Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, wel of niet doen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Try wo 19 jan 2011 - 4:34

Hey,

Ik kan bij een gezin oppassen voor 2 (of 3) middagen per week, het zijn leuke (al wat oudere) kids en ik krijg wit betaald via het bedrijf van hun moeder. Ik kom daar op de loonlijst te staan en krijg dan 10 euro per uur, maar daar gaat in eerste instantie dan natuurlijk wel belasting vanaf. Het is op zich vrij flexibel werk maw mocht ik een keertje niet kunnen ivm tentamens ofzo is dat geen ramp. Toch is er 'iets' dat me tegenhoudt, ik twijfel heel erg. Ik ben bang dat, als dit niet genoeg verdiend, er niet goed een tweede baan bij kan nemen omdat het wit is. Anderzijds zou ik op nog geen 8 uur per week uitkomen qua werk en dat zou me ong 240 euro opleveren per maand.

Nouja, alles nog een keer op een rijtje,
voors:
- flexibel
- leuk werk (leuker dan op kantoor)
- vrijdag vrij

tegens:
- moeilijk bereikbaar
- wit
- misschien niet genoeg inkomsten


Wat zouden jullie doen? Ik zit een beetje in een negatieve sfeer te denken want dat wit werken staat me tegen (ivm een evt. tweede baan).
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 4:54

Als je 240 euro per maand verdient dan denk ik dat je daar in de praktijk niet of nauwelijks belasting over hoeft te betalen, de belasting die je zou moeten betalen is volgens mij lager dan de algemene heffingskorting, dus dat zou je terug kunnen vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 5:00

Onder de 500 euro per maand hoef je geen tot nauwelijks belasting te betalen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Try wo 19 jan 2011 - 5:04

En hoe zit het als ik dan een tweede baan erbij neem? Waar ik bijvoorbeeld nog eens 8 uur per week zou werken bijvoorbeeld, en onder dat bedrag zou blijven? Een tweede baan wordt toch meer belast of niet?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 5:09

Try schreef:En hoe zit het als ik dan een tweede baan erbij neem? Waar ik bijvoorbeeld nog eens 8 uur per week zou werken bijvoorbeeld, en onder dat bedrag zou blijven? Een tweede baan wordt toch meer belast of niet?

Ik weet niet precies hoe het werkt als je twee banen hebt, alleen dat er een algemene heffingskorting is, als de belasting die je moet betalen onder dat bedrag is hoef je dus niks te betalen of krijg je zelfs geld terug. Ik zou anders even de Belastingdienst bellen, daar weten ze waarschijnlijk wel meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Lavendel wo 19 jan 2011 - 5:22

Als je twee bijbaantjes hebt krijg je bij 1 baantje heffinskorting (is zelfs verplicht geloof ik om dit aan te vragen). Bij het tweede baantje moet je dan wel belasting betalen maar dit krijg je aan het eind van het jaar altijd weer terug.

Tenminste zo is het bij mij altijd gegaan als ik twee baantjes had..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:29

Ik heb altijd 2 witte baantjes gehad, maar ik kan nou niet zeggen dat ik zoveel belasting over de 2e hoefde te betalen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Try do 20 jan 2011 - 5:10

Ik heb besloten het maar gewoon te doen en te kijken hoe het loopt. Ik ga proberen af en toe er een dagje bij te werken via een uzb en in april veranderd mijn rooster en misschien kan ik dan wel niet meer oppassen. Tot die tijd heb ik iig een soort van inkomstenbron smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:52

Goed zo, het is vast een leuk extraatje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Rovine do 20 jan 2011 - 9:17

Mijn vriend heeft 2 banen en zegt dat hij er weinig van merkt omdat hij onder de 40 uur blijft in totaal.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:31

Het zal dan wel van het totaal aantal uren afhangen. Bij meer uren merk je het heel erg, zo'n tweede baan qua belasting. Zelf zou ik het overigens niet doen, dit baantje. Ik heb jarenlang bij een bouwmarkt gewerkt, ook erg flexibel. Ik kon in de avonden werken, op zaterdagen en soms op zondagen (tegenwoordig zijn ze ook elke zondag open, toen nog niet). Ik zou dan ook zoiets weer doen als ik in jouw situatie zou zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet doen? Empty Re: Dilemma, wel of niet doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum