Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Coco vr 29 jul 2011 - 20:38

Ik vind flesvoeding echt ruk. Wat een prutwerk om het klaar te maken.
Ik heb tot 5 maand bv gegeven en toen was ik echt op en liep mijn productie ook terug omdat ik vaak te moe was om te eten.
Een volgende hoop ik veel langer te kunnen voeden.
Ik geef nu gewoon dreumesmelk uit literpakken, wat een verademing zeg. Al dat gepruts met schepjes, water, telkens de tel kwijt, 2-3 keer per nacht eruit om een flesje klaar te maken en vervolgens moeilijk in slaap komen.
Nee, liever niet nog eens.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 21:02

meisjesmama schreef:
James schreef:Jojootje, ik vind het jammer dat je in je reactie zo veroordelend over komt..

+1
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Annie24 vr 29 jul 2011 - 21:10

Dit is echt zo'n eindeloos discussiegeval. Een wellus-nietus onderwerp waarin iedereen zichzelf altijd verdedigd met de redenen waarom wel of waarom niet.

Ik heb geen borstvoeding gegeven en dat was mijn besluit, klaar. Wie daar dus problemen of commentaar op heeft, heeft gewoon pech Laughing :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 21:33

Ik heb twee keer borstvoeding gegeven omdat ik het zelf heel belangrijk vind. In beide gevallen heb ik het ruim zes maanden volgehouden. De eerste keer moest ik stoppen ivm medicatie, de tweede keer ben ik gestopt omdat Thije 2 liter op een dag wilde drinken. Dat redde ik niet laughcry . Ik heb er overigens geen spijt van gehad dat ik ben gestopt. FV en BV hebben allebei voor- en nadelen. De situatie was gewoon zoals hij was en daarin heb ik gehandeld in het belang van mijn kinderen.

Persoonlijk snap ik niet dat je het niet zou willen proberen. Ik denk dat de kans groter is dat je spijt krijgt van iets dat je niet hebt geprobeerd, dan dat je spijt krijgt van iets dat je wél hebt geprobeerd. Alleen al daarom zou ik het eerst willen ervaren voordat je een optie uitsluit.

Jojootje, ik vind jouw bericht wél veroordelend overkomen, al deel ik grotendeels je opvattingen. Mijn eerste gedachte toen ik het las, was; wil je een lintje ofzo Wink ? Ik snap je wel, maar als je een boodschap zo brengt, dan stuit dat op weerstand, onbegrip en irritatie.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 21:38

Ik veroordeel helemaal niemand.. Ik vind het alleen erg jammer dat het wel heel veel gebeurd.
Waarbij ik helemaal niet zeg dat het bij één van jullie zo is gegaan.

Wat ook erg jammer vind, maar waar jullie zeker helemaal niks aan kunnen doen. Is dat er zoveel
verkeerde voorlichting is en juist de verkeerde voorlichting zorgt ervoor dat er vrouwen zijn die
helemaal niet beginnen aan bv, er mee stoppen omdat het zeer doet of omdat de productie niet op
gang komt of terug loopt.
BV mag geen pijn doen, als dat het wel doet, heb je goede voorlichting nodig, productie kun je zo goed als altijd weer op gang krijgen, ook daar heb je goede voorlichting voor nodig, zodat het wel goed gaat, maar die goede voorlichting moet je wel weten te vinden en dat is zo goed als altijd het probleem. Veel kraamverzorgers en verloskundigen hebben een bv-certificaat gehaald, maar weten nog niet waar de over praten.
En dat vind ik erg jammer en zou ik ook graag wat aan willen doen. Zo loop ik al tijden met het idee om vrijwilliger te worden bij borstvoeding natuurlijk, alleen ontbreekt het mij aan de tijd om die studie daarvoor te volgen.
Ik denk dat zeker 5 van de 10 forummers hier, die wel begonnen zijn met bv, maar uiteindelijk gestopt, dat dat voorkomen had kunnen worden als ze goed werden voorgelicht/geholpen.


xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 21:41

Minneke schreef:

Jojootje, ik vind jouw bericht wél veroordelend overkomen, al deel ik grotendeels je opvattingen. Mijn eerste gedachte toen ik het las, was; wil je een lintje ofzo Wink ? Ik snap je wel, maar als je een boodschap zo brengt, dan stuit dat op weerstand, onbegrip en irritatie.

Ik hoef zeker geen lintje voor iets wat voor mij natuurlijk voelt. :P
Misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt, en ik wil helemaal niet veroordelen, niet naar moeders vol met hormonen en onzekerheid. Wel naar de voorlichting van kraamverzorgers, verloskundigen en consternatiebureaus, zoals je kan lezen in mijn vorige post;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 21:50

xxjojootjexx schreef:Ik veroordeel helemaal niemand.. Ik vind het alleen erg jammer dat het wel heel veel gebeurd.
Waarbij ik helemaal niet zeg dat het bij één van jullie zo is gegaan.

Wat ook erg jammer vind, maar waar jullie zeker helemaal niks aan kunnen doen. Is dat er zoveel
verkeerde voorlichting is en juist de verkeerde voorlichting zorgt ervoor dat er vrouwen zijn die
helemaal niet beginnen aan bv, er mee stoppen omdat het zeer doet of omdat de productie niet op
gang komt of terug loopt.

BV mag geen pijn doen, als dat het wel doet, heb je goede voorlichting nodig, productie kun je zo goed als altijd weer op gang krijgen, ook daar heb je goede voorlichting voor nodig, zodat het wel goed gaat, maar die goede voorlichting moet je wel weten te vinden en dat is zo goed als altijd het probleem. Veel kraamverzorgers en verloskundigen hebben een bv-certificaat gehaald, maar weten nog niet waar de over praten.
En dat vind ik erg jammer en zou ik ook graag wat aan willen doen. Zo loop ik al tijden met het idee om vrijwilliger te worden bij borstvoeding natuurlijk, alleen ontbreekt het mij aan de tijd om die studie daarvoor te volgen.
Ik denk dat zeker 5 van de 10 forummers hier, die wel begonnen zijn met bv, maar uiteindelijk gestopt, dat dat voorkomen had kunnen worden als ze goed werden voorgelicht/geholpen.


Ik ben het met je reactie eens.
Als ik in het ZH goed geholpen was, was het waarschijnlijk heel anders gelopen. Welliswaar maar tot de 3 maanden omdat ik toen dus abrupt aan andere medicatie moest mar toch...

H. heeft eerst cupfeeding gehad. Waardoor ze zo vol zat dat ze sowieso niks meer hoefde.
Vervolgens hebben ze me min of meer zelf aan laten rommelen met de bv over de hele dag.
Ik kreeg zelfs te horen van een zuster: Ze snapt het niet, laat het maar zitten...

Uiteindelijk kwamen ze `s avonds "helpen" met kolven.
Het apparaat werd er neer gezet en dat was het. Ik kreeg er in 2 minuten uitleg bij en zoek het maar uit.

Mijn kraamhulp heeft het nog wel geprobeerd hoor. Manlief werd er meteen op uitgestuurd om een kolf apparaat te gaan halen. Maar waarschijnlijk oor wat er in het ZH al gebeurd is raakt ik zo overstuur en H. net zo goed waardoor het niet lukte. Ik had enorme pijn van een borstontsteking en ik kreeg er steeds minder uit...

Overigens, na het lezen van dit topic wil ik wel met mijn gyn gaan overleggen hoe ik het evt. aan zou kunnen pakken.
Ik weet dat ze in het ZH waar ik nu ga bevallen heel erg veel doen op het gebied van BV en groot voorstander zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Linda vr 29 jul 2011 - 21:51

Wat betreft de voorlichting ben ik het zeker met jojootje eens. Ik vind het zo zonde om te lezen en horen dat er zoveel moeders zijn die, om wat voor reden dan ook, gestopt zijn met de bv en daar veel spijt van hebben. Juist die vrouwen zouden zoveel baat hebben bij een goede begeleiding. En daar kan ik wel eens verdrietig om worden..

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 21:59

@Hazeltje: Goed dat je het er over wil hebben voor de volgende keer!
Lees jezelf ook goed in, want ook al is een ziekenhuis pro-bv er zitten rotte appels tussen.. In de nacht nadat ik bevallen was van Tristan kwam een verpleegkundige, met bv-certificaat nota bene, mij "helpen" Ze pakte Tristan uit het wiegje, hield hem vast bij zijn hoofd en drukte hem met volle vaart zo mijn borst in. Zo die moet hij nu wel kunnen vinden zij ze Mad Ik heb haar toen weggestuurd en zei dat ik het zelf wel deed, omdat ik wist hoe "het" moest. Maar als dit mij was gebeurd bij Kirsten, ik totaal ontwetend, dan was dat zeker een reden geweest waardoor het wel was mislukt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:04

Ja, precies!

Ik heb gelukkig ook wat vriendinnen die het ruim een jaar hebben volgehouden, dus daar kan ik ook nog weleens wat aan vragen. En er is een heel BV forum toch?

Mocht het toch lukken kan ik misshcien proberen zoveel mogelijk ook te kolven zodat als ik abrupt moet stoppen vanwege medicatie dat we toch min of meer kunnen afbouwen...
Dat zou ik dan wel heel prettig vinden.

We zullen er nog eens goed over na denken.
Heb nog wel een paar weken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  maiadebij vr 29 jul 2011 - 22:05

ik was ook heel erg blij met mijn kraamverzorgster, N weigerde de linker borst en hierbij heeft ze me echt heel goed geholpen. Ze heeft me een goede start gegeven waardoor ik zelfverzekerd door kon. Bij 6 maanden heb ik bij N wel een flinke dip gehad, heb toen gebeld met een vrijwilliger van Borstvoeding Natuurlijk en dat heeft me enorm geholpen.
Nu bij J kon ik verder met de ervaring die ik al had. Ik heb wel 2 borstontstekingen gehad en we hadden spruw, maar desondanks gaat het eigenlijk allemaal van een leien dakje. Het CB dacht dat dat komt omdat ik er zo ontspannen insta, maar ik denk dat dat ook echt noodzakelijk is om het te laten slagen. Stress en onzekerheid is vaak echt funest.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Laced vr 29 jul 2011 - 22:08

Annie24 schreef:Dit is echt zo'n eindeloos discussiegeval. Een wellus-nietus onderwerp waarin iedereen zichzelf altijd verdedigd met de redenen waarom wel of waarom niet.

Ik heb geen borstvoeding gegeven en dat was mijn besluit, klaar. Wie daar dus problemen of commentaar op heeft, heeft gewoon pech Laughing :P

+1 ik sta er nogmaals 100% achter om fv te gaan geven. Ik vind het wel heel interessant om te lezen hoe anderen hier tegenover staan, wat voor anderen de beweegredenen zijn om wel/niet borstvoeding te gaan geven. Mijn keuze is tot stand gekomen door de diverse factoren. Daarnaast ben ik zelf ook groot gebracht met fv, en kijk mij ik heb er niets van geleden! (of zal ik met bv wel de 1.60m hebben gehaald? Question *grapje*) Ik wil het idd niet eens proberen, daar zullen velen geen begrip voor hebben. Dit voelt voor mij goed en ik denk zoals James dat mooi verwoorde, dat het dan vooraf al gedoemd is te mislukken.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  xxjojootjexx vr 29 jul 2011 - 22:10

Dit vind ik een heel mooi en goed Boek

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 22:14

Ik heb helaas ook maar 3 weken bv gegeven en toen knapte ik en ben ik gestopt.
Het begin was al niet goed. Mede door de verpleging in het ziekenhuis. Verkeerd aangeleerd waardoor het leed al geleden was.
Enorme pijn heb ik gehad. Het aanleggen was een drama.
Mijn kraamhulp heeft me wel goed geholpen en het werd iets minder. Ik moest er door heen en die week lukte het aardig. Daarna liep ik een schimmelinfectie op wat voeden onmogelijk maakte. Ik heb nog hulp van een lactatiedeskundige gehad. Daaruit kwam dat ik een overproductie had, en S had spruw. Hierdoor kon hij niet goed zijn mondje open doen en niet goed aanhappen. Op advies ben ik gaan kolven en heb een paar dagen voeding via het flesje gegeven. Toen de pijn minder was en de schimmel weg was, wilde ik hem opnieuw proberen aan te leggen. Alleen lukte dat niet meer omdat hij Tepel speen verwarring had.
En buiten dat allemaal was ik lichamelijk enorm uitgeput. Ik herstelde nauwelijks van de totaal ruptuur... Dat allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik het na 3 weken heb opgegeven.
Ik baalde enorm want ik wilde het echt heel graag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Linda vr 29 jul 2011 - 22:19

Hazeltje schreef: En er is een heel BV forum toch?

Ja, http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php
Ik heb daar echt heel veel aangehad. Er staat ook een telefoonnummer op van vrijwilligers die je altijd kan bellen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  meisjesmama vr 29 jul 2011 - 22:48

xxjojootjexx schreef:
Minneke schreef:

Jojootje, ik vind jouw bericht wél veroordelend overkomen, al deel ik grotendeels je opvattingen. Mijn eerste gedachte toen ik het las, was; wil je een lintje ofzo Wink ? Ik snap je wel, maar als je een boodschap zo brengt, dan stuit dat op weerstand, onbegrip en irritatie.

Ik hoef zeker geen lintje voor iets wat voor mij natuurlijk voelt. :P
Misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt, en ik wil helemaal niet veroordelen, niet naar moeders vol met hormonen en onzekerheid. Wel naar de voorlichting van kraamverzorgers, verloskundigen en consternatiebureaus, zoals je kan lezen in mijn vorige post;)

Dit vind ik wel fijn om te lezen. Ik voel me namelijk wel aangesproken omdat je verteld over dat Tristan ook KMA heeft en maar geen haar op je hoofd die dan je kindje geen bv mag hebben maar flesvoeding omdat het dan makkelijker is.
Dat slaat in mijn geval namelijk op mij.
Ik heb R. borstvoeding gegeven heb me er goed in verdiept en goed ingelezen. In het ziekenhuis ging het al super en als ze niet bijna 24 uur nonstop had gehuild 4 weken lang had ik misschien wel meer doorgezet maar ik was op!!
Dat is de reden waarom ik voor flesvoeding heb gekozen zodat ik ook kon bijtanken. Want zowel mijn man, E. als R. hadden op dat moment niets meer aan mij.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 23:11

Dromertje wat is dat rooming-in/bedding-in dan? Wil er ook alles aan doen om de BV te laten slagen, maar heb ook mijn slaap nodig, dus ben wel benieuwd wat dat dan is. Als je dit nog leest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Sjonno vr 29 jul 2011 - 23:21

Bij R.ick heb ik 5,5 week bv gegeven maar hij groeide bijna niet dus knoop doorgehakt en overgestapt op fv. Bij Lisa dacht ik dat ik er gemotiveerd was om bv te geven maar dus niet. Na 1,5 dag was ik daar al klaar mee en ook overgestapt op fv. Later heb ik daar nog wel spijt van gehad, ik vind bv toch wel iets heel moois.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 23:44

Rooming-in is dat je kindje bij je op de kamer slaapt. Je kan dan ook meteen alle hongersignalen van je kind opvangen. Als het kindje smakt, ben je er meteen bij en kan je het aanleggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 23:54

Ik vind ook dat de voorlichting vaak te wensen over laat. Ondanks de borstvoedinginfoavonden waar ik was geweest was ik natuurlijk nog een leek, maar in het ziekenhuis zeiden ze dat ik zoon gerust 40 min aan 1 tepel kon laten zuigen. En mijn tepels waren al zo gevoelig. Dacht dat het erbij hoorde, maar ik had na een dag al blaren. Toen moest ik gaan kolven. Maar omdat het zo'n pijn deed, kwam er niks meer uit. Dat in combinatie met dat ik er toch al niet achter stond..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 23:58

Dat was bij mij ook, de verpleging in het ziekenhuis heeft hem drie kwartier aan dezelfde borst laten drinken, waardoor ik daarna wekenlang enorm veel pijn heb gehad bij het aanleggen. De kraamverzorgster was daar echt heel boos om. Zij vertelde me dat het zo kon zijn dat dat niet meer overging en dat aanleggen dus pijnlijk zou blijven, gelukkig was dat bij mij niet zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:00

Nois schreef:Ik vind flesvoeding echt ruk. Wat een prutwerk om het klaar te maken.
Ik heb tot 5 maand bv gegeven en toen was ik echt op en liep mijn productie ook terug omdat ik vaak te moe was om te eten.
Een volgende hoop ik veel langer te kunnen voeden.
Ik geef nu gewoon dreumesmelk uit literpakken, wat een verademing zeg. Al dat gepruts met schepjes, water, telkens de tel kwijt, 2-3 keer per nacht eruit om een flesje klaar te maken en vervolgens moeilijk in slaap komen.
Nee, liever niet nog eens.

Hm zo moeilijk ging het bij mij niet hoor smile

Bijv flesje 90 ml:
Warm water in het flesje uit de kraan, 3 scheppen erin en schudden maar. That's it. Als je dat al gepruts vindt.. Wink. S'nachts hadden we de boel gewoon in de badkamer staan. Was letterlijk 1 minuut werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:01

Liadan schreef:Rooming-in is dat je kindje bij je op de kamer slaapt. Je kan dan ook meteen alle hongersignalen van je kind opvangen. Als het kindje smakt, ben je er meteen bij en kan je het aanleggen.
Ow dat moet hier toch wel want we hebben maar 1 slaapkamer komt mooi uit :P Bedding-in is dan dat ze in bed erbij liggen? In zo'n speciaal ding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 0:03

Dat je je kindje geen 3kwartier aan dezelfde borst mag hebben heb ik nu al zovaak gehoord dat ik dat in ieder geval niet fout kán doen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  loesje za 30 jul 2011 - 0:26

bij de eerste heb ik 2 weken borstvoeding gegeven maar dat ging niet goed door omstandigheden en moest daardoor stoppen bij een evt tweede begin ik er niet eens meer aan die krijgt gewoon de fles, veel makkelijker.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 6 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum