Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe gezond leef jij?

+19
NerdChic
minoessepoes
loura
Lotus
Antibes
Pannetoet
RYW
SoGood
Susan
Sorella
tweeling
Lady4
Bet Weter
Lejow
Liadan
Fearie
Mint
Flower_L
Lavendel
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Hoe gezond leef jij?

Bericht  Lavendel za 6 aug 2011 - 0:51

Verzorg jij jezelf goed? Dus als je heel eerlijk en objectief bent; eet je gezond, sport je genoeg, slaap je voldoende, rook en drink je niet teveel?
Welk rapportcijfer geef jij jezelf?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 0:55

Nee ik verzorg mezelf helemaal niet goed.
Ik eet niet veel op een dag dus vitamines krijg ik niet genoeg binnen.
Wel ben ik nu weer begonnen met sporten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:00

Ik leef gezonder als ooit te voren Very Happy (sinds ik uit huis ben dan).

Ik geef mij nu wel een 6,5. Sporten kan nog beter en ja het kan altijd nog gezonder, maar voor nu vind ik het wel prima smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:00

Ik sport minstens 5 keer per week (paardrijden) en stap geregeld op de fiets.
Ik rook niet, gebruik geen drugs, slaap voldoende en eet goed.

Mijn enige zonde is alcohol.

Ik geef mezelf een 7,5

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:01

Ik verzorg me ook niet goed. Ik eet te weinig overdag en als ik dan iets eet is het meestal iets ongezonds zoals een koekje. Wel eet ik met het avondeten wel meestal gezonde dingen (veel groente). Ik slaap voor me gevoel te weinig maar dat komt nu voornamlijk door mijn zoon die de laatste 3 weken niet goed slaapt. Ik rook en drink niet en ik sport ook niet. Gewoonweg geen tijd voor. Ik geef mezelf een 4 op dit moment

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:05

Ik moet zeggen qua eten eet ik best gezond, ik zou iets meer fruit moeten eten. Maar qua groenten enzo is het eigenlijk hartstikke gezond.
Sporten doe ik niet aan, maar op mijn werk loop ik de hele dag.
Roken, dat zou minder moeten en dat weet ik ook wel, maar ben er gewoon niet aan toe om te stoppen met roken. Drinken ik drink met regelmaat een glas wijn, maar ja wat is veel? Ik vind het nog wel mee vallen en dus ook vrij gezond.
Slapen doe ik eigenlijk genoeg, van vrijdag op zaterdag vaak niet zo lang, maar dat doe ik bewust om mijn ritme er gewoon in te houden.
Al met al, ben ik best gezond bezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Flower_L za 6 aug 2011 - 1:05

Ik eet gezonder sinds L. er is.
Eten nu alleen maar bruinbrood, terwijl ik voorheen weleens wit nam.
Elke dag groente en fruit.

Waar ik nog wel mee wil minderen, is die pakjes Honig enzo. Zelf leren kruiden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Mint za 6 aug 2011 - 1:09

Flower_L schreef:Ik eet gezonder sinds L. er is.
Eten nu alleen maar bruinbrood, terwijl ik voorheen weleens wit nam.
Elke dag groente en fruit.

Waar ik nog wel mee wil minderen, is die pakjes Honig enzo. Zelf leren kruiden.

Bruin brood is ook niet zo gezond hoor.. Volkoren of zuurdesembrood is nog veel gezonder!

Ik geef mezelf een 6. Ik rook af en toe, drink elk weekend rond de 6 glazen alcohol, eet bijna elke dag wel een beetje chips ofzo.. Maar aan de andere kant ren ik 3 dagen in de week, eet ik voldoende fruit, drink voldoende water en slaap ik voldoende. Middelmatig dus.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Fearie za 6 aug 2011 - 1:10

Ik leef redelijk gezond, doe zeker mijn best sinds ik zwanger ben. Eet zoveel mogelijk fruit, groente en ontbijt/lunch tegenwoordig met brood. Drink geen alcohol (deed ik voor ik zwanger al niet), rook ook niet.
Mijn enige zonde is eigenlijk dat ik niet sport, dat wil ik na mijn zwangerschap weer oppakken.

Denk dat ik mezelf nu een 7 geef smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:14

Ik eet twee stuks fruit op een dag (of een fruit2day angel ) en eet genoeg groente. Ik eet veel volkoren produkten en ik rook en drink niet. Ik drink meestal vruchtensappen, water of cafeinevrije thee. Daarentegen eet ik niet meer koolhydraatarm tegenwoordig, dus ik eet ook regelmatig Snickers, chips etcetera.

Ik sport momenteel niet, maar ik fiets en loop regelmatig.

Ik geef mezelf een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Liadan za 6 aug 2011 - 1:18

Ik eet meestal gezond. Sporten doe ik nog niet, ik loop wel heel veel op een dag, net nog 2 uur gewandeld met de kinderen.
Drinken en roken doe ik niet.
Slapen doe ik te weinig...
Ik geef mezelf een 7,5.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:20

Het kan beter, ik snoep veel en doe niet aan sport. Ik rook niet en drink maar af en toe.
Ik geef mezelf een 6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:33

Ik leef niet gezond. Hou ontzettend van vette dingen zoals friet, frikandellen etc. Ook eet ik geen volkorenproducten (lust ik niet) en rook en drink ik (niet zo heel veel, maar toch).
Wel stap ik elke dag op de fiets aangezien we geen ander vervoer hebben. Maar sporten doe ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Flower_L za 6 aug 2011 - 1:35

Mint schreef:
Flower_L schreef:Ik eet gezonder sinds L. er is.
Eten nu alleen maar bruinbrood, terwijl ik voorheen weleens wit nam.
Elke dag groente en fruit.

Waar ik nog wel mee wil minderen, is die pakjes Honig enzo. Zelf leren kruiden.

Bruin brood is ook niet zo gezond hoor.. Volkoren of zuurdesembrood is nog veel gezonder!

Ik geef mezelf een 6. Ik rook af en toe, drink elk weekend rond de 6 glazen alcohol, eet bijna elke dag wel een beetje chips ofzo.. Maar aan de andere kant ren ik 3 dagen in de week, eet ik voldoende fruit, drink voldoende water en slaap ik voldoende. Middelmatig dus.

weet ik, daarom zei ik ook 'gezonder' Cool
houd neit zo van dat donkere brood, dus ben al trots op mijzelf dat ik nu bruin brood eet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:44

Ik geef mezelf een 4.

Ik leef in uitersten. Zo kan ik dagen lang gezond eten, gezond drinken en weinig roken. De gezonde levensstijl maakt me echter hyper. Ik kan geen moment stil zitten en maak alles honderd keer schoon. Gewoon totaal geen rust in mijn gat.

Dus heb ik momenteel één dag in de week waarbij ik gigantisch zondig. Heerlijk vet eten en even een borrel doen. Ondanks dat ik me over deze dag echt schuldig voel, is dat wel het enige moment waarop ik me compleet kan ontspannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:52

Ik ben niet gezond. Ik eet vaak vet en makkelijk (patat, pizza, etc.), veel slechte tussendoortjes zoals koeken en chips en ik drink heel veel cola. Ik rook te veel, als ik uitga heb ik er een aardig drink tempo inzitten en ik heb een onregelmatig slaap ritme. Mijn gewicht is wel goed, 60 kg bij een lengte van 1.72 m en qua uiterlijk (huid) zie je het ook niet echt. Alhoewel ik de laatste tijd veel puistjes heb, maar dat kan ik ook wijten aan langdurige ongesteldheid. Maar hoe dan ook, er moet echt iets veranderen want ik ben zeer ongezond bezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 1:54

Lavendel schreef:Verzorg jij jezelf goed? Dus als je heel eerlijk en objectief bent; eet je gezond, sport je genoeg, slaap je voldoende, rook en drink je niet teveel?
Welk rapportcijfer geef jij jezelf?

Ik probeer het maar op tijd naar bed lukt me zelden al denk ik dat 6,5 uur slaap op zich wel genoeg is. Ik sport niet meer maar wil daar wel verandering in gaan brengen door 1 keer in de week naar de sportschool te gaan (lagere lat leggen dus) en met mijn zusje te gaan zwemmen (na de vakantie). Ik eet redelijk gezond, in ieder geval al veel gezonder als toen ik eerder vrijgezel was dus dat is wel een verbetering. Ik drink gemiddeld 1 avond per week te veel en rook niet. Ik geef mezelf wel een 6,8 Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 3:39

Ik eet gezond, iedere dag fruit, genoeg groente, veel volkoren producten, niet te veel snoepen, drink bijna alleen maar thee. Alleen 's avonds drink ik regelmatig wat fris, soms vruchtensap, soms cola. Dat is mijn zonde.

Qua sport, daar doe ik op dit moment niet aan, maar ik fiets wel 4 keer in de week 1,5 uur.

Ik rook niet, drink zo goed als geen alcohol (1 à 2 keer in het jaar misschien).

Slapen kan absoluut beter. 6 uur per nacht haal ik wel, maar ik heb eigenlijk wat meer nodig.

Ik geef mezelf een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 3:44

Ik geef mezelf een 7,5 smile Sporten zou nog iets beter kunnen, maar dat gaat binnenkort goed komen.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Lejow za 6 aug 2011 - 3:53

Verzorg jij jezelf goed? mwah
eet je gezond meestal wel, soms zitten er slechtere weken tussen
sport je genoeg, nee, haha
slaap je voldoende over het algemeen wel, ben geen avondmens dus lig er vaak betijds in
rook en drink je niet teveel roken nooit gedaan, en echt drinken eigenlijk ook niet. Vind het meeste niet lekker
Welk rapportcijfer geef jij jezelf? een 7 denk ik..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Bet Weter za 6 aug 2011 - 4:00

Lavendel schreef:Verzorg jij jezelf goed? Dus als je heel eerlijk en objectief bent; eet je gezond, sport je genoeg, slaap je voldoende, rook en drink je niet teveel?
Welk rapportcijfer geef jij jezelf?
Ik aan de ene kant wel en aan de andere kant niet:

Wel
- gezond eten (veel fruit, vis, groentes en noten)
- 3 x per week sporten (lukt me meestal, of anders in elk geval 1 of 2x)
- ik slaap meest van de nachten 8 uur
- ik rook niet
- ik heb een gezond gewicht
- ik gebruik geen medicijnen

Niet
- ik drink vaak veel teveel
- ik gebruik verschillende harddrugs, zo ongeveer elke maand wel

Ik geef mezelf toch nog een 8.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 4:56

Ik eet slecht, heel veel koekjes/ snoepjes/ chips en lust geen groente, daarentegen probeer ik wel aardig wat fruit te eten en eet ik volkoren brood/ pasta. Ik sport sowieso 1 x in de week, wil wel vaker, maar door tijdgebrek komt het er niet van. Ik rook niet en ik drink in het weekend wel eens en dan ook best veel, bij het stappen. Als ik 's ochtends van bed moet, heb ik altijd het gevoel dat ik wil blijven liggen en de hele dag nog wel kan slapen. Concluderend geef ik mezelf een 5,4.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Lady4 za 6 aug 2011 - 5:04

Ik leef niet gezond genoeg. Ik eet weinig tot geen fruit, ik denk ook net niet genoeg groenten en ik houd wel van een wijntje. Ik ben nu wel al anderhalf jaar gestopt met roken, ik probeer twee keer in de week te sporten en ik fiets veel naar mijn werk.

Vooral mijn eetpatroon zou beter kunnen: meer vitaminen. Maar goed, ik ben zelden tot nooit ziek, dus ik daarom ben ik er wat makkelijk in.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 6:50

Ik leef momenteel gezonder dan een paar maanden geleden. Ik eet genoeg fruit, ik sport (zou nog meer kunnen), ik kan tegenwoordig van snoep en chocola afblijven. Ik rook niet en drink zelden. Dus ik geef mezelf het rapportcijfer 7.5. Qua eten en beweging ben ik op de goede weg, maar dat kan nog beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  tweeling za 6 aug 2011 - 8:41

Ik verzorg mezelf wel redelijk goed vind ik zelf.
Sport zo'n 3x per week, drink wel 1 glas wijn per dag, rook niet, ga nooit op stap, we eten bijna elke dag gezond, ik eet alleen te weinig fruit en drink niet genoeg melk.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe gezond leef jij? Empty Re: Hoe gezond leef jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum