Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leef jij van salaris tot salaris?

+42
Supertalentje
Bet Weter
SarahKey
SuperGrover
MissD
Saxy
Jeanette
Ugly Betty
TGR
Shy
studiebol
Raindrop
girli
VanillaRose
Flower_L
kwak
Mamsie
Highway
Caramba
Aziraphale
Rouxxxe
Zwoesj
Kabouter
Fearie
Didi
SoGood
Jezzie
Paper Crown
TNMN
Mida4you
M_as
PrimaBella
Angela_1986
silly-one
minoessepoes
Sterre
Lejow
Bolleke
Atelier Madame
Tullow
Suus
Rush
46 plaatsers

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:32

Lejow schreef:
2CKC2 schreef:
Cimic schreef:
2CKC2 schreef:Nee.. nou ja nu wel.. soort van dan.. we sparen nu heel erg veel voor ons nieuwe huis dus ik 'krijg' salaris van ons geld. Dat is wel zuur.. mag €700.- vrij opmaken in de maand (dus geen rekeningen ed die zijn er allemaal al af) maar ik red het niet hoor laughcry

Niet? Toch minder gaan shoppen 2ckc2 :P Maja schoenen blijven toch belangrijk voor een vrouw angel haha

Ja boehoe!! Ik betrapte mezelf laatst dat ik ging tellen hoeveel maanden we nog volle kracht moesten sparen.. dat zijn er 8.5 nog.. pffffiew!

Meen je dit serieus CKC?
Heb je 700 euro om uit te geven in de maand? En red je het daar niet van?

Wat maakt het nou uit! Ze sparen toch, het is niet dat ze al haar geld uit geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:34

Nee hoor, het is leuk als het erop staat, maar we redden het prima, en houden gewoon over aan het einde van de maand. Voor grotere uitgaven zoals de stereo en binnenkort een nieuwe televisie kijken we wel naar het nieuwe salaris uit, maar verder, ik zie het vanzelf wanneer het erop staat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 4:34

:shock:

Ik ben van mening dat iedereen haar geld uit moet geven zoals ze wil maar als je ergens voor aan het sparen bent, dan nóg €700,- per maand overhoudt als 'extra', het daar niet mee redt en dat nog vervelend vindt ook dan word ik daar even stil van... silent

Ik begrijp dat dit voor jou 'n hele beperking op je budget is en dat, dat wennen is. Want ongeacht of je nou 'n 'hongerloontje' hebt of dat het geld met bakken tegelijk binnenstroomt, als je je budget moet aanpassen is en blijft dat lastig.
Maar kom op, je hebt het over nog maar 8,5 maand... Dat valt toch wel mee? Er zijn mensen die héél wat maanden meer met nog héél wat minder geld rond moeten komen.

Hopelijk realiseer je je wel dat je in een luxe positie zit!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:36

Wat een gezeik zeg. Ze vertelt gewoon eerlijk hoe het zit, net als de rest. Waarom moet daar dan gelijk kritiek op zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 4:36

Angela_1986 schreef: :shock:

Ik ben van mening dat iedereen haar geld uit moet geven zoals ze wil maar als je ergens voor aan het sparen bent, dan nóg €700,- per maand overhoudt als 'extra', het daar niet mee redt en dat nog vervelend vindt ook dan word ik daar even stil van... silent

Ik begrijp dat dit voor jou 'n hele beperking op je budget is en dat, dat wennen is. Want ongeacht of je nou 'n 'hongerloontje' hebt of dat het geld met bakken tegelijk binnenstroomt, als je je budget moet aanpassen is en blijft dat lastig.
Maar kom op, je hebt het over nog maar 8,5 maand... Dat valt toch wel mee? Er zijn mensen die héél wat maanden meer met nog héél wat minder geld rond moeten komen.

Hopelijk realiseer je je wel dat je in een luxe positie zit!


+1

Eigenlijk met het hele berichtje +1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 4:37

Pippa schreef:Wat een gezeik zeg. Ze vertelt gewoon eerlijk hoe het zit, net als de rest. Waarom moet daar dan gelijk kritiek op zijn?

Ik weet het niet..
Er vertellen hier mensen dat ze het best zwaar hebben en maar net het einde van de maand redden af en toe. En om dan met bedragen te smijten en te zeggen dat je keihard spaart, en 'maar' 700 euro krijgt...
Krijg er een nare bijsmaak van.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 4:41

Ik werd er gewoon even stil van en kan me voorstellen dat het voor andere kwetsend kan zijn.

Het komt inderdaad over alsof ze 'maar €700,-' overhoudt en dat vind ik 'n beetje verwend overkomen. Wellicht bedoelt CKC het niet zo en nogmaals, ik begrijp dat het hoe dan ook lastig is als je je budget moet aanpassen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:41

Lejow schreef:
Pippa schreef:Wat een gezeik zeg. Ze vertelt gewoon eerlijk hoe het zit, net als de rest. Waarom moet daar dan gelijk kritiek op zijn?

Ik weet het niet..
Er vertellen hier mensen dat ze het best zwaar hebben en maar net het einde van de maand redden af en toe. En om dan met bedragen te smijten en te zeggen dat je keihard spaart, en 'maar' 700 euro krijgt...
Krijg er een nare bijsmaak van.

Is deze discussie (als ik het zover een discussie mag noemen) al eens eerder geweest met 2ckc2.

Enne verder maakt het mij helemaal niet uit wat ze overigs met haar geld doet. Als je het kan why not.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:42

Dus dan mag je het niet benoemen, omdat er anderen zijn die het wellicht niet zo ruim hebben? Wij houden ook heel veel over in vergelijking met anderen, maar ik zou niet weten waarom ik het niet zou mogen benoemen. Tuurlijk vind ik het vervelend voor anderen, maar iedereen is wie hij is, dan mag je dat toch wel vertellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:43

Ze beseft echt wel dat ze in een luxepositie zit hoor.. En het is haar goed recht om haar geld uit te geven aan wat zij wilt.

Ik snap niet dat mensen die meer verdienen altijd neergezet worden als ondankbaar. Zij is nou eenmaal gewend om dat bedrag uit te geven, dan snap ik dat het voor haar een aanpassing is als dat bedrag ineens minder wordt.. (net als dat voor iemand die van 300 naar 100 gaat een aanpassing is..)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Didi di 26 jul 2011 - 4:44

Hoezo kwetsen? Dus omdat een ander weinig te besteden heeft mag CKC niet zeggen dat zijn 700,- vrij te besteden heeft?
Het is klote als je weinig geld overhoud per maand om zo uit te geven, maar om dan te zeggen dat het kwetsend is? Ze zegt het toch op een
normale manier? Als ze nou zei, hahaha losers wat weinig, ik heb centen zat, dan kon ik t me voorstellen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:44

Inderdaad. En kwetsend voor andere mensen? Dan kun je dus niks meer zeggen. Niet dat je een kind wil, want er zijn anderen die het niet krijgen, niet dat je een auto koopt, want er zijn mensen die dat niet kunnen betalen. Zo is het leven nou eenmaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:44

Angela_1986 schreef:Ik werd er gewoon even stil van en kan me voorstellen dat het voor andere kwetsend kan zijn.

Het komt inderdaad over alsof ze 'maar €700,-' overhoudt en dat vind ik 'n beetje verwend overkomen. Wellicht bedoelt CKC het niet zo en nogmaals, ik begrijp dat het hoe dan ook lastig is als je je budget moet aanpassen!

Hoezo verwend?? Omdat zij meer verdiendt dan de gemiddelde forumster?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  TNMN di 26 jul 2011 - 4:45

Punk'd schreef:Ze beseft echt wel dat ze in een luxepositie zit hoor.. En het is haar goed recht om haar geld uit te geven aan wat zij wilt.

Ik snap niet dat mensen die meer verdienen altijd neergezet worden als ondankbaar. Zij is nou eenmaal gewend om dat bedrag uit te geven, dan snap ik dat het voor haar een aanpassing is als dat bedrag ineens minder wordt.. (net als dat voor iemand die van 300 naar 100 gaat een aanpassing is..)


Eensch smile Oeh, als ik eens 700euro overhield *droomt weg*
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 4:46

Denk dat de bijsmaak komt van het zwart op wit zetten van het bedrag.
Als er had gestaan 'we sparen nu keihard, en kan een stuk minder uitgeven als normaal. Moet hier erg aan wennen en red het niet altijd', had het (op mij in ieder geval), heel anders over gekomen dan 'ik krijg 700 euro en ik red het er niet mee'.

Verder ben ik het eens met Angela
In moeten leveren is nooit leuk, of je nou weinig of veel verdient, je moet je uitgaves toch aanpassen.

Didi, ik heb het nergens over kwetsen gehad?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:47

Dat is dan misschien meer hoe het gelezen wordt, want ze benoemt gewoon het bedrag, net zoals andere mensen dat ook zeer regelmatig in topics doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 4:48

Pippa schreef:Dat is dan misschien meer hoe het gelezen wordt, want ze benoemt gewoon het bedrag, net zoals andere mensen dat ook zeer regelmatig in topics doen.

Ja, daarom zei ik, ik krijg er een nare bijsmaak van.
Als ik dat bedrag zie, kan ik alleen maar denken: HOE KAN JE HET DAAR IN HEMELSNAAM NIET MEE REDDEN :shock:
Terwijl het voor CKC misschien 1/3 is (noem maar wat) van wat ze normaal uit kan geven en het voor haar dus flink bezuinigen is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Didi di 26 jul 2011 - 4:50

@ Lejow, nee was ook niet aan jou gericht hoor, ik zag het in een reactie staan, weet zo niet eens bij wie.

Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:52

Daar gaan we weer met zeiken op 2CKC.

Soms houd ik wel 1200 euro over per maand. Ben ik dan ook verwend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:52

Ik heb een déjà vu 👅

Ontopic, nee gelukkig hebben we altijd geld. Maar wat meer mensen zeggen, het is gewoon lekker als het er weer is, je hebt er toch weer een maand voor gewerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 4:53

Punk'd schreef:Ze beseft echt wel dat ze in een luxepositie zit hoor.. En het is haar goed recht om haar geld uit te geven aan wat zij wilt.

Ik snap niet dat mensen die meer verdienen altijd neergezet worden als ondankbaar. Zij is nou eenmaal gewend om dat bedrag uit te geven, dan snap ik dat het voor haar een aanpassing is als dat bedrag ineens minder wordt.. (net als dat voor iemand die van 300 naar 100 gaat een aanpassing is..)


Ik lees nergens dat zij zich beseft dat ze in 'n luxepositie zit... Wellicht 'ken' jij haar en weet je dat dat zo is maar ik kan dat uit haar verhaal niet opmaken.

Als je goed leest wat ik schrijf, ben ik ook van mening dat zij haar geld mag uitgeven zoals zij dat wil! Zou wat zijn als 'n ander gaat bepalen hoe jij je geld uitgeeft...

Ik zet haar nérgens neer als 'ondankbaar', ik vraag me alleen af of ze zich realiseert dat ze ondanks haar beperking nog steeds in 'n luxepositie zit.

En dat van die aanpassing, volgens mij zeg ik dat ook! Even goed lezen misschien? nerd

@Pippa (dacht ik), daar heb je ook weer 'n punt, alles kan dan als kwetsend worden opgepakt. En voor mij is het dat ook totaal niet want ik ben tevreden met wat ik heb. Uiteraard is meer altijd welkom angel maar ik kan het financieel in m'n eentje redden zonder me al te veel zorgen te maken dus ik ben tevreden smile
Maar goed, blijft dat ik me kan voorstellen dat het voor andere lastig is om te lezen. Wat Lejow zegt, daar kan ik me wel in vinden; als het niet zo zwart/wit had gestaan was het misschien anders geweest.


Laatst aangepast door Angela_1986 op di 26 jul 2011 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:54

Jada schreef:Daar gaan we weer met zeiken op 2CKC.

Soms houd ik wel 1200 euro over per maand. Ben ik dan ook verwend?
Het gaat er gewoon om dat dit toontje altijd naar voren komt wanneer het om geld gaat. We weten nu wel dat ze heel veel geld heeft. En eerlijk gezegd begrijp ik sowieso niet waarom je bedragen noemt. Ik vind dat niet chique (of het nou om veel of weinig gaat).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:57

Ik leef altijd van salaris tot salaris of eigenlijk stufi tot stufi. Tegenwoordig kom ik wel uit, maar daar komt wel weer verandering in denk ik aangezien ik weer alleen ga wonen. Ik kan gewoon echt niet met geld omgaan. Heb wel vanaf mijn 14e bijbaantjes gehad, maar momenteel heb ik niks meer en leef ik van mij stufi. Ben ook gewoon een te lui varken om werk te zoeken en te werken, maar ik wil wel geld uitgeven. Maar ja, ik hou niet van de realiteit dus ik zie wel hoelang ik het vol hou. Laughing (oke dit was een grapje, alhoewel ik echt GEEN zin heb om weer een bijbaantje te zoeken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Fearie di 26 jul 2011 - 5:38

Ik leef wel van salaris tot salaris, maar dat is meer de laatste maanden omdat we meer onverwachte kosten hebben vanwege de aankomende kleine en het terugbetalen van de Belastingdienst. Nu betaal ik meer af dan nodig, zodat we er voor eind van het jaar af zijn en het dus weer ruimer hebben.
Ik spaar daarnaast ook nog, maar streef erna dit geld niet nodig te hebben en dus echt op de spaarrekening kan laten staan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Kabouter di 26 jul 2011 - 5:45

Ik leef wel van salaris naar salaris. Het geld van mijn bijbaantje is dan ook het enige wat er bij komt. En dat is niet veel. Gelukkig red ik het er net van en heb ik een vriend die goed verdient en mij graag helpt. Daardoor kan ik toch gewoon leuke dingen doen en niet alleen maar thuis zitten en sparen voor mijn collegegeld.
Wat zal ik blij zijn als ik vanaf volgend jaar eindelijk zelf eens geld kan gaan verdienen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 3 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum