Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:09

James schreef:
Elodie schreef:In mijn geval kwam natuurlijk sowieso alles op mijn schouders terecht maar ook al had ik wel een vent gehad, dan had hij toch gewoon een flesje afgekolfde melk kunnen geven soms? Ik snap niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven.

Wie zegt dat dan, dat dat een reden is er niet aan te beginnen?

Uhm jij? Het is geen verwijt ofzo hoor. Ik snap het gewoon alleen echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:16

maiadebij schreef:
James schreef:Ik ben trouwens aan bv begonnen omdat anderen vonden dat ik het moest proberen, ondanks dat ik er niet achter stond. Hartstikke dom van mij. Het is dat ik daarom des te meer heb dat ik niet begrijp waarom mensen zo kunnen doordrammen dat je bv eerst moet proberen, omdat het het beste is (niet specifiek hier). Je moet er zélf achter staan en niet ergens aan beginnen omdat het zo 'hoort'.

mee eens, borstvoeding geven is de eerste weken hartstikke intensief. Als je er dan niet achterstaat is het gedoemd te mislukken. Het is ieder zijn eigen keuze.

Precies. Als je er niet achterstaat dan is het uiteraard nog veel zwaarder. Ik had ook flinke blaren enzo maar toch doorgezet. En dat is niet te doen als je het alleen doet omdat het zo nodig moet. Dus ik ben er ook zeker voor dat iedereen lekker doet wat ie wil. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt, dat het vrouwen zo tegen kan staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 10:21

Elodie, dat vraag ik me ook af. En dat is ook het punt wat ik niet begrijp, het is zo iets natuurlijks, ik kan me niet indenken waarom dat je tegen zou staan. *typ ik met mijn drinkende dochter bij me op schoot*

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Bruintje Beer vr 29 jul 2011 - 10:27

Elodie schreef:
maiadebij schreef:
James schreef:Ik ben trouwens aan bv begonnen omdat anderen vonden dat ik het moest proberen, ondanks dat ik er niet achter stond. Hartstikke dom van mij. Het is dat ik daarom des te meer heb dat ik niet begrijp waarom mensen zo kunnen doordrammen dat je bv eerst moet proberen, omdat het het beste is (niet specifiek hier). Je moet er zélf achter staan en niet ergens aan beginnen omdat het zo 'hoort'.

mee eens, borstvoeding geven is de eerste weken hartstikke intensief. Als je er dan niet achterstaat is het gedoemd te mislukken. Het is ieder zijn eigen keuze.

Precies. Als je er niet achterstaat dan is het uiteraard nog veel zwaarder. Ik had ook flinke blaren enzo maar toch doorgezet. En dat is niet te doen als je het alleen doet omdat het zo nodig moet. Dus ik ben er ook zeker voor dat iedereen lekker doet wat ie wil. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komtij, dat het vrouwen zo tegen kan staan.
+1
Bij de 1e heb ik live borstvoeding gegeven. Had ook de kloven erin staan en dat doet echt *****pijn was zelfs tot bloedens toe, maar toch doorgezet. heb uiteindelijk t/m 5 maanden de borst gegeven.
Bij de 2e weer geprobeerd, maar meneer legt zijn tong dubbel waardoor hij moeite heeft met de tepel te pakken. Zat vaak een uur te voeden en hij was nog ontevreden. Maar gelukkig kan hij ook op een andere manier borstvoeding krijgen en dat krijgt hij dmv een afgekolfde borstvoeding. Ik kolf dus fultime een hele opgave maar ik heb het ervoor over voor mijn ventje.

Maar wat je moet er zelf achter staan natuurlijk.
O, ja ik heb gelukkig kinderen die redelijk snel doorslapen dus ik kom wel aan mijn nachtrust die ik ook hard nodig hebt.


Laatst aangepast door Bruintje Beer op vr 29 jul 2011 - 10:32; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:28

Elodie schreef:
James schreef:
Elodie schreef:In mijn geval kwam natuurlijk sowieso alles op mijn schouders terecht maar ook al had ik wel een vent gehad, dan had hij toch gewoon een flesje afgekolfde melk kunnen geven soms? Ik snap niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven.

Wie zegt dat dan, dat dat een reden is er niet aan te beginnen?

Uhm jij? Het is geen verwijt ofzo hoor. Ik snap het gewoon alleen echt niet.

Uhm nee? Dat heb ik nooit gezegd en dat was voor mij ook niet de reden om te stoppen. Als je het topic hebt doorgelezen kan je dat ook zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:31

Elodie schreef:
maiadebij schreef:
James schreef:Ik ben trouwens aan bv begonnen omdat anderen vonden dat ik het moest proberen, ondanks dat ik er niet achter stond. Hartstikke dom van mij. Het is dat ik daarom des te meer heb dat ik niet begrijp waarom mensen zo kunnen doordrammen dat je bv eerst moet proberen, omdat het het beste is (niet specifiek hier). Je moet er zélf achter staan en niet ergens aan beginnen omdat het zo 'hoort'.

mee eens, borstvoeding geven is de eerste weken hartstikke intensief. Als je er dan niet achterstaat is het gedoemd te mislukken. Het is ieder zijn eigen keuze.

Precies. Als je er niet achterstaat dan is het uiteraard nog veel zwaarder. Ik had ook flinke blaren enzo maar toch doorgezet. En dat is niet te doen als je het alleen doet omdat het zo nodig moet. Dus ik ben er ook zeker voor dat iedereen lekker doet wat ie wil. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt, dat het vrouwen zo tegen kan staan.


Ik vond het niet natuurlijk aanvoelen. Zo voelde dat gewoon. Het hoorde niet bij mij. Plus dat ik gigantisch gevoelige tepels had en er niks aan kon verdragen. Ik zag mezelf gewoon geen borstvoeding geven. Ik had niet meer zeggen dan dat het een gevoel was toen. Ik denk dat ik er nu anders over denk, maar dat gevoel wat ik eerst had was al jaren van tevoren aanwezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  moepie vr 29 jul 2011 - 10:34

Ik heb altijd gezegd geen borstvoeding te geven, omdat het me gewoon niks leek! En waarom niet kan ik niet zeggen, het is iets heel natuurlijks maar toch voelde dat voor mij niet zo.
Toen ik zwanger was ben ik er een beetje op terug gekomen. Ik dacht laat ik het gewoon proberen, vooral dat mensen altijd zeggen dat het zo bijzonder is en dat je iets heel speciaals hebt met je kindje (wat je naar mijn idee anders ook hebt) heeft me over de streep getrokken om het toch te proberen. Ik ben 2x naar een infoavond geweest om zo toch wat meer een 'gevoel' erbij te krijgen. Maar om eerlijk te zijn was dat er denk ik niet en stond ik er niet helemaal achter. Toch toen mijn meisje geboren werd, geprobeerd. Maar het lukte niet, ze kreeg er niks uit. Het lukte haar gewoon niet. In het ziekenhuis gelijk al met een tepelhoedje geprobeerd, ik vond het een ramp! Ze bleef maar huilen, de hele nacht, dat mondje ging maar op en neer. Ik weet dat baby's de eerste uren nog niks echt hoeven te hebben maar naar mijn idee had ze écht honger en ik was heel verdrietig dat ik haar niks kon geven. s'nachts en s'ochtends nog weer geprobeerd, de blaren waren al zichtbaar. Een enkel slokje heeft ze gehad. Op de terugweg naar huis heb ik zitten janken in de auto omdat dit echt niet was wat ik wou.
Bij thuiskomst stond er een hele lieve kraamhulp op me te wachten, ik was bang dat ze me zou pushen om door te gaan met de borstvoeding, maar dit deed ze helemaal niet. Ons meisje kreeg gelijk een flesje en heeft heerlijk gedronken!
Helaas ging dit na een dagje een stuk minder, drinken ging super slecht. De kraamhulp zei ook dat mijn borsten niet echt geschikt waren voor borstvoeding dus dat ik het wel heel graag had moeten willen (wat dus niet het geval was) en daarbij bleek ook nog eens dat ons meisje een slechte drinker was, waarschijnlijk was het haar niet eens gelukt.
Dit alles heeft mij een nare ervaring opgeleverd en daarom zal ik het bij een tweede niet weer proberen. Ook al zegt een stemmetje ergens in mijn hoofd dat het misschien toch bijzonder is om dat te delen met je kindje.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:38

James schreef:
Elodie schreef:
James schreef:
Elodie schreef:In mijn geval kwam natuurlijk sowieso alles op mijn schouders terecht maar ook al had ik wel een vent gehad, dan had hij toch gewoon een flesje afgekolfde melk kunnen geven soms? Ik snap niet dat dat een reden is om geen borstvoeding te geven.

Wie zegt dat dan, dat dat een reden is er niet aan te beginnen?

Uhm jij? Het is geen verwijt ofzo hoor. Ik snap het gewoon alleen echt niet.

Uhm nee? Dat heb ik nooit gezegd en dat was voor mij ook niet de reden om te stoppen. Als je het topic hebt doorgelezen kan je dat ook zien.

Verkeerd gelezen zie ik. Het was dus alleen een fijne bijkomstigheid voor je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:40

James schreef:
Elodie schreef:
maiadebij schreef:
James schreef:Ik ben trouwens aan bv begonnen omdat anderen vonden dat ik het moest proberen, ondanks dat ik er niet achter stond. Hartstikke dom van mij. Het is dat ik daarom des te meer heb dat ik niet begrijp waarom mensen zo kunnen doordrammen dat je bv eerst moet proberen, omdat het het beste is (niet specifiek hier). Je moet er zélf achter staan en niet ergens aan beginnen omdat het zo 'hoort'.

mee eens, borstvoeding geven is de eerste weken hartstikke intensief. Als je er dan niet achterstaat is het gedoemd te mislukken. Het is ieder zijn eigen keuze.

Precies. Als je er niet achterstaat dan is het uiteraard nog veel zwaarder. Ik had ook flinke blaren enzo maar toch doorgezet. En dat is niet te doen als je het alleen doet omdat het zo nodig moet. Dus ik ben er ook zeker voor dat iedereen lekker doet wat ie wil. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt, dat het vrouwen zo tegen kan staan.


Ik vond het niet natuurlijk aanvoelen. Zo voelde dat gewoon. Het hoorde niet bij mij. Plus dat ik gigantisch gevoelige tepels had en er niks aan kon verdragen. Ik zag mezelf gewoon geen borstvoeding geven. Ik had niet meer zeggen dan dat het een gevoel was toen. Ik denk dat ik er nu anders over denk, maar dat gevoel wat ik eerst had was al jaren van tevoren aanwezig.

Mag ik vragen waarom je er nu anders over denkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:41

Bij de eerste heb ik niet hard genoeg doorgezet op borstvoeding te geven. Hier heb ik altijd spijt van gehad, vandaar dat ik bij de tweede echt wilde doorzetten. Nachten en dagen lang heb ik gekofd en haar aangelegd, net zolang totdat de borstvoeding op gang kwam. Toen ze voor de tweede keer een lange tijd werd opgenomen in Rotterdam liep mijn voeding terug. Ze heeft toen 4 weken voeding via haar sonde gekregen. Na die 4 weken baalde ik als een stekker en ben ik gaan relacteren, met succes ! Nu voed ik haar al 16 maanden, en daar ben ik echt trots op, dat ik ondanks alle ziekenhuis opname's en alle dagen in het ziekenhuis toch heb doorgezet. Bij een derde kindje zou ik zeker weer borstvoeding gaan geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:46

Ik heb geen idee Elodie hoe dat kan.. Misschien dat het eerder een sterk verlangen is naar nog een kindje dan dat het een verlangen is naar borstvoeding. Denk ik.

Moepie, herkenbaar je verhaal. Ik had ook expres geen flesvoeding in huis gehaald, omdat andere mensen zeiden dat je dat beter niet kon doen omdat je er dan sneller aan zou toegeven. Oh man wat baalde ik als een stekker haha. Zoon hele nacht maar huilen en ik maar janken, want er kwam niks uit. Zodra de supermarkt open was, stond vriend voor de deur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 10:50

Ik heb geen borstvoeding gegeven, omdat ik zo bekaf was na de bevalling en nergens geen zin in had, al helemaal niet aan gelurk aan me tiet (sorry dat ik het zo plat zeg Wink).
Nee borstvoeding is niets voor mij, heb ook erg gevoelige tepels van mezelf, dus denk dat het ook geen pretje had geweest. Overigens veel respect voor de moeders die wel borstvoeding geven hoor.
Bij een eventuele 2e weet ik niet wat ik zou doen, waarschijnlijk hetzelfde als nu, al ben ik toch wel erg nieuwschierig naar hoe het kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  *Troela* vr 29 jul 2011 - 10:51

@mama van 2 : Knap dat je het weer op gang hebt gekregen! Zoals ik het hier lees op het forum ( lees al tijdje mee) ben je een erg sterke vrouw!

Ik heb bij de 1e geen borstvoeding gegeven. Heb erg gevoelige huid op bij mijn borsten en had tijdens zwangerschap oppervlakkige ontstekingen. Zelf verloskundige zag het niet zitten.
Bij 2e prematuur geboren wel gaan kolven ( kreeg via sonde) Ben 's avonds bevallen en volgende dag gaan kolven. Met een paar dagen was het al goed op gang. Na 4 dagen was ik thuis en ben op dag 5 weer opgenomen. Ben erg ziek geweest. Wel doorgegaan met kolven tot er een punt kwam dat er echt niets meer uit kwam. Lichaam had schijnbaar alle energie nodig om beter te worden. Heb nog wel paar keer geprobeerd te kolven maar lukte toen niet. Toen ook gestopt met borstvoeding. Vind en vond het erg vervelend dat het niet lukte. Vooral omdat mijn meisje het voor mijn gevoel zo hard nodig had.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Flip Fluitketel vr 29 jul 2011 - 13:51

Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet beslissen of ze wel of geen BV gaan geven. Een ieder heeft zijn voor en nadelen.

Zelf had ik me tijdens mijn zwangerschap voorgenomen om BV te gaan geven, mocht dit lukken. Mede doordat ik in mijn omgeving een aantal moeders kende die BV gaven en dit positief benaderde en mede door de moeder/kind band die je op zou bouwen door BV te geven (hiermee wil ik niet zeggen dat je dit door de fles niet kan krijgen). Na de bevalling waar ik een slechte begeleiding vanuit het ziekenhuis had trouwens met de BV wilde mijn dochter niet drinken uit de borst en kreeg hierdoor weinig binnen dit hield anderhalve dag aan. Toen ben ik begonnen met kolven, daarna nog een paar dagen aangelegd zonder succes. Ze pakte de borst niet goed, viel erg af en verder werden we er beide erg gefrustreerd van dat het niet lukte op dat moment. Vanaf dat moment heb ik totdat ze 7,5 maand was fulltime gekolfd en heeft ze de BV via de fles gekregen.

Ik denk dat je zowel als je BV geeft als FV geeft bepaalde reacties krijgt. Ik heb ze in ieder geval wel gehad zeker toen ik ging werken en dat je nu nooit eens weg zou kunnen.
Bij een eventuele 2e zou ik het weer proberen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 18:01

Elodie schreef:
Susan schreef:Nou, begrijp me goed, ik heb niet voor borstvoeding gekozen omdat dat het makkelijkste is, maar omdat ik dat het beste vond. Het gaat mij erom dat ik vaak dingen lees als 'respect voor moeders die lang voeden' en 'borstvoeding is zo'n gedoe' et cetera, dat begrijp ik nooit zo. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je eenmaal thuis bent in flesvoeding, het zichzelf wel wijst, maar dan nog lijkt borstvoeding me makkelijker.
+1

+1

Ik heb medicijnen, en moet met een beetje pech in september stoppen met de bv, maar ik hoop dus echt van niet. Ik heb de 2e ook 16 maanden gevoed, tot hij zelf er mee stopte. Daar hoop ik nu dus weer op.
Ik moet er niet aan denken om flesjes te gaan klaarmaken, en ze die vervolgens nog te moeten geven, waarbij ze veel langer drinken. Ze drinken aan de borst nl hooguit 10 minuten, en een flesje doen ze langer over.
Ik heb wel nogsteeds machtvoedingen, maar ook daar ben ik met 20 minuten klaar, en ze slapen direkt weer in.
Alles komt op mij neer, maar ik doe het met veel plezier.

Ik krijg van iedereen complimenten dat ik ze beide volledig voed, maar het is voor mij echt zo vanzelfsprekend, en juist makkelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 18:03

als de bv eenmaal lekker op gang is, vind ik het helemaal niet zwaar. Maar full-time kolven lijkt me een hele opgave. Knap hoor meiden, dat jullie dat zo'n tijd hebben gedaan!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 19:22

Ik gaf Kirsten bijna 16 maanden bv, zij wilde zelf niet meer. Tristan krijgt ook bv en hij beslist wanneer hij stopt.

Ik snap echt niet waarom mensen wel de allerduurste kleertjes, de mooiste kinderkamer en het allerveiligste kinderstoeltje kopen, maar dan het meest belangrijke wat er is, niet geven aan hun kind en dan zeggen, flesvoeding is net zo goed Rolling Eyes
Maar ik weet ook dat 80% van de forummers hier mijn gedachte totaal niet delen, dat zal dan ook gelijk de reden zijn dat ik hier minder kom.. angel

En nee, bij mij ging en gaat het niet van een leien dakje. Bij Kirsten heb ik de eerste 4 weken kloven gehad van hier tot gunder, zat ik ook jankend in bed omdat ze weer moest drinken. Tristan heeft KMA en dus mag ik ook geen melk, daarnaast wordt hij zeker 2x per nacht wakker voorheen zelfs 5-6x, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te beslissen voor mijn kind dat hij geen bv meer mag hebben en het maar met flesvoeding moet doen omdat dat makkelijker is voor mij..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  joyce0606 vr 29 jul 2011 - 19:25

Toch een hoop mensen die geen bv gaan geven...had ik niet verwacht (en ik weet helemaal niet wat ik moet verwachten smile )

ik heb altijd gezegt ik ga geen bv geven, ik vond het een raar idee je kind aan je borst, terwijl het eigenlijk heel natuurlijk is!

maar daar ben ik op terug gekomen, ik wil het althans proberen....mij lijkt het tot tegenstelling van vroeger heel mooi om je kindje zo dichtbij je te hebben en even een momentje samen!

maar realiseer mij ook, dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is!

ik zou in ieder geval de cirkel doorbreken, want mijn moeder en zus hebben beide geen bv gegeven.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 19:41

Jojootje, ik vind het jammer dat je in je reactie zo veroordelend over komt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 19:48

James schreef:Jojootje, ik vind het jammer dat je in je reactie zo veroordelend over komt..
Ik veroordeel helemaal niemand, en al helemaal niet persoonlijk.
Ik vind het gewoon erg jammer en snap het echt niet. Waarom aan de ene kant testen van de consumentenbond etc bekijken om de beste keuze te maken voor je kind en aan de andere kant klakkeloos de producenten van fv geloven dat het net zo goed of zelfs beter is?
En met je bedoel ik niemand persoonlijk hier in het topic, maar in het algemeen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 20:04

James schreef:Jojootje, ik vind het jammer dat je in je reactie zo veroordelend over komt..

Ik vind jojootje helemaal niet veroordelend over komt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 20:05

Ik vind het wel veroordelend overkomen. Niet alleen je eerste stuk, maar ook je tweede. Dus dat je zegt dat je het niet in je hoofd haalt om te stoppen omdat het makkelijker voor jou zou zijn. Daarmee impliceer je naar mijn idee een beetje dat moeders (zoals ik) die wel zijn gestopt om de pijn dat hebben gedaan omdat ze dat zoveel makkelijker vonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  sheila123 vr 29 jul 2011 - 20:10

maiadebij schreef:
Dromertje schreef:
maiadebij schreef:
James schreef:Nou, ik was niet van plan om een rel te ontlokken hoor Wink. Maar ik snap gewoon echt niet wat er zo moeilijk aan is om te denken: "zij gaat geen bv proberen, daar zal ze haar oprechte redenen voor hebben" ipv dat je het 'dom' zou vinden als iemand er niet aan begint. Niet iedereen heeft dezelfde gevoelens en maakt dus dezelfde keuzes.


ik vind het zeker niet "dom" als iemand er niet aan begint, ik begrijp het alleen niet. Maar omdat ik het niet begrijp vind ik het nog niet dom...

maia, ik ben wel benieuwd, heb jij N. ook zo lang borstvoeding gegeven?

N heeft 10 maanden bv gehad, achteraf vind ik het jammer dat ik toen gestopt ben want ik was er eigenlijk nog niet klaar mee. Maar door onwetendheid (ik dacht niet meer genoeg te hebben, en wilde zo graag dat hij doorsliep) ben ik gestopt. Daardoor kwam wel mijn menstruatie weer op gang, en was ik een maand later zwanger van J, dus elk nadeel heeft weer zijn voordeel Very Happy
Grappig,zo is het bij mij ook gegaan alleen heb ik tot 11 maanden gevoed en hield ze er zelf mee op. Maand later ongesteld,maand daarop zwanger :-)
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 20:36

Flower_L schreef:
Dromertje schreef:Ik heb onze dochter maar 3 weken borstvoeding gegeven, daarna gestopt doordat ik veel pijn had en zij niet goed uit de borst dronk. Hier heb ik ontzettend veel spijt van gehad en ik heb achteraf veel moeite gehad met deze beslissing, zoveel moeite dat ik relacteren heb overwogen, maar ze was toen al vier maanden en huilde heel veel, waardoor ik dat uiteindelijk niet heb gedaan. Mocht hier ooit een tweede komen, dan zet ik de borstvoeding hoe dan ook door en wil ik zo lang voeden tot het kindje zelf aangeeft dat het niet meer hoeft.

+1

Toen leek het de beste keuze, maar nu ik eraan terug denk. Zo'n spijt. Voel me soms zo'n opgever. Ben na anderhalve week gestopt. Huilde bij elke voeding, en er kwam gewoon niets meer uit, omdat ik mentaal |"de kraan dicht had gedraaid".
Bij een eventueel tweede kindje, ga ik er voor 200% voor.

+1. Ik heb maar 1 dag bv gegeven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  meisjesmama vr 29 jul 2011 - 20:38

James schreef:Jojootje, ik vind het jammer dat je in je reactie zo veroordelend over komt..

+1
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 5 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum