Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

+25
Flippin' Bitch
Stippel
girli
Phileine
Kaboutertje
Raindrop
aardbeiengebakje
Marin
schuddebuikje
Barbabella
bolus26
Emma_
Gizmo
Lavendel
Oasis
Bet Weter
Tiana
Aagje!
Kiwi86
luenca
May
ShallY
Puk
Inge
Minx
29 plaatsers

Pagina 6 van 34 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 6 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 1:42

Haha dat fruit zou ik dan ook even links laten liggen inderdaad :P Dan maar liever eigen fruit.

Bij stamppotten zorg ik er wel voor dat de verhoudingen niet zoek raken. Sowieso vind ik stamppotten van veel aardappel en weinig groente helemaal niet lekker en daarnaast is het een kwestie van afmeten. Voor 4 personen pak ik altijd 800 g aardappels en minimaal 800 g groenten (soms gaat er meer doorheen). Qua hoeveelheid aardappels en groente is dat evenveel als wat ik eet als ik gewoon los aardappels, groente en vlees eet. Het enige nadeel van stamppotten vind ik dat ik voornamelijk stamppotten ken met vette vleessoorten. Ik heb wel een paar magere varianten, maar het houdt niet over zeg maar.

Lasagne moet ik binnenkort ook weer eens maken! Lang niet meer gehad.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 6 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Bet Weter wo 27 jul 2011 - 1:43

Inge schreef:Bet weter; Maar als mensen in een flinke dip zitten werkt dat niet zo. Op dat moment heb je geen behoefte om hulp te zoeken etc, dan maakt het je allemaal helemaal niks uit.

Dus 40% van de Nederlandse bevolking zit standaard in een dip en eet zichzelf daarom vol met ijs, snoep en chips? En de rest van de Nederlanders kent geen flinke dip? Of denk je dat dit deel van de bevolking misschien ánders omgaat met problemen?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 2:06

Bet Weter schreef:
Inge schreef:Bet weter; Maar als mensen in een flinke dip zitten werkt dat niet zo. Op dat moment heb je geen behoefte om hulp te zoeken etc, dan maakt het je allemaal helemaal niks uit.

Dus 40% van de Nederlandse bevolking zit standaard in een dip en eet zichzelf daarom vol met ijs, snoep en chips? En de rest van de Nederlanders kent geen flinke dip? Of denk je dat dit deel van de bevolking misschien ánders omgaat met problemen?
Bladiebla. Vermoeiend persoon ben jij.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel wo 27 jul 2011 - 2:09

Bet Weter hou nog toch eens op. Je bent nu echt vervelend. Zelfs voor mensen die niet meeschrijven in dit topic.

Natuurlijk hebben ook niet dikke mensen wel eens een dip. Maar je zegt het zelf al, zij zullen daar anders mee omgaan. En ik denk niet dat het een vrije keuze is hoe je kunt omgaan met een dip of depressie. Anders zouden zoveel dikke mensen en toch niet zijn als ze zo makkelijk kunnen kiezen? Denk je dat ze het soms leuk vinden?
God wat denk jij simpel zeg.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 2:13

Logisch dat ieder er anders mee om gaat... de 1 zal gaan eten, de ander eet niks meer, weer een ander zal zijn bed niet meer uitkomen, weer een ander zal weer iets anders doen.

Vergeetmenietje; bij hutspot doe ik eigenlijk altijd kipfilet, bij andijviestampot tartaar, boerenkool vind ik erg lekker maar kreeg ik altijd maagzuur van dus eet ik niet meer. ben ook niet gek op worst dus dat eet ik sowieso nooit bij stampot smile ow en zuurkoolstampot uhm geen idee eigenlijk wat ik daar bij eet Very Happy zal ook wel tartaar zijn
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  May wo 27 jul 2011 - 2:44

@Inge: Ik vind het ook nog wel lekker hoor, maar ik eet sinds 9 juni niks anders tussendoor dan rauwkost. Dus ben het nu wel een beetje beu en wil wel wat variatie. Ik hou niet van sausjes bij mijn rauwkost maar mag ik er ook niet bij hebben, want in yoghurt zitten alweer koolhydraten.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Puk wo 27 jul 2011 - 2:47

Bet Weter schreef:

Ik ben blij dat jij alle wijsheid in pacht hebt, dan kun je iedereen hier als een moraalridder gaan verkondigen hoe het allemaal werkt, want jij weet het allemaal heel goed. Jij vergeet alleen iets heeeeeeeel belangrijks! En dat is jammer....

40% van de Nederlanders is te dik, waaronder een flink deel het geen zak uitmaakt dat ze te dik zijn. De mensen die in dit topic komen, willen niet meer te dik zijn en proberen daarom van alles te doen om af te slanken. En dan kom jij hier met feiten, die wij allemaal wel kennen, je vertelt ons niks nieuws, wat kom je eigenlijk doen hier? De wereld verbeteren?
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bet Weter wo 27 jul 2011 - 3:01

Ik denk juist dat het wél een vrije keuze is hoe je omgaat met je problemen. Dat je altijd hebt lopen snoepen als je je kut voelt betekent niet dat je hieraan niks kan veranderen. Ik vind het gewoon jammer om te zien hoe makkelijk mensen de verantwoordelijkheid afschuiven. Want ook uit deze discussie blijkt wel weer dat het inderdaad gaat om teveel snoepen en te weinig bewegen.

Net stond ik bijvoorbeeld bij de kassa en ik zag van die rollen rolo's liggen. Ik had daar enorm veel zin in, maar in plaats van het te pakken kun je ook even nadenken en tegen jezelf zeggen: straks ga ik lunchen, dus nog even geduld.

Dikke mensen lijken soms net van die kleine jengelende kinderen, ik wil het, ik wil het, ik wil het, en ik wil het NU! Nooit eens geduld kunnen opbrengen. Altijd alles in hun mond stoppen voor het korte termijn geluk.... Ik vind het gewoon heel zonde om je gezondheid zo om zeep te helpen, terwijl het je in the end echt niet gelukkiger maakt...

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx wo 27 jul 2011 - 3:03

Ik heb trouwens net even in het topic van meiden die 5 kg af willen vallen zitten kijken. En daar is geen een reactie van betweter. Ze doet het er gewoon om. Dit heeft niets met willen helpen te maken. Dit is gewoon een rel willen veroorzaken. En dan nog kun je zeggen je moet niet dieten maar ik durf je zwart op wit te geven dat de meeste meiden hier een gezondere levensstijl hebben dan ieder ander. Er zijn er hier namelijk maar weinig die een crash dieet doen. Iedereen hier probeert het door de levensstijl om te gooien. Dus ga lekker iemand anders vervelen. Maar stop hier mee. Ik kan hier serieus kwaad om worden. De meesten meiden hier weten ook wel hoe het moet en hebben er een verhaal achter zitten hoe het komt dat ze aangekomen zijn. En we zitten hier voor steun aan elkaar. Als je het even moeilijk hebt. Als je even in een dip zit. Als het afvallen even niet gaat, als de verleidingen even te groot worden. We ontzeggen onszelf echt niet alles maar soms heb je 10 verjaardagen in de maand. Komt je niet begrijpende oma je vertellen dat 1 koekje toch geen kwaad moet kunnen met 6 tante's er om heen die dan ook zeggen dat het voor 1 keer geen kwaad kan.
Loop je op je werk word er aan je gevraagd of je niet zwanger bent. Uhm nee ik ben te dik daarbij heb ik op het moment erg veel last van mijn darmen dus is mijn buik meer opgezet.

Dat is de hele essentie van het topic en dan komt mevrouw bla bla ons vertellen hoe het moet. Heel fijn, maar daar zitten wij niet op te wachten een belerend vingertje van je doet dit niet goed je doet dat niet goed. Ook al is het maar een forum het doet wel pijn. Als je weet dat je al maanden keihard aan het knokken bent om die kilo's er af te krijgen en dan iemand even komt vertellen hoe jou lichaam in elkaar zit. En dat het allemaal zo simpel is. Echt wat ben jij een naar persoon. En dan zeggen dat het allemaal toeval is dat gaat er bij mij echt niet in. Dat topic over foodtax was geen toeval. Je hebt gezien hoe forummers daar op reageerden en dan juist in dit topic kom je jou "wijsheid" even vertellen. Nou sorry maar dat doe je echt bewust. Krijg je daar een kick van ofzo.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gizmo wo 27 jul 2011 - 3:06

Bet Weter schreef:Ik denk juist dat het wél een vrije keuze is hoe je omgaat met je problemen. Dat je altijd hebt lopen snoepen als je je kut voelt betekent niet dat je hieraan niks kan veranderen. Ik vind het gewoon jammer om te zien hoe makkelijk mensen de verantwoordelijkheid afschuiven. Want ook uit deze discussie blijkt wel weer dat het inderdaad gaat om teveel snoepen en te weinig bewegen.

Net stond ik bijvoorbeeld bij de kassa en ik zag van die rollen rolo's liggen. Ik had daar enorm veel zin in, maar in plaats van het te pakken kun je ook even nadenken en tegen jezelf zeggen: straks ga ik lunchen, dus nog even geduld.

Dikke mensen lijken soms net van die kleine jengelende kinderen, ik wil het, ik wil het, ik wil het, en ik wil het NU! Nooit eens geduld kunnen opbrengen. Altijd alles in hun mond stoppen voor het korte termijn geluk.... Ik vind het gewoon heel zonde om je gezondheid zo om zeep te helpen, terwijl het je in the end echt niet gelukkiger maakt...

Waarom wordt deze discussie nou weer in dit topic voortgezet. Hou het lekker in het andere topic.
Altijd fijn van die mensen die het beter weten ( je doet je naam eer aan...) maar er zelf geen ervaring mee hebben.
Alles is altijd zo makkelijk gezegd, maar de uitvoering is vaak niet zo gemakkelijk. Om maar weer terug te komen op wat ik in een ander topic ook zei: Eten kan een verslaving zijn. En een net zo hardnekkige als roken of drinken...
En nou wegwezen uit dit topic, dit is geen discussie topic, maar een steun-elkaar-topic!

(Zegt de meelezer die al vanaf het begin van dit topic meeleest, er steun aan heeft, en ook daadwerkelijk is afgevallen de afgelopen maanden smile )
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Bet Weter wo 27 jul 2011 - 3:11

Wat heeft het ermee te maken dat ik zelf inderdaad ook best die laatste 3 kilo nog kwijt wil? Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is, maar de verantwoordelijkheid afschuiven, want ik heb 10 verjaardagen, of want: ik heb problemen, nee dat zie ik zelf toch net even anders. Ik heb ook mijn snaaibuien en weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn, maar het heeft mij erg geholpen om tenminste eerlijk te zijn naar mezelf toe, en dat zie ik in dit topic regelmatig verkeerd gaan...

Trouwens ik heb nu een gezond gewicht, maar ik heb ook vééls te zwaar gewogen van mijn 16e tot mijn 22e .

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lavendel wo 27 jul 2011 - 3:16

Bet Weter schreef:Wat heeft het ermee te maken dat ik zelf inderdaad ook best die laatste 3 kilo nog kwijt wil? Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is, maar de verantwoordelijkheid afschuiven, want ik heb 10 verjaardagen, of want: ik heb problemen, nee dat zie ik zelf toch net even anders. Ik heb ook mijn snaaibuien en weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn, maar het heeft mij erg geholpen om tenminste eerlijk te zijn naar mezelf toe, en dat zie ik in dit topic regelmatig verkeerd gaan...

Trouwens ik heb nu een gezond gewicht, maar ik heb ook vééls te zwaar gewogen van mijn 16e tot mijn 22e .

Huh heb jij snaaibuien? Wat slecht. Ben je dan niet sterk genoeg om te zeggen nee dat wil ik niet? Zwak van je hoor. Zielig eigenlijk. Een beetje zoals een jengelend kind dat geen nee kan zeggen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 3:35

Lavendel schreef:
Bet Weter schreef:Wat heeft het ermee te maken dat ik zelf inderdaad ook best die laatste 3 kilo nog kwijt wil? Ik weet zelf ook hoe moeilijk het is, maar de verantwoordelijkheid afschuiven, want ik heb 10 verjaardagen, of want: ik heb problemen, nee dat zie ik zelf toch net even anders. Ik heb ook mijn snaaibuien en weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn, maar het heeft mij erg geholpen om tenminste eerlijk te zijn naar mezelf toe, en dat zie ik in dit topic regelmatig verkeerd gaan...

Huh heb jij snaaibuien? Wat slecht. Ben je dan niet sterk genoeg om te zeggen nee dat wil ik niet? Zwak van je hoor. Zielig eigenlijk. Een beetje zoals een jengelend kind dat geen nee kan zeggen.
laughcry

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 3:46

Bet Weter schreef:Ik denk juist dat het wél een vrije keuze is hoe je omgaat met je problemen. Dat je altijd hebt lopen snoepen als je je kut voelt betekent niet dat je hieraan niks kan veranderen. Ik vind het gewoon jammer om te zien hoe makkelijk mensen de verantwoordelijkheid afschuiven. Want ook uit deze discussie blijkt wel weer dat het inderdaad gaat om teveel snoepen en te weinig bewegen.
Ja dat blijkt absoluut inderdaad.
Niet helemaal goed gelezen denk?

Bet Weter schreef:Net stond ik bijvoorbeeld bij de kassa en ik zag van die rollen rolo's liggen. Ik had daar enorm veel zin in, maar in plaats van het te pakken kun je ook even nadenken en tegen jezelf zeggen: straks ga ik lunchen, dus nog even geduld.
Gelukkig pakken alle dikke mensen wel altijd van die rollen rolo's (koeken/chips/snoep).

Bet Weter schreef:Dikke mensen lijken soms net van die kleine jengelende kinderen, ik wil het, ik wil het, ik wil het, en ik wil het NU! Nooit eens geduld kunnen opbrengen. Altijd alles in hun mond stoppen voor het korte termijn geluk.... Ik vind het gewoon heel zonde om je gezondheid zo om zeep te helpen, terwijl het je in the end echt niet gelukkiger maakt...
Yupz inderdaad.
Zo heb ik echt nog nooit gedacht met dat ik iets nu wil en genoeg mensen die zo totaal niet denken.

Daarbij is dit een topic om elkaar te steunen geen verwijttopic / discussietopic hoe we het aan ons zelf te danken hebben / hoe ongezond we wel niet zijn / hoe weinig we wel niet bewegen / hoe het volgens jou beter had gemoeten.
Ik post hier mijn goede dagen maar ook mijn valkuilen, mijn baaldagen etc... en zo posten de meeste hier. We weten allemaal dondersgoed wat we verkeerd gedaan hebben en pakken dit nu allemaal op onze eigen manier aan.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Puk wo 27 jul 2011 - 3:57

Inge schreef:
Ja dat blijkt absoluut inderdaad.
Niet helemaal goed gelezen denk?

Bet Weter schreef:Net stond ik bijvoorbeeld bij de kassa en ik zag van die rollen rolo's liggen. Ik had daar enorm veel zin in, maar in plaats van het te pakken kun je ook even nadenken en tegen jezelf zeggen: straks ga ik lunchen, dus nog even geduld.
Gelukkig pakken alle dikke mensen wel altijd van die rollen rolo's (koeken/chips/snoep).

Bet Weter schreef:Dikke mensen lijken soms net van die kleine jengelende kinderen, ik wil het, ik wil het, ik wil het, en ik wil het NU! Nooit eens geduld kunnen opbrengen. Altijd alles in hun mond stoppen voor het korte termijn geluk.... Ik vind het gewoon heel zonde om je gezondheid zo om zeep te helpen, terwijl het je in the end echt niet gelukkiger maakt...
Yupz inderdaad.
Zo heb ik echt nog nooit gedacht met dat ik iets nu wil en genoeg mensen die zo totaal niet denken.

Daarbij is dit een topic om elkaar te steunen geen verwijttopic / discussietopic hoe we het aan ons zelf te danken hebben / hoe ongezond we wel niet zijn / hoe weinig we wel niet bewegen / hoe het volgens jou beter had gemoeten.
Ik post hier mijn goede dagen maar ook mijn valkuilen, mijn baaldagen etc... en zo posten de meeste hier. We weten allemaal dondersgoed wat we verkeerd gedaan hebben en pakken dit nu allemaal op onze eigen manier aan.

Aaaaaaaaaamen:)

Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:05

He dames,

Ik lees nog steeds mee in dit topic, helaas gaat het eten bij mij echt niet zo goed op dit moment. Uiteindelijk ben ik nog maar 0.5 kilo aangekomen (inclusief de vakantie), maar deze week gaat het echt niet goed. Vanaf morgen ga ik weer hard aan de slag, en ik denk dat ik dan ook weer eetlijstjes hier ga posten, dat werkt voor mijzelf wel erg fijn smile

Ps. Het is hier wel eens gezelliger geweest... Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 27 jul 2011 - 4:07

M1918, gaat helemaal goed komen. die 0,5 grote kans dat dat het vasthouden van vocht is, en daarbij netjes hoor 0,5 maar erbij smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:12

@ Inge: Dat klinkt lief, ik ga mijn best doen! Ik mag van mezelf alleen max. 2.5 liter drinken op een dag, omdat ik anders 's avonds erg buikpijn krijg. Vaak dronk ik iets als ik honger had om de honger te stillen, maar dat werkt dus niet meer. Misschien dat ik jou tip van het tandenpoetsen maar eens ga gebruiken.
Nu zit ik nog even te snaaien uit de bak cruesli(dat vind ik heel moeilijk te laten staan), die gaat zo maar weer de kast in! Ik heb nu al zin om er morgen weer helemaal voor te gaan!

Gast
Gast

Bericht  Aagje! wo 27 jul 2011 - 6:11

@inge: lekker dat je weer goed bezig bent! Knap dat je nog niet op de weegschaal gaat staan…. Ik moet soms stiekem tussendoor even spieken. Moet dat maar is afleren haha….. waarom twijfel je zo over KA eten? Is er iets wat je niet zint aan die manier van eten??

@ May, wat is probiotica? (misschien hele domme vraag hoor smile ) Balen van je blessure, ff rustig aan dus!

@ all: jeetje wat een discussie hier zeg…. Ik weet niet wat betweter heeft gezegt in een ander forum, maar ik vind haar hier al irritant smile

Hier gaat het goed… vanochtend gewogen en is er sinds vorige week woensdag 1,4 kilo vanaf!! Jippie helemaal blij!!!!!
Vanmiddag bij de accupuctuur, heeeeel apart vond ik dat haha…. Ik vertel er vanavond meer over, ga nu eerst lekker sporten!!!
Doeiiii smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  May wo 27 jul 2011 - 7:04

Wat goed Annie!

Ik ben op dieet omdat ik veel last van mijn darmen heb. Dus heb nu een koolhydraatbeperkt dieet, want mijn problemen kwamen voort uit het feit dat ik schimmels in mijn darmen heb zitten, en deze voeden zich met koolhydraten. En nu ben ik begonnen met probiotica en die zorgen ervoor dat er nu ipv de schimmels goede bacteriën komen te zitten zodat de schimmels zich niet weer kunnen nestelen in mijn darmen. En we hopen dat dat mijn klachten een heel stuk verminderd. En mijn dieetiste geloofd dat ik erdoor wel helemaal van mijn klachten kan afkomen maar daar geloof ik zelf (nog) niet in.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Minx wo 27 jul 2011 - 7:12

@ may wat voor dietiste heb je dan een gewone of ook nog een speciale??

Hahah ik heb net een biscuit in de oven gezet. Ik vind bakken heel erg leuk maar ja is niet zo gezond he. Nu komen mijn ouders zaterdag terug van vakantie dus dacht mooie gelegenheid om een taart te bakken. Vind het heerlijk een beetje prutsen in de keuken met taarten enzo.

En het hagelde hier net echt niet normaal. En nu onweert het alleen nog
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May wo 27 jul 2011 - 7:15

Eentje die gespecialiseerd is in darmproblemen.

Ohh ik heb al weken zin om te bakken, maar mag het toch niet opeten dus dan laat ik het maar weer haha. Maar heb ook nog geen gelegenheden waarvoor ik iets kan bakken en mijn baksel dus kan weggeven.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Minx wo 27 jul 2011 - 7:20

haha erg is dat he, het is zo lekker ontspannen beetje roeren en dan kijken hoe het er uit komt.

Ik ga waarschijnlijk met de schoonzus van mijn vriend haar verjaardagstaart ook maken en ja wil dan van te voren nog wel even oefenen. Dus nu maar ff :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May wo 27 jul 2011 - 7:22

Ja dat is één van de dingen waarvan ik echt ontspan. Ik vind het heerlijk om te bakken, en dingen uit te proberen. En soms worden het echt misbaksels Laughing Maar dan heb ik alleen maar een reden om het nog een keer te maken maar dan zo dat het wel lukt haha.
Misschien dat ik binnenkort toch maar ga bakken en dan neem ik het wel mee naar mijn werk of laat het mijn huisgenoten opeten ofzo. Bakken is gewoon te leuk om het niet te doen haha.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 7:48

Bet weter: als je niet mee doet in dit topic.. Rot dan aub gewoon op!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 34 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: