Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

partner en jij

+35
JD
Kabouter
Sweety
Rush
minoessepoes
Rumble
Caro
Prosecco
Flippin' Bitch
Minx
Mamsie
Bolleke
Merai
Lavendel
NerdChic
Melis_je
loura
PluDan
Bet Weter
Shisha
girli
Suus
Susan
Caroow
Jilke
SoGood
CCC
RioolSpook
Pussycat
Fearie
Pannetoet
Antibes
Lejow
RYW
nina
39 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

partner en jij Empty partner en jij

Bericht  nina za 6 aug 2011 - 23:07

Waarover worden je vriend/man/partner het nou nooit eens?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

partner en jij Empty Re: partner en jij

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:11

Over wat er aan de wand komt te hangen in de woonkamer laughcry
En we wonen nu al 6 jaar samen laughcry

Gast
Gast

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:15

Over de invulling van het begrip 'volgende week'. Ik vind de week die morgen begint 'komende week' of 'deze week' en de week daarna 'volgende week'. Hij vindt alles ná de eerstkomende zondag 'volgende week'. Dus als we het over, bijvoorbeeld, 'volgende week vrijdag' hebben, dan denkt hij aan komende vrijdag, en ik aan de vrijdag de week daarna. Erg lastig met afspraken. We gebruiken dus maar gewoon datums Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Lejow za 6 aug 2011 - 23:15

RYW schreef:Over de invulling van het begrip 'volgende week'. Ik vind de week die morgen begint 'komende week' of 'deze week' en de week daarna 'volgende week'. Hij vindt alles ná de eerstkomende zondag 'volgende week'. Dus als we het over, bijvoorbeeld, 'volgende week vrijdag' hebben, dan denkt hij aan komende vrijdag, en ik aan de vrijdag de week daarna. Erg lastig met afspraken. We gebruiken dus maar gewoon datums Wink

Whahaha, dat hebben mijn vriend en ik ook, maar dan andersom!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:19

Lejow schreef:
RYW schreef:Over de invulling van het begrip 'volgende week'. Ik vind de week die morgen begint 'komende week' of 'deze week' en de week daarna 'volgende week'. Hij vindt alles ná de eerstkomende zondag 'volgende week'. Dus als we het over, bijvoorbeeld, 'volgende week vrijdag' hebben, dan denkt hij aan komende vrijdag, en ik aan de vrijdag de week daarna. Erg lastig met afspraken. We gebruiken dus maar gewoon datums Wink

Whahaha, dat hebben mijn vriend en ik ook, maar dan andersom!!!

Serieus? Very Happy wat grappig, dat heb ik nog nooit bij iemand anders gehoord Very Happy

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 6 aug 2011 - 23:21

Haha, ik heb dat met mijn ouders. In principe is het natuurlijk ook na zondag al volgende week. Ik moet van mijn ouders dan ipv 'volgende week vrijdag' dan zeggen 'vrijdag over een week'.

🐰
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:22

Ik zeg altijd "wil je dat zo even doen".. en dan bedoel ik eigenlijk binnen nu en 2 minuten.. Mijn vriend vindt zo een breder begrip en kan dat ook over een uur vinden. Nu zeg ik dus altijd "wil je dat NU even doen" :P

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet za 6 aug 2011 - 23:25

Voetbal!
Totaal niet mijn sport haha.. en laat mijn vriend nou echt een die-hard FC-Twente fan zijn! Hij gaat naar alle thuiswedstrijden, buitenlandse wedstrijden (zo is hij van maandag t/m vrijdag in Portugal als ze tegen Belfica/Benfica moeten.. :shock:) en belangrijke wedstrijden zoals de Johan Cruijfschaal, Beker enzo.. en hij gaat ook af&toe naar uitwedstrijden.. Hij vind dat echt geweldig! Dat snap ik.. (nouja niet in de zin van dat je zo gek kan zijn met vóetbal haha) maar moet dat nou zóveel.. ik ben er ook nog :P
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:28

Antibes schreef:

Haha, ik heb dat met mijn ouders. In principe is het natuurlijk ook na zondag al volgende week. Ik moet van mijn ouders dan ipv 'volgende week vrijdag' dan zeggen 'vrijdag over een week'.

🐰

Jaaa, maar dat hangt er maar net vanaf hoe je het begrip 'volgende week' interpreteert! Bij ons thuis, vroeger, was 'volgende week' iets dat pas over 7+ dagen was smile ik vind het dus heel raar klinken dat 'volgende week vrijdag' over minder dan 7 dagen is Wink grappig hoe die definitie dus per opvoeding kan verschillen!

Leuk ook dat er meerdere mensen zijn die het herkennen Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 6 aug 2011 - 23:30

RYW schreef:
Antibes schreef:

🐰

Jaaa, maar dat hangt er maar net vanaf hoe je het begrip 'volgende week' interpreteert! Bij ons thuis, vroeger, was 'volgende week' iets dat pas over 7+ dagen was smile ik vind het dus heel raar klinken dat 'volgende week vrijdag' over minder dan 7 dagen is Wink grappig hoe die definitie dus per opvoeding kan verschillen!

Ik weet niet of het opvoeding is. Want mijn ouders hebben mij opgevoed natuurlijk en toch verschil ik met hen van visie daarop. Wellicht dat het iets te maken heeft met je eigen manier van nadenken/informatie verwerken/verbanden leggen ofzo?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:31

Punk'd schreef:Ik zeg altijd "wil je dat zo even doen".. en dan bedoel ik eigenlijk binnen nu en 2 minuten.. Mijn vriend vindt zo een breder begrip en kan dat ook over een uur vinden. Nu zeg ik dus altijd "wil je dat NU even doen" :P

Ja! Dat is hier ook zo!

Ik vind ook dat als hij een bord gebruikt heeft het net zo goed meteen in de vaatwasser kan zetten i.p.v. over een uur.
Dan zit ik tegen een rommelig aanrecht aan te kijken waardoor ik het zelf vaak alweer doe.
Hij heeft dat bord vast, trek dan meteen die vaatwasser even open.
Neeee, dan moet hij daarna dat bord nogmaals vastpakken.... *zucht*

Na vandaag is het komende week en de week daarna is het volgende week.
Zo is het bij ons...

Gast
Gast

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:36

Antibes schreef:
RYW schreef:
Antibes schreef:

🐰

Ik weet niet of het opvoeding is. Want mijn ouders hebben mij opgevoed natuurlijk en toch verschil ik met hen van visie daarop. Wellicht dat het iets te maken heeft met je eigen manier van nadenken/informatie verwerken/verbanden leggen ofzo?

Misschien wel, maar toch zeg je wel dat je ouders in principe gelijk hebben Wink dus ergens is dat er wel ingeslopen bij je... het gaat natuurlijk om hoe je zelf invulling geeft aan zoiets, en dat wordt oa bepaald door hoe je ouders dat doen, maar ook door andere invloeden denk ik smile
Net zoals mensen toch vaak een politieke voorkeur van huis uit meekrijgen, en daar soms vanaf wijken als ze er écht niet mee eens zijn. Maar vaak zie je wel dat dat per gezin een beetje blijft hangen. Ik stem ook ongeveer binnen hetzelfde spectrum als mijn ouders en broer smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:37

Sassa schreef:
Punk'd schreef:Ik zeg altijd "wil je dat zo even doen".. en dan bedoel ik eigenlijk binnen nu en 2 minuten.. Mijn vriend vindt zo een breder begrip en kan dat ook over een uur vinden. Nu zeg ik dus altijd "wil je dat NU even doen" :P

Ja! Dat is hier ook zo!

Ik vind ook dat als hij een bord gebruikt heeft het net zo goed meteen in de vaatwasser kan zetten i.p.v. over een uur.
Dan zit ik tegen een rommelig aanrecht aan te kijken waardoor ik het zelf vaak alweer doe.
Hij heeft dat bord vast, trek dan meteen die vaatwasser even open.
Neeee, dan moet hij daarna dat bord nogmaals vastpakken.... *zucht*

Zo is het bij ons...

Yeah! Met jou kan ik praten Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 6 aug 2011 - 23:39

RYW schreef:
Misschien wel, maar toch zeg je wel dat je ouders in principe gelijk hebben Wink dus ergens is dat er wel ingeslopen bij je... het gaat natuurlijk om hoe je zelf invulling geeft aan zoiets, en dat wordt oa bepaald door hoe je ouders dat doen, maar ook door andere invloeden denk ik smile
Net zoals mensen toch vaak een politieke voorkeur van huis uit meekrijgen, en daar soms vanaf wijken als ze er écht niet mee eens zijn. Maar vaak zie je wel dat dat per gezin een beetje blijft hangen. Ik stem ook ongeveer binnen hetzelfde spectrum als mijn ouders en broer smile

Nou nee, niet omdat zij dat vinden. Maar meer omdat de hele samenleving en alle agenda's in weken tellen en dan een week tot en met zondag loopt.. Wink Het is iets dat zo is aangenomen, net zoals 1 + 1 = 2.

Dus ik geloof dat zij in principe wel gelijk hebben, ook al vind ik het niet kloppen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:42

Ik zeg ook altijd aankomende week (dus na vandaag tot aankomende zondag) en volgende week als de week na aankomende zondag.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:44

RYW schreef:
Zo is het bij ons...

Yeah! Met jou kan ik praten Wink[/quote]

Maar dat is toch ook zo?
Als het morgen is, is het toch niet volgende week?
Volgende=volgend.
=Opvolgend op de week die loopt.

Nou ja, zoiets :P

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 6 aug 2011 - 23:47

Ik vraag mijn vriend wel eens wat te doen en dan zegt ie 'Ja, straks' met als gevolg dat het gewoon niet gebeurd en ik het alsnog zelf kan doen. Het onderwerp 'mijn familie' zorgt ook altijd voor de nodige discussie en wrijving smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  RYW za 6 aug 2011 - 23:51

Hahahaha ik had een heel taalkundig relaas getypt waaruit blijkt dat het wel degelijk voor andere interpretaties vatbaar is, maar ik heb het maar weggehaald, want het wordt een heel andere soort discussie zo Wink

Ik heb nog een onenigheid met mijn vriend bedacht: de maatschappelijk toegevoegde waarde van televisieprogramma's. Zo kan ik soms onwijs genieten van domme Amerikaanse televisie dr. Phil-style, terwijl hij dat stomme nutteloze vrijetijdsbesteding vindt. Hij vindt daarentegen tekenfilms weer heel leuk. Ook als de kinderen er niet zijn. En dat vind IK dan weer stomme nutteloze vrijetijdsbesteding Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:58

Wij zullen het nooit eens worden over het huishouden en wanneer dat dan precies 'netjes' is, de lat voor mijn vriend ligt iets hoger dan de mijne.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 7 aug 2011 - 0:22

Hmm ik kan werkelijk niks verzinnen...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  RioolSpook zo 7 aug 2011 - 0:26

Over het afstand nemen tijdens het autorijden. Hij zit altijd heel dicht op andere auto's, terwijl ik heel veel afstand houdt. We zijn dan ook altijd aan het discussieren tijdens het rijden.

En over een kelder en een schuur. Ik noem de kast in onze woonkamer een kelder (er zit namelijk oorspronkelijk een trapje naar beneden), terwijl hij het een trappenkast vindt. En de schuur is bij hem pas een schuur wanneer hij los van het huis staat. Bij ons is de schuur aan het huis vast waardoor hij het geen schuur maar een kelder vindt.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 0:46

Over de woninginrichting (ik hou van wit en modern/strak, hij houdt van donker en authentiek) over de trouwerij, over een goede vriendin van mij, pff en nog over zoveel dingen.

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 7 aug 2011 - 1:13

Zo herkenbaar... Dat is hier ook hetzelfde...

Waar wij het nooit eens over worden zijn wel een aantal dingen haha! Inrichtingskwesties, trouwen, plannen... Wij verschillen behoorlijk, maar merk nu wel na bijna 5 jaar dat het steeds makkelijker word, je begrijpt elkaar meer en je kan je makkelijker aanpassen aan elkaar...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood zo 7 aug 2011 - 1:24

Mijn vriend is altijd heel leuk gekleed, daar kan ik niks verkeerds over zeggen. Hij heeft smaak.
Maar hij heeft 1 zomerbroek, een stoere groene. Daarop draagt hij gerust een gekleurd shirtje wat er dan helemaal niet op past. Dat kan gewoon echt niet! Hij doet het toch. :shock:

Verder als ik zeg dat we gaan eten dan bedoel ik ook dat we NU gaan eten. Nee hij moet standaard nog naar de wc, drinken inschenken, iets schoonmaken, een leuk muziekje opzetten enz. Verschrikkelijk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jilke zo 7 aug 2011 - 1:34

Wij worden het in de supermarkt ook nooit eens, draait erop uit standaard dat een van de twee gefrustreerd raakt en het boodschappen doen niet meer gezellig wordt haha.

Als we bijvoorbeeld iets moeten hebben, staat er altijd een prijs op die je daadwerkelijk afrekent, en de prijs per kilo. Wat dan goedkoper is staan we altijd over te ruzieen, ik heb nooit geen kilo nodig van iets, maar hij vind het dan weer voordeliger!
Of wacht, ik leg het anders uit....
Je hebt een groot blik soep, en een klein blik soep in dezelfde smaak. Soms zie je dat het grote blik dan goedkoper is dan het kleine blik. Ik denk dan, dan pakken we het grote blik, wat over is gooien we wel weg. Dan rekenen we minder af en voor ons voordeliger dus.
Hij zegt dan, nee maar dan moet je de helft weggooien dus pak dat kleine blik.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud