Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding geven.

+26
Annie24
Coco
joyce0606
xxjojootjexx
Flip Fluitketel
*Troela*
moepie
Bruintje Beer
Mamsie
PiP
maiadebij
Tania
vickie
Liadan
Famke
sheila123
Monnie
PapillonRose
miss22
Laced
Lavendel
Flower_L
Susan
meisjesmama
Wennes
Annemie
30 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:29

Dat is natuurlijk ook weer iedereen voor zich.
Zelf weet ik niet beter dan dagschema's, flesjes etc.

Ik vermijd ook liever dit onderwerp hoor, puur omdat de meningen er zo over verdeeld zijn en er naar mijn idee nog steeds een beetje een taboe op rust om het niet te geven.

En de flesvoeding is tegenwoordig ook heel erg goed, maar alles heeft natuurlijk zijn plus- en minpunten.

Edit : voordat ik zwanger raakte heeft mijn vriend mij ook wel gevraagd borstvoeding te geven, maar toen ik eenmaal zwanger was vond hij het toch echt een keuze van mij. En stiekem vind hij het nu ook wel leuk dat hij ook eens een flesje kan geven smile


Laatst aangepast door Parels op vr 29 jul 2011 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:29

Hazeltje schreef:

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, maar zoals er soms over wordt gepraat op het forum lijkt het mij veel bewerkelijker. Borstvoeding is gewoon kind aan de borst en drinken maar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:29

Lavendel schreef:Maar waarom vinden sommigen hier die geen borstvoeding hebben gegeven dat zo erg? Ik kan me dat niet zo goed voorstellen. Ik ben zelf ook niet met borstvoeding grootgebracht en kan nou niet zeggen dat ik er niet groot door geworden ben. (Nouja 'groot'). De aanmaakvoeding is tegenwoordig toch hardstikke goed dat je kindje niks tekort komt? En je hebt toch alsnog je kindje dicht tegen je aan tijdens het voeden?

Omdat ik het heel erg vind dat ik mijn kind niet zelf heb kunnen voeden, hoe je het ook wendt of keert, borstvoeding ís gewoon de beste voeding. Er zijn goede alternatieven, maar geen van deze alternatieven zijn zo goed als borstvoeding. Ook voor de mondmotoriek en alles is borstvoeding gewoon veel beter. Daarbij vind ik het echt heel stom van mezelf dat ik niet wat meer doorzettingsvermogen had, omdat het vaak even tijd nodig heeft voor alles goed loopt.
Uiteindelijk is borstvoeding geven ook gewoon veel makkelijker, je hebt het altijd bij je op de goede temperatuur. 's Nachts hoef je geen flesje te maken en onderweg zit je niet te knooien met water dat warm gemaakt moet worden e.d. Je kunt volledig voeden op verzoek, je zit niet met een maximale hoeveelheid wat je mag geven, het kost vrijwel niks (een extra boterham misschien) en last, but certainly not least: het is het beste troostmiddel ooit voor kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Monnie vr 29 jul 2011 - 8:29

Ik heb bij N. bv gegeven tot 6 weken. Het ging helemaal niet lekker. Ik denk dat ik er bij een eventuele 2e ook niet weer aan begin.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:30

Susan schreef:
Hazeltje schreef:

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, maar zoals er soms over wordt gepraat op het forum lijkt het mij veel bewerkelijker. Borstvoeding is gewoon kind aan de borst en drinken maar.

Maar hoe weet je dan of je kind genoeg drinkt? Of er genoeg uitkomt etc?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:31

Lavendel schreef:
Ik denk trouwens ook dat ik het niet wil omdat ik zelf ook geen borstvoeding heb gehad en daarom een beetje bewust er tegenin ga ofzo.. Omdat inderdaad heel veel mensen denken dat je gelijk een slechte moeder bent.

Ik heb ook geen borstvoeding gehad, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daardoor dacht dat ik een slechte band met mijn moeder heb. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel vreemd om uit een soort van 'opstandigheid' geen borstvoeding te geven, maar goed, ieder z'n eigen keuzes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:33

En hoe deden jullie dat trouwens met werken? Ik zou me zo bezwaard voelen als ik in de baas zijn tijd zou gaan kolven. (Dit mag oficieel tot 1/3e vdg werktijd in beslag nemen?) Mijn zus geeft nu ook borstvoeding maar als ze straks gaat werken stopt ze ook (in totaal dan na 3 maanden).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:33

Susan schreef:
Hazeltje schreef:

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, maar zoals er soms over wordt gepraat op het forum lijkt het mij veel bewerkelijker. Borstvoeding is gewoon kind aan de borst en drinken maar.

Ja, dat klopt.
Het is gewoon kant en klaar natuurlijk.

Maar toch... Tuurlijk loop je weleens tegen dingen aan zoals wanneer er een fles vanaf kan/mag maar ook dat is eigenlijk iets wat voor zich spreekt. Net als met bv kan je kindje met fv ook veel zelf regelen.

H. dronk op een gegeven moment haar fles van 180cc om de 4u niet leeg.
Nou, dat was duidelijk te vroeg... Toen zijn we over gegaan op 5u en dan deed ze prima.
Ik maakte dan 210cc en de ene keer dronk ze die leeg en de andere keer dronk ze maar 180cc.

Ach, ik denk dat iedereen daar anders in staat.
Maar bv blijft wel het allermakkelijkste natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:35

Lavendel schreef:
Susan schreef:
Hazeltje schreef:

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, maar zoals er soms over wordt gepraat op het forum lijkt het mij veel bewerkelijker. Borstvoeding is gewoon kind aan de borst en drinken maar.

Maar hoe weet je dan of je kind genoeg drinkt? Of er genoeg uitkomt etc?

Helemaal in het begin luister je naar het slikken van het kindje en je kijkt naar de groei van het kindje. As je er helemaal onzeker over bent kun je het kindje voor en na de voeding wegen, dan weet je precies wat het kindje gedronken heeft, maar in principe wordt dit niet standaard gedaan. Later vertrouw je er wel op dat het kindje goed drinkt, borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe vaker het kindje drinkt, hoe meer melk er gemaakt wordt en de samenstelling van de melk varieert gedurende de leeftijd van het kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:35

Nou, begrijp me goed, ik heb niet voor borstvoeding gekozen omdat dat het makkelijkste is, maar omdat ik dat het beste vond. Het gaat mij erom dat ik vaak dingen lees als 'respect voor moeders die lang voeden' en 'borstvoeding is zo'n gedoe' et cetera, dat begrijp ik nooit zo. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je eenmaal thuis bent in flesvoeding, het zichzelf wel wijst, maar dan nog lijkt borstvoeding me makkelijker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:37

Susan schreef:Nou, begrijp me goed, ik heb niet voor borstvoeding gekozen omdat dat het makkelijkste is, maar omdat ik dat het beste vond. Het gaat mij erom dat ik vaak dingen lees als 'respect voor moeders die lang voeden' en 'borstvoeding is zo'n gedoe' et cetera, dat begrijp ik nooit zo. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je eenmaal thuis bent in flesvoeding, het zichzelf wel wijst, maar dan nog lijkt borstvoeding me makkelijker.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  sheila123 vr 29 jul 2011 - 8:38

Lavendel schreef:
Susan schreef:
Hazeltje schreef:

Maar dat ligt ook een beetje aan de moeders...
Over het algemeen staat alles op de verpakking uitgelegd en als je goed naar je kindje kijkt geeft het zelf zijn schema aan.

Ik heb het helemaal niet als lastig ervaren.

Ik heb me er nooit in hoeven verdiepen, maar zoals er soms over wordt gepraat op het forum lijkt het mij veel bewerkelijker. Borstvoeding is gewoon kind aan de borst en drinken maar.

Maar hoe weet je dan of je kind genoeg drinkt? Of er genoeg uitkomt etc?
Als je kindje goed drinkt,je kindje tevreden is,goede plas en poepluiers heeft en voldoende aankomt is het goed.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:38

Susan schreef:Nou, begrijp me goed, ik heb niet voor borstvoeding gekozen omdat dat het makkelijkste is, maar omdat ik dat het beste vond. Het gaat mij erom dat ik vaak dingen lees als 'respect voor moeders die lang voeden' en 'borstvoeding is zo'n gedoe' et cetera, dat begrijp ik nooit zo. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je eenmaal thuis bent in flesvoeding, het zichzelf wel wijst, maar dan nog lijkt borstvoeding me makkelijker.

ik denk dat kunstvoeding in bepaalde situaties wel makkelijker is, zoals als je aan het werk bent en je afgekolfde melk mee moet geven naar het KDV bijvoorbeeld en moet kolven op je werk. Ook draai jij eigenlijk altijd op voor de voedingen (al is het alleen al kolven), ik denk dat sommige/veel moeders dat ook als een 'last' ervaren. 's nachts tijdens een nachtvoeding is borstvoeding natuurlijk veel gemakkelijker. Hoe dan ook is borstvoeding in alle situaties de beste voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:40

Susan schreef:Nou, begrijp me goed, ik heb niet voor borstvoeding gekozen omdat dat het makkelijkste is, maar omdat ik dat het beste vond. Het gaat mij erom dat ik vaak dingen lees als 'respect voor moeders die lang voeden' en 'borstvoeding is zo'n gedoe' et cetera, dat begrijp ik nooit zo. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat als je eenmaal thuis bent in flesvoeding, het zichzelf wel wijst, maar dan nog lijkt borstvoeding me makkelijker.

Maar daar reageerde ik op...
Dat was het "punt" eerder in dit topic dat FV makkelijker was dan BV...

En ik ben het met je eens dat BV nog altijd het beste is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  sheila123 vr 29 jul 2011 - 8:40

Wat ik een paar keer lees is dat als het bij de eerste niet lukt er bij een 2e niet eens word geprobeerd bv te geven? Waarom dan niet nog eens proberen...? Ieder kindje is toch weer anders? En wie weet lukt het dan wel.


Laatst aangepast door sheila123 op vr 29 jul 2011 - 8:42; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Famke vr 29 jul 2011 - 8:40

Lavendel schreef:En hoe deden jullie dat trouwens met werken? Ik zou me zo bezwaard voelen als ik in de baas zijn tijd zou gaan kolven. (Dit mag oficieel tot 1/3e vdg werktijd in beslag nemen?) Mijn zus geeft nu ook borstvoeding maar als ze straks gaat werken stopt ze ook (in totaal dan na 3 maanden).

Ik ben vandaag weer begonnen met werken en heb vandaag 3x15 minuten gekolfd. De eerste keer was he even wat uitvogelen, maar de tweede en derde keer ging het zo goed dat ik gewoon door kon werken achter de computer (wel met de deur op slot). Dus er ging bijna geen tijd verloren.

Ik was juist vandaag super euforisch, vorige keer is de borstvoeding mislukt door het kolven op het werk. Binnen een week was mijn productie weg, maar nu ging het echt super.

Daarnaast heb ik soms ook wel eens het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik borstvoeding geef ipv flesvoeding. Mijn zoon is nog niet eens 3 maand, maar heb al een paar keer een opmerking gehad waarom ik niet afbouw nu ik weer aan het werk ben. En nog een paar rare opmerkingen...
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 8:42

Famke schreef:Daarnaast heb ik soms ook wel eens het gevoel dat ik me moet verdedigen omdat ik borstvoeding geef ipv flesvoeding. Mijn zoon is nog niet eens 3 maand, maar heb al een paar keer een opmerking gehad waarom ik niet afbouw nu ik weer aan het werk ben. En nog een paar rare opmerkingen...

haha dus dit is weer het tegenovergestelde. Conclusie of je nu bv of fv geeft het is nooit goed oftwel allebei is prima. Wat ik me wel afvraag zijn het dan mensen zonder kinderen die je erop aankijken als je geen/wel fv geeft of juist mensen zonder kinderen?


Laatst aangepast door Lavendel op vr 29 jul 2011 - 8:45; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 8:44

Lavendel schreef:
haha dus dit is weer het tegenovergestelde. Conclusie of je nu bf of ff geeft het is nooit goed oftwel allebei is prima. Wat ik me wel afvraag zijn het dan mensen zonder kinderen die je erop aankijken als je geen/wel ff geeft of juist mensen zonder kinderen?

Als ik opmerkingen krijg over het feit dat ik langer doorga met voeden dan is dat meestal van mensen met kinderen. Blijkbaar hebben zij toch de indruk dat je als moeders onder elkaar meer kunt zeggen of zo, ik weet het niet. Mensen zonder kinderen reageren bijna nooit vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:44

sheila123 schreef:Wat ik een paar keer lees is dat als het bij de eerste niet lukt er bij een 2e niet eens word geprobeerd bv te geven? Waarom dan niet nog eens proberen...? Ieder kindje is toch weer anders? En wie weet lukt het dan wel.

Omdat je je er ook prettig bij moet voelen.
Ik weet dat ik me nu al druk ga maken om het feit: Wat als het weer fout gaat? Wat als het weer niet lukt?
Daar komt bij dat ik straks wellicht weer mijn oude medicijn krijg.
Wat in zou houden dat ik per direct moet stoppen en niet kan en mag afbouwen.
Dat zou ik niet willen. Als ik het zou doen, wil ik het goed doen en me er voor de volle 100% voor inzetten en zoals ik e rnu over denk kan ik dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:45

Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven, ook omdat ik het idee heb dat er niks kan tippen aan de voeding die je lichaam zelf voor je kindje maakt. Mijn moeder heeft 4 kinderen gekregen, en alleen mijn zus borstvoeding kunnen geven, daarna liep het niet meer, mijn zusje viel zelfs enorm af omdat ze maar bleef proberen. Nu slik ik zelf medicatie (op dit moment niet dan) die ik ook nodig heb, dus ik wil 3 maanden borstvoeding geven, mocht het lukken. Dan kolf ik ook af zodat ze aan het flesje went, én zodat mijn vriend haar ook een keer een voeding kan geven. Na 3 maanden ga ik weer werken, en wil ik dus ook stoppen omdat ik dan zelf al een jaar van mijn eigen medicatie af ben (verhoogd cholesterol, dus ook belangrijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:48

Ik vond flesvoeding juist super makkelijk, ik voedde ook gewoon op verzoek. Ik heb mijn slaap bijv s'nachts écht nodig en ik vond het echt een soort van vrijheid dat ik niet altijd alle voedingen zou moeten doen. Zeker die eerste weken heeft mijn vriend bijna alle nachtvoedingen gedaan omdat ik er de energie gewoon niet voor had. Als ik dan las over problemen met bv, was ik zó blij dat ik het niet gaf.. Dat had ik echt niet getrokken.

Ondanks dat lijkt het me wel een hele mooie ervaring dat je je kind echt maanden zelf kan voeden. Misschien dat ik het met een tweede weer probeer, maar goed dat moet ik dan zien. Eerst maar proberen zwanger te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 8:50

Lavendel schreef:En hoe deden jullie dat trouwens met werken? Ik zou me zo bezwaard voelen als ik in de baas zijn tijd zou gaan kolven. (Dit mag oficieel tot 1/3e vdg werktijd in beslag nemen?) Mijn zus geeft nu ook borstvoeding maar als ze straks gaat werken stopt ze ook (in totaal dan na 3 maanden).

Ik heb bij mijn dochter gewoon gekolfd tijdens werktijd, 3 keer op een dag een half uur in het begin (waarvan 1 half uur in mijn pauze), na een paar maanden nog 2 keer op een dag en weer later nog maar 1 keer. Ik voelde me absoluut niet bezwaard naar mijn baas toe, ik heb er tenslotte recht op en het gaat om mijn kind waar de voeding voor is.
Over 5 weken ga ik weer kolven op mijn werk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 8:52

Susan schreef:
Lavendel schreef:
haha dus dit is weer het tegenovergestelde. Conclusie of je nu bf of ff geeft het is nooit goed oftwel allebei is prima. Wat ik me wel afvraag zijn het dan mensen zonder kinderen die je erop aankijken als je geen/wel ff geeft of juist mensen zonder kinderen?

Als ik opmerkingen krijg over het feit dat ik langer doorga met voeden dan is dat meestal van mensen met kinderen. Blijkbaar hebben zij toch de indruk dat je als moeders onder elkaar meer kunt zeggen of zo, ik weet het niet. Mensen zonder kinderen reageren bijna nooit vervelend.

Dat is hier ook vrijwel altijd zo, dat de opmerkingen van mensen met kinderen komen.
En ze vertellen er dan ook bijna altijd bij dat het bij hun om een bepaalde reden niet is gelukt, alsof ze zich moeten verontschuldigen ofzo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  sheila123 vr 29 jul 2011 - 8:52

Hazeltje schreef:
sheila123 schreef:Wat ik een paar keer lees is dat als het bij de eerste niet lukt er bij een 2e niet eens word geprobeerd bv te geven? Waarom dan niet nog eens proberen...? Ieder kindje is toch weer anders? En wie weet lukt het dan wel.

Omdat je je er ook prettig bij moet voelen.
Ik weet dat ik me nu al druk ga maken om het feit: Wat als het weer fout gaat? Wat als het weer niet lukt?
Daar komt bij dat ik straks wellicht weer mijn oude medicijn krijg.
Wat in zou houden dat ik per direct moet stoppen en niet kan en mag afbouwen.
Dat zou ik niet willen. Als ik het zou doen, wil ik het goed doen en me er voor de volle 100% voor inzetten en zoals ik e rnu over denk kan ik dat niet.
Ja dat begrijp ik en in jou geval met gebruik van medicatie weer een ander verhaal,dan snap ik je twijfel maar er zijn wel genoeg meiden die dan de moeite dan niet nemen om bij een 2e niet te proberen. Das toch jammer..
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:53

James schreef:Ik vond flesvoeding juist super makkelijk, ik voedde ook gewoon op verzoek. Ik heb mijn slaap bijv s'nachts écht nodig en ik vond het echt een soort van vrijheid dat ik niet altijd alle voedingen zou moeten doen. Zeker die eerste weken heeft mijn vriend bijna alle nachtvoedingen gedaan omdat ik er de energie gewoon niet voor had. Als ik dan las over problemen met bv, was ik zó blij dat ik het niet gaf.. Dat had ik echt niet getrokken.

Ondanks dat lijkt het me wel een hele mooie ervaring dat je je kind echt maanden zelf kan voeden. Misschien dat ik het met een tweede weer probeer, maar goed dat moet ik dan zien. Eerst maar proberen zwanger te worden.

het schijnt de ouders van borstvoedingskinderen juist meer slapen, helemaal als je aan rooming-in/bedding-in doet. Je maakt tijdens de borstvoeding een hormoon aan, waardoor je direct weer in slaap valt, daarnaast ben je ook veel wakkerder als je naar beneden moet om een flesje te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding geven. - Pagina 2 Empty Re: Geen borstvoeding geven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum