Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma; Wel of niet doen?

+14
Pien
Moonlight
luisa
Lejow
JustMeDaan
dharma
Luthien
Sweety
litllejoy
Inge
Gizmo
Bet Weter
Champagne
Kaboutertje
18 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 5 Empty Re: Dilemma; Wel of niet doen?

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 6:10

Maura schreef:
Gizmo schreef:Wil je een volwassen kat ook niet in de woonkamer als je niet thuis bent?
Zo ja, dan zou ik echt geen kat nemen. Zo groot is je huis al niet, en dan ook nog eens beperken in ruimte Mad

Edit:
Ik snap de opmerking over kitten en schoonmaken niet helemaal? Een oudere kat verliest ook genoeg haar.

Dat is ook echt een punt waarover ik moet nadenken. Wil ik dat schoonmaken. Heb ik daar naast mijn baan nog zin in. Ik breng geen kat in huis als ik er niet op zijn minst goed voor kan zijn.

En een oude kat zou ik sneller in de woonkamer laten als ik er niet ben, omdat zij toch een stuk rustiger zijn. Ik zie een oude kat niet zo snel in de vitrage hangen.

Maar wel in het behang / je stoelen / de bank, als je de verkeerde treft...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:12

Lejow schreef:Maar wel in het behang / je stoelen / de bank, als je de verkeerde treft...

Tja, en dat wil ik ook niet. Sad Ik laat het plan nog even voor wat hij is. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:13

Onze kat is in de keuken & in de gang als we er niet zijn, want als we hem in de woonkamer laten en hij ziet vogels door het raam, dan rent en springt hij over de vensterbank alles omver! laughcry

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 6:13

Daarom heb ik toen voor een kitten gekozen, dan is het nog wel deels treffen met het karakter, maar die kun je wel aardig 'vormen'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:14

Maura schreef:
Lejow schreef:Maar wel in het behang / je stoelen / de bank, als je de verkeerde treft...

Tja, en dat wil ik ook niet. Sad Ik laat het plan nog even voor wat hij is. smile

Dat is het 'risico' dat je met alle beesten hebt, ze kunnen gewoon dingen slopen. Als je dat niet wil, moet je ook geen huisdier nemen. Onze kat is heel rustig, maar had een lange nagel waarmee die in de leren bank is blijven hangen, tja, kan gebeuren, we hebben nou eenmaal een kat.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:15

Maura schreef:
En slaapkamer zou ik eventueel nog toelaten, omdat zij/hij daar weinig kan vernielen.
Ook al je slaapt?

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 6:16

Smikkell schreef:
Maura schreef:
En slaapkamer zou ik eventueel nog toelaten, omdat zij/hij daar weinig kan vernielen.
Ook al je slaapt?

Mijn oude kat sliep ook altijd bij me. Ging naar bed als ik ging, ging liggen en slapen en werd pas weer wakker als ik mijn wekker ging hehe Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  luisa di 9 aug 2011 - 6:18

Tea-Leaf schreef:
mozzarella schreef:
Tea-Leaf schreef:
mozzarella schreef:Ja op zo'n reactie zat ik wel te wachten. De vraag is natuurlijk of je zit te wachten op elke dag dweilen en zuigen en of je er tijd en puf voor hebt naast een fulltime baan.

Ik denk dat je het tegen mij hebt? Ik werkte toen 40 uur per week en maakte er gewoon tijd voor. Anders had ik maar geen dieren moeten nemen.

Ok nou gefeliciteerd dan dat je zo'n geweldige huisvrouw bent. En laten we gewoon even mijn hoofdpunt negeren: een dier hoort aan de frisse lucht te komen.

Zo hey, wat reageer je aangebrand? Suspect Ik ben helemaal geen geweldige huisvrouw hoor :P

Mijn dieren krijgen trouwens genoeg frisse lucht, want die komen wel buiten. Maar ook een 'binnenkat' krijgt genoeg frisse lucht als een ruimte goed geventileerd is hoor. En wat dacht je van knaagdieren? Die zijn over het algemeen toch ook altijd binnenshuis? Of vind je dat die eigenaren het hok ook een paar uur per dag buiten moeten zetten?

Het gaat toch niet om frisse lucht? Een dier heeft ruimte nodig, niet alleen frisse lucht. En een kat is een roofdier, binnen lijkt me weinig te jagen voor zo'n beestje.
En ik vind overigens ook het houden van knaagdieren in een klein hokje not-done. Is allemaal voor gezelligheid van mens, hoe het voor diertje is maakt niet uit natuurlijk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:18

Mij lijkt het niet zon probleem allemaal hoor volgens mij kan het katje heel gelukkig zijn. Als je nu op een studentenkamer zit vind ik het een ander verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje di 9 aug 2011 - 6:18

Mag ik even inbreken?
Maura, uit mijn hoofd gok ik dat jouw gang zo'n 6-7 m2 is, ik denk iets meer dan een meter breed en 4 à 5 meter lang?

Als ik je mag zeggen wat ik denk: een kitten lijkt me niet echt op z'n plek in jouw huis, vanwege de beperkte ruimte en zeker als je de kat ook nog overdag liever niet in de woonkamer hebt. Mocht je toch een kat willen, zou ik je ook een asielkat adviseren want daarvan weet je het karakter en weet je dat je een rustige kat uitzoekt. Van een kitten weet je niet hoe hij/zij zich zal ontwikkelen en of hij/zij rustig of druk is en of het een kat is die liefst binnen zit of graag naar buiten wilt.

Anietje heeft sinds kort ook weer een nieuwe kitten (die van vorig jaar is aangereden en uiteindelijk overleden aan een hartkwaal) en zij woont in een eengezinswoning en heeft haar handen vol aan het beestje omdat hij een druktemaker is en naar buiten wilt. Ik weet het, dit wil niet zeggen dat het met jouw katje ook zo zou gaan, maar wellicht kun je haar ook eens om ervaringen vragen.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:19

No way dat die van ons op onze slaapkamer komen.
En al helemaal niet als wij op bed liggen.

De één komt er tussenin liggen, languit en zo strak op de dekens dat jij niet meer kunt draaien.
Vervolgens gaat ze zo hard liggen spinnen/snurken dat het lijkt alsof er een brommer in je kamer staat.

De ander springt op de kast en durft er an niet meer vanaf.
Gevolg: Mauwen, door merg en been tot je haar er af haalt. Om er vervolgens weer op te springen.

Ze hebben hier nu nog hun eigen slaapkamer.
Over een paar weken gaan we proberen om ze beneden te laten.
Dat kon tot voor kort echt niet, ze braken de hele tent af.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 9 aug 2011 - 6:23

[zo denk ik er ook over...en tja als ik heel eerlijk ben behandel ik al mijn beesten als mn ´kindjes´[/quote]

Ik begrijp dat jij jouw (eventuele) kinderen ook niet naar buiten laat?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:26

luisa schreef:zo denk ik er ook over...en tja als ik heel eerlijk ben behandel ik al mijn beesten als mn ´kindjes´

Wat ze niet kennen, dat missen ze niet Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 5 394967

En met een raampje open is er gewoon frisse lucht.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 6:45

Maar, mijn katten komen bij een huis vandaan waar ze minder de ruimte hadden dan in mijn appartement (en opzich is het hier niet klein, 85 m2) waar ze met 16 katten bij elkaar zaten. Dan ben ik toch blij dat ik ze een beter leven kan geven door er hier 2 te plaatsen, ook al komen ze niet buiten.

Laatst aangepast door Jolee op di 9 aug 2011 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 6:49

Smikkell schreef:
luisa schreef:zo denk ik er ook over...en tja als ik heel eerlijk ben behandel ik al mijn beesten als mn ´kindjes´

Wat ze niet kennen, dat missen ze niet Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 5 394967

En met een raampje open is er gewoon frisse lucht.
Whaha, ja en mensen zijn ook doorgefokt en dus niet meer zo wild als in de oertijd, dus die hebben geen ruimte en frisse lucht nodig. laughcry

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  xxDila di 9 aug 2011 - 7:18

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen dat vooraf.

Ik heb 1,5 jr 2 katten in een flat gehad. Ze konden overdag in de gang + woonkamer. Ik heb toen ze heel klein waren deze krabpaal gekocht:
Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 5 9475_karlie_kratzbaumcatsempireluxorblau_05_2011_1
Ze waren er helemaal gek op, renden de hele dag als gekken in de krabpaal heen en weer. Ook toen ze groter werden. Ik had ene balkon en daar liet ik ze ook wel eens op. Dan lagen ze languit rond te kijken.

Nu heb ik een eengezinswoning. 1 kat vind het geweldig om buiten te zijn. De ander is liever binnen ligt vaak op de krabpaal in de schuur te wachten tot ik haar binnenlaat. Ik vind het dus onzin om te zeggen een kat moet naar buiten kunnen.. Sommigen willen het niets.

Ik heb bij mijn ouders ook altijd een kat gehad. Deze liep alleen met mij naar buiten en als ik de straat uitging dan rende hij weer naar huis en mauwde net zo hard tot mijn moeder hebben binnenliet. Die wilde dus ook niet buiten zijn.

Wel zal ik er ook twee doen, als ik zie hoeveel lol die van mij met elkaar hebben & hadden super gewoon Ik zou er dan wel twee uit hetzelfde nest halen, dan heb je meer zekerheid dat ze elkaar niet gaan aanvallen etc..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:27

Verstandig Maura, dat je hebt besloten het hele kitten-idee even te laten voor wat het is. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:27

Smikkell schreef:
Maura schreef:Mijn huis is wel groter dan de gestelde 40m2. Maar dat maakt ook verder niet zo heel erg veel uit.

Bet weter; Ik heb in een ander topic met geen woord gesproken over het zo erg vinden om alleen te zijn. Ik neem dus ook geen kat, omdat ik me zo ongelofelijk eenzaam/alleen voel. Want daar heb ik alles behalve last van. Ik heb gezegd dat ik het soms wel zat ben om single te zijn. Dat is in mijn ogen iets heel anders en om die reden zou ik ook nooit een huisdier nemen.

Voor een cavia/hamster/konijn wil ik geen plaats maken. Dat zijn geen beestjes waar ik iets mee heb.

Kat uit het asiel kan ook nog. Moet ik even naar kijken als ik vrij ben. Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 5 561177
Nou, 45 dan. Maar die kat komt toch niet heel de dag in alle ruimtes? Of laat je alle deuren en kasten open zodat hij heel de dag van badkamer naar slaapkamer en woonkamer kan gaan?
Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:32

Smikkell schreef:
Maura schreef:
Smikkell schreef:Maar hoe groot is je woning dan?

52m2 na de laatste metingen.
Nou, 47 is wat je in je woontopics heb vermeld de afgelopen maanden, dus daar ga ik dan vanuit.

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:34

Ontopic. Niet doen in jouw geval, je hebt net je huis "af", het lijkt mij te klein en je werkt fulltime dus zou 1 ook niet echt een optie zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 10:29

Puuc schreef:Ontopic. Niet doen in jouw geval, je hebt net je huis "af", het lijkt mij te klein en je werkt fulltime dus zou 1 ook niet echt een optie zijn.
best te doen met een oude kat uit het asiel. Weet je iig hoeveel tijd het beestje kost.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 10:35

Francaise_ schreef:
Puuc schreef:Ontopic. Niet doen in jouw geval, je hebt net je huis "af", het lijkt mij te klein en je werkt fulltime dus zou 1 ook niet echt een optie zijn.
best te doen met een oude kat uit het asiel. Weet je iig hoeveel tijd het beestje kost.

Wat wens je me precies toe, Francaise? :P

Gast
Gast

Bericht  Moonlight di 9 aug 2011 - 20:26

luisa schreef:[zo denk ik er ook over...en tja als ik heel eerlijk ben behandel ik al mijn beesten als mn ´kindjes´

Ik begrijp dat jij jouw (eventuele) kinderen ook niet naar buiten laat?[/quote]

Tuurlijk niet. Ze zullen binnen blijven aan een riempje en nooit naar buiten mogen.

Doe niet zo raar ajb. Je kunt ook alles letterlijk nemen natuurlijk silent
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Sweety di 9 aug 2011 - 20:37

Bet Weter schreef:
Sweety schreef:Mijn ouders hebben ook een poes en die zit ook altijd binnen. Die is veels te bang om naar buiten te gaan. Alhoewel, mijn vader ging vorige keer wat pakken uit de tuin en die had toen de tuindeur opengehouden waardoor de poes naar buiten liep. We konden haar nergens vinden en toen we de deur opendeden zagen we haar angstig voor de deur zitten. Ze heeft er toch denk ik bijna 5 min gezeten. Ik krijg in oktober ook 2 poezen van mijn nichtje een moeder en dochter.
Ja ze moeten daar ook op vroege leeftijd aan wennen. Ik vind het echt zielig dat die beestjes dan bang worden voor de frisse buitenlucht.
Ze is niet bang voor de buitenlucht. Ze vind het heerlijk om in de tuin te liggen dus doet dat ook vaak. Maar harde geluiden ( bv een motor die start ) vind ze eng dus dan rent ze naar binnen. Het is gewoon een bange poeperd smile
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: