Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

+25
Flippin' Bitch
Stippel
girli
Phileine
Kaboutertje
Raindrop
aardbeiengebakje
Marin
schuddebuikje
Barbabella
bolus26
Emma_
Gizmo
Lavendel
Oasis
Bet Weter
Tiana
Aagje!
Kiwi86
luenca
May
ShallY
Puk
Inge
Minx
29 plaatsers

Pagina 5 van 34 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 5 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 9:57

Inge schreef:
Betweter, toen mijn ontbijt uit alleen magere kwark bestond in de ochtend zat ik echt wel heel goed vol en ook voor langere tijd.

Ze geeft zelf aan dat ze honger heeft...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 5 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 9:57

Fairytale schreef:volgens mij snap je me niet he.... Ik zit totaal niet op jou gebemoei te wachten. Je hebt bij mij eerst heel wat goed te maken na je ongenuanceerde geblaat. Dus ik zal je vanaf nu ook negeren in dit topic.
Zo .... jij voelt je echt snel aangevallen zeg... Het enige wat ik je probeer duidelijk te maken is dat je niet in problemen hoeft te denken, maar dat je naar oplossingen kan zoeken. Ok, het is lastig met je stage, maar is het echt onmogelijk om tussendoor te eten? Ik denk het niet. Uiteindelijk gaat het om jouw lichaam en jouw gezondheid, uiteindelijk hebben je clienten ook meer aan je als je in goede vorm bent.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Oasis di 26 jul 2011 - 10:16

Koolhydraaitvrij brood, waar kan je dat kopen? (merk?)

Ik ben nu bezig met ontbijt, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen en wat yoghurt en avondeten probeer ik zo koolydraatvrij mogelijk te doen.
Als sport fiets ik nu elke dag een heel stuk, en ik ga proberen ook hard te lopen als het niet meer regent :P
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx di 26 jul 2011 - 10:18

Ik zei net wel helemaal neit meer te reageren. Maar punt 1 jij kent mij niet je weet niet hoe het gaat. Je weet niet hoe veel oplossingen al wel niet gezocht heb. Dus zeg daar niets over. Daarbij ben ik helemaal klaar met jou door dat geblaat in dat ene topic. Ik vind het ontzettend veel lef hebben om ons hier even de les te gaan lezen. Wij zijn allemaal keihard aan het vechten om een gezond gewicht te krijgen en dan kom jij er even tussen door blaten. Ik weet bijna wel zeker dat ik inmiddels meer verstand van het menselijk lichaam heb dan jij dus je hoeft me echt niet te gaan vertellen hoe het in elkaar zit. Ben daar wel een beetje klaar mee. Als het zo simpel is als jij stelt dan zou niemand te dik zijn. Dus laat aub dit topic lekker rusten en ga andere mensen lastig vallen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Minx di 26 jul 2011 - 10:19

Oasis schreef:Koolhydraaitvrij brood, waar kan je dat kopen? (merk?)

Ik ben nu bezig met ontbijt, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen en wat yoghurt en avondeten probeer ik zo koolydraatvrij mogelijk te doen.
Als sport fiets ik nu elke dag een heel stuk, en ik ga proberen ook hard te lopen als het niet meer regent :P

Ik heb het bij de c1000 hier zien liggen, Ik weet dat er ook bakkers zijn die het verkopen. koolhydraatbrood is geen brood maar het is wel koolhydraatarm dus er zitten minder koolhydraten in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Oasis di 26 jul 2011 - 10:22

Fairytale schreef:
Ik heb het bij de c1000 hier zien liggen, Ik weet dat er ook bakkers zijn die het verkopen. koolhydraatbrood is geen brood maar het is wel koolhydraatarm dus er zitten minder koolhydraten in.

Hmm oke, ik doe altijd boodschappen bij de AH, maar even vragen of ze het daar hebben en anders even langs de bakker. Bedankt voor de tip smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 10:31

Fairytale schreef:Ik zei net wel helemaal neit meer te reageren. Maar punt 1 jij kent mij niet je weet niet hoe het gaat. Je weet niet hoe veel oplossingen al wel niet gezocht heb. Dus zeg daar niets over. Daarbij ben ik helemaal klaar met jou door dat geblaat in dat ene topic. Ik vind het ontzettend veel lef hebben om ons hier even de les te gaan lezen. Wij zijn allemaal keihard aan het vechten om een gezond gewicht te krijgen en dan kom jij er even tussen door blaten. Ik weet bijna wel zeker dat ik inmiddels meer verstand van het menselijk lichaam heb dan jij dus je hoeft me echt niet te gaan vertellen hoe het in elkaar zit. Ben daar wel een beetje klaar mee. Als het zo simpel is als jij stelt dan zou niemand te dik zijn. Dus laat aub dit topic lekker rusten en ga andere mensen lastig vallen.
Denk je niet dat juist de overtuiging dat je alles al weet je kan belemmeren? Afvallen hoeft geen strijd te zijn. Het is een lifestyle die natuurlijk voor je zou moeten aanvoelen als je het juiste doet voor je lichaam. Een hongerig gevoel rond 11 uur hoort daar duidelijk niet bij.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Inge di 26 jul 2011 - 21:17

Helaas is niet elk koolhydraatbeperkend brood ook echt koolhydraatbeperkend brood. Sommige merken beweren dat te zijn, maar zijn het niet. Althans dat was vorig jaar zo, misschien is het ondertussen al veranderd.
Jumbo en c1000 hebben iig dat brood, ah volgens mij ook?
Je hebt ook groene crackers van de c1000 (naja de crackers zijn niet groen maar de verpakking :P) daar zit ook weinig koolhydraten in.
Verder lunchte ik toen de tijd ook graag met de indische taart (die staat in het receptenbestand). Die kon je ook in de vriezer doen en was ideaal als je bv ergens heen ging om mee te nemen smile
Op het forum van dr Frank heb ik best veel tips gehaald altijd

betweter, ik snap fairy wel en snap ook niet zo goed wat je in dit topic doet aangezien je heel duidelijk een mening had in een ander topic. tips etc zijn altijd welkom natuurlijk, maar het druist een beetje tegen mijn gevoel in na je mening in dat andere topic
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 22:44

Mijn mening is inderdaad dat de meeste mensen met overgewicht hier iets aan kunnen veranderen door hun levensstijl aan te passen. Dit lijkt me niet zo'n extreme overtuiging. Als ik het hierover heb i.r.l. dan is eigenlijk iedereen het wel met me eens. Overgewicht ontstaat in de meeste gevallen door een niet passend eetpatroon t.o.v. de lichaamsbeweging. Dan kun je heel boos op me worden, maar zo is de realiteit nu eenmaal.

Ik lees in dit topic héél vaak dat mensen zoiets hebben: ik begin volgende week wel weer, vandaag heb ik een feestje, of: deze week ga ik op vakantie. Maar je moet niet lijnen of op een streng dieet gaan, je kan beter je levensstijl aanpassen. Iemand met een normaal gewicht heeft ook áltijd een bepaald voedingspatroon. Misschien niet zo bewust, maar ook in de vakantie en wanneer dan ook wordt dit patroon aangehouden. Daarom heeft iemand een normaal gewicht. Het gaat om de juiste balans zien te vinden, niet om een paar weken jezelf alles afpakken en dan een paar weken doorslaan...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  May di 26 jul 2011 - 22:51

Hallo meiden,

Ik was er ook weer. Ik hou me nog steeds netjes aan mijn eetschema (hoewel soms met moeite). Wel heb ik weer een blessure dus hardlopen zit er al even niet in helaas. Wel veel gewerkt, dus dan ben ik wel veel lichamelijk bezig maar dat is natuurlijk wel heel anders als sporten.
Ik merk wel dat de rauwkost mij nu echt af en toe mijn neus uit begint te komen, en ik steeds meer verlang naar iets anders. Dus ik weet niet of ik het ga redden om tot 25 augustus alleen maar rauwkost tussendoor te eten. Dus ik ga maar alvast eens orriënteren op andere gezonde tussendoortjes, zodat ik er wel iets goeds voor in de plaats kan zetten.
Wel ben ik inmiddels sinds een kleine week begonnen met probiotica, en begin daar nu een heel klein beetje van te merken. Maar vanaf vandaag ga ik de hoeveelheid omhoog gooien, dus hoop dat ik dan wat meer effect ervan ga merken!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 22:53

May schreef:Hallo meiden,

Ik was er ook weer. Ik hou me nog steeds netjes aan mijn eetschema (hoewel soms met moeite). Wel heb ik weer een blessure dus hardlopen zit er al even niet in helaas. Wel veel gewerkt, dus dan ben ik wel veel lichamelijk bezig maar dat is natuurlijk wel heel anders als sporten.
Ik merk wel dat de rauwkost mij nu echt af en toe mijn neus uit begint te komen, en ik steeds meer verlang naar iets anders. Dus ik weet niet of ik het ga redden om tot 25 augustus alleen maar rauwkost tussendoor te eten. Dus ik ga maar alvast eens orriënteren op andere gezonde tussendoortjes, zodat ik er wel iets goeds voor in de plaats kan zetten.
Wel ben ik inmiddels sinds een kleine week begonnen met probiotica, en begin daar nu een heel klein beetje van te merken. Maar vanaf vandaag ga ik de hoeveelheid omhoog gooien, dus hoop dat ik dan wat meer effect ervan ga merken!
Als je niet kan hardlopen, dan kun je misschien nog wel fietsen, wandelen of zwemmen?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  May di 26 jul 2011 - 22:58

Bet Weter schreef:

Als je niet kan hardlopen, dan kun je misschien nog wel fietsen, wandelen of zwemmen?
In mijn geval nu even geen optie maar bedankt voor het meedenken smile
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Puk di 26 jul 2011 - 23:26

Bet Weter schreef:Mijn mening is inderdaad dat de meeste mensen met overgewicht hier iets aan kunnen veranderen door hun levensstijl aan te passen. Dit lijkt me niet zo'n extreme overtuiging. Als ik het hierover heb i.r.l. dan is eigenlijk iedereen het wel met me eens. Overgewicht ontstaat in de meeste gevallen door een niet passend eetpatroon t.o.v. de lichaamsbeweging. Dan kun je heel boos op me worden, maar zo is de realiteit nu eenmaal.

Ik lees in dit topic héél vaak dat mensen zoiets hebben: ik begin volgende week wel weer, vandaag heb ik een feestje, of: deze week ga ik op vakantie. Maar je moet niet lijnen of op een streng dieet gaan, je kan beter je levensstijl aanpassen. Iemand met een normaal gewicht heeft ook áltijd een bepaald voedingspatroon. Misschien niet zo bewust, maar ook in de vakantie en wanneer dan ook wordt dit patroon aangehouden. Daarom heeft iemand een normaal gewicht. Het gaat om de juiste balans zien te vinden, niet om een paar weken jezelf alles afpakken en dan een paar weken doorslaan...

Ik ben het voor een groot deel wel met je eens. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk! Ik ben aangekomen door teveel te eten en te weinig te bewegen, dat weet ik dondersgoed. Ik ben ook niet aan het lijnen of een dieet aan het volgen, ik eet 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Op verjaardagen kies ik OF gebak OF aan hapje en een handje chips. Ik probeer keuzes te maken....

Maaarrrrrrrr je vergeet even dat je psyche ook mee speelt. Ik heb ook wel tijden gehad dat ik dacht: what the f*ck, ik ben toch geen klap waard, waarom zou ik gaan afvallen? Omo me vervolgens vol te proppen met koekjes en een zak chips. Als je niet weet hoe dat is, die vreetbuien en je zo minderwaardig voelen, is het wel erg makkelijk om te zeggen: je moet je levensstijl aanpassen. Ja, natuurlijk heb je gelijk, maar is het makkelijk: nee........
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 23:38

May schreef:
Bet Weter schreef:

In mijn geval nu even geen optie maar bedankt voor het meedenken smile
Geen optie? Dat snap ik dus niet. Je wilt afvallen, 50% daarvan zit m in je lichaamsbeweging... En dan is er geen enkele optie om aan enige vorm van lichaamsbeweging te doen? Daar snap ik dus geen barst van. Ik heb zelf een tijdje in het ziekenhuis gelegen en moest 2 weken plat. Maar zelfs daar heb ik met de fysio nog beweging in kunnen lassen door met mijn armen te gaan fietsen en dat soort dingen... Geen optie bestaat in mijn ogen dus niet, of je moet over je hele lichaam verlamt zijn.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 23:41

Puk schreef:
Bet Weter schreef:Mijn mening is inderdaad dat de meeste mensen met overgewicht hier iets aan kunnen veranderen door hun levensstijl aan te passen. Dit lijkt me niet zo'n extreme overtuiging. Als ik het hierover heb i.r.l. dan is eigenlijk iedereen het wel met me eens. Overgewicht ontstaat in de meeste gevallen door een niet passend eetpatroon t.o.v. de lichaamsbeweging. Dan kun je heel boos op me worden, maar zo is de realiteit nu eenmaal.

Ik ben het voor een groot deel wel met je eens. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk! Ik ben aangekomen door teveel te eten en te weinig te bewegen, dat weet ik dondersgoed. Ik ben ook niet aan het lijnen of een dieet aan het volgen, ik eet 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Op verjaardagen kies ik OF gebak OF aan hapje en een handje chips. Ik probeer keuzes te maken....

Maaarrrrrrrr je vergeet even dat je psyche ook mee speelt. Ik heb ook wel tijden gehad dat ik dacht: what the f*ck, ik ben toch geen klap waard, waarom zou ik gaan afvallen? Omo me vervolgens vol te proppen met koekjes en een zak chips. Als je niet weet hoe dat is, die vreetbuien en je zo minderwaardig voelen, is het wel erg makkelijk om te zeggen: je moet je levensstijl aanpassen. Ja, natuurlijk heb je gelijk, maar is het makkelijk: nee........
Ik weet ook wel hoe het is om je minderwaardig te voelen en ik vreet ook wel eens wat weg. Dat probeer ik alleen wel weer te compenseren. Dan las ik de volgende dag een balansdag in, ga ik lekker 45 minuten hardlopen en eet ik verder normaal 4 boterhammetjes met 2 of 3 tussendoortjes (fruit, handje ongezouten noten) en avondeten lekker vis met extra veel groenten en zonder aardappelen. Op die manier compenseer je zo'n zak chips echt wel weer. Van 1 zak chips is nog nooit iemand dik geworden, het gaat om de balans.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  May di 26 jul 2011 - 23:49

Bet Weter schreef:Geen optie? Dat snap ik dus niet. Je wilt afvallen, 50% daarvan zit m in je lichaamsbeweging... En dan is er geen enkele optie om aan enige vorm van lichaamsbeweging te doen? Daar snap ik dus geen barst van. Ik heb zelf een tijdje in het ziekenhuis gelegen en moest 2 weken plat. Maar zelfs daar heb ik met de fysio nog beweging in kunnen lassen door met mijn armen te gaan fietsen en dat soort dingen... Geen optie bestaat in mijn ogen dus niet, of je moet over je hele lichaam verlamt zijn.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren hoor. Ik heb dit netjes met mijn huisarts besproken, en die weet toch wel meer van mijn lichaam dan jij, en met hem in overleg besloten even niet te sporten tot het genezen is, en dat ik dan wel gewoon blijf werken. Het is voor mij even het één of het ander. En dit is mijn keuze en daar voel ik mij goed bij, en over 2 weken pak ik het sporten weer gewoon op, dus er is echt geen man over boord.
Dus je kan in het vervolg ook gewoon netjes vragen waarom het momenteel geen optie is als je dat graag wil weten. En daarbij is mijn hoofddoel van mijn dieet en in dit topic niet af te vallen maar dat is een mooi subdoel erbij. Dus ook als ik niet afval vind ik het prima. Ik schrijf hier mee om steun te krijgen, en gezien de meiden hier ook allemaal met eten bezig zijn weten ze wat ik doormaak en dat het soms erg lastig is dat je dingen niet mag en er wel trek in hebt.

Dus oordeel in het vervolg niet te snel, dat maakt je een stuk leuker denk ik.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 23:51

Ok, nou prima, als je niet hoeft af te vallen, dan hoef je ook niet te sporten inderdaad laughcry

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  May di 26 jul 2011 - 23:55

Bet Weter schreef:Ok, nou prima, als je niet hoeft af te vallen, dan hoef je ook niet te sporten inderdaad laughcry

Misschien is een cursus lezen een goed idee want dat zeg ik nergens. Alleen dat ik op dit moment in overleg met mijn arts heb besloten nu even niet te sporten tot het genezen is. En dat ik niet perse hoef af te vallen zei ik omdat je zo aan het hameren was op het feit dat ik wil afvallen.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 0:37

Bet Weter schreef:
Puk schreef:
Bet Weter schreef:-

-
Ik weet ook wel hoe het is om je minderwaardig te voelen en ik vreet ook wel eens wat weg. Dat probeer ik alleen wel weer te compenseren. Dan las ik de volgende dag een balansdag in, ga ik lekker 45 minuten hardlopen en eet ik verder normaal 4 boterhammetjes met 2 of 3 tussendoortjes (fruit, handje ongezouten noten) en avondeten lekker vis met extra veel groenten en zonder aardappelen. Op die manier compenseer je zo'n zak chips echt wel weer. Van 1 zak chips is nog nooit iemand dik geworden, het gaat om de balans.

Jij voelt je de volgende dag kennelijk weer helemaal top.

@Fairytale Ik vergat ook vaak om te eten of nam er geen tijd voor. Wat voor mij hielp was mijn fruit 's ochtends al 'klaar' te maken. Dus al helemaal schillen en in stukjes snijden. Op die manier kun je gemakkelijker twee hapjes nemen en later weer. Daarnaast vond ik het zonde om mijn werk van sochtends weg te gooien.

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 1:00

Bet Weter schreef:lang verhaal smile even weggehaald anders werd de quote zo groot :p

Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens, natuurlijk gaat elk pondje door het mondje... maar de psyche wordt in veel gevallen nog wel eens vergeten.
Als het allemaal zo makkelijk was, zou niemand te dik zijn.
Zelf ben ik aangekomen door medicatie en kan mij frustreren dat sommige mensen er een kortzichtige kijk op hebben (hier bedoel ik jou trouwens niet mee, maar in het algemeen). Ik ben te dik, veel te dik. Maar mensen zien alleen dat je te dik bent en niet waardoor. Toch wordt al snel gedacht, goh die eet teveel en daarom is ze zo dik. Daar zou ik mij misschien niks van aan moeten trekken, maar dat doe ik toch Very Happy

Over je laatste stukje, mijn eetpatroon is grotendeels gezond op het moment. Maar echt dat ik mij in mijn vakantie er niet aan gehouden hebt. Ik heb gewoon normaal gezond gegeten, maar wel eens een keer een ijsje etc. En als ik een etentje heb hou ik mij de ene keer volledig aan "mijn dieet" (even tussen haakjes omdat het geen dieet is) maar de andere keer weer niet.
Ja mensen zeggen hier soms wel eens dat ze volgende week weer beginnen etc, maar je laatste zin vind ik echt wel zwart wit. Ik ben na mijn vakantie weer begonnen, maar dat houdt niet in dat ik mij in mijn vakantie heb laten gaan. Dat houdt in dat ik in de vakantie afentoe eens een uitzondering genomen heb. Lijkt mij heel gezond

@May, wat vervelend van je blessure Sad rustig aan doen dus. Zelf vind ik rauwkost als tussendoortje altijd wel lekker, maar kan mij voorstellen dat het je neus uitkomt. Kan je het niet wat oppimpen? of mag je echt alleen maar rauwkost en niet bv een mager sausje van magere yoghurt met kruiden?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 1:08

Inge wat ik me al een tijdje afvraag: hoe vaak per week eet je wokgroenten met zilvervliesrijst en gehakt? Ik zie dat heel erg vaak voorbij komen namelijk, maar dan heb je toch totaal geen variatie meer? Bovendien moet ik van mijn diëtiste rijst tot max. 2 keer per week en gehakt (ook rundergehakt) tot max. 1 keer per week beperken, omdat aardappels beter zijn dan rijst (volgens haar) en rundergehakt vetter is dan veel mensen denken. Maar misschien verkijk ik me er gewoon op en eet je dat helemaal niet zo vaak, haha.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter wo 27 jul 2011 - 1:09

Maar van af en toe een ijsje wordt je dus niet dik. En als je niet lekker in je vel zit kun je natuurlijk verschillende dingen doen om dat op te lossen. Eten lijkt me nou niet bepaald de beste oplossing. Dan zou ik zeggen: ga praten met een psycholoog of denk eens na waarom je je dan zo rot voelt en ga daar iets aan doén in plaats van je opsluiten met bakken ijs en zakken chips... het is maar een tip hoor, denk namelijk dat het probleem alleen maar groter wordt door te eten.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 1:22

Bet weter; Maar als mensen in een flinke dip zitten werkt dat niet zo. Op dat moment heb je geen behoefte om hulp te zoeken etc, dan maakt het je allemaal helemaal niks uit.

Vergeet me nietje -> 2 a 3x per week. Vaak gebruik ik trouwens een tartaartje ipv rundergehakt (alleen als ze op mijn werk een gerecht eten met rundergehakt, gebruik ik rundergehakt omdat ik anders altijd mijn eigen eten mee moet nemen)
Ik hou trouwens absoluut niet van aardappels dus dat eet ik zo min mogelijk smile meestal 1x in de week op mijn werk, gekookte aardappels en 1x in de week aardappeltjes uit de oven.
Het ligt er bij mij ook net aan hoe vaak ik op mijn werk eet in een week en wat ze dan eten. Vaak neem ik mijn eigen eten mee en dan vind ik zilvervliesrijst/volkoren pasta of zilvervliesrijst en groente ideaal om mee te nemen smile
Toen ik nog bij de diëtiste liep had ik wel gevraagd of het uitmaakte of je aardappels nam of zilvervliesrijst of volkoren pasta, die zei toen dat dat niks uitmaakte... dus diëtistes onderling verschillen ook nog erg blijkbaar.
Van die rundergehakt 1x per week dat wist ik niet, ik wist wel idd dat het vetter is dan gedacht en je beter een tartaartje kan nemen of kip
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 1:28

Oja, tartaartje is inderdaad wel beter. Volgens mij zou ik rijst met groenten en gehakt echt spuugzat worden als ik het 2 a 3 keer per week at, maar ik ben dan weer dol op aardappelpuree, gebakken aardappels en stamppotten. Ieder z'n voorkeur Wink Maar ik snap ook dat dit inderdaad wel zo makkelijk is om ff snel klaar te maken op je werk zonder van alles en nog wat mee te moeten nemen. LIjkt me lastig als je zo'n baan hebt of zoiets als Fairy, dat er niet makkelijk tijd is voor een tussendoortje. Ik zit gewoon van half 9 tot 5 achter m'n pc en kan de hele dag heen en weer lopen naar de keuken voor thee, fruit, wat dan ook. En iedere avond op dezelfde tijd thuis om te koken enzo. Die regelmaat maakt het voor mijn gevoel wel makkelijker.

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 1:33

Ik denk opzich ook wel dat regelmaat handiger is. Ik ontbijt de ene keer om 7uur in de ochtend en de andere keer pas na 10u. Ligt er net aan wat voor dienst ik heb. Zo ook met lunch en avondeten. Dus echt in een regelmaat kom ik niet.
Qua veel water drinken en thee drinken heb ik geen moeite mee, heb een flesje van 1 L water bij me en met de jongeren drinken we vaak thee en ik drink sowieso op het werk veel thee. We mogen ook fruit pakken enzo, maar er ligt niet altijd veel fruit of ik pak het niet omdat ik het idee heb dat niet alle jongeren er even fris mee omgaan :P Neem wel eens eigen fruit mee.
Ow heerlijk ik kan dat wel elke dag eten hoor zilvervliesrijst met tartaar of kip en groente :-D
Stampotten vind ik trouwens ook lekker, dus in het winterseizoen eet ik wel vaker aardappels. Alleen nadeel daarvan vind ik de verhouding van aardappels / groente (je eet al snel te veel aardappels en te weinig groente)

Voor vanavond staan er aardappeltjes uit de oven op het menu met tartaar en sperziebonen met een uitje, pepertje en kruiden gewokt.
Morgen zelfgemaakte lasagna
en verder nog geen idee Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 34 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: