Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma; Wel of niet doen?

+14
Pien
Moonlight
luisa
Lejow
JustMeDaan
dharma
Luthien
Sweety
litllejoy
Inge
Gizmo
Bet Weter
Champagne
Kaboutertje
18 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 2 Empty Re: Dilemma; Wel of niet doen?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:38

Bet Weter schreef:40m2 ?? Nee, dat is echt te weinig... mijn ouders hadden altijd een kat en die sprong met 10 weken al uit de voegen van hun alleenstaande villa, dat beestje snakte werkelijk naar het groene gras en de zon en de buitenlucht! Het is echt zielig om hem dan binnen op te sluiten de hele dag. Ik zou echt wachten tot je een groter huis hebt in elk geval met een balkon, maar het liefst een lekker grote tuin in een rust ige buurt.
Je moet een kat de eerst tijd toch sowieso binnenhouden om hem te laten wennen? Anders loopt ie toch weg?
Ik vond het iig een ramp, heb hem veel aan de lijn naar buiten gedaan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bet Weter di 9 aug 2011 - 1:45

Francaise_ schreef:
Bet Weter schreef:40m2 ?? Nee, dat is echt te weinig... mijn ouders hadden altijd een kat en die sprong met 10 weken al uit de voegen van hun alleenstaande villa, dat beestje snakte werkelijk naar het groene gras en de zon en de buitenlucht! Het is echt zielig om hem dan binnen op te sluiten de hele dag. Ik zou echt wachten tot je een groter huis hebt in elk geval met een balkon, maar het liefst een lekker grote tuin in een rust ige buurt.
Je moet een kat de eerst tijd toch sowieso binnenhouden om hem te laten wennen? Anders loopt ie toch weg?
Ik vond het iig een ramp, heb hem veel aan de lijn naar buiten gedaan.
Ja, de eerste weken moet hij binnen blijven om aan het huis en de mensen te wennen, anders kunnen ze verdwalen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  dharma di 9 aug 2011 - 1:56

Ik zou sowieso geen kitten nemen.
Je weet van te voren het karakter van de kat niet, dus ook niet of de kat het niet erg vindt om alleen te zijn.
Neem dan als je zo graag een kat wilt inderdaad een kat uit het asiel, daar weten ze het karakter wel en of dat het beestje in deze woon situatie past.
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:57

Ik zou voor een wat oudere kat gaan die het liefste binnen is, zoals onze kat. Hij is wel dagen alleen, maar slaapt het liefst de hele dag en wil niet eens naar buiten, omdat hij dat helemaal niet gewend is van vroeger ook! Een kitten vind ik wel zielig om de hele dag alleen te laten.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan di 9 aug 2011 - 1:59

Onze kat durft van kleins af aan al niet buiten, sterker nog die schrikt zich binnen vaak de pleuris van geluiden. Terwijl ze al van kitten af aan bij ons is. Ook is ze als kitten bij een andere kat van ons gekomen(die we helaas hebben moeten laten inslapen na een hersenbloeding) en nu kunnen we er geen andere kat/kitten meer bij zetten, dat accepteerd ze echt niet.
Al onze andere katten die we hadden mochten achter buiten, niet verder dan dat. Wij hebben immers gekozen voor een kat en niet de hele buurt. Deze die we nu hebben blijft dus binnen. En die is niet zielig, zeurt niet om buiten te mogen, eet goed, speelt veel glanst mooi. Komt veel kroelen enz, en miauwt hard om ons als ze ons kwijt is.
Nee ik kan niet zeggen dat een kat per definitie ongelukkig is als ze niet buiten komen.

Oh ja, ze kan het hele huis door rennen, dus beweging genoeg.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gizmo di 9 aug 2011 - 2:20

JustMeDaan schreef:Onze kat durft van kleins af aan al niet buiten, sterker nog die schrikt zich binnen vaak de pleuris van geluiden. Terwijl ze al van kitten af aan bij ons is. Ook is ze als kitten bij een andere kat van ons gekomen(die we helaas hebben moeten laten inslapen na een hersenbloeding) en nu kunnen we er geen andere kat/kitten meer bij zetten, dat accepteerd ze echt niet.
Al onze andere katten die we hadden mochten achter buiten, niet verder dan dat. Wij hebben immers gekozen voor een kat en niet de hele buurt. Deze die we nu hebben blijft dus binnen. En die is niet zielig, zeurt niet om buiten te mogen, eet goed, speelt veel glanst mooi. Komt veel kroelen enz, en miauwt hard om ons als ze ons kwijt is.
Nee ik kan niet zeggen dat een kat per definitie ongelukkig is als ze niet buiten komen.

En je advies voor Maura is? (gezien het niet gaat om of binnenkatten zielig zijn. Ik ben benieuwd wat je haar zou adviseren)

Laatst aangepast door Gizmo op di 9 aug 2011 - 2:23; in totaal 1 keer bewerkt
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 2:23

Gizmo schreef:
JustMeDaan schreef:Onze kat durft van kleins af aan al niet buiten, sterker nog die schrikt zich binnen vaak de pleuris van geluiden. Terwijl ze al van kitten af aan bij ons is. Ook is ze als kitten bij een andere kat van ons gekomen(die we helaas hebben moeten laten inslapen na een hersenbloeding) en nu kunnen we er geen andere kat/kitten meer bij zetten, dat accepteerd ze echt niet.

En je advies voor Maura is?
laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gizmo di 9 aug 2011 - 2:23

Storm schreef:
Gizmo schreef:

En je advies voor Maura is?
laughcry

Je was me net voor, voor mn edit. Mocht t te hard overkomen Wink
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 2:27

Ik vind het eigenlijk wel grappig staan, vooral omdat ik het met je eens ben. Er worden vaak topics geopend waarin advies wordt gevraagd, en vervolgens gaan mensen hun eigen verhaal er doorheen gooien Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gizmo di 9 aug 2011 - 2:28

Storm schreef:Ik vind het eigenlijk wel grappig staan, vooral omdat ik het met je eens ben. Er worden vaak topics geopend waarin advies wordt gevraagd, en vervolgens gaan mensen hun eigen verhaal er doorheen gooien Very Happy
Ja precies, dat was dus ook mijn gedachte. Maar merk soms hier dat wat je schrijft harder kan overkomen dan bedoelt Wink
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 2:29

Maar Maura, waarom geen kat uit het asiel?

En je woon best klein, toch? Is dat niet te klein voor twee katten?

Ik zou het niet doen! Twee katten is niet alleen maar een voordeel. Niet alle katten kunnen met elkaar opschieten of willen samen op Ă©Ă©n kattenbak.

Voor binnenkatten (en dus katten die minder beweging hebben) is er speciaal voer.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan di 9 aug 2011 - 2:42

Eh dat een kitten geen probleem is gezien deze prima binnen kunnen leven.
Alleen zijn is voor een kat ook niet echt een probleem, meer dat wij het zielig vinden.
Dat was wel duidelijk toch. En ik reageerde meer op bet weter dan op to.
Die moet gewoon doen wat ze zelf wil. Ervaringen kunnen haar helpen bij haar keuze.

Laatst aangepast door JustMeDaan op di 9 aug 2011 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typfout)

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 2:58

Francaise_ schreef:Niet doen. Mijn jonge kat (bij halfjaar gekregen) heeft toen hij nog niet naar buiten mocht alles vernield. Neem dan een oudere asielkat die binnen is gewend.

Dit ligt echt aan de kat.
Ik heb een kitten (al hoewel, ze is nu al ruim 2 haha), gekregen met 12 weken. Is nooit naar buiten geweest, en beest heeft nog nooit iets gesloopt. Ze krijgt speciaal voer voor binnenkatten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:06

Storm schreef:Ik vind het eigenlijk wel grappig staan, vooral omdat ik het met je eens ben. Er worden vaak topics geopend waarin advies wordt gevraagd, en vervolgens gaan mensen hun eigen verhaal er doorheen gooien Very Happy

Maar dat is toch niet zo gek? Door ervaringen van anderen te lezen, heb je ook al een soort advies. Iets om mee te nemen in je overweging.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 9 aug 2011 - 3:16

Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.

Helemaal mee eens. Vind dat je in eerste instantie aan het katje moet denken en daar hoort dus ruimte en naar buiten kunnen bij.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 3:19

Ben ik het niet mee eens.
Wij houden onze katten binnen om verschillende redenen. 1 van de 2 is een raskat, laat je die naar buiten is er een grote kans dat ze gejat worden, de woonkamer zit op de eerste verdieping dus we kunnen ze niet makkelijk binnen en buiten laten, we wonen voor een metrobaan enz enz.
En daarbij zijn het in ieder geval niet mijn katten die voor overlast zorgen door bij de buren in de tuin te schijten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:22

Mijn huis is wel groter dan de gestelde 40m2. Maar dat maakt ook verder niet zo heel erg veel uit.

Bet weter; Ik heb in een ander topic met geen woord gesproken over het zo erg vinden om alleen te zijn. Ik neem dus ook geen kat, omdat ik me zo ongelofelijk eenzaam/alleen voel. Want daar heb ik alles behalve last van. Ik heb gezegd dat ik het soms wel zat ben om single te zijn. Dat is in mijn ogen iets heel anders en om die reden zou ik ook nooit een huisdier nemen.

Voor een cavia/hamster/konijn wil ik geen plaats maken. Dat zijn geen beestjes waar ik iets mee heb.

Kat uit het asiel kan ook nog. Moet ik even naar kijken als ik vrij ben. smile

Gast
Gast

Bericht  luisa di 9 aug 2011 - 3:23

En eerlijk gezegd, die verhalen altijd over dat 'mijn kat komt nooit buiten en mijn kat wil ook helemaal niet naar buiten' kan ik nooit begrijpen. Tja genoeg katten hoor die altijd binnen zijn en dus niet beter weten MAAR dat betekent toch niet dat het ook het beste is voor een kat. Een kat is nou eenmaal een dier dat hoort te jagen en de ruimte nodig heeft. Dat mensen een kat in een gezelschapsdier verandert hebben die de hele dag binnen wacht tot baasje thuis komt is toch puur egoistisch uit oogpunt mens. Prima hoor een huisdier, maar lijkt me dat belang van beestje voorop hoort te staan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:27

Ik zou geen kitten nemen. Als je een kat wilt zou ik naar het asiel gaan en daar een oudere binnenkat vandaan halen.
Die zijn wat rustigere hebben niet zoveel ( speel) ruimte meer nodig, en vinden het heerlijk om vertroeteld te worden de laatste jaren van hun leven.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:31

Jolee schreef:Ik zou er dan 2 nemen. Heb ik zelf ook bewust gedaan zodat ze een maatje hebben.

Dat zou ook mijn voorkeur hebben. Maar verder zijn katten heel erg op zichzelf, dus zielig zullen ze niet snel zijn. Ook niet als je er toch maar eentje neemt.

Als je je beestje goed verzorgd is het echt niet zielig. Dat gemiep altijd Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:32

Mijn kat is de eerste 3 jaren binnenkat geweest omdat iedereen zei dat dat wel kon. Nou ik woon inmiddels in een huis en hij kan naarbuiten en zou het nooit weer doen, een binnenkat. Het is harstikke zielig...ik zie hoezeer hij nu opgebloeid is, een kat hoort gewoon naar buiten te komen dat is toch eigenlijk harstikke logisch. Wij zouden het zelf ook niet lekker vinden als we altijd binnen zouden moeten blijven...laat staan een dier met instincten en natuurlijk gedrag etc. Ohja, mijn hele flat was trouwens gesloopt (vooral de muren) en ontzettend snel onfris. Bij 2 katten is het ook nog eens dubbel zo erg.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:35

luisa schreef:En eerlijk gezegd, die verhalen altijd over dat 'mijn kat komt nooit buiten en mijn kat wil ook helemaal niet naar buiten' kan ik nooit begrijpen. Tja genoeg katten hoor die altijd binnen zijn en dus niet beter weten MAAR dat betekent toch niet dat het ook het beste is voor een kat. Een kat is nou eenmaal een dier dat hoort te jagen en de ruimte nodig heeft. Dat mensen een kat in een gezelschapsdier verandert hebben die de hele dag binnen wacht tot baasje thuis komt is toch puur egoistisch uit oogpunt mens. Prima hoor een huisdier, maar lijkt me dat belang van beestje voorop hoort te staan.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:35

Mijn 46m2 appartementje was nooit onfris met een poes en kater, die overdag altijd binnen zaten. Ik hield het gewoon goed schoon. Zielig waren ze ook niet smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 3:36

Tea-Leaf schreef:Mijn 46m2 appartementje was nooit onfris met een poes en kater, die overdag altijd binnen zaten. Ik hield het gewoon goed schoon. Zielig waren ze ook niet smile

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 3:37

Maura schreef:Mijn huis is wel groter dan de gestelde 40m2. Maar dat maakt ook verder niet zo heel erg veel uit.

Bet weter; Ik heb in een ander topic met geen woord gesproken over het zo erg vinden om alleen te zijn. Ik neem dus ook geen kat, omdat ik me zo ongelofelijk eenzaam/alleen voel. Want daar heb ik alles behalve last van. Ik heb gezegd dat ik het soms wel zat ben om single te zijn. Dat is in mijn ogen iets heel anders en om die reden zou ik ook nooit een huisdier nemen.

Voor een cavia/hamster/konijn wil ik geen plaats maken. Dat zijn geen beestjes waar ik iets mee heb.

Kat uit het asiel kan ook nog. Moet ik even naar kijken als ik vrij ben. Dilemma; Wel of niet doen?  - Pagina 2 561177
Nou, 45 dan. Maar die kat komt toch niet heel de dag in alle ruimtes? Of laat je alle deuren en kasten open zodat hij heel de dag van badkamer naar slaapkamer en woonkamer kan gaan?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: