Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma; Wel of niet doen?

+14
Pien
Moonlight
luisa
Lejow
JustMeDaan
dharma
Luthien
Sweety
litllejoy
Inge
Gizmo
Bet Weter
Champagne
Kaboutertje
18 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma; Wel of niet doen?  Empty Dilemma; Wel of niet doen?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:03

Op dit moment zit ik weer na te denken over een huisdier. Het liefst een kitten. Ik ben binnenkort twee weken vrij en zou tijd genoeg hebben om met hem/haar om te gaan. Maar het blijft een feit dat ze daarna weer veel alleen is plus het feit dat ik in een appartementencomplex woon, waardoor ze niet zo vaak naar buiten zal gaan. Ik twijfel nog steeds enorm aan het laatste, of ik hem/haar dat wel aan wil doen.

De optie om dan gelijk twee kittens te nemen heb ik overwogen. Wellicht is het fijn voor beiden om een maatje te hebben.

In principe zie ik alleen maar voordelen aan een kitten, en later een kat, maar het feit dat ze veel alleen zal zijn, en niet veel naar buiten zal gaan, houdt me tegen.

Wat adviseren jullie mij?

Ik heb mijn oog laten vallen op dit schatje;
Dilemma; Wel of niet doen?  Kat

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma; Wel of niet doen?  Empty Re: Dilemma; Wel of niet doen?

Bericht  Kaboutertje di 9 aug 2011 - 0:09

Als katten gewend zijn aan het binnen leven lijkt mij dat geen probleem.. Zou sowieso veel te bang zijn dat mijn kat iets overkomt buiten.. Dus ja, voor mij zou dit geen reden zijn om het niet te doen.

Wel zou ik er dan twee nemen, dan hebben ze elkaar altijd nog. Stukken gezelliger Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Champagne di 9 aug 2011 - 0:09

Ahhh wat lief!! Tja ik heb zelf geen kat dus weet niet hoeveel tijd erin gaat zitten. Er zijn wel genoeg mensen die in een appartement wonen en een kat hebben.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 0:09

Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:10

Ik zou er dan 2 nemen. Heb ik zelf ook bewust gedaan zodat ze een maatje hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:11

wij hebben ook 2 poezen gehad, helaas fokten ze elkaar steeds op waardoor het heel onrustig was in huis. Uiteindelijk hebben we toen we gingen verhuizen eentje weggedaan. Nu is onze poes een heel stuk rustiger en ze zit dus een hele dag alleen maar die vermaakt zich wel, slapen, eten, wat spelen en voor het raam naar buiten kijken. En als een poes gewend is om niet naar buiten te kunnen dan weettie ook niet wat ie mist.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 0:13

Ik zou het gewoon doen. Het is hardstikke gezellig een beestje in huis. Ik heb zelf 2 katten en die zijn altijd binnen of op het balkon (hebben ook nog een appartement). Als ze niet weten hoe het in de buitenwereld is dan missen ze toch niks? Onze katten zijn echt 2 tevreden beestjes. Zo komen altijd lekker knuffelen, spelen binnen en ze zien er goed uit.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo di 9 aug 2011 - 0:40

Een binnenkat kan prima, maar dan wel op een groter oppervlak.
Wij hebben twee katten op 70m2, en we merken echt af en toe dat ze meer behoefte hebben aan rennen. Ze willen ook wel graag naar buiten. Helaas is dat pas mogelijk als we verhuizen (helaas geen idee wanneer).

Kittens en opgroeiende katten zijn vaak erg druk, en hebben de ruimte nodig. Anders gaan ze dingen slopen.
Eentje zou ik in jouw geval zielig alleen vinden, maar voor 2 het oppervlak te klein. Lastig...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Inge di 9 aug 2011 - 0:45

Een binnenkat kan heel prima, niks mis mee... Zijn genoeg katten die binnen leven. Onze dierenarts raadde het ook aan onze katten binnen te houden (hij gaf aan genoeg katten van de weg geschraapt te hebben + regelmatig mee te maken dat katten vergiftigd zijn etc).

2 katten vind ik zelf persoonlijk wel leuker en gezelliger, maar er zijn ook katten die het prima naar hun zin hebben in hun eentje.

Onze katten zitten alleen binnen en heel soms in de tuin, maar dan zijn wij er bij zodat ze niet de tuin uit kunnen.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 0:47

Wat een onzin, katten horen ook hun eigen leven te hebben. Lekker buiten ravotten en in de zon liggen vinden ze heerlijk. Het zijn nog altijd dieren he? Ze zitten niet vol met pluche ofzo.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  litllejoy di 9 aug 2011 - 0:48

Ik heb ook net 2 kittens!
Bewust 2 genomen, zodat ze ook aan elkaar een maatje hebben en niet altijd alleen zijn.
Of ik ze naar buiten laat weet ik nog niet, maar ik geloof dat een binnenkat ook goed kan hoor.
Het is maar net wat je ze leert...
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Sweety di 9 aug 2011 - 0:50

Mijn ouders hebben ook een poes en die zit ook altijd binnen. Die is veels te bang om naar buiten te gaan. Alhoewel, mijn vader ging vorige keer wat pakken uit de tuin en die had toen de tuindeur opengehouden waardoor de poes naar buiten liep. We konden haar nergens vinden en toen we de deur opendeden zagen we haar angstig voor de deur zitten. Ze heeft er toch denk ik bijna 5 min gezeten. Ik krijg in oktober ook 2 poezen van mijn nichtje een moeder en dochter.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Inge di 9 aug 2011 - 0:51

Bet Weter schreef:Wat een onzin, katten horen ook hun eigen leven te hebben. Lekker buiten ravotten en in de zon liggen vinden ze heerlijk. Het zijn nog altijd dieren he? Ze zitten niet vol met pluche ofzo.

Dat is jouw mening, mijn mening is dat katten prima binnen kunnen leven.
Daarbij heb ik voor katten gekozen en hoeven mijn buren geen last van mijn katten te hebben.
Ze komen hier alleen in de tuin en dat vinden ze prima omdat ze niet anders weten.
Als ik de hele dag de deur open heb staan gebeurd het vaak zat dat ze lekker binnen blijven liggen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:00

Sweety schreef:Mijn ouders hebben ook een poes en die zit ook altijd binnen. Die is veels te bang om naar buiten te gaan. Alhoewel, mijn vader ging vorige keer wat pakken uit de tuin en die had toen de tuindeur opengehouden waardoor de poes naar buiten liep. We konden haar nergens vinden en toen we de deur opendeden zagen we haar angstig voor de deur zitten. Ze heeft er toch denk ik bijna 5 min gezeten. Ik krijg in oktober ook 2 poezen van mijn nichtje een moeder en dochter.
Ja ze moeten daar ook op vroege leeftijd aan wennen. Ik vind het echt zielig dat die beestjes dan bang worden voor de frisse buitenlucht.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gizmo di 9 aug 2011 - 1:11

Het hangt van de kat af, de ene kan wel binnen en de ander niet. Hangt er maar net vanaf wat de kat zelf fijn vindt, niet van wat ze gewend zijn.
De mijne zijn ook al vanaf kitten af aan binnen, maar willen toch echt graag naar buiten. Ze zijn gewoon nieuwsgierig, maar ze zijn dan ook nog vrij jong (ruim 1 jaar oud.)
Bij een kitten ken je het karakter nog niet, dus weet je ook niet wat het beestje wil.
Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben, een binnenkat. Ikzelf zou op 40m2(dat is toch het oppervlakte van je appartement Maura?) echt geen binnenkat nemen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:14

Ik zou het niet doen, ik vind het zielig als een kitten de hele dag alleen in een appartement zit.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:20

Storm schreef:Ik zou het niet doen, ik vind het zielig als een kitten de hele dag alleen in een appartement zit.
+1 en zeker omdat je in een ander topic zegt dat je het zo erg vindt om single te zijn. Dan doe je het dus eigenlijk alleen,omdat je de tijd dat je thuis bent niet alleen wilt zijn. Ik vind niet dat je zo'n beestje daarvoor kan gebruiken.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Luthien di 9 aug 2011 - 1:23

Beetje offtopic, maar hoe kijken jullie dan tegen een konijn of cavia aan? Die zitten toch ook in een kleine ruimte(als ze in een hok zitten bedoel ik dan). Waarom is dat bij een konijn/cavia wel normaal, maar zou een kat niet in een kamer kunnen leven?

Ontopic, ik vind dat je best een kat kunt nemen. Als je appartement erg klein is weet ik niet of ik er meteen twee zou nemen, maar zoals al eerder is gezegd niet iedere kat heeft behoefte aan een maatje. Je kunt een kat niet helemaal vergelijken met katachtigen in het wild, aangezien een kat een 'gemaakt' dier is. Wel zul je een binnenkat voldoende uitdaging binnenshuis moeten bieden, maar dat spreekt (neem ik aan) voor zich.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:23

40m2 ?? Nee, dat is echt te weinig... mijn ouders hadden altijd een kat en die sprong met 10 weken al uit de voegen van hun alleenstaande villa, dat beestje snakte werkelijk naar het groene gras en de zon en de buitenlucht! Het is echt zielig om hem dan binnen op te sluiten de hele dag. Ik zou echt wachten tot je een groter huis hebt in elk geval met een balkon, maar het liefst een lekker grote tuin in een rustige buurt.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:26

Niet doen. Mijn jonge kat (bij halfjaar gekregen) heeft toen hij nog niet naar buiten mocht alles vernield. Neem dan een oudere asielkat die binnen is gewend.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:29

Luthien schreef:Beetje offtopic, maar hoe kijken jullie dan tegen een konijn of cavia aan? Die zitten toch ook in een kleine ruimte(als ze in een hok zitten bedoel ik dan). Waarom is dat bij een konijn/cavia wel normaal, maar zou een kat niet in een kamer kunnen leven?

Ik zou ook nooit een konijn of cavia nemen, echt ontzettend zielig. Een beetje voor je eigen plezier zo'n beestje opsluiten. Nee, ik neem binnenkort 1 poes als we ons huis kopen met tuin en dat is het.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:32

Bet Weter schreef:
Luthien schreef:Beetje offtopic, maar hoe kijken jullie dan tegen een konijn of cavia aan? Die zitten toch ook in een kleine ruimte(als ze in een hok zitten bedoel ik dan). Waarom is dat bij een konijn/cavia wel normaal, maar zou een kat niet in een kamer kunnen leven?

Ik zou ook nooit een konijn of cavia nemen, echt ontzettend zielig. Een beetje voor je eigen plezier zo'n beestje opsluiten. Nee, ik neem binnenkort 1 poes als we ons huis kopen met tuin en dat is het.

Mijn konijnen zijn zeker niet zielig hoor.
Ze hebben een konijnen villa tot hun beschikking en zijn gezellig met zijn tweetjes.
Ik knuffel ze vaak en ze krijgen veel aandacht al zitten ze wel buiten ook mogen ze per dag een uurtje of 3/4 los op plaats soms langer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:33

On topic ik vind eigenlijk dat je best een katje kunt nemen in jouw situatie zo slecht vind ik die weer niet maar misschien is 2 dan beter voor het gezelschap overdag.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:34

Katie_ schreef:
Bet Weter schreef:

Ze hebben een konijnen villa tot hun beschikking en zijn gezellig met zijn tweetjes.
Ik knuffel ze vaak en ze krijgen veel aandacht al zitten ze wel buiten ook mogen ze per dag een uurtje of 3/4 los op plaats soms langer.
Ja ok dat is wel de ideale situatie voor die beestjes. Alleen gaat het er in de meeste huishoudens denk ik anders aan toe, in de zin van klein hok en het dier alleen laten en weinig aandacht geven. (of misschien in het eerste jaar veel aandacht, maar later neemt het af, zeker als het dier bijvoorbeeld agressief kan zijn) No

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:37

Bet Weter schreef:
Katie_ schreef:
Bet Weter schreef:

Ja ok dat is wel de ideale situatie voor die beestjes. Alleen gaat het er in de meeste huishoudens denk ik anders aan toe, in de zin van klein hok en het dier alleen laten en weinig aandacht geven. (of misschien in het eerste jaar veel aandacht, maar later neemt het af, zeker als het dier bijvoorbeeld agressief kan zijn) No

Klopt betweter daar kan ik ook altijd zoo boos om worden he!!
Helaas gaat het er vaak zo wel aan toe.

Mensen weten vaak niet dat ze konijntjes heel veel kunnen leren. Mijn konijntjes gaan netjes op de kattenbak die in hun villa staat en komen aangerend als ik met het snoepjes zakje frut.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: