Dilemma; Wel of niet doen?
+14
Pien
Moonlight
luisa
Lejow
JustMeDaan
dharma
Luthien
Sweety
litllejoy
Inge
Gizmo
Bet Weter
Champagne
Kaboutertje
18 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Dilemma; Wel of niet doen?
Ik ben het ook ermee eens.Smikkell schreef:Eens.luisa schreef:En eerlijk gezegd, die verhalen altijd over dat 'mijn kat komt nooit buiten en mijn kat wil ook helemaal niet naar buiten' kan ik nooit begrijpen. Tja genoeg katten hoor die altijd binnen zijn en dus niet beter weten MAAR dat betekent toch niet dat het ook het beste is voor een kat. Een kat is nou eenmaal een dier dat hoort te jagen en de ruimte nodig heeft. Dat mensen een kat in een gezelschapsdier verandert hebben die de hele dag binnen wacht tot baasje thuis komt is toch puur egoistisch uit oogpunt mens. Prima hoor een huisdier, maar lijkt me dat belang van beestje voorop hoort te staan.
Gast- Gast
Ja op zo'n reactie zat ik wel te wachten. De vraag is natuurlijk of je zit te wachten op elke dag dweilen en zuigen en of je er tijd en puf voor hebt naast een fulltime baan.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik ben het ook ermee eens.Smikkell schreef:Eens.luisa schreef:En eerlijk gezegd, die verhalen altijd over dat 'mijn kat komt nooit buiten en mijn kat wil ook helemaal niet naar buiten' kan ik nooit begrijpen. Tja genoeg katten hoor die altijd binnen zijn en dus niet beter weten MAAR dat betekent toch niet dat het ook het beste is voor een kat. Een kat is nou eenmaal een dier dat hoort te jagen en de ruimte nodig heeft. Dat mensen een kat in een gezelschapsdier verandert hebben die de hele dag binnen wacht tot baasje thuis komt is toch puur egoistisch uit oogpunt mens. Prima hoor een huisdier, maar lijkt me dat belang van beestje voorop hoort te staan.
Me too.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Ja op zo'n reactie zat ik wel te wachten. De vraag is natuurlijk of je zit te wachten op elke dag dweilen en zuigen en of je er tijd en puf voor hebt naast een fulltime baan.
Ik denk dat je het tegen mij hebt? Ik werkte toen 40 uur per week en maakte er gewoon tijd voor. Anders had ik maar geen dieren moeten nemen.
Gast- Gast
'Als een kat nooit buiten is geweest, dan weet hij ook niet wat hij mist' vind ik wel een heel verdrietige opmerking.
Je kan natuurlijk wel zorgen dat een kat nog steeds moet jagen en werken voor zijn eten.
Bijvoorbeeld door dit soort dingen.
Je kan natuurlijk wel zorgen dat een kat nog steeds moet jagen en werken voor zijn eten.
Bijvoorbeeld door dit soort dingen.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Ja op zo'n reactie zat ik wel te wachten. De vraag is natuurlijk of je zit te wachten op elke dag dweilen en zuigen en of je er tijd en puf voor hebt naast een fulltime baan.
Ik denk dat je het tegen mij hebt? Ik werkte toen 40 uur per week en maakte er gewoon tijd voor. Anders had ik maar geen dieren moeten nemen.
Ok nou gefeliciteerd dan dat je zo'n geweldige huisvrouw bent. En laten we gewoon even mijn hoofdpunt negeren: een dier hoort aan de frisse lucht te komen.
Gast- Gast
Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Dus je kat mag wel een hele dag alleen buiten zijn in weer en wind als jullie werken, maar thuis lekker warm gemiddeld 9 uurtjes per dag kan niet?
Ik zou het gewoon doen als je het wilt. Zo een beestje zit lekker warm binnen en als je poes naar buiten wil kun je haar altijd aan een riempje ff lekker laten spelen in het gras. Zo doet een oudere buurman van ons het ook. Hij woont aan een drukkere weg, en is bang dat zn beestje onder een auto komt. Dus hij gaat iedere dag even met de kleine hum naar buiten.
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Dus je kat mag wel een hele dag alleen buiten zijn in weer en wind als jullie werken, maar thuis lekker warm gemiddeld 9 uurtjes per dag kan niet?
Wat een naief voorbeeld van vermenselijken. Alsof een kat het wat interesseert of ie er lekker warm bijzit. Of aan een lijntje buiten mag spelen. Jouw opmerking vind ik eerder . Denk je soms dat de kat ook nog behoefte heeft aan een lekker warm jasje en mutsje alsie naar buiten gaat en een verhaaltje voor het slapengaan, net zoals wij mensen dat prettig vinden?
Gast- Gast
mozzarella schreef:Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Ja op zo'n reactie zat ik wel te wachten. De vraag is natuurlijk of je zit te wachten op elke dag dweilen en zuigen en of je er tijd en puf voor hebt naast een fulltime baan.
Ok nou gefeliciteerd dan dat je zo'n geweldige huisvrouw bent. En laten we gewoon even mijn hoofdpunt negeren: een dier hoort aan de frisse lucht te komen.
Zo hey, wat reageer je aangebrand? Ik ben helemaal geen geweldige huisvrouw hoor
Mijn dieren krijgen trouwens genoeg frisse lucht, want die komen wel buiten. Maar ook een 'binnenkat' krijgt genoeg frisse lucht als een ruimte goed geventileerd is hoor. En wat dacht je van knaagdieren? Die zijn over het algemeen toch ook altijd binnenshuis? Of vind je dat die eigenaren het hok ook een paar uur per dag buiten moeten zetten?
Gast- Gast
Buiten dat, er bestaan kattenluikjes voor als de kat naar binnen wil.mozzarella schreef:
Wat een naief voorbeeld van vermenselijken. Alsof een kat het wat interesseert of ie er lekker warm bijzit. Of aan een lijntje buiten mag spelen. Jouw opmerking vind ik eerder . Denk je soms dat de kat ook nog behoefte heeft aan een lekker warm jasje en mutsje alsie naar buiten gaat en een verhaaltje voor het slapengaan, net zoals wij mensen dat prettig vinden?
Gast- Gast
Katten zijn geen mensen.Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Ik zou het gewoon doen als je het wilt. Zo een beestje zit lekker warm binnen en als je poes naar buiten wil kun je haar altijd aan een riempje ff lekker laten spelen in het gras. Zo doet een oudere buurman van ons het ook. Hij woont aan een drukkere weg, en is bang dat zn beestje onder een auto komt. Dus hij gaat iedere dag even met de kleine hum naar buiten.
Wie zegt dat een kat lekker warm binnen wil zitten en het vervelend vindt om buiten te zijn? is dat niet zijn instinct en natuurlijke leefomgeving?
Gast- Gast
mozzarella schreef:Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Ach meisje toch, ben je ongesteld?
Je negeert mijn vraag trouwens wel. Wat is beter dan een kat "opsluiten" buiten zonder eten of drinken (als je dat buiten neerzet is het geheid weg door andere dieren) of lekker warm binnen waar hij alles heeft?
Mijn katten vonden het verschrikkelijk buiten. Deur open of niet van de tuin, geen stap zetten ze buiten.
Moonlight- Prater
zolang er twijfel is gewoon niet doen....
de vorige keer heb je ook besloten het niet te doen en daar had je toen je "goede" redenen voor, zijn die redenen nu veranderd?
de vorige keer heb je ook besloten het niet te doen en daar had je toen je "goede" redenen voor, zijn die redenen nu veranderd?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Smikkell schreef:Katten zijn geen mensen.Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Wie zegt dat een kat lekker warm binnen wil zitten en het vervelend vindt om buiten te zijn? is dat niet zijn instinct en natuurlijke leefomgeving?
Inderdaad, en wie zegt dat ik een kat een mens vind? Mensen werken toch ook buiten in weer en wind? Waar wil je naartoe eigenlijk?
Laatst aangepast door Moonlight op di 9 aug 2011 - 3:55; in totaal 1 keer bewerkt
Moonlight- Prater
Storm schreef:Buiten dat, er bestaan kattenluikjes voor als de kat naar binnen wil.mozzarella schreef:
Inderdaad , maar zo is er bij mijn buren al een paar keer ingebroken doordat ze via het kattenluik het slot konden foceren en de "knip" eraf konden doen.
Moonlight- Prater
Tsja, wat is beter. Ik denk persoonlijk dat buiten zijn voor een kat veel beter is, vanwege instincten enzo. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.Moonlight schreef:
Je negeert mijn vraag trouwens wel. Wat is beter dan een kat "opsluiten" buiten zonder eten of drinken (als je dat buiten neerzet is het geheid weg door andere dieren) of lekker warm binnen waar hij alles heeft?
Gast- Gast
Storm schreef:Tsja, wat is beter. Ik denk persoonlijk dat buiten zijn voor een kat veel beter is, vanwege instincten enzo. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.Moonlight schreef:
Kijk dit is tenminste een rustig antwoord het hangt ook van de kat af maar hoeveel mensen houden hun katten niet binnen en vinden dit heerlijk (die katten dan)? Of die kat kan naar buiten en dan als ze terug is weer binnen.
Ik heb zelf een hond nu maar dat is heel anders. Als ik eindelijk een woning vind dan blijft mn hond tot vrijdag bij mn vader, en de rest van de dagen is hij bij mij omdat ik het zielig vindt als ie binnen is
Moonlight- Prater
Nu jij zelf nog.Moonlight schreef:Storm schreef:Tsja, wat is beter. Ik denk persoonlijk dat buiten zijn voor een kat veel beter is, vanwege instincten enzo. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.Moonlight schreef:
Kijk dit is tenminste een rustig antwoord het hangt ook van de kat af maar hoeveel mensen houden hun katten niet binnen en vinden dit heerlijk (die katten dan)? Of die kat kan naar buiten en dan als ze terug is weer binnen.
Ik heb zelf een hond nu maar dat is heel anders. Als ik eindelijk een woning vind dan blijft mn hond tot vrijdag bij mn vader, en de rest van de dagen is hij bij mij omdat ik het zielig vindt als ie binnen is
Gast- Gast
Moonlight schreef:mozzarella schreef:Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Mijn katten vonden het verschrikkelijk buiten. Deur open of niet van de tuin, geen stap zetten ze buiten.
In je laatste reactie bevestig je wederom de door mij vastgestelde naïeve vermenselijking. Je hebt duidelijk geen verstand van dieren en ik heb helemaal geen zin energie in een uitleg aan jou te steken omdat ik vermoed dat dat weinig zin heeft door je toontje.
Gast- Gast
Maar hoe weet je zo zeker dat een kat dat heerlijk vindt? Misschien verlangt ie wel naar buiten, dat kun je volgens mij lang niet altijd zien aan een kat.Moonlight schreef:Storm schreef:Tsja, wat is beter. Ik denk persoonlijk dat buiten zijn voor een kat veel beter is, vanwege instincten enzo. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.Moonlight schreef:
Gast- Gast
Dat weet je best. Je bent vast slimmer dan dit.Moonlight schreef:Smikkell schreef:Katten zijn geen mensen.Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Inderdaad, en wie zegt dat ik een kat een mens vindt? Mensen werken toch ook buiten in weer en wind? Waar wil je naartoe eigenlijk?
Gast- Gast
Waarom denk je dat een kat het fijn vindt om, net als mensen, liever droog binnen te zijn? En waarom denk je dat hij niet liever in weer en wind buiten is?Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
Gast- Gast
Nou mijn kat wil niet naar buiten hoor als het regent. Ja ze wil wel naar buiten (ze staat miauwend bij de deur), maar als ze ziet/voelt dat het regent zet ze geen stap naar buiten.
Je moet een dier niet vermenselijken, maar ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de huiskat zoals ze is een gemaakt dier is. Een wilde huiskat bestaat niet. Een 'wilde' als in verwilderd, maar vanuit de natuur bestaat ze niet. Natuurlijk heeft ze instincten waardoor ze graag jagen, maar door ze binnenhuis uitdaging te bieden voldoe je toch aan die behoefte. Wie weet hier nu wat een kat denkt/voelt/wil? Niemand! Je kunt alleen maar heel erg je best doen om je kat een zo goed mogelijk leven te geven. Dus als je je kat van z'n natje en z'n droogje voorziet en zorgt voor een veilige, gezonde en uitdagende leefomgeving, wat s er dan op tegen? En waarom zou een oudere kat in dit geval dan beter zijn als een jonge? Die oudere kat is ook ooit een kitten geweest die geleerd heeft om binnen te leven.
Ik denk dat de grote van een appartement niets zegt over wat jij als persoon een kat te bieden hebt.
Je moet een dier niet vermenselijken, maar ik denk dat je ook niet moet vergeten dat de huiskat zoals ze is een gemaakt dier is. Een wilde huiskat bestaat niet. Een 'wilde' als in verwilderd, maar vanuit de natuur bestaat ze niet. Natuurlijk heeft ze instincten waardoor ze graag jagen, maar door ze binnenhuis uitdaging te bieden voldoe je toch aan die behoefte. Wie weet hier nu wat een kat denkt/voelt/wil? Niemand! Je kunt alleen maar heel erg je best doen om je kat een zo goed mogelijk leven te geven. Dus als je je kat van z'n natje en z'n droogje voorziet en zorgt voor een veilige, gezonde en uitdagende leefomgeving, wat s er dan op tegen? En waarom zou een oudere kat in dit geval dan beter zijn als een jonge? Die oudere kat is ook ooit een kitten geweest die geleerd heeft om binnen te leven.
Ik denk dat de grote van een appartement niets zegt over wat jij als persoon een kat te bieden hebt.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Dat verschilt heel erg per kat natuurlijk. Maar als je nu twijfelt, zou ik er niet aan beginnen. Onze kat gaat wel naar buiten en vind het heerlijk, maar ik ken ook zat mensen met katten die alleen maar binnen blijven en dat gaat ook goed.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
mozzarella schreef:Moonlight schreef:mozzarella schreef:Moonlight schreef:Bet Weter schreef:Ik zou het niet doen. Zielig als zo'n beestje de hele dag alleen binnen moet zitten, omdat jij zo nodig gezelschap wil als je thuis komt in een leeg huis. Ik ga zelf wachten tot mijn vriend en ik een huis hebben gekocht met tuin. Ik vind het belangrijk dat niet alleen wij het naar ons zin hebben met zo'n beestje, maar dat hij zelf ook een leuk leven heeft.
In je laatste reactie bevestig je wederom de door mij vastgestelde naïeve vermenselijking. Je hebt duidelijk geen verstand van dieren en ik heb helemaal geen zin energie in een uitleg aan jou te steken omdat ik vermoed dat dat weinig zin heeft door je toontje.
En op mij reageer je niet?
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Dilemma, wel of niet doen?
» Dilemma; wat zouden jullie doen?
» Auto dilemma, hoe doen jullie dit?
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Minder werken...doen of niet doen?
» Dilemma; wat zouden jullie doen?
» Auto dilemma, hoe doen jullie dit?
» Ik weet niet wat ik moet doen (verhuizen of niet).
» Minder werken...doen of niet doen?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: