Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:41

Bazyle schreef:Dromertje wat is dat rooming-in/bedding-in dan? Wil er ook alles aan doen om de BV te laten slagen, maar heb ook mijn slaap nodig, dus ben wel benieuwd wat dat dan is. Als je dit nog leest smile

Ik scroll er toevallig langs en zie mijn naam staan Very Happy Rooming-in is dat je kindje bij op je kamer slaapt in een apart wiegje/ledikantje, bedding-in is dat je kindje bij je in bed slaapt (of met een co-sleeper tegen je bed). Bedding-in is echt heel makkelijk met bv. Je draait naar je kind toe, kind legt zichzelf op den duur aan, je valt allbei weer in slaap. Samen slapen moet je soms wel leren, zowel jullie als het kindje moeten wennen aan elkaar's geluiden. Kun je vergelijken met de eerste keer dat je met je man samen sliep, de eerste nachten werd je van iedere kreun wakker, nu slaap je erdoor heen.


Laatst aangepast door Dromertje op za 30 jul 2011 - 0:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:43

Bazyle schreef:Dat je je kindje geen 3kwartier aan dezelfde borst mag hebben heb ik nu al zovaak gehoord dat ik dat in ieder geval niet fout kán doen Very Happy

als je kindje goed aangelegd is mag het rustig 3 kwartier aan de borst liggen. Alleen ligt het kindje vaak niet meer goed aangelegd als het gaat sabbelen en niet meer effectief drinkt en dáárdoor krijg je kloven/blaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:50

Ik heb S. totaal 3 dagen borstvoeding gegeven. Toen kon het niet meer omdat ik aan zware medicijnen moest. Ook deed het op het laatst best pijn. Ik ben er niet rouwig onder. Ik wilde het proberen en het is gewoon niet gelukt klaar. Mocht er ook een tweede komen wil iik geen bv meer geven. Ik vond het toch een gedoe met afkolven toen ik moest stoppen enz en de fles is toch eigenlijk wel makkelijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:06

Ik ben begonnen met BV en een flesje na ivm lage bloedsuiker bij de kleintjes door mijn zwangerschapsdiabetes.

Helaas bleek het na een week voor ze gewoon te intensief, drinken aan de borst, dus ben ik gaan kolven.

Heb nog niet genoeg voor 2 jammer genoeg, moet de productie nog wat omhoog zien te krijgen. Nu krijgen ze de ene voeding BV en de andere FV ongeveer.

Volgende week eens overleggen met consultatie bureau, ik heb het idee dat ze het nu wel aan kunnen, ze hebben meer energie over. En ik mis het gewoon, een kind aan de borst. IK vind het echt zo'n intiem momentje wat je alleen kan delen met je kindje.
Geef nu af en toe wel een 'troost- slokje' als ze huilen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Sjonno za 30 jul 2011 - 1:23

Ik vergeet nooit meer dat de kraamhulp die ik bij Lisa de laatste 2 dagen had zei dat het echt niet uitmaakte of ik bv of fv want het was beide even goed. Toen had ik wel even zoiets van tja ik geef dan wel fv maar ik weet toch echt wel dat bv het beste is.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 2:05

Dromertje schreef:
Bazyle schreef:Dat je je kindje geen 3kwartier aan dezelfde borst mag hebben heb ik nu al zovaak gehoord dat ik dat in ieder geval niet fout kán doen Very Happy

als je kindje goed aangelegd is mag het rustig 3 kwartier aan de borst liggen. Alleen ligt het kindje vaak niet meer goed aangelegd als het gaat sabbelen en niet meer effectief drinkt en dáárdoor krijg je kloven/blaren.

Heel duidelijk uitgelegd, dat rooming-in en bedding-in dankjewel! Ik ben door verschillende mensen gewaarschuwd (en lees het nu ook weer hier) dat ze de eerste keer het kindje veel te lang aan de borst hadden en dat het daardoor misliep. Heb het ook puur over de eerste dagen want denk dat je tepels ook moeten "wennen" aan het voeding geven, dat ze ertegen kunnen (net als dat je niet zomaar op blote voeten op straat kan gaan lopen bijvoorbeeld, beetje stom voorbeeld maar denk dat het zo werkt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Coco za 30 jul 2011 - 3:48

James schreef:Hm zo moeilijk ging het bij mij niet hoor smile

Bijv flesje 90 ml:
Warm water in het flesje uit de kraan, 3 scheppen erin en schudden maar. That's it. Als je dat al gepruts vindt.. Wink. S'nachts hadden we de boel gewoon in de badkamer staan. Was letterlijk 1 minuut werk.

Ik vond het wel degelijk lastig, flesjes waren ook 180 en ik moest het maal 2. Met mijn duffe hoofd vaak in de war en wilde weleens een schepje in het verkeerde flesje erbij doen. Daarnaast gebruikte ik geen warm water uit de kraan, maar uitgekookt water in de magnetron. En dan was ik inmiddels wel weer wakker als ik weer kon gaan slapen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Bolleke za 30 jul 2011 - 3:59

Ik heb 3 dagen bv gegegen en toen is Chris.tian opgenomen. Meeste zullen het verhaal inmiddels wel kennen heb het vaker verteld haha! Ging dus niet goed, en mijn K*T kraamverzorgster vond dat het goed ging, bleek dat hij alleen gedronken had in het ziekenhuis toen hij aangelegd werd na de bevalling en daarna niet meer. En de kraamverzorgster maar zeggen hoe goed het ging, het was mijn eerste wist ik veel. Maar ik had er een slecht gevoel over naar mijn gevoel ging het helemaal niet goed, en toen de vk na 2 dagen op visite kwam heeft ze ons naar de spoedeisende hulp gestuurd.
tegen de kraamverzorgster is toen een klacht ingediend, van mij uit en vanuit de vk-praktijk, maar nooit meer iets over gehoord.

Kortom, slechte begeleiding heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen bv heb gegeven, en bij een volgende (die er zeer waarschijnlijk niet komt) denk ik niet dat ik het nog eens probeer.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 7 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum