Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

+15
Teddyaapje
maiadebij
Wennes
Happydobby
meisjesmama
Viva
Printje
Susan
Filoria
LMCurious
Sanne
snoezel
Roos
Puggle
vlinder-19
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  vlinder-19 wo 2 mei 2012 - 6:42

Hoi Dames!

Ik zit met een soort van "dilemma", Ik heb onze dochter destijds geen borstvoeding gegeven, ik heb hier vantevoren bewust voor gekozen. Ik vond mezelf het type niet, vond mn borsten niet geschikt, ongemakkelijk etc. Ook denk ik niet dat ik er na de bevalling toe in staat was geweest, ik was zo zwak dat ik onze dochter amper vast kon houden. Onze dochter dronk in het begin erg slecht, ze spuugde alleen maar en viel erg af. Na een aantal dagen zijn we overgestapt op nutramigen ivm een verdacht op koemelkallergie, toen ging het langzaam wat beter maar nog moeizaam het duurde dan ook weken voor ze weer op haar geboorte gewicht zat. Ik heb mij hier later erg schuldig over gevoeld, was het niet mijn schuld omdat ik geen borstvoeding heb gegeven etc etc etc.

Nu zit ik er erg over na te denken om dit keer wel borstvoeding te gaan geven, dit omdat het mn onze dochter zo slecht ging...nu is het natuurlijk niet gezegd dat dit weer gebeurd...maar toch. Ik heb nu ook borstvoeding van 'dichtbij' meegemaakt en denk dat ik me er wel in zou kunnen vinden. (destijds kende ik serieus niemand die borstvoeding gaf...het is net of dat hier in de buurt vrijwel niet gedaan wordt) Ik heb er nu erg veel over gelezen, en denk dat het wel zou moeten lukken...ik droom er nu zelfs over haha Laughing

Maar wat me niet lekker zit is dus dat ik het de eerste keer niet heb gedaan...voel me schuldig tegenover mijn dochter dat ik het bij haar broertje/zusje wel wil doen en bij haar niet...

Ik ben gewoon ouder geworden, sta anders in het leven etc...mijn denkwijze is grotendeels veranderd op dit gebied denk ik...

Nu nog wat vraagjes:

Slikken jullie speciale 'borstvoedingsvitamines'? En ben je dit al tijdens de zwangerschap gaan slikken?
Rare vraag...maar heb je een normale maat tepel of echt van die enorme Laughing heb altijd het gevoel dat ik te kleine tepels heb.
Was het in het begin pijnlijk of ging het gelijk super?

Bedankt!


Laatst aangepast door vlinder-19 op wo 2 mei 2012 - 6:57; in totaal 1 keer bewerkt
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 6:44

onze dochter heeft maar 4 weken borstvoeding gehad, de tweede baby gaat veel langer borstvoeding krijgen. Als ik het opnieuw had moeten doen, dan had onze dochter ook langer borstvoeding gehad, maar je kunt het niet opnieuw doen.
Ben je toevallig verzekerd bij FBTO? Die bieden een begeleidingspakket bij borstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  vlinder-19 wo 2 mei 2012 - 6:46

Ik ben verzekerd bij menzis en zag dat ik er wel iets in heb zitten voor borstvoeding...denk dat ik zn soort pakket neem bij de kraamzorginstantie en als het goed is krijg ik die dan vergoed.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Puggle wo 2 mei 2012 - 6:49

Nee ik vind dat niet raar. Het is zoals je zelf al zegt, gewoon een andere situatie nu door de dingen die je zelf noemt. Als je bv wil geven zou ik dat gewoon gaan proberen en verder niet te druk over makrn.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 6:53

Ik vind het ook niet raar. Bij de eerste is het bij mij niet gelukt, na een paar dagen ben ik ermee gestopt. Nu ben ik van plan om langer borstvoeding te geven, ben veel beter voorbereid en voorgelicht. Ik voel me daar eerlijk gezegd niet schuldig over tegenover mijn zoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Roos wo 2 mei 2012 - 6:54

Alsof ik mijn eigen verhaal lees... Zooo herkenbaar!
Zoonlief heeft ook geen borstvoeding gehad. Niet geprobeerd eens.
Bij een volgend kindje wil ik het heel erg graag proberen en zorgen dat het gaat lukken!
Voel je niet schuldig ten opzichte van je dochter, je hebt toen een keuze gemaakt die jouw op dat moment het beste leek. Dan doe je het altijd goed toch?! Je dochter is ook groot geworden!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 6:54

Als ik jou was zou ik het ook gewoon proberen. Niet schuldig over voelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  snoezel wo 2 mei 2012 - 6:55

Dat is helemaal niet raar. Bij een tweede doe je nou eenmaal niet alles hetzelfde als bij nummer 1. Ik zou bij een eventuele 2e ook er voor kiezen bv waarschijnlijk langer borstvoeding te blijven geven. Je verandert nou eenmaal, "leert" van situaties, stelt je mening bij... Niks mis mee toch? Echt, voel je niet schuldig. Toen heb je het toch ook goed gedaan. Het lag je toen niet, dan is het toch ook niet ok om het wel te doen?

O ja, ik heb hele normale tepels hoor, geen pannenkoeken bounce
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 6:57

Ik heb alle zwangerschappen Vitaal zwange van Kruidvar geslikt. Deze is ook voor bv, dus kun je door blijven slikken. Ik geef nu nog bv, dus slik deze nog.

Ik heb kleine tepels. Heb tenminste wel ingetrokken tepels. Daardoor ook met een tepelhoedje gevoed omdat ze anders niet konden aanhappen. Zoon heeft zo 16 maanden gehad. De tweeling kon vanaf 9 maanden ineens zonder, maar mijn tepels zijn helaas wel elke keer stuk door de oudste vooral. Pijnlijk, maar ik wil graag doorgaan tot ze niet meer willen.

Ik vind het niet raar dat je nu wel bv wilt geven. Ik snap je gevoel wel, dat heb ik ook wel gehad dooordat ik bij de oudste met 5 mnd moest stoppen. Ik voelde me hier bij de 2e ook schuldig over. Maar dat was bij mij de stok achter de deur om bij hem toch door te zetten, ondanks alle problemen.
Ik vind het juist goed dat je het in ieder geval wilt proberen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Sanne wo 2 mei 2012 - 7:15

Ik vind het niet raar als je nu wel borstvoeding gaat geven. Soms gaat het nou eenmaal niet goed en als je dan geen goede begeleiding krijgt, kan dat reden zijn om te stoppen. Dat hoef je jezelf achteraf echt niet te verwijten. Zoals jij het omschrijft was het bij jou gewoon geen ideale situatie.

Wat je vragen betreft, ik heb vlakke tepels en heb de eerste dagen met een tepelhoedje gevoed. Na ongeveer een week dronk mijn dochter zonder tepelhoedje. Je tepels veranderen ook wel door het geven van borstvoeding. Bij mij zijn ze nu een heel klein beetje groter.

Ik slik dagelijks vitamine d, de druppels die mijn dochter ook krijgt.

En tot slot, gaat de BV gelijk goed. Nee, dat niet. Het gaat beter dan in het begin. Toen hapte mijn dochter erg moeilijk aan. Dat gaat nu beter, ik kan inmiddels in alle houdingen voeden, staand, zittend, liggend, geen probleem.
Wel heb ik problemen met mijn productie. Ik produceer veel melk en ik krijg die productie niet omlaag. Dat is voor mezelf en mijn dochter niet makkelijk. Zij krijgt soms teveel melk binnen em spuugt dan veel. Met als gevolg dat ze een uur later alweer wil drinken. Ze is nu 6 weken en ik voed nog zeker 8 Ă  10 keer.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  LMCurious wo 2 mei 2012 - 7:19

je probeert toch wat je denkt dat het beste is. En misschien helpt de gedachte dat je nu misschien onterecht schuldig gaat voelen naar de 1e, maar stel je doet het niet vanwege dat schuldgevoel, dan ga je je toch juist ook onterecht schuldig voelen naar de 2e toe. Dat je nu denkt dat iets anders beter is, maar het vanwege dat schuldgevoel niet gedaan hebt. Dan kun je jezelf altijd wel schuldgevoelens aan blijven praten. Probeer het los te laten, en doe wat goed voelt, ook al is dat anders!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Filoria wo 2 mei 2012 - 7:28

vlinder-19 schreef:Was het in het begin pijnlijk of ging het gelijk super?
Hier nooit pijn gehad!

Ik vond vooral de stuwing in de kraamweek heel heftig, maar dat heb je ook als je meteen flesvoeding geeft toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  vlinder-19 wo 2 mei 2012 - 7:37

Filoria schreef:
vlinder-19 schreef:Was het in het begin pijnlijk of ging het gelijk super?
Hier nooit pijn gehad!

Ik vond vooral de stuwing in de kraamweek heel heftig, maar dat heb je ook als je meteen flesvoeding geeft toch?

Ja dan heb je idd ook stuwing, ik lag toen nog in het ziekenhuis en kreeg medicijnen om de borstvoeding te stoppen.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Filoria wo 2 mei 2012 - 7:43

Blegh dat lijkt me naar zeg, dan heb je die vervelende pijn voor niks.

Ik vond dat echt het meest vervelende van de borstvoeding. Oké: het kolven op het werk was ook geen feest (veel gedoe!), maar pijn deed het niet smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Susan wo 2 mei 2012 - 7:45

Ik vind dat helemaal niet raar, maar wees erop voorbereid dat de kans altijd bestaat dat je mensen tegenkomt die het wel raar vinden. Sommige mensen hebben overal iets over te zeuren en zijn ook niet te beroerd om jou daarmee lastig te vallen. Daar moet je dan niks van aantrekken, want het is jouw baby, jouw lichaam, jouw keuze en jouw goed recht. Mocht ooit iemand hierover in discussie gaan, dan zou ik me niet eens verdedigen, maar het gewoon afkappen. Het gaat niemand iets aan en daarom is de vraag of het raar is eigenlijk niet relevant. Jij wil het en dat is genoeg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Printje wo 2 mei 2012 - 7:48

Ik vind het ook niet raar. Ik zou bij een tweede ook dingen anders doen als dat ik nu gedaan heb.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Viva wo 2 mei 2012 - 8:03

Waarom zou je je daar nu over schuldig moeten voelen, niet doen hoor!
Alleen maar "goed" voor deze baby toch?

Je tepelvraag snap ik wel, ik had als 17-jarige gewone kleine tepels, en soms zie je dan vrouwen op het strand met zulke grote tepels dat ik me soms ook afvroeg of er wat mis bij mij was Wink Maar die zijn gegroeid naarmate de zwangerschap vorderde denk ik, ben er achteraf pas achtergekomen. Maar niet zo groot als je wel eens ziet. Daarbij heb ik vaak ingetrokken tepels, onze dochter kon niet goed aanhappen, heb je dus weer het idee dat je tepel te klein was. Uiteindelijk met van alles geprobeerd, tepelhoedje, gewoon flessentuutje (weet even niet beter uit te leggen maar waar ze gewoon uit drinken bij een fles, dat zachte, niet die harde rand erbij Wink). En uiteindelijk 3 maanden BV gegeven.
Daarna had ze duidelijk te weinig aan mijn voeding.
Ik heb wel kloven gehad en borstontsteking (doordat ik blijkbaar teveel kou had gevat).
Dat was even pijnlijk, maar wel te doen.

Ohja, de stuwing vond ik ook niet grappig. Mijn man wel, die had er juist de neiging van om eraan te zitten maar dat mocht niet.
Dat was toen echt even pijnlijk, maar hoort erbij.

Deze baby wil ik ook weer borstvoeding proberen te geven!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  vlinder-19 wo 2 mei 2012 - 8:06

Ik lees heel veel dat een tepelhoedje niet wordt aangeraden en dat het zelfs met vlakke tepels moet lukken...het is niet dat ik vlakke tepels heb, maar gewoon niet van die enorme knoppen Embarassed Ik ga het gewoon proberen en zorg gewoon dat ik goed begeleid ga worden!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  meisjesmama wo 2 mei 2012 - 8:09

Ik heb voor de 1ste ook bewust gekozen voor flesvoeding en 2de borstvoeding.
Bij de 2de duurde het alleen niet geen lang voor de reflux en koemelkallergie ook bij haar uitte.
Ik heb 4 weken borstvoeding gegeven en toen stond ik voor de keuze of flesvoeding of ik ip een koemelkvrijdieet.
Ik heb zeker wel wat reacties gehad van mensen waarom ik het nu wel deed en bij de 1ste niet.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Happydobby wo 2 mei 2012 - 8:23

Ik heb ook vlakker tepels en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze niet geschikt waren om mee te voeden Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? 394967 Met een tepelhoedje kon het wel maar daardoor kreeg ik kloven. Daarna een tijdje gekolfd en uiteindelijk ging zoon toch aan de borst, zonder tepelhoedje.
Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? 1578173417

Maargoed ik vind het ook niet raar, ik denk dat iedere moeder het bij een tweede wel iets anders zou willen of proberen.

Pijn had ik in het begin wel, een druppel moedermelk erop hielp goed.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Wennes wo 2 mei 2012 - 8:47

Roos schreef:Alsof ik mijn eigen verhaal lees... Zooo herkenbaar!
Zoonlief heeft ook geen borstvoeding gehad. Niet geprobeerd eens.
Bij een volgend kindje wil ik het heel erg graag proberen en zorgen dat het gaat lukken!
Voel je niet schuldig ten opzichte van je dochter, je hebt toen een keuze gemaakt die jouw op dat moment het beste leek. Dan doe je het altijd goed toch?! Je dochter is ook groot geworden!

+1

Ook ik heb bij onze zoon geen bv gegeven ivm medicatie die ik had en ik me er niet fijn bij voelde.
Hij had helaas heel veel buikpijn, krampen, allergie etc en ik voelde me zo schuldig dat ik hem toch geen bv heb gegeven.
Bij deze baby hoop ik het wel te kunnen geven. Ik heb nu mijn medicatie aangepast en nu voel ik me er wel fijn bij. Hopelijk gaat het lukken.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  maiadebij wo 2 mei 2012 - 9:59

Nee ik vind het ook niet raar. Ik snap je schuldgevo naar je dochter toe, maar zo gaan die dingen. Ik draag mijn dochter bijv vanaf haar geboorte in de draagdoek, achteraf gezien zou mijn zoontje daar ook veel baat bij gehad hebben alleen was ik daar toen nog helemaal niet in thuis.

Ik heb ook geen grote tepels, en hier geen problemen mee gehad hoor. Als je kindje aanhapt en begint te zuigen dan rekt je tepel vanzelf uit Laughing De tepel komt tijdens het drinken totaan bijna in de keel van je kindje. Van stuwing heb ik geen last gehad, het aanhappen en de eerste slokken bezorgde mij de eerste weken kromme tenen!!

Misschien handig om een telefoonnr van een lactatiekundige achter de hand te hebben, mocht het om wat voor reden niet gaan kan je altijd ff bellen!

Een vriendin van mij was 21 jaar bij de eerste en vond bv helemaal niks, bij de 2e en 3e was ze ouder (en wijzer) en heeft ze wel bv gegeven, dus niks geks aan toch! Juist positief dat je erover nadenkt en andere keuzes durft te maken!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Teddyaapje wo 2 mei 2012 - 11:30

Ik snap wat je bedoelt met t schuldgevoel, je wil graag alles eerlijk verdelen en al je kindjes t zelfde bieden. Voor mij is t een beetje de omgekeerde wereld, ik maak me er nu ook wel al eens druk over of de bv bij een tweede wel weer zal lukken en of ik het dan ook weer zolang kan geven. Maar het zou te belachelijk zijn om om die reden T. geen bv meer te geven.

Reacties uit je omgeving zul je wel krijgen, maar die krijg je altijd wel, of je nu kort voedt, lang, al je kinderen, een van je kinderen of allemaal niet, overal is wel commentaar op te geven en je moet vooral doen waar jij jezelf goed bij voelt.

Slim om je goed in te lezen, wat ik nog zou doen is opzoek gaan naar een goede lactatiekundige die je kan helpen als er problemen ontstaan. Het mislukken van bv is 9 van de 10x te wijten aan slechte begeleiding. En eigenlijk kun je het beste maar uitgaan van t ergste (pijn, borstontstekingen, productie die maar niet opgang lijkt te komen, kindje wat niet (goed) wil aanhappen, enz) dan zal t uiteindelijk alleen maar meevallen. Vaak hebben vrouwen de eerste week wel een of meerdere problemen met de bv maar als t eenmaal goed gaat dan is t t makkelijkste wat er bestaat.

Qua vitamines gebruikte ik tijdens de zwangerschap multivitamines die voor (pre)zwangere en borstvoeding geschikt waren, deze gebruik ik nu nog vanwege de bv. Het is niet noodzakelijk om multivitamines te slikken maar vit. D wordt wel aangeraden tijden de bv periode (voor zowel moeder als kind).

Wat bedoel je precies met je tepels? Ben je bang dat je door je kleine tepels geen bv zult kunnen geven, of vind je je tepels nu mooi en ben je bang dat het van die joekels worden/ blijven en is het een cosmetische vraag? Mijn tepels hebben een (volgens mij) redelijk normaal formaat, maar tijdens en net na t voeden/ kolven zijn ze wat groter (is logisch) maar dat trekt weer gewoon bij. Net voor t kolven heb ik bijv. weer voor mij normale tepels.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 18:31

Alleen maar goed dat je hetni wel wilt proberen! Ik snap het wel, dat schuldgevoel, maar probeer het van je af te schudden. Wat je vragen betreft: ik slikte voor en tijdens de zwangerschap een speciale multivitamine van Dagravit en nu nog steeds. Mijn tepels waren ook niet groot, zijn wel wat groter geworden door het voeden. En in het begin ging het heel moeizaam en heb ik vaak huilend zitten voeden, maar het was echt heel erg de moeite waard om door te zetten. Wat anderen al zeiden, zorg ervoor dat je het nummer van een goede lactatiekundige achter de hand hebt, zij heeft ons heel goed geholpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 19:14

Ten eerste ik vind t niet raar dat je er nu wel voor kiest, is toch alleen maar goed.


Slikken jullie speciale 'borstvoedingsvitamines'? En ben je dit al tijdens de zwangerschap gaan slikken?

Ik slik deze, die is ook voor de bv periode:
Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Afbeelding1_davitamon-compleet-mama_full

Rare vraag...maar heb je een normale maat tepel of echt van die enorme heb altijd het gevoel dat ik te kleine tepels heb.
Volgens mij zijn tepels van normaal formaat, denk dat e daar niet druk over hoeft te maken.

Was het in het begin pijnlijk of ging het gelijk super?
De eerste dagen deed t aanhappen zeer, maar na een week niet meer en voeden voel ik nu niet eens meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar?? Empty Re: Bij de 2e wel borstvoeding geven...raar??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum