Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
+2
Ifrah
BJA
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
Ik zet dit topic in persoonlijk, omdat ik het meer een persoonlijk probleem vind dan dat het om woontips gaat.
Ik ben ongeveer een jaar geleden gaan samenwonen met m'n ex, maar omdat dat helemaal niet ging, heb ik een paar maanden terug de relatie beëindigd. We konden door omstandigheden niet gelijk apart gaan wonen, maar hopelijk is die mogelijkheid er snel. Mijn ex wil sowieso verhuizen en kleiner gaan wonen maar nu zit ik met een dilemma. Ik kan twee dingen doen:
- Hier blijven wonen en een huisgenoot zoeken. Het huis is te duur voor mij alleen, dus als ik hier wil blijven wonen, moet ik iemand zoeken om m'n huis mee te delen. Er zijn al wat vrienden geïnteresseerd.
Voordeel: gezelliger, niet hoeven verhuizen, groter huis, tuin. Dit huis heb ik van binnen helemaal geverfd, alles was bruin, dus nu is het wel helemaal mijn smaak.
Nadeel: minder privacy, spullen en woonruimte delen en ik moet per se een huisgenoot hebben, dus als diegene gaat verhuizen, heb ik de stress van het zoeken naar iemand anders en stress om de vaste lasten op te kunnen brengen.
- Verhuizen en kleiner gaan wonen, maar wel iets voor mezelf hebben.
Voordeel: goedkoper, privacy, alles voor mezelf, huis zonder herinneringen en weer een soort van nieuw begin.
Nadeel: verhuizen, kleiner huis, misschien geen buitenruimte. Ik woon nu in een leuke buurt, als ik ga verhuizen weet ik niet of ik leuke buren heb en hoe de buurt is. Ik zal 't opnieuw moeten verven etc., zonde van het huis waar ik nu woon dat ik er zoveel werk in heb gestoken.
Ik vind het echt heel moeilijk om te bepalen wat ik wil gaan doen, het ene moment neig ik naar verhuizen en het andere moment wil ik hier blijven. Ik denk dat ik sowieso de woningbouw mail om te vragen of zij er akkoord mee zouden gaan als ik de ene man inruil voor de andere
Wat zouden jullie doen?
Ik ben ongeveer een jaar geleden gaan samenwonen met m'n ex, maar omdat dat helemaal niet ging, heb ik een paar maanden terug de relatie beëindigd. We konden door omstandigheden niet gelijk apart gaan wonen, maar hopelijk is die mogelijkheid er snel. Mijn ex wil sowieso verhuizen en kleiner gaan wonen maar nu zit ik met een dilemma. Ik kan twee dingen doen:
- Hier blijven wonen en een huisgenoot zoeken. Het huis is te duur voor mij alleen, dus als ik hier wil blijven wonen, moet ik iemand zoeken om m'n huis mee te delen. Er zijn al wat vrienden geïnteresseerd.
Voordeel: gezelliger, niet hoeven verhuizen, groter huis, tuin. Dit huis heb ik van binnen helemaal geverfd, alles was bruin, dus nu is het wel helemaal mijn smaak.
Nadeel: minder privacy, spullen en woonruimte delen en ik moet per se een huisgenoot hebben, dus als diegene gaat verhuizen, heb ik de stress van het zoeken naar iemand anders en stress om de vaste lasten op te kunnen brengen.
Voordeel: goedkoper, privacy, alles voor mezelf, huis zonder herinneringen en weer een soort van nieuw begin.
Nadeel: verhuizen, kleiner huis, misschien geen buitenruimte. Ik woon nu in een leuke buurt, als ik ga verhuizen weet ik niet of ik leuke buren heb en hoe de buurt is. Ik zal 't opnieuw moeten verven etc., zonde van het huis waar ik nu woon dat ik er zoveel werk in heb gestoken.
Ik vind het echt heel moeilijk om te bepalen wat ik wil gaan doen, het ene moment neig ik naar verhuizen en het andere moment wil ik hier blijven. Ik denk dat ik sowieso de woningbouw mail om te vragen of zij er akkoord mee zouden gaan als ik de ene man inruil voor de andere
Wat zouden jullie doen?
Laatst aangepast door Dijn82 op za 11 jun 2011 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
Het dikgedrukte voordeel zou voor mij de reden zijn om te verhuizen! Ik zou dus verhuizen, niet persé om iets voor mezelf te hebben, maar ik zou het niet prettig vinden om dat huis te blijven wonen gezien de herinneringen (of zijn die niet zo erg?)Dijn82 schreef:Ik zet dit topic in persoonlijk, omdat ik het meer een persoonlijk probleem vind dan dat het om woontips gaat.
Voordeel: gezelliger, niet hoeven verhuizen, groter huis, tuin.
Nadeel: verhuizen, kleiner huis, misschien geen buitenruimte. Ik woon nu in een leuke buurt, als ik ga verhuizen weet ik niet of ik leuke buren heb en hoe de buurt is.
Wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Valt mee hoor, daar zou ik wel mee kunnen leven, maar ik zit meer met m'n privacy en met de huur. Misschien vind ik het wel fijn om daarna weer even echt alleen te wonen en met niemand rekening te hoeven houden. En als ik hier blijf, voel ik me toch meer verantwoordelijk voor de huur, omdat ik hier al eerder woonde dan die eventuele huisgenoot en het helemaal ingericht is met mijn spullen.
Gast- Gast
Dan zou ik kiezen voor nieuw huisje.
Als je echt je privacy wilt en geen rekening met iemand wil houden is dat de keuze. En als je weer een keer een nieuwe vriend leert kennen (ook al denk je er misschien nu niet aan) is dat ook weer lastiger denk ik.
Als je echt je privacy wilt en geen rekening met iemand wil houden is dat de keuze. En als je weer een keer een nieuwe vriend leert kennen (ook al denk je er misschien nu niet aan) is dat ook weer lastiger denk ik.
Gast- Gast
Ik zou kiezen voor een nieuw huis.
Ten eerste omdat ik mijn privacy erg belangrijk vind, en misschien is het voor jou prettiger om op deze manier een nieuwe start te maken.
Ten eerste omdat ik mijn privacy erg belangrijk vind, en misschien is het voor jou prettiger om op deze manier een nieuwe start te maken.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik zou ook kiezen voor een eigen huisje, er zijn namelijk nog wel meer praktische bezwaren waar je aan moet denken. Als er iemand bij je komt wonen, dan verhuur je een gedeelte onder. Huurders zijn in NL extreem goed beschermd, dus diegene hoeft jouw huis ook niet zomaar meer te verlaten. Sterker nog, onderhuur van een zelfstandige woonruimte is bindend en biedt dezelfde rechten als jouw rechten, de woningbouw kan er dan zelfs voor kiezen om verder te gaan met de onderhuurder ipv met jou. Voor de woningbouw brengt dat nog een ander probleem met zich mee: Als jij weggaat, kan de ander automatisch blijven zitten. Dus ook als diegene normaalgesproken geen recht zou hebben op dat huis.
Kortom: Ik denk niet dat de woningbouw hiermee akkoord gaat. Ik heb het nog nooit eerder gezien iig.
Kortom: Ik denk niet dat de woningbouw hiermee akkoord gaat. Ik heb het nog nooit eerder gezien iig.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik zou ook kiezen voor een eigen huisje, er zijn namelijk nog wel meer praktische bezwaren waar je aan moet denken. Als er iemand bij je komt wonen, dan verhuur je een gedeelte onder. Huurders zijn in NL extreem goed beschermd, dus diegene hoeft jouw huis ook niet zomaar meer te verlaten. Sterker nog, onderhuur van een zelfstandige woonruimte is bindend en biedt dezelfde rechten als jouw rechten, de woningbouw kan er dan zelfs voor kiezen om verder te gaan met de onderhuurder ipv met jou. Voor de woningbouw brengt dat nog een ander probleem met zich mee: Als jij weggaat, kan de ander automatisch blijven zitten. Dus ook als diegene normaalgesproken geen recht zou hebben op dat huis.
Daarom wil ik 't ook netjes vragen als ik hiervoor zou kiezen. Ik wil het niet stiekem doen zodat het onderhuur is, het is echt gewoon samenwonen, maar dan niet met een partner. Het is trouwens vrije sector huur, dus dat werkt iets anders dan met de sociale huurwoningen.
Gast- Gast
Dijn82 schreef:_Leaf_ schreef:Ik zou ook kiezen voor een eigen huisje, er zijn namelijk nog wel meer praktische bezwaren waar je aan moet denken. Als er iemand bij je komt wonen, dan verhuur je een gedeelte onder. Huurders zijn in NL extreem goed beschermd, dus diegene hoeft jouw huis ook niet zomaar meer te verlaten. Sterker nog, onderhuur van een zelfstandige woonruimte is bindend en biedt dezelfde rechten als jouw rechten, de woningbouw kan er dan zelfs voor kiezen om verder te gaan met de onderhuurder ipv met jou. Voor de woningbouw brengt dat nog een ander probleem met zich mee: Als jij weggaat, kan de ander automatisch blijven zitten. Dus ook als diegene normaalgesproken geen recht zou hebben op dat huis.
Daarom wil ik 't ook netjes vragen als ik hiervoor zou kiezen. Ik wil het niet stiekem doen zodat het onderhuur is, het is echt gewoon samenwonen, maar dan niet met een partner. Het is trouwens vrije sector huur, dus dat werkt iets anders dan met de sociale huurwoningen.
Ah okee, ja ik werk bij D.irect W.onen, ook vrije sector dus, en ik beantwoord dagelijks veel van dit soort vragen, vandaar.
Het blijft onderhuur tenzij de verhuurder akkoord gaat met het opmaken van een nieuw contract met beide namen erop, dus ook degene die dan bij je komt wonen. In de vrije sector huur zal de verhuurder hier eerder mee akkoord gaan, die zijn veel te bang dat ze anders de huur niet krijgen. Dit is economisch namelijk nog echt een kuttijd.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Dijn82 schreef:_Leaf_ schreef:Ik zou ook kiezen voor een eigen huisje, er zijn namelijk nog wel meer praktische bezwaren waar je aan moet denken. Als er iemand bij je komt wonen, dan verhuur je een gedeelte onder. Huurders zijn in NL extreem goed beschermd, dus diegene hoeft jouw huis ook niet zomaar meer te verlaten. Sterker nog, onderhuur van een zelfstandige woonruimte is bindend en biedt dezelfde rechten als jouw rechten, de woningbouw kan er dan zelfs voor kiezen om verder te gaan met de onderhuurder ipv met jou. Voor de woningbouw brengt dat nog een ander probleem met zich mee: Als jij weggaat, kan de ander automatisch blijven zitten. Dus ook als diegene normaalgesproken geen recht zou hebben op dat huis.
Ah okee, ja ik werk bij D.irect W.onen, ook vrije sector dus, en ik beantwoord dagelijks veel van dit soort vragen, vandaar.
Het blijft onderhuur tenzij de verhuurder akkoord gaat met het opmaken van een nieuw contract met beide namen erop, dus ook degene die dan bij je komt wonen. In de vrije sector huur zal de verhuurder hier eerder mee akkoord gaan, die zijn veel te bang dat ze anders de huur niet krijgen. Dit is economisch namelijk nog echt een kuttijd.
Ja dat was ook mijn idee, samen een contract en dat diegene zich dan ook gewoon bij de gemeente in kan schrijven op dit adres. Ik zie mezelf dan niet echt als de verhuurder.
Ik neig nu trouwens toch wel naar een eigen huisje, ook al is dat jammer van al het werk wat ik in dit huis heb gestoken. Dan maar ff het ongemak van wéér verhuizen, maar wel een plekje voor mezelf.
Gast- Gast
Ik lees uit je verhaal ook dat je het huisje waar je nu in woont heel prettig vindt (tuin, fijne buurt, enz.). Ik ben daarom geneigd om te zeggen: probeer het eerst met een huisgenoot. Je zegt dat vrienden interesse hebben? Als je goede afspraken maakt (ook m.b.t. privacy), kan dat echt heel goed gaan. Mocht het echt niet werken dan kan je altijd nog verhuizen toch?
Ifrah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 28
Registratiedatum : 06-06-11
Ifrah schreef:Ik lees uit je verhaal ook dat je het huisje waar je nu in woont heel prettig vindt (tuin, fijne buurt, enz.). Ik ben daarom geneigd om te zeggen: probeer het eerst met een huisgenoot. Je zegt dat vrienden interesse hebben? Als je goede afspraken maakt (ook m.b.t. privacy), kan dat echt heel goed gaan. Mocht het echt niet werken dan kan je altijd nog verhuizen toch?
Ja dat is ook zo, het is een mooi huis en een leuke buurt en samenwonen met een vriend lijkt me ook wel gezelig, dus daarom twijfel ik ook. Maar ik wil ook hier blijven omdat ik hier twee maanden keihard geklust heb en omdat ik opzie tegen het verhuizen zelf (weer alles in- en uitpakken, weer verven en vloer leggen), en dat vind ik zelf een slechte reden, want dat eerste is gewoon pech hebben en dat tweede is iets dat met een beetje hulp van vrienden ook zo gedaan is.
Gast- Gast
Ook ik zou gaan verhuizen. Het idee dat ik mijn huis met iemand, op mijn partner na, zou moeten delen, vind ik erger dan een huisje waarbij ik misschien geen leuke buren zou hebben.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Ik zou zelf ook gaan verhuizen. Wat anderen ook al zeggen, nu denk je er nog niet aan, maar als je straks misschien een nieuwe relatie krijgt kun je niet makkelijk samen gaan wonen. Of dat degene die bij je komt wonen een relatie krijgt en weggaat, zit je alsnog met het probleem. Lijkt me geen rustgevende gedachte.
Ook de privacy zou ik niet fijn vinden, al ben ik van mezelf heel erg graag alleen ook.
Ik zou lekker een ander huisje gaan zoeken, en zonde van het werk wat erin zit ja. Verhuizen is ook een heel gedoe, maar trommel een berg vrienden op en ga het samen doen! Probeer het gewoon gezellig te maken en dan gaat het ook veel sneller ook! Het gaat toch om het eindresultaat of niet dan?
Ook de privacy zou ik niet fijn vinden, al ben ik van mezelf heel erg graag alleen ook.
Ik zou lekker een ander huisje gaan zoeken, en zonde van het werk wat erin zit ja. Verhuizen is ook een heel gedoe, maar trommel een berg vrienden op en ga het samen doen! Probeer het gewoon gezellig te maken en dan gaat het ook veel sneller ook! Het gaat toch om het eindresultaat of niet dan?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zou ook gaan verhuizen! Een nieuwe start en wie weet wat voor leuke buren je dan weer krijgt! Verhuizen sucks inderdaad, maar het is niet onoverkomelijk en zoals je zegt, met een beetje hulp van vrienden is het ook weer zo gedaan. Succes met de beslissing!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb besloten om te gaan verhuizen. Ik reageer nu al op woningen, wie weet heb ik geluk, en dan kan ik iets actiever gaan zoeken als ik ook echt werk heb.
Gast- Gast
Fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen! En het is natuurlijk lang niet altijd zo dat je helemaal zal moeten verven en een vloer leggen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Dijn82 schreef:Ik heb besloten om te gaan verhuizen. Ik reageer nu al op woningen, wie weet heb ik geluk, en dan kan ik iets actiever gaan zoeken als ik ook echt werk heb.
Moedige keuze, ik had denk ik hetzelfde gedaan. Hopelijk is het snel zover!
Gast- Gast
Zora schreef:Fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen! En het is natuurlijk lang niet altijd zo dat je helemaal zal moeten verven en een vloer leggen.
Klopt, misschien heb ik mazzel.
Gast- Gast
Verstandige keuze, zelfs al is het met name gevoelsmatig. Succes bij de zoektocht!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet even niet wat ik moet doen..
» Ik weet niet wat ik met papa's kleding moet doen...
» Dodelijk ongerust....Weet niet meer wat ik moet doen...
» onveilig in eigen huis, ik weet niet meer wat ik moet doen
» griezelen... ik weet niet hoe ik het moet noemen....
» Ik weet niet wat ik met papa's kleding moet doen...
» Dodelijk ongerust....Weet niet meer wat ik moet doen...
» onveilig in eigen huis, ik weet niet meer wat ik moet doen
» griezelen... ik weet niet hoe ik het moet noemen....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: