet thuis zijn, zitten ze gewoon, alsnog binnen.
Al is het maar zodat andere mensen geen last van ze hebben en ons op dat moment niet kunnen bereiken.
Maar wat ik al bij andere gelezen heb... Bij twijfel moet je het niet doen.
Je moet er wel 100% zeker van zijn.
Gast- Gast
Moonlight schreef:Nou Mozarella, actie reactie he. Maar ik bedoelde er niets mee, maar jouw felle opmerkingen heb ik helemaal niets mee. Ik spreek uit mijn eigen ervaringen dat katten ook net zo goed binnen kunnen leven en dat niet hoeven missen. Je zou ook best een toontje lager kunnen zingen ipv zo fel en vals uit de hoek komen. Ik vind het nogal neerbuigend eigenlijk.
Misschien is het verstandiger als je stopt met reageren. Je maakt jezelf namelijk nogal belachelijk.
Gast- Gast
Luthien schreef:
Ik denk dat de grote van een appartement niets zegt over wat jij als persoon een kat te bieden hebt.
Maar bewegingsruimte is nu eenmaal wel van groot belang voor een kat, hoe je het ook went of keert. Dus dat is wel degelijk iets wat je te bieden hebt.
Het maakt niet uit wat een ieder heeft aan ervaringen met binnenkatten. TO weet niet wat voor beestje ze treft, als ze een kitten neemt. Ik zou niet willen zien dat het na een jaar doodongelukkig is, en naar het asiel moet. Kies dan een oudere, rustige kat.
45m2 vind ik zelf echt te klein voor een kat die graag rondrent.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap ook nooit zo goed waarom je een kat neemt als hij niet naar buiten kan. Ik denk echt dat je een kat daar geen plezier mee doet. Zeker niet in zo'n klein appartementje. Wacht dan gewoon tot je in een huis woont waar je kat wel naar buiten kan en anders is het jammer dan.
Een vriendin van mij woont trouwens ook op een bovenwoning. Zij heeft in overleg met de buren een kattentrap gemaakt zodat de kat toch naar buiten kan. Misschien dat het een tip is voor mensen hier.
Een vriendin van mij woont trouwens ook op een bovenwoning. Zij heeft in overleg met de buren een kattentrap gemaakt zodat de kat toch naar buiten kan. Misschien dat het een tip is voor mensen hier.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Moonlight schreef:Nou Mozarella, actie reactie he. Maar ik bedoelde er niets mee, maar jouw felle opmerkingen heb ik helemaal niets mee. Ik spreek uit mijn eigen ervaringen dat katten ook net zo goed binnen kunnen leven en dat niet hoeven missen. Je zou ook best een toontje lager kunnen zingen ipv zo fel en vals uit de hoek komen. Ik vind het nogal neerbuigend eigenlijk.
Misschien is het verstandiger als je stopt met reageren. Je maakt jezelf namelijk nogal belachelijk.
Nee meisje, stop jij maar. Het siert je niet om zo uit de hoek te komen. Geniet van je avond he
Moonlight- Prater
Onze vorige kat (die helaas doodgereden is) wou na een half jaar naar buiten. Hij smeekte er echt om. We hebben hem toen laten castreren en naar buiten gelaten.
Nu hebben we een nieuwe kat, die inmiddels ook 6 maanden is, en hij is bang van buiten. Zodra de voordeur, achterdeur of garage opengaat spurt hij weg. Hij kijkt wel voor het raam naar buiten, maar verder is hij bezig met slapen, spelen, iedereen achterna volgen. Denk dus dat het voor een groot stuk van het karakter van de kat afhangt wat hij verkiest.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het nog altijd het beste is als een kat naar buiten kan gaan. Als ik foto's zie van hoe mijn vorige kat kon genieten van buiten op het terras in het zonnetje liggen... Maar zolang de huidige kat geen behoefte heeft om naar buiten te gaan, ga ik niet met opzet de deur open laten staan om hem toch nieuwsgierig te maken.
Ontopic: ik ben niet echt een voorstander van 1 kitten alleen op een flat. Zou opteren voor 2, of een ander huisdier nemen...
Nu hebben we een nieuwe kat, die inmiddels ook 6 maanden is, en hij is bang van buiten. Zodra de voordeur, achterdeur of garage opengaat spurt hij weg. Hij kijkt wel voor het raam naar buiten, maar verder is hij bezig met slapen, spelen, iedereen achterna volgen. Denk dus dat het voor een groot stuk van het karakter van de kat afhangt wat hij verkiest.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het nog altijd het beste is als een kat naar buiten kan gaan. Als ik foto's zie van hoe mijn vorige kat kon genieten van buiten op het terras in het zonnetje liggen... Maar zolang de huidige kat geen behoefte heeft om naar buiten te gaan, ga ik niet met opzet de deur open laten staan om hem toch nieuwsgierig te maken.
Ontopic: ik ben niet echt een voorstander van 1 kitten alleen op een flat. Zou opteren voor 2, of een ander huisdier nemen...
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Wow! Wat een reacties.
Smikkell; Mijn huis is ook groter dan 45m2. Maar goed, het is niet zo groot als een eengezinswoning. Dus respectievelijk klein. Note to myself; Nutteloze opmerking, Maura.
Er zat een reactie tussen van Mozzarella, waarin ze aangaf dat wanneer je fulltime werkt en ook nog een kat hebt, dus het huis schoon moet maken. Daar heeft ze een punt. Want voor iemand die een schoonmaakster wil inhuren, is het geen logische gedachte om er een kitten bij te nemen.
Ook ben ik het eens met de mening dat een kat ruimte nodig heeft en zeer zeker de mogelijkheid moet hebben om lekker buiten te spelen. Dat zal hier niet gaan. En als ik niet thuis ben, dan heb ik de kitten ook liever niet in de woonkamer hebben. Dat lijkt me zielig voor de kitten.
Een asielkat, welke het fijn vindt om vertroeteld te worden en het niet erg vindt om de hele dag te slapen is misschien nog wel de beste optie. Ik ga eens informeren bij een asiel hier in de buurt.
Al met al ben ik tot de conclusie gekomen, wederom, dat het gewoon echt geen goed idee is van mezelf en voor een kitten om hem/haar hier te laten wonen. Misschien wanneer ik later groot ben, een echt huis heb, met een echte tuin, dat het dan wel het overwegen waard is.
Smikkell; Mijn huis is ook groter dan 45m2. Maar goed, het is niet zo groot als een eengezinswoning. Dus respectievelijk klein. Note to myself; Nutteloze opmerking, Maura.
Er zat een reactie tussen van Mozzarella, waarin ze aangaf dat wanneer je fulltime werkt en ook nog een kat hebt, dus het huis schoon moet maken. Daar heeft ze een punt. Want voor iemand die een schoonmaakster wil inhuren, is het geen logische gedachte om er een kitten bij te nemen.
Ook ben ik het eens met de mening dat een kat ruimte nodig heeft en zeer zeker de mogelijkheid moet hebben om lekker buiten te spelen. Dat zal hier niet gaan. En als ik niet thuis ben, dan heb ik de kitten ook liever niet in de woonkamer hebben. Dat lijkt me zielig voor de kitten.
Een asielkat, welke het fijn vindt om vertroeteld te worden en het niet erg vindt om de hele dag te slapen is misschien nog wel de beste optie. Ik ga eens informeren bij een asiel hier in de buurt.
Al met al ben ik tot de conclusie gekomen, wederom, dat het gewoon echt geen goed idee is van mezelf en voor een kitten om hem/haar hier te laten wonen. Misschien wanneer ik later groot ben, een echt huis heb, met een echte tuin, dat het dan wel het overwegen waard is.
Gast- Gast
Wil je een volwassen kat ook niet in de woonkamer als je niet thuis bent?
Zo ja, dan zou ik echt geen kat nemen. Zo groot is je huis al niet, en dan ook nog eens beperken in ruimte
Edit:
Ik snap de opmerking over kitten en schoonmaken niet helemaal? Een oudere kat verliest ook genoeg haar.
Zo ja, dan zou ik echt geen kat nemen. Zo groot is je huis al niet, en dan ook nog eens beperken in ruimte
Edit:
Ik snap de opmerking over kitten en schoonmaken niet helemaal? Een oudere kat verliest ook genoeg haar.
Gizmo- Prater
Dan kan hij dus alleen in de gang, inc. voer en kattenbak.Gizmo schreef:Wil je een volwassen kat ook niet in de woonkamer als je niet thuis bent?
Lijkt me dat je dan ook wel zonder dit topic weet dat het niet haalbaar en handig is.
Gast- Gast
Gizmo schreef:Wil je een volwassen kat ook niet in de woonkamer als je niet thuis bent?
Edit:
Dat is ook echt een punt waarover ik moet nadenken. Wil ik dat schoonmaken. Heb ik daar naast mijn baan nog zin in. Ik breng geen kat in huis als ik er niet op zijn minst goed voor kan zijn.
En een oude kat zou ik sneller in de woonkamer laten als ik er niet ben, omdat zij toch een stuk rustiger zijn. Ik zie een oude kat niet zo snel in de vitrage hangen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
52m2 na de laatste metingen.
Gast- Gast
Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.Maura schreef:Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.Maura schreef:Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
Ik herinnerde mij inderdaad ook een getal in de 40....
Gizmo- Prater
Smikkell schreef:Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.Maura schreef:Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
Vind ik ook goed.
Mijn vorige woning was 47m2. Deze woning is net even iets groter. Maar dat maakt niets uit. Hoe dan ook, het is niet zo'n hele grote woning. En het heeft nog steeds maar één slaapkamer.
Laatst aangepast door Maura op di 9 aug 2011 - 6:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
En als je de kat niet in de woonkamer wilt, dan vast ook niet in de slaapkamer. Buiten de uren dat je werkt, slaap je ook nog een aantal uren. Die uren kan de kat dus ook niet in de woon- of slaapkamer.Maura schreef:Smikkell schreef:Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.Maura schreef:Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
Vind ik ook goed.
Mijn vorige woning was 47m2. Deze woning is net even iets groter. Maar dat maakt niets uit. Hoe dan ook, het is niet zo'n hele grote woning. En het heeft nog steeds maar één slaapkamer.
Hoeveel m2 is je gang?
Gast- Gast
Smikkell schreef:En als je de kat niet in de woonkamer wilt, dan vast ook niet in de slaapkamer. Buiten de uren dat je werkt, slaap je ook nog een aantal uren. Die uren kan de kat dus ook niet in de woon- of slaapkamer.Maura schreef:Smikkell schreef:Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.Maura schreef:Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?
Vind ik ook goed.
Hoeveel m2 is je gang?
Hahaha, hoe moet ik dat nou weten? Ik kan zelf niet in m2 rekenen. Dat laat ik altijd doen. En in het verleden heb ik nog weleens online gekeken, maar daar zijn de makelaars het zelf niet echt met elkaar eens. Och, mijn woning is niet groot. Zullen we het daar gewoon bij laten.
En slaapkamer zou ik eventueel nog toelaten, omdat zij/hij daar weinig kan vernielen.
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Dilemma, wel of niet doen?
» Dilemma; wat zouden jullie doen?
» Auto dilemma, hoe doen jullie dit?
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Minder werken...doen of niet doen?
» Dilemma; wat zouden jullie doen?
» Auto dilemma, hoe doen jullie dit?
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Minder werken...doen of niet doen?
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: