Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leef jij van salaris tot salaris?

+42
Supertalentje
Bet Weter
SarahKey
SuperGrover
MissD
Saxy
Jeanette
Ugly Betty
TGR
Shy
studiebol
Raindrop
girli
VanillaRose
Flower_L
kwak
Mamsie
Highway
Caramba
Aziraphale
Rouxxxe
Zwoesj
Kabouter
Fearie
Didi
SoGood
Jezzie
Paper Crown
TNMN
Mida4you
M_as
PrimaBella
Angela_1986
silly-one
minoessepoes
Sterre
Lejow
Bolleke
Atelier Madame
Tullow
Suus
Rush
46 plaatsers

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 3:12

James schreef:Oooh Lejow dat is echt verveldn (licht uitgedrukt). Mijn vriend heeft dat een tijd lang ook gehad. Elke maand veel te weinig loon. En dan bel je er achteraan dat het geld gewoon over gemaakt moet worden, nee dat verwerken ze dan volgende maand wel. Eh... er moeten rekeningen betaald worden?

Ja, dat had ik ook. Woonde toen op mezelf, en werkte 3 dagen, omdat ik daarna nog de avond Pabo deed. Dus had al het geld gewoon hard zat nodig.
En inderdaad, dan verrekenen ze het de maand erna. Ja heel fijn, maar wat heb ik daar nu aan?
En het erge was, dat er op de een of andere manier ook elke maand een andere flapdrol bij P&O zat, die alleen op bepaalde dagen bereikbaar was en dan natuurlijk weer van niets wist...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 3:13

Rush schreef:
Angela_1986 schreef:

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Ja, daar kan je wel een silent achter zetten, maar simpel is anders hoor Wink


Kennelijk is het heel moeilijk.. haha Very Happy
Ja, want als ik wachtte met openmaken tot ik thuis was, was mijn directrice de dag erna weer niet aan het werk, dus moest ik weer langer wachten blabla
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:14

Ja, maar dat is niet omdat wij krap zitten.

Ik vind het gewoon leuk om bij de houden wat iedere maand onze vaste lasten zijn en dan te kijken wat we ongeveer overhouden.
Zodra het loon binnen is maak ik direct het geld over wat ik zelf kan doen (spaarrekening/ geld voor de auto´s naar mijn schoonouders/ reiskosten van vriend etc.)

En op zich leven wij ook vrij zuinig, 2 jaar lang moeten doen dus dat zit er nog in.
Maar daardoor hebben we wel een nieuw bed kunnen kopen en op vakantie kunnen gaan.
(zonder aan de spaarrekening te komen Very Happy )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 3:15

Rush schreef:
Angela_1986 schreef:

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Ja, daar kan je wel een silent achter zetten, maar simpel is anders hoor Wink

Het zal ongetwijfeld niet simpel zijn maar ik neem toch aan dat de mensen die op die afdeling werken daar ook voor geleerd hebben? En dan mag je toch verwachten dat ze weten wat ze doen? Ik moet ook 'n hele administratie bijhouden voor de clienten, daar heb ik niet eens voor geleerd, dat moet ik er gewoon 'even bij doen' maar dan zorg ik wel dat ik weet wat ik moet doen anders worden clienten daar de dupe van!

En ik moet zeggen dat ik 'n lichte frustratie naar onze meneer van de salarisadministratie heb omdat die man zó vast geroest zit in hoe het vroeger ging en zo flexibel is als 'n lode deur. Dus wellicht speelt dat ook nog mee... angel
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:16

Ik leef wel van salaris naar salaris. We komen netjes rond, maar met 6 personen gaat het hard, denk alleen al aan alle luiers. Vaste lasten zijn dus vrij hoog, gekke dingen doen we niet. We sparen voor onzelf en alle 4 de kinderen een bedrag, en dan is het tegen de tijd dat het nieuwe loon komt gewoon op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:22

Angela_1986 schreef:
Rush schreef:
Angela_1986 schreef:

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Ja, daar kan je wel een silent achter zetten, maar simpel is anders hoor Wink

Het zal ongetwijfeld niet simpel zijn maar ik neem toch aan dat de mensen die op die afdeling werken daar ook voor geleerd hebben? En dan mag je toch verwachten dat ze weten wat ze doen? Ik moet ook 'n hele administratie bijhouden voor de clienten, daar heb ik niet eens voor geleerd, dat moet ik er gewoon 'even bij doen' maar dan zorg ik wel dat ik weet wat ik moet doen anders worden clienten daar de dupe van!

En ik moet zeggen dat ik 'n lichte frustratie naar onze meneer van de salarisadministratie heb omdat die man zó vast geroest zit in hoe het vroeger ging en zo flexibel is als 'n lode deur. Dus wellicht speelt dat ook nog mee... angel
Schijnbaar niet. Ik werk sinds een half jaar bij de vader van m`n ex. Zij hadden ook bijna iedere maand een andere gast voor de salarisadministratie en het ging altijd mis. Nu doe ik het er maar bij. Ik heb er ook niet voor geleerd, maar als je goed oplet is er niks aan de hand.

Niet bijv. 4 ziektedagen invullen als het 4 uren moeten zijn. Dat is gewoon een kwestie van goed kijken. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 3:26

Rush schreef:
Angela_1986 schreef:
Rush schreef:
Angela_1986 schreef:

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Ja, daar kan je wel een silent achter zetten, maar simpel is anders hoor Wink

Het zal ongetwijfeld niet simpel zijn maar ik neem toch aan dat de mensen die op die afdeling werken daar ook voor geleerd hebben? En dan mag je toch verwachten dat ze weten wat ze doen? Ik moet ook 'n hele administratie bijhouden voor de clienten, daar heb ik niet eens voor geleerd, dat moet ik er gewoon 'even bij doen' maar dan zorg ik wel dat ik weet wat ik moet doen anders worden clienten daar de dupe van!

En ik moet zeggen dat ik 'n lichte frustratie naar onze meneer van de salarisadministratie heb omdat die man zó vast geroest zit in hoe het vroeger ging en zo flexibel is als 'n lode deur. Dus wellicht speelt dat ook nog mee... angel
Schijnbaar niet. Ik werk sinds een half jaar bij de vader van m`n ex. Zij hadden ook bijna iedere maand een andere gast voor de salarisadministratie en het ging altijd mis. Nu doe ik het er maar bij. Ik heb er ook niet voor geleerd, maar als je goed oplet is er niks aan de hand.

Niet bijv. 4 ziektedagen invullen als het 4 uren moeten zijn. Dat is gewoon een kwestie van goed kijken. :P

Nou, dat bedoel ik! Met 'n beetje gezond boerenverstand kom je al 'n heel eind. En die van ons werken er al járen dus daar kan 't ook niet aan liggen.

Als mijn manager één dag te laat is met het versturen van mijn reiskostendeclaratie dan wordt ie dus niet meer verwerkt. Ik zou zeggen, leg 'm apart en verwerk hem de volgende maand. Maar nee, ze scheuren hem kapot en dan moet je maar 'n nieuwe inleveren. Maar ik weet niet wanneer mijn manager die declaratie verstuurt en of ie dus op tijd is geweest... Rolling Eyes
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:27

Dat is wel raar Angela. Bij ons kom je bij mij aan de balie en te laat is te laat :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:30

Nee zo voelt het voor mij niet. Maar ik wel voor mezelf besloten dat ik juist ga sparen. (hmm klopt eigenlijk niet met dit topic maar oke Wink ) Dit doe ik echt veel te wenig. Dus nu gaat er voortaan een vast bedrag van mijn rekening af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 3:39

Rush schreef:Dat is wel raar Angela. Bij ons kom je bij mij aan de balie en te laat is te laat :P

Ja toch? Ik snap best dat al die declaraties op tijd binnen moeten zijn en dat te laat, te laat is. Maar ik heb er geen invloed op wanneer mijn manager die verstuurt en daarbij gaat het bij de receptie ook nogal eens mis dus ja... En dan moet ik dus aan mijn loonstrookje zien of mijn declaratie verwerkt is of dat ik hem nog 'n keertje moet inleveren.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:42

Angela_1986 schreef:
Rush schreef:Dat is wel raar Angela. Bij ons kom je bij mij aan de balie en te laat is te laat :P

Ja toch? Ik snap best dat al die declaraties op tijd binnen moeten zijn en dat te laat, te laat is. Maar ik heb er geen invloed op wanneer mijn manager die verstuurt en daarbij gaat het bij de receptie ook nogal eens mis dus ja... En dan moet ik dus aan mijn loonstrookje zien of mijn declaratie verwerkt is of dat ik hem nog 'n keertje moet inleveren.
Ja dat slaat echt nergens op. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:44

James schreef:Jup, dat herken ik wel Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 561177 Ik ben erg blij als aan het eind van de maand onze lonen er weer op komen, want aan het eind van de maand is het geld ook echt op.

+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  M_as di 26 jul 2011 - 3:47

Ik spaar behoorlijk wat in de maand. En alleen als ik het echt niet meer ga redden, zet ik wat terug! Ik leef niet van maand tot maand, maar vind het wel weer fijn als m'n loon gestort is Very Happy
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:56

Rush schreef:
silly-one schreef:

IK leef eigenlijk wel van salaris naar salaris, maar dat is vooral omdat ik een groot deel op mijn spaarrekening zet en ik het daar eigenlijk niet vanaf wil halen.
Dat doe ik dus ook Very Happy Very Happy

Dat heb ik ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Mida4you di 26 jul 2011 - 3:57

Ja helaas leven wij wel van salaris tot salaris. Omdat wij momenteel krap zitten Sad Hopelijk wordt het ooit een keer anders....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  TNMN di 26 jul 2011 - 4:05

Ik krijg per week betaald dus eigenlijk leef ik niet van salaris naar salaris. Mijn vriend krijgt wel aan het einde van de maand betaald en soms is het wel fijn als dit er is, maar op het moment ziet onze situatie er wat rooskleuriger uit dus heb ik dat veel minder.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Paper Crown di 26 jul 2011 - 4:06

Nee.. nou ja nu wel.. soort van dan.. we sparen nu heel erg veel voor ons nieuwe huis dus ik 'krijg' salaris van ons geld. Dat is wel zuur.. mag €700.- vrij opmaken in de maand (dus geen rekeningen ed die zijn er allemaal al af) maar ik red het niet hoor laughcry

Gelukkig heb ik my secret stash.. ik spaar zwart in een sok, weet hij niets van (denk ik.. nee hoop ik) haha.. ik sjoemel soms €20,- in de sok van ons huishoudgeld hahaha angel


Laatst aangepast door 2CKC2 op di 26 jul 2011 - 4:09; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:09

2CKC2 schreef:Nee.. nou ja nu wel.. soort van dan.. we sparen nu heel erg veel voor ons nieuwe huis dus ik 'krijg' salaris van ons geld. Dat is wel zuur.. mag €700.- vrij opmaken in de maand (dus geen rekeningen ed die zijn er allemaal al af) maar ik red het niet hoor laughcry

Niet? Toch minder gaan shoppen 2ckc2 :P Maja schoenen blijven toch belangrijk voor een vrouw angel haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Paper Crown di 26 jul 2011 - 4:10

Cimic schreef:
2CKC2 schreef:Nee.. nou ja nu wel.. soort van dan.. we sparen nu heel erg veel voor ons nieuwe huis dus ik 'krijg' salaris van ons geld. Dat is wel zuur.. mag €700.- vrij opmaken in de maand (dus geen rekeningen ed die zijn er allemaal al af) maar ik red het niet hoor laughcry

Niet? Toch minder gaan shoppen 2ckc2 :P Maja schoenen blijven toch belangrijk voor een vrouw angel haha

Ja boehoe!! Ik betrapte mezelf laatst dat ik ging tellen hoeveel maanden we nog volle kracht moesten sparen.. dat zijn er 8.5 nog.. pffffiew!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Jezzie di 26 jul 2011 - 4:11

Bij mij wisseld het heel erg, maar dat komt omdat ik een 0-urencontract heb. Dus de ene maand werk ik meer dan de andere en komt er dus ook de ene keer meer binnen dan de andere. Maar ik kan er wel een beetje rekening mee houden, want als ik in juni werk, krijg ik dat in juli pas uitbetaald. Dus ik weet van de voren wel ongeveer hoeveel salaris ik krijg. Ik probeer ook altijd wel wat opzij te zetten voor ons huisje!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 4:24

2CKC2 schreef:
Cimic schreef:
2CKC2 schreef:Nee.. nou ja nu wel.. soort van dan.. we sparen nu heel erg veel voor ons nieuwe huis dus ik 'krijg' salaris van ons geld. Dat is wel zuur.. mag €700.- vrij opmaken in de maand (dus geen rekeningen ed die zijn er allemaal al af) maar ik red het niet hoor laughcry

Niet? Toch minder gaan shoppen 2ckc2 :P Maja schoenen blijven toch belangrijk voor een vrouw angel haha

Ja boehoe!! Ik betrapte mezelf laatst dat ik ging tellen hoeveel maanden we nog volle kracht moesten sparen.. dat zijn er 8.5 nog.. pffffiew!

Meen je dit serieus CKC?
Heb je 700 euro om uit te geven in de maand? En red je het daar niet van?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:26

Lejow schreef:

Meen je dit serieus CKC?
Heb je 700 euro om uit te geven in de maand? En red je het daar niet van?

Dit dacht ik ook. Dit houden wij samen over voor boodschappen, benzine, uitjes, cadeautjes en kleding.


Laatst aangepast door Chipp op di 26 jul 2011 - 4:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:27

Had ik maar € 700,- in de maand om uit te geven. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:29

Op het moment wel, maar ik heb geen baan en leef van mijn studiefinanciering (nou ja lening, want ik heb geen stufi meer haha).

Aaahh ik wil zo graag gewoon salaris krijgen he.. Okee ik snap dat ik dan keihard moet werken, maar het lijkt me gewoon heerlijk om eens klaar te zijn met touwtjes knopen :P

Ik heb nu een schamele 150 euro per maand om aan mezelf uit te geven en dan spaar ik nog niet eens.. booeh

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  SoGood di 26 jul 2011 - 4:31

Ja, soms wel. Ik heb voor mezelf een bedrag berekend wat ik nodig heb per week voor mezelf, puur en alleen voor de leuke dingen. De rest zijn vaste lasten en mijn vast spaarbedrag. Deze gaat ook voor de leuke dingen. Voor die leuke dingen heb ik behoorlijk wat berekend, dus als het op is, dan is het op. Misschien lunch/borrel/stap/uit eten ik gewoon teveel.

Edit: Nu ik er over nadenk... Dit weekend weer 2 keer geluncht, 1 x uit eten geweest, 1 x flink op stap geweest en zometeen wéér uit eten.. Donderdag High winen.. Ik begin het tekort te begrijpen. :shock: Volgende week weer een weekend weg..


Laatst aangepast door Sogood op di 26 jul 2011 - 4:35; in totaal 2 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? - Pagina 2 Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum