Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:54

Ik neem aan dat het verschil tussen Bv en Fv wel wetenschappelijk onderzocht is. Is er een groot verschil, en waarin uit zich dat?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:54

Punk'd schreef:Stiekem vind ik het ook altijd wel 'raar' (okee dit is een verkeerd woord maar kan het niet beter formuleren) als mensen geen borstvoeding gaan geven. (begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ieder zijn mening hoor!)

In mijn ogen wordt het niet voor niets aangemaakt. Dat is sowieso al de reden dat ik later borstvoeding wil geven. Als we het niet nodig gehad zouden hebben zou ons lichaam het niet aanmaken.
Ik ben het hier inderdaad wel mee eens. Stiekem vind ik wel dat je het eerst 'hoort' te proberen voordat je zeker weet dat je het niet wilt.
Kijk, als het niet lukt of het komt niet op gang, dan met alle respect flesvoeding natuurlijk! En je bent echt geen slechte moeder als je geen borstvoeding wil geven vanaf het eerste moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  vickie vr 29 jul 2011 - 8:54

Je moet alleen borstvoeding geven als je je er zelf goed bij voelt en er ook achter staat.Ik had in de zwangerschap zoiets van ik ga het proberen en als het niet lukt of ik voel me er niet prettig bij dan stop ik.Maar ik heb het heel fijn gevonden dat ik mijn zoontje zelf heb kunnen voeden vond het zelfs jammer dat toen ik weer begon met werken de melkproductie zo terug liep dat ik ben moeten stoppen.Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en anderen iets anders vinden moet je daar boven staan.
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Famke vr 29 jul 2011 - 8:55

Lavendel schreef:
Famke schreef:Daarnaast heb ik soms ook wel eens het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik borstvoeding geef ipv flesvoeding. Mijn zoon is nog niet eens 3 maand, maar heb al een paar keer een opmerking gehad waarom ik niet afbouw nu ik weer aan het werk ben. En nog een paar rare opmerkingen...

haha dus dit is weer het tegenovergestelde. Conclusie of je nu bf of ff geeft het is nooit goed oftwel allebei is prima. Wat ik me wel afvraag zijn het dan mensen zonder kinderen die je erop aankijken als je geen/wel ff geeft of juist mensen zonder kinderen?

Inderdaad, wat je ook geeft er zijn altijd mensen die hun mening er over hebben. Ik heb een paar negatieve opmerkingen gehad, een paar van vriendinnen/ kennissen die zelf geen kinderen hebben en zich hierin dus ook nog nooit hebben verdiept. Maar ook van enkele collega's, die het maar "raar" vinden dat ik ga kolven en zoveel moeite er in steek. Al geef ik zelf aan dat ik het geen moeite vind.
Maar de meest negatieve opmerkingen komen van mijn schoonzus (zelf geen kinderen) en die maakt er echt regelmatig opmerkingen over. Inmiddels laat ik haar lekker kletsen, maar vooral bij de eerste vond ik het lastig om niet altijd in de verdediging te gaan.

Ik moet zeggen dat mijn omgeving niet echt pro borstvoeding is.

Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 8:55

Dromertje schreef:
James schreef:Ik vond flesvoeding juist super makkelijk, ik voedde ook gewoon op verzoek. Ik heb mijn slaap bijv s'nachts écht nodig en ik vond het echt een soort van vrijheid dat ik niet altijd alle voedingen zou moeten doen. Zeker die eerste weken heeft mijn vriend bijna alle nachtvoedingen gedaan omdat ik er de energie gewoon niet voor had. Als ik dan las over problemen met bv, was ik zó blij dat ik het niet gaf.. Dat had ik echt niet getrokken.

Ondanks dat lijkt het me wel een hele mooie ervaring dat je je kind echt maanden zelf kan voeden. Misschien dat ik het met een tweede weer probeer, maar goed dat moet ik dan zien. Eerst maar proberen zwanger te worden.

het schijnt de ouders van borstvoedingskinderen juist meer slapen, helemaal als je aan rooming-in/bedding-in doet. Je maakt tijdens de borstvoeding een hormoon aan, waardoor je direct weer in slaap valt, daarnaast ben je ook veel wakkerder als je naar beneden moet om een flesje te maken.
Dat klopt hier wel, ik val altijd na een nachtvoeding vrijwel gelijk weer in slaap. Maar ik denk dat James in dit geval wel meer sliep want haar vriend deed de nachtvoedingen smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:56

In mijn geval kwam natuurlijk sowieso alles op mijn schouders terecht maar ook al had ik wel een vent gehad, dan had hij toch gewoon een flesje afgekolfde melk kunnen geven soms? Ik snap niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Tania vr 29 jul 2011 - 8:57

Bij mijn eerste is de borstvoeding niet gelukt omdat het niet op gang kwam. Da vond ik heel erg en heb ook alles geprobeerd, maar het lukte echt niet. Bij de volgende wil ik het weer proberen maar ik hoop dat ik me er dan beter bij kan neerleggen als het weer niet op gang komt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:58

Mijn man deed ook de nachtvoeding.
Dus ik heb ook gewoon veel geslapen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:59

Ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en dat vond ik echt heel fijn. De laatste maand moest ik ontzettend mijn best doen om de productie op gang te houden en daarom heb ik toen ook besloten om met zes maanden te stoppen. En eerlijk gezegd vond ik de flesvoeding vreselijk. Zoveel water, zoveel schepjes, vitamine K en D ... Even aan de borst leggen is dan zoveel makkelijker! En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:00

Hazeltje schreef:Mijn man deed ook de nachtvoeding.
Dus ik heb ook gewoon veel geslapen :P
Mazzelpikken jullie Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:00

Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:02

Alex schreef:Ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en dat vond ik echt heel fijn. De laatste maand moest ik ontzettend mijn best doen om de productie op gang te houden en daarom heb ik toen ook besloten om met zes maanden te stoppen. En eerlijk gezegd vond ik de flesvoeding vreselijk. Zoveel water, zoveel schepjes, vitamine K en D ... Even aan de borst leggen is dan zoveel makkelijker! En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.

huh, vitaminde D en K horen toch juist bij borstvoeding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Famke vr 29 jul 2011 - 9:04

Dromertje schreef:
Alex schreef:Ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en dat vond ik echt heel fijn. De laatste maand moest ik ontzettend mijn best doen om de productie op gang te houden en daarom heb ik toen ook besloten om met zes maanden te stoppen. En eerlijk gezegd vond ik de flesvoeding vreselijk. Zoveel water, zoveel schepjes, vitamine K en D ... Even aan de borst leggen is dan zoveel makkelijker! En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.

huh, vitaminde D en K horen toch juist bij borstvoeding?

Ja inderdaad, die vitaminen zitten in KV. En moeten bij BV zo gegeven worden
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:06

Lavendel schreef:Ik neem aan dat het verschil tussen Bv en Fv wel wetenschappelijk onderzocht is. Is er een groot verschil, en waarin uit zich dat?

Heb even vlug voor je gezocht en dit kon ik er snel over vinden: http://www.borstvoeding.com/meerinformatie/verder-lezen/ Zijn vier artikelen die ik (nog) niet heb gelezen, maar daar staat vast wat interessants tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:09

Elodie schreef:In mijn geval kwam natuurlijk sowieso alles op mijn schouders terecht maar ook al had ik wel een vent gehad, dan had hij toch gewoon een flesje afgekolfde melk kunnen geven soms? Ik snap niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven.

Wie zegt dat dan, dat dat een reden is er niet aan te beginnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:10

Famke schreef:
Dromertje schreef:
Alex schreef:Ik heb een half jaar borstvoeding gegeven en dat vond ik echt heel fijn. De laatste maand moest ik ontzettend mijn best doen om de productie op gang te houden en daarom heb ik toen ook besloten om met zes maanden te stoppen. En eerlijk gezegd vond ik de flesvoeding vreselijk. Zoveel water, zoveel schepjes, vitamine K en D ... Even aan de borst leggen is dan zoveel makkelijker! En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.

huh, vitaminde D en K horen toch juist bij borstvoeding?

Ja inderdaad, die vitaminen zitten in KV. En moeten bij BV zo gegeven worden

Oh, kan ook. Het is alweer even geleden, haha. Ik weet het allemaal niet eens meer. Maar ik vond het afmeten van de voedingen wel vervelend, dan gaf ik toch liever borstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:11

Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  sheila123 vr 29 jul 2011 - 9:15

James schreef:
Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?
Oh oh...gaat het weer zo'n topic worden??? Wink

***sluipt weer weg***
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 9:16

James schreef:
Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?

Ik snap het ook niet, maar dat wil toch niet zeggen dat ik iemand niet in zijn waarde laat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:18

James schreef:
Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?

Ik vind juist dat iedereen in zijn waarde gelaten wordt in dit topic. Er zijn mensen voor en tegen, maar volgens mij wordt er niemand (bewust) gekwetst toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 9:18

James schreef:
Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?

Wat heeft iets niet snappen te maken met iemand in zijn waarde laten? Ik snap het ook niet, ik begrijp niet hoe je kunt weten dat je iets niet prettig vind als je het nooit geprobeert hebt... dat wil niet zeggen dat ik de moeders die het niet proberen niet in hun waarde laat, het is gewoon mijn mening/ mijn gevoel hierbij.

Ik geef nu bijna 11 maanden bv aan mijn dochter, maar ik merk toch wel dat sommige mensen dat maar vreemd vinden. Vragen als "hoelang ben je nog van plan dit vol te houden?" laten doorschemeren dat ze het maar vreemd vinden (vooral de toon waarop dat gevraagd wordt) maar gelukkig zijn de mensen in mijn omgeving (vrienden/ familie) wel positief.

Over het goed slapen met KV of BV, ik heb smorgens soms geen idee of ze 1, 2 of 3 keer is gekomen voor een voeding. Ik pak haar, leg haar aan, slaap verder. Als ze al naast me ligt, hapt ze soms zelf aan en heb ik helemaal niets door angel

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 9:19

Dromertje schreef:
James schreef:
Storm schreef:
Alex schreef:En heel eerlijk gezegd begrijp ik moeders die het niet eens willen proberen niet. En nee, dat wil niet zeggen dat ik ze een slechte moeder vind.
Eens...

Ik snap juist niet dat mensen niet snappen dat niet iedereen borstvoeding probeert. Wat is er zo moeilijk om elkaar in elkaars waarde te laten?

Ik vind juist dat iedereen in zijn waarde gelaten wordt in dit topic. Er zijn mensen voor en tegen, maar volgens mij wordt er niemand (bewust) gekwetst toch?

+1, ik heb het hele topic gelezen en vind het een discussie waar iedereen zijn mening geeft zonder een ander te kwetsen

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:19

Hahaha Sheila!

Er zijn bepaalde onderwerpen... :P

Op zich snap ik het wel.
Waarom zou je niet het allerbeste voor je kindje willen proberen voor je uberhaupt weet hoe zoiets gaat/werkt?

Maar aan de andere kant, waarom zou een moeder het moeten proberen als ze bij voorbaat weet (zoals James bijvoorbeeld met het feit ze dat ze echt niet tegen slaaptekort kan) dat het haar gaat opbreken?
Waardoor de BV hoogstwaarschijnlijk toch gaat mislukken...

Het blijft moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 9:21

maiadebij schreef:

Ik geef nu bijna 11 maanden bv aan mijn dochter, maar ik merk toch wel dat sommige mensen dat maar vreemd vinden. Vragen als "hoelang ben je nog van plan dit vol te houden?" laten doorschemeren dat ze het maar vreemd vinden (vooral de toon waarop dat gevraagd wordt) maar gelukkig zijn de mensen in mijn omgeving (vrienden/ familie) wel positief.

Herkenbaar. Bij mij waren het trouwens over het algemeen juist familieleden die het raar vonden. Ik heb me echt nooit laten pushen om te stoppen voordat ik dat zelf wilde, in tegendeel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 9:21

Hazeltje schreef:
Maar aan de andere kant, waarom zou een moeder het moeten proberen als ze bij voorbaat weet (zoals James bijvoorbeeld met het feit ze dat ze echt niet tegen slaaptekort kan) dat het haar gaat opbreken?
Waardoor de BV hoogstwaarschijnlijk toch gaat mislukken...

Hoe kun je nou bij voorbaat weten dat het je gaat opbreken? Ik zag ook op tegen al die nachtelijke voedingen die ik mijn dochter moest gaan geven, en wat kreeg ik? Een dochter die vanaf haar geboorte 's nachts doorsliep. Zou toch zonde zijn geweest als ik om die reden geen borstvoeding zou hebben geprobeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 3 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum