Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

+12
Rush
Printje
Marin
Clapperdie
PiP
teletascha
PapillonRose
Jasmine
Atelier Madame
tweeling
Tania
Kruidkoek
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Kruidkoek vr 4 jan 2013 - 1:06

Mijn vriend en ik hebben allebei een redelijk kleine auto. Ik heb een Opel Corsa (diesel) en hij een Volkswagen Golf (benzine) beide 3 deurs. We zitten de laatste weken te twijfelen of we 1 van de auto's verkopen/inruilen voor een andere of daar nog een jaar mee wachten.

Naast de kinderwagen, maxicosi en luiertas moet onze hond (formaat labrador) ook mee als we lang van huis gaan. Nu is onze hond heel lief naar (kleine) kinderen en durven we het inprinciepe wel aan om haar naast baby op achterbank te laten (ze zit/ligt nu ook altijd rustig op de achterbank als ze mee gaat in de auto)

Met een beetje duw en propwerk zou alles wat mee moet in de auto passen, maar als we deze zomer bijvoorbeeld ook op vakantie willen, hebben we een probleem want de vakantiebagage past er dan niet bij. Echter weten we nog niet zeker of we het eerste jaar met baby met de auto en vouwwagen of dat we met het vliegtuig op vakantie gaan en ergens een huisje huren. Zeer waarschijnlijk wordt het het laatste. Wat dat betreft hebben we dus nog niet echt een grotere auto nodig en ben ik geneigd om te zeggen, we wachten nog een paar maanden/jaar met kopen van andere auto.

Aan de andere kant zijn onze beide auto's afgelopen maand beide goed door de APK gekomen dus mooi moment om te verkopen/inruilen, nu zijn ze meer waard dan over een jaar.

Ik ben benieuwd wat jullie in dit geval zouden doen en met wat voor auto jullie rijden/kunnen aanraden?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania vr 4 jan 2013 - 1:09

Ligt eraan hoeveel je de auto gebruikt als je kindje er is. Als je maar af en toe weg gaat zou ik zelf gewoon je auto houden maar als je dagelijks met je kindje in de auto moet zou ik zelf liever een 5deurs hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Kruidkoek vr 4 jan 2013 - 1:15

Ik werk nu nog 40 uur per week (nou ja, tot vorige week, ik ben nu met verlof) en ga straks 24 uur werken. We zitten ook nog met de vraag over wat voor auto we willen, diesel of benzine.

Vriend werkt fulltime maar werk is voor hem 10 minuten met de auto. Mijn werk is bijna een uur rijden (66 km) en daarom heb ik nu dus een diesel maar ik ga straks minder werken. Daarbij heb ik wel een paard waar ik vrijwel elke dag naar toe ga en die staat 16 km van mijn huis in pension.

Verder komen nog de ritjes naar de gastouder maar halen en brengen zullen mijn vriend en ik ongeveer even vaak doen (ik werk onregelmatige diensten) Als we met z'n allen weggaan zullen we dus de grotere auto meenemen.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania vr 4 jan 2013 - 1:18

Dus met je kindje ga je sowieso een paar keer per week heen en weer naar de gastouder? Dan misschien nog een keer boodschappen en op bezoek ofzo?
Dan zou ik voor een 5deurs gaan met een grote kofferbak zodat je er ook nog mee op vakantie kan als jullie dat zouden willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  tweeling vr 4 jan 2013 - 1:23

Ik zou ook voor een 5 deurs gaan, super onhandig ivm de maxi cosi anders.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Atelier Madame vr 4 jan 2013 - 1:27

Jouw diesel houden en die benzine van je vriend inruilen voor een grote is qua kosten denk ik het voordeligste. Maar wel lastig met Nasr de opvang brengen denk ik?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Jasmine vr 4 jan 2013 - 1:39

Ik zou zeker voor een grotere vijfdeurs gaan. Het lijkt me ontzettend onhandig om telkens achterin een driedeurs te moeten kruipen om de maxicosi te installeren.

Persoonlijk vind ik een vijfdeurs ook veiliger. Maar dat kan ook aan mijn gevoel liggen, want ik durf zelf ook niet achterin een driedeurs te zitten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  PapillonRose vr 4 jan 2013 - 1:50

Ik zou denk ik ook voor een vijfdeurs gaan. Zelf heb ik het eerste halfjaar nog met mijn driedeurs fiat panda gereden. Dat ging goed, maar erg makkelijk is het niet altijd geweest. De wagen kon mee, maar de wielen moest ik er wel afklikken. En de maxi cosi installeren op de achterbank was ook wat lastiger omdat daar geen deur zat. Maar het was wel te doen.

Uiteindelijk toch voor een vijfdeurs gegaan, een kleintje (daewoo matiz). Ondanks dat ook deze niet groot is ben ik nog steeds blij met mijn keuze. In jullie geval zou ik. Dan denk ik voor een grotere vijfdeurs gaan, dan heb je nog meer ruimte voor oa de hond.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  teletascha vr 4 jan 2013 - 2:26

Wij hadden ook 1 kleine diesel en 1 kleine benzine. We hebben de diesel de deur uit gedaan en daar een stationwagen voor gekocht. Als we een nachtje ergens gaan logeren hebben we echt al de hele auto vol gepropt: campingbedje, buggy, eetstoel, luiertas, aerosleepmatras, en dan zelf nog een weekendtas met wat kleren, en wat speetljes. Vol!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  PiP vr 4 jan 2013 - 2:40

Wij hebben ons de eerste 3 jaar prima gered met een (ruime) 3 deurs.
Wij hadden achterin een easybase, je kan dan als het ware de maxi cosi zo op de achterbank zetten. Toen we op vakantie gingen hadden we een dakkoffer. Hadden wel een ruime 3 deurs auto.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Clapperdie vr 4 jan 2013 - 3:26

Ik zou een van de auto's upgraden zeg maar. Ik heb nog altijd spijt dat ik mijn fijne oude auto'tje heb weggedaan. Qua kosten was het bijna niets oer maand en veel hebben we er ook niet voor teruggehad. Maar oh wat mis ik dat nu. Ben zo afhankelijk. Mijn vriend heeft de auto nodig voor zijn werk.

Hier komt er in de zomer weer een klein auto'tje bij.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 3:29

Ik vraag me inderdaad altijd af of je uberhaupt een maxicosi in een driedeursauto krijgt. Elke keer als ik een driedeursauto zie, vraag ik me dat af :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Tania vr 4 jan 2013 - 3:32

Marin schreef:Ik vraag me inderdaad altijd af of je uberhaupt een maxicosi in een driedeursauto krijgt. Elke keer als ik een driedeursauto zie, vraag ik me dat af :P

Ja hoor makkelijk alleen moet je in de auto gaan staan of er naast gaan zitten op de achterbank. Een easybase is dan ook wel handig, dan klik je de maxi cosi er zo op. Ik zette de maxi cosi ook vaak op de passagiersstoel, dat mag alleen als er geen air bag zit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Printje vr 4 jan 2013 - 3:38

Ik heb zelf niet eens een auto, doe alles lopend, fietsend of te voet. Maar onze auto is wel een 5 deurs en we hebben een ruime achterbak.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 3:40

Ok dank je voor je antwoord! Ik dacht echt dat het niet kon namelijk, maar het is misschien alleen onpraktisch.

Niet dat het nu al relevant is hoor, want ik ben nog lang niet zwanger, maar ik heb ook nog lang geen uitzicht op een eigen auto. Ik denk dat ik pas in 2014 of 2015 daar geld voor ga hebben, en dan duurt het daarna ook geen vijf jaar meer voor we voor een kindje willen gaan, dus ik vroeg me altijd al af of het dan slim is om tegen die tijd nog een klein autootje te kopen of een wat grotere. Ik zou NU namelijk een klein autootje kopen, maar het is ook zonde als ik tegen die tijd een kleine koop met drie deurs en blijkt dat ik die na een jaar weer moet verkopen ivm baby. :P

Maar dat is niet echt iets waar ik een speciaal topic voor zou openen nu al, dus vandaar dat ik het hier maar eens vroeg :P

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Rush vr 4 jan 2013 - 3:44

Marin, hoezo dacht je dat het gewoon niet zou kunnen? In een 3-deurs kunnen toch ook mensen achter in? Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 3:53

Rush schreef:Marin, hoezo dacht je dat het gewoon niet zou kunnen? In een 3-deurs kunnen toch ook mensen achter in? Laughing

Het lijkt me alleen wel een heel gedoe. Een vriendin van mij moest ook haar kindje achterin zetten bij de 3-deurs en dat was een heel gehannes, lijkt me echt niks. Ik wil dan ook graag een 5-deurs als we binnenkort een auto gaan kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Rush vr 4 jan 2013 - 3:57

Pippa schreef:
Rush schreef:Marin, hoezo dacht je dat het gewoon niet zou kunnen? In een 3-deurs kunnen toch ook mensen achter in? Laughing

Het lijkt me alleen wel een heel gedoe. Een vriendin van mij moest ook haar kindje achterin zetten bij de 3-deurs en dat was een heel gehannes, lijkt me echt niks. Ik wil dan ook graag een 5-deurs als we binnenkort een auto gaan kopen.
Het is ook een heel gedoe en onpraktisch, maar Marin dacht dat het gewoon niet mogelijk was. Dus ik was benieuwd hoe ze dat dan in gedachten had Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 4:01

Rush schreef:
Pippa schreef:
Rush schreef:Marin, hoezo dacht je dat het gewoon niet zou kunnen? In een 3-deurs kunnen toch ook mensen achter in? Laughing

Het lijkt me alleen wel een heel gedoe. Een vriendin van mij moest ook haar kindje achterin zetten bij de 3-deurs en dat was een heel gehannes, lijkt me echt niks. Ik wil dan ook graag een 5-deurs als we binnenkort een auto gaan kopen.
Het is ook een heel gedoe en onpraktisch, maar Marin dacht dat het gewoon niet mogelijk was. Dus ik was benieuwd hoe ze dat dan in gedachten had Wink

Nou, dat die maxicosi niet door dat stuk tussen de voordeur en naar voren geklapte bestuurdersstoel past. Is niet zo heel gek gedacht toch? Het is voor een mens al vrij wurmen, en een maxicosi is niet zo buigzaam :P

Het lijkt mij behoorlijk proppen in elk geval, om de maxicosi door dat gat te wurmen en dan nog stevig vast te zetten op de isofix in een drie deurs. Vandaar dat ik het me af vroeg, of het uberhaupt kon.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Mevrouw vr 4 jan 2013 - 4:06

Tot voor kort hadden wij een peugeot 307 en drie deurs. Ik zette de maxicosi altijd voorin alleen als we in het weekend een keertje met zn drieeen weg gingen dan zette ik de maxicosi achterin. Je moet natuurlijk wel de airbag uit kunnen zetten anders is het niet veilig om de maxicosi voorin te zetten. Uiteindelijk hebben we omdat de auto toe was aan vervanging wel een stationcar gekocht maar een nieuwe auto is zo gekocht en een baby brengt al genoeg kosten met zich mee dus ik zou het gewoon eerst zo proberen. Een grotere auto is natuurlijk duurder in aanschaf en ook in de wegenbelastig.

Mevrouw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 32
Registratiedatum : 03-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Rush vr 4 jan 2013 - 4:20

Marin schreef:
Rush schreef:
Pippa schreef:
Rush schreef:Marin, hoezo dacht je dat het gewoon niet zou kunnen? In een 3-deurs kunnen toch ook mensen achter in? Laughing

Het lijkt me alleen wel een heel gedoe. Een vriendin van mij moest ook haar kindje achterin zetten bij de 3-deurs en dat was een heel gehannes, lijkt me echt niks. Ik wil dan ook graag een 5-deurs als we binnenkort een auto gaan kopen.
Het is ook een heel gedoe en onpraktisch, maar Marin dacht dat het gewoon niet mogelijk was. Dus ik was benieuwd hoe ze dat dan in gedachten had Wink

Nou, dat die maxicosi niet door dat stuk tussen de voordeur en naar voren geklapte bestuurdersstoel past. Is niet zo heel gek gedacht toch? Het is voor een mens al vrij wurmen, en een maxicosi is niet zo buigzaam Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  253468018

Het lijkt mij behoorlijk proppen in elk geval, om de maxicosi door dat gat te wurmen en dan nog stevig vast te zetten op de isofix in een drie deurs. Vandaar dat ik het me af vroeg, of het uberhaupt kon.

Wurmen? Oh daar heb ik nou nooit last van gehad. De gehele stoel kan naar voren, niet alleen de rugleuning. Dan heb je een zee van ruimte, bij wijze van spreken. Als je alleen de rugleuning naar voren brengt dan moet je inderdaad vaak wel wurmen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Jezzie vr 4 jan 2013 - 4:38

Wij hebben een station en een kleine 3-deurs auto. Als ik echt langer weg wil of we gaan met z'n drieën weg, dan pakken we altijd station.
In mijn kleine auto zet ik de maxicosie op de achterbank en het onderstel in de achterbak. De kinderwagenbak past er dan eigenlijk al niet meer goed bij. Laat staan dat er nog boodschappen bij moeten.
Dus ik gebruik die alleen als ik L naar het kdv breng of even snel de stad in ga oid, dat ze gewoon in de maxicosie kan blijven zitten.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Kruidkoek vr 4 jan 2013 - 4:39

Bedankt voor jullie reacties/tips.

Ik had nog niet eerder van een easybase gehoord en daar even op gegoogeld. Handig systeem, als mijn vriend thuis is even met hem bespreken!

@Mevrouw, hoe beviel de Peugeot 307 jullie qua ruimte? Want we hebben gisteren zo'n auto gezien met relatief weinig km en op diesel. Dit is dan wel een 5 deurs uitvoering maar hoe zit het met de laadruimte? Ik bedoel, mijn vriend had de maten van de kinderwagen (onderstel) bij zich en de kofferbak van de peugeot gemeten en dat zou moeten passen, toch lijkt het me toch vrij, euhm... krap? Nu heb ik niet zo'n heel denderend ruimtelijk inzicht dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe het jullie qua (laad)ruimte beviel?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 4:41

Marin schreef:Ok dank je voor je antwoord! Ik dacht echt dat het niet kon namelijk, maar het is misschien alleen onpraktisch.

Niet dat het nu al relevant is hoor, want ik ben nog lang niet zwanger, maar ik heb ook nog lang geen uitzicht op een eigen auto. Ik denk dat ik pas in 2014 of 2015 daar geld voor ga hebben, en dan duurt het daarna ook geen vijf jaar meer voor we voor een kindje willen gaan, dus ik vroeg me altijd al af of het dan slim is om tegen die tijd nog een klein autootje te kopen of een wat grotere. Ik zou NU namelijk een klein autootje kopen, maar het is ook zonde als ik tegen die tijd een kleine koop met drie deurs en blijkt dat ik die na een jaar weer moet verkopen ivm baby. Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  253468018

Maar dat is niet echt iets waar ik een speciaal topic voor zou openen nu al, dus vandaar dat ik het hier maar eens vroeg Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  253468018


je hebt ook kleine 5-deurs. Ik heb een c1 met 5 deuren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 4:46

Rejoy. schreef:


je hebt ook kleine 5-deurs. Ik heb een c1 met 5 deuren

Ja weet ik! Ik zou eerder zoiets kopen dan een 3 deurs inderdaad. Past daar wel alles in?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto dilemma, hoe doen jullie dit?  Empty Re: Auto dilemma, hoe doen jullie dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum