partner en jij
+35
JD
Kabouter
Sweety
Rush
minoessepoes
Rumble
Caro
Prosecco
Flippin' Bitch
Minx
Mamsie
Bolleke
Merai
Lavendel
NerdChic
Melis_je
loura
PluDan
Bet Weter
Shisha
girli
Suus
Susan
Caroow
Jilke
SoGood
CCC
RioolSpook
Pussycat
Fearie
Pannetoet
Antibes
Lejow
RYW
nina
39 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: partner en jij
Doet ie ook hoor! Hij doet misschien ook wel meer dan ik, maar vindt dat ik net zoveel moet doen. Hij is netter dan ik (en dus langer bezig).Birgit schreef:girli schreef:
En het huishouden. Mijn schoon is voor hem niet schoon genoeg waardoor ik van hem meer moet schoonmaken.
Hij heeft zelf toch ook 2 handen?
(tenminste dat hoop ik wel, mocht dit niet het geval zijn dan was deze opmerking niet bedoeld om te kwetsen )
Zodra hij besluit dat hij gaat huishouden, vindt hij dat ik bij wijze van alles uit mn handen moet laten vallen om ook te huishouden en zo werkt dat bij mij niet.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
girli schreef:Doet ie ook hoor! Hij doet misschien ook wel meer dan ik, maar vindt dat ik net zoveel moet doen. Hij is netter dan ik (en dus langer bezig).Birgit schreef:girli schreef:
En het huishouden. Mijn schoon is voor hem niet schoon genoeg waardoor ik van hem meer moet schoonmaken.
(tenminste dat hoop ik wel, mocht dit niet het geval zijn dan was deze opmerking niet bedoeld om te kwetsen )
Zodra hij besluit dat hij gaat huishouden, vindt hij dat ik bij wijze van alles uit mn handen moet laten vallen om ook te huishouden en zo werkt dat bij mij niet.
Ohhh zo herkenbaar. Een schoon huis gaat bij mijn vriend voor een gezellige middag op het terras oid. Dikke discussie vorige week over gehad, ik werk 1 dag minder dus neem het meeste in huis op me. Ik zei dat ik vrijdag lekker zou gaan schoonmaken, toen had ik alsnog andere plannen gemaakt.. Nou hoe kon ik dat doen, ik had het tenslotte beloofd. Ik ben zo koppig dat ik het nu gewoon nog steeds niet gedaan heb. Hij heeft ook weekend nu, als hij het zo erg vindt kan hij het zelf ook doen. Er wordt niks meer over gezegd maar ik weet zeker dat hij zich niet fijn voelt nu.
Ons huis is op dit moment trouwens gewoon schoon hoor, misschien een beetje stoffiger dan hij gewend is.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Ik snap het niet helemaal, wat bedoel je hier mee?
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
girli schreef:Doet ie ook hoor! Hij doet misschien ook wel meer dan ik, maar vindt dat ik net zoveel moet doen. Hij is netter dan ik (en dus langer bezig).Birgit schreef:girli schreef:
Grappig, mijn vriend heeft dat alleen op het gebied van de was opvouwen. Hij vouwt zijn kleren echt ZO ongelofelijk strak op, ik keek echt mijn ogen uit de eerste keer dat ik 'm dat zag doen. Toen dacht ik dat hij me in de maling nam, dat hij het zo uitgebreid, ubernetjes (en ubersloom ) stond te doen voor de grap. Maar nee hoor, zei hij, en trok zijn kledingkast open: nou, alles ligt echt waterpas! Niet normaal gewoon Ik dacht toen, mijn god, mijn kast zal wel een nachtmerrie voor hem zijn
Maar gelukkig verwacht hij daarentegen niet dat ik zijn kleren ook zo ga behandelen. Als ik zijn kleren meewas, dan vouw ik mijn eigen was en die van de jongens RYW-style op (gewoon, maar niet zo HEEL netjes), en de rest laat ik in de wasmand, en dat doet hij lekker zelf. Geen enkel probleem. Ik verwacht niet dat hij met mijn manier genoegen neemt en hij verwacht niet dat ik op zijn manier ga opvouwen. Zo ook met keukenkastjes: hij sopt ze om de 2 maanden uit, bekijkt of alles nog binnen de datum is en ruimt het geheel lekker efficient in. Bij mij mag je al van geluk spreken als ik ééns in de zoveel tijd de koelkast kritisch bekijk. Dat weten we van elkaar, dus dat doet hij, en ik voel me er niet schuldig om.
Verder hebben we een schoonmaakster voor de grote klussen (ramen zemen - wij hebben enorm veel ramen-, de badkamer een grondige beurt geven, etc) en verder doe ik het meeste in huis. Prima. En zodra er iets moet gebeuren waarvan ik eigenlijk wil dat HIJ het doet, dan pak ik een grote klus, en dan is hij helemaal blij verrast dat ik dat gedaan heb, en dan verzucht ik iets van: als we nou van de week de schuur nog kunnen uitruimen, dan zou het helemaal perfect zijn! En dan is 9 van de 10 keer de schuur een paar dagen later uitgeruimd, als verrassing voor mij en anders vraag ik het 'm gewoon, en doet hij het ook. Of hij raakt aangestoken als ik een keer opruimwoede toon.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Bet Weter schreef:Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Ik zat het me ook af te vragen. Het kan goed zijn (als de vrienden je totaal misbruiken, leegzuigen, profiteren, enzovoorts) maar het komt een beetje engig over, alsof je je vrienden opzij moet zetten voor je vriend.
RYW- Ratel
Inderdaad, niet helemaal gezond ofzo.Bet Weter schreef:Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Gast- Gast
Wat een lieve manier om met elkaar om te gaan!RYW schreef:En zodra er iets moet gebeuren waarvan ik eigenlijk wil dat HIJ het doet, dan pak ik een grote klus, en dan is hij helemaal blij verrast dat ik dat gedaan heb, en dan verzucht ik iets van: als we nou van de week de schuur nog kunnen uitruimen, dan zou het helemaal perfect zijn! En dan is 9 van de 10 keer de schuur een paar dagen later uitgeruimd, als verrassing voor mij en anders vraag ik het 'm gewoon, en doet hij het ook. Of hij raakt aangestoken als ik een keer opruimwoede toon.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Mijn vriend en ik worden het niet eens over elkaars rijstijl Maar dat komt meer omdat we eigenlijk allebei het zelfde rijden maar het voelt heel anders als je er naast zit
NerdChic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10
Oh, en mijn vriend is Amsterdammer en ik woon zo ongeveer tegen Rotterdam aan en mijn ouders zijn allebei geboren en getogen Rotterdammers. Ook leuk
Hij komt binnenkort bij me wonen, en ik heb 'm wel eens geplaagd met het feit dat, als wij samen een kindje krijgen, zijn kind hoogstwaarschijnlijk in R'dam geboren zal worden. Hij zegt dan: helemaaaal niet, ik rij je wel naar Amsterdam, met weeën en al we hebben een compromis gesloten, dat een kindje in R'dam geboren wordt, en dat we dan in A'dam trouwen
Melis_je: ja, we kunnen soms best heel klef zijn
Hij komt binnenkort bij me wonen, en ik heb 'm wel eens geplaagd met het feit dat, als wij samen een kindje krijgen, zijn kind hoogstwaarschijnlijk in R'dam geboren zal worden. Hij zegt dan: helemaaaal niet, ik rij je wel naar Amsterdam, met weeën en al we hebben een compromis gesloten, dat een kindje in R'dam geboren wordt, en dat we dan in A'dam trouwen
Melis_je: ja, we kunnen soms best heel klef zijn
RYW- Ratel
Wij kunnen het niet eens worden over hoe de kip te snijden. Hij vind dat ik de helft weggooi terwijl ik vind dat hij alle ranzige stukjes er doorheen snijd. Verder hebben we ook wel eens andere opvattingen over religie en politiek, maar daar hebben we meer goede discussies over en dat is geen dealbreaker.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Storm schreef:Inderdaad, niet helemaal gezond ofzo.Bet Weter schreef:Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Ik zal het even uitleggen: Ik ga weleens naar de bios met een vriend van me die me leuk vind/vond. En ja, ik ga weleens bij hem thuis een filmpje kijken. Mijn vriend heeft liever dat niet, maar wilt liever dat ik normaal met hem omga. Dus gewoon iets met hem ga drinken of zo. Mn vriend heeft liever ook niet dat ik met mn vrienden (die over het algemeen best wel veel mannen zijn) ga stappen. Hij vind het geen fijn idee dat ik met andere jongens aan het stappen en aan het dansen ben.
Gast- Gast
Leuk topic!
Wij worden het nooit eens over samen uit eten gaan. Ik vind het heerlijk om op zijn tijd buiten de deur te eten, geen gedoe met boodschappen en afwas en echt tijd voor elkaar. Mijn vriend ziet er het nut niet zo van in want 'thuis eten we toch ook samen'. Ondertussen hebben we er wel een middenweg in gevonden maar eens zijn/worden we het niet. Ach, als het daarbij blijft
Wij worden het nooit eens over samen uit eten gaan. Ik vind het heerlijk om op zijn tijd buiten de deur te eten, geen gedoe met boodschappen en afwas en echt tijd voor elkaar. Mijn vriend ziet er het nut niet zo van in want 'thuis eten we toch ook samen'. Ondertussen hebben we er wel een middenweg in gevonden maar eens zijn/worden we het niet. Ach, als het daarbij blijft
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Bitterkoek_ schreef:Storm schreef:Inderdaad, niet helemaal gezond ofzo.Bet Weter schreef:Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Ik zal het even uitleggen: Ik ga weleens naar de bios met een vriend van me die me leuk vind/vond. En ja, ik ga weleens bij hem thuis een filmpje kijken. Mijn vriend heeft liever dat niet, maar wilt liever dat ik normaal met hem omga. Dus gewoon iets met hem ga drinken of zo. Mn vriend heeft liever ook niet dat ik met mn vrienden (die over het algemeen best wel veel mannen zijn) ga stappen. Hij vind het geen fijn idee dat ik met andere jongens aan het stappen en aan het dansen ben.
Tsja. Ik vind een filmpje kijken bij een vriend of ermee naar de bios niet gek veel anders dan iets gaan drinken, en ik vind stappen met vrienden ook niet bijzonder. In elk geval geen dingen die vallen onder 'keuzes die je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen'. Want in dat geval ben ik in drie jaar tijd en op de drempel van samenwonen nog altijd geen 'serieuze relatie' begonnen Ik vind dat je elkaar moet vertrouwen, of je nu gaat stappen met mannen of met vrouwen.
Maar goed, ieder z'n ding. Als jij ermee akkoord wil gaan moet je dat vooral doen, natuurlijk.
RYW- Ratel
RYW, ik vind jouw relatie zo leuk klinken! En je twijfelde een tijd terug zo erg aan jezelf, maar je klinkt zo positief en leuk dat je gewoon je pad moet blijven volgen!
Ik heb geen relatie, maar mijn ex en ik waren het nergens over eens
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:RYW, ik vind jouw relatie zo leuk klinken! En je twijfelde een tijd terug zo erg aan jezelf, maar je klinkt zo positief en leuk dat je gewoon je pad moet blijven volgen!
Aw, wat lief! We hebben het ook superleuk samen, hoor, maar soms kan ik 'm heus wel eens achter het behang plakken zoals iedereen maar het overoverovergrote gedeelte van de tijd hebben we het erg leuk samen
Lief van je, ik hoop dat je na die maffe ex van je ook een vent treft die je wel op waarde kan schatten!
RYW- Ratel
Dat hoort er ook bij, niet alles kan perfect zijn, maar vind het gewoon leuk klinken als je het over je relatie hebt! Denk niet dat het er voor mij inzit hoor, dan moet ik zelf ook een boel passen op de plaats doen en mijn huis, hart en gezin openstellen en dat kan ik nog niet..!
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
kruimelje schreef:Dat hoort er ook bij, niet alles kan perfect zijn, maar vind het gewoon leuk klinken als je het over je relatie hebt! Denk niet dat het er voor mij inzit hoor, dan moet ik zelf ook een boel passen op de plaats doen en mijn huis, hart en gezin openstellen en dat kan ik nog niet..!
Ik weet wat je bedoelt. Dat is een enorme stap, en ik hoop dat je 'm over een tijdje kan maken met iemand die jij de moeite waard vindt voor jezelf en je zoon En als je daar nu nog niet aan toe bent, dan nog lekker even niet
RYW- Ratel
Niets eigenlijk.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Uhm het huishouden/afwas maar ja ik woon niet samen dus vind dat hij niet moet zeuren. Ok ik woon er de halve week dus hij mag wel zeuren.
En inderdaad boodschappen doen. Ik volg de winkel en pak wat ik nodig heb. Hij begint bij het vlees dan aardappel of rijst en vervolgens terug naar de groenten weer naar het vlees ofwel als een chaoot de winkel door.
En over zijn titel die hij officieel mag gebruiken. Ik hecht er weinig waarde aan omdat je met veel hbo/wo opleidingen al een titel krijgt. Is leuk als we bij zijn ouders zijn. Zijn vader en hij zijn het eens en zijn moeder en ik. Ik snap dat hij er heel trots op is. Hij heeft zijn hbo ruim gehaald en is op ivbo begonnen. Maar toch om het er nou voor te zetten... nee.
En inderdaad boodschappen doen. Ik volg de winkel en pak wat ik nodig heb. Hij begint bij het vlees dan aardappel of rijst en vervolgens terug naar de groenten weer naar het vlees ofwel als een chaoot de winkel door.
En over zijn titel die hij officieel mag gebruiken. Ik hecht er weinig waarde aan omdat je met veel hbo/wo opleidingen al een titel krijgt. Is leuk als we bij zijn ouders zijn. Zijn vader en hij zijn het eens en zijn moeder en ik. Ik snap dat hij er heel trots op is. Hij heeft zijn hbo ruim gehaald en is op ivbo begonnen. Maar toch om het er nou voor te zetten... nee.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wanneer iets nou turquoise, petrol, groen of blauw is.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Flippin' Bitch schreef:Wanneer iets nou turquoise, petrol, groen of blauw is.
Dat soort disussies moet je niet met mannen aan gaan, die hebben daar geen verstand van
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Bitterkoek_ schreef:Storm schreef:Inderdaad, niet helemaal gezond ofzo.Bet Weter schreef:Dit klinkt best freaky.Jolee schreef:Bitterkoek_ schreef:Tot afgelopen vrijdag over mijn omgang met mn vrienden. Nu snap ik wat voor keuzes je moet maken als je echt serieus een relatie wilt beginnen. Ach ja, mn schatje is het waard.
Dit valt voor mij niet onder de categorie "ik moet voor een serieuze relatie dit over hebben". Nee hoor, dit klinkt gewoon alsof hij onzeker is, of zich bedreigd voelt of jou niet vertrouwt. Dit soort dingen bepaal je nog altijd zelf, het is jouw vriend met wie je naar de bios gaat, het zijn jouw vrienden waarmee jij opstap gaat. Je kan het hem uitleggen, hij kan zijn gevoel bij je neerleggen maar je gaat jezelf toch niet inperken omdat hij het 'niet zo fijn vindt'. Nee hoor, dit zijn voor mij niet de parameters die bepalen of ik serieus ben met iemand.
Jij hebt toch geen gevoelens voor die anderen? Nou, dat zou voldoende moeten zijn. Als het nu ging over 3 weken op vakantie gaan met die vriend: ok, dan snap ik het enigszins. Maar dit snap ik niet.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
+1Caro schreef:
Dit valt voor mij niet onder de categorie "ik moet voor een serieuze relatie dit over hebben". Nee hoor, dit klinkt gewoon alsof hij onzeker is, of zich bedreigd voelt of jou niet vertrouwt. Dit soort dingen bepaal je nog altijd zelf, het is jouw vriend met wie je naar de bios gaat, het zijn jouw vrienden waarmee jij opstap gaat. Je kan het hem uitleggen, hij kan zijn gevoel bij je neerleggen maar je gaat jezelf toch niet inperken omdat hij het 'niet zo fijn vindt'. Nee hoor, dit zijn voor mij niet de parameters die bepalen of ik serieus ben met iemand.
Jij hebt toch geen gevoelens voor die anderen? Nou, dat zou voldoende moeten zijn. Als het nu ging over 3 weken op vakantie gaan met die vriend: ok, dan snap ik het enigszins. Maar dit snap ik niet.
Maar dat is net wat voor relatie je hebt/wilt. Ik zou me hier niet prettig bij voelen...
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Hmmm eigenlijk zitten we eng op één lijn met elkaar, soms hebben we wel ees meningsverschillen over de domste dingen. Laatst ging het over welke haarkleur Wicki de Viking nou had (blond of rood), toen hebben we gegoogled haha dus zo komen we eigenlijk altijd uit deze meningsverschillen, maar ja, die zijn nou niet echt noemenswaardig..
En dat van die kleuren (weet niet meer wie dat zei) dat hebben wij ook.
Bitterkoek: wat bedoelt je vriend er dan mee dat je 'normaal' met hem om moet gaan? naar de bios en bij hem thuis film kijken zijn toch vrij normale dingen om te doen?
En dat van die kleuren (weet niet meer wie dat zei) dat hebben wij ook.
Bitterkoek: wat bedoelt je vriend er dan mee dat je 'normaal' met hem om moet gaan? naar de bios en bij hem thuis film kijken zijn toch vrij normale dingen om te doen?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Mijn vriend doet 's avonds altijd de gordijnen dicht voordat hij gaat slapen en kleed zich dan uit in de woonkamer, waardoor er over de bank een overhemd ligt, sokken op de grond, over de stoelen bij de eettafel een spijkerbroek enz. Onze slaapkamer grenst aan de woonkamer, dus ik begrijp gewoon niet waarom hij niet gewoon zijn kleren in de slaapkamer uitdoet en over een stoel gooit, maar hij blijft het doen en ik denk ook niet dat ik dat er makkelijk uit krijg!
@ Bitterkoek: Waarom zou je niet met andere mannen kunnen gaan stappen als je een vriend hebt? Ik vind dat eerlijk gezegd best apart en zou er ook echt niet tegen kunnen als ik dat niet meer zou mogen van mijn vriend. Persoonlijk vind ik ook echt niet dat je dat over moet hebben voor een serieuze relatie!
@ Bitterkoek: Waarom zou je niet met andere mannen kunnen gaan stappen als je een vriend hebt? Ik vind dat eerlijk gezegd best apart en zou er ook echt niet tegen kunnen als ik dat niet meer zou mogen van mijn vriend. Persoonlijk vind ik ook echt niet dat je dat over moet hebben voor een serieuze relatie!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat als je partner..
» Je partner missen
» jongere partner
» Vriendschappen van je partner
» N.a.v. Het huilen van je partner.
» Je partner missen