Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leef jij van salaris tot salaris?

+42
Supertalentje
Bet Weter
SarahKey
SuperGrover
MissD
Saxy
Jeanette
Ugly Betty
TGR
Shy
studiebol
Raindrop
girli
VanillaRose
Flower_L
kwak
Mamsie
Highway
Caramba
Aziraphale
Rouxxxe
Zwoesj
Kabouter
Fearie
Didi
SoGood
Jezzie
Paper Crown
TNMN
Mida4you
M_as
PrimaBella
Angela_1986
silly-one
minoessepoes
Sterre
Lejow
Bolleke
Atelier Madame
Tullow
Suus
Rush
46 plaatsers

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:48

Ik merk vaak op mn werk en ook hier op het forum dat mensen van salaris tot salaris leven. Daarmee bedoel ik: aan het einde van de maand wacht men echt op het nieuwe salaris omdat ze het anders niet meer redden. Dan gaan ze daarvan wat leuks doen of hebben ze t nodig om iets af te betalen.

Heb jij dat ook? Hoe ervaar je dat?
Ik lees ook dat veel meiden hier veel geld sparen. Komt het daardoor dat je aan het eind van de maand helemaal geen geld meer op je lopende rekening hebt staan of maak je daadwerkelijk alles op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 2:49

Ik spaar heel veel en de rest is voor rekeningen, benzine en leuke dingen. Als het op is, dan is het op. En dan kijk ik dus wel weer uit naar salaris ja.


Laatst aangepast door Rush op di 26 jul 2011 - 2:50; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:50

Jup, dat herken ik wel smile Ik ben erg blij als aan het eind van de maand onze lonen er weer op komen, want aan het eind van de maand is het geld ook echt op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:50

nee, ik ben nooit helemaal blut aan het einde van de maand

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:51

Eerst wel, maar de laatste maanden houden we steeds meer geld over aan het einde van de maand, wat een opluchting is dat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:52

Helaas wel en ik hoop dat daar ooit nog verandering in gaat komen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Suus di 26 jul 2011 - 2:53

Ja, maar ik hoop dat dat veranderd als mijn vriend is afgestudeerd...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Tullow di 26 jul 2011 - 2:53

Dat deed ik eerder wel, maar een tijdje geleden is er een knop om gegaan. Ik wil dat zelf gewoon niet meer. Als ik achteraf na ging wat ik allemaal had gekocht die maand, dan zaten daar zo veel onzin dingen bij.
Nu betaal ik gewoon al mijn/onze vast lasten, wat er over blijft spaar ik. Natuurlijk koop ik nog wel eens wat. Ik heb bijvoorbeeld net wat rokjes besteld, maar daar denk ik nu eerst 3 keer over na.


Laatst aangepast door Tullow op di 26 jul 2011 - 2:53; in totaal 1 keer bewerkt
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Atelier Madame di 26 jul 2011 - 2:53

Volgens mij hebben we hier pasgeleden ook al zon soort topic over gehad. Of je eerst je vaste lasten betaalde en daarna pas leuke dingen deed.

Maar goed over mijn situatie: ik studeer nog maar heb mijn recht op studiefinanciering al verbruikt. Omdat ik niet een torenhoge studieschuld wil opbouwen kies ik ervoor om maar heel weinig te lenen deze afstudeerperiode en moet ik dus rondkomen van een paar honderd euro per maand. Ik hou na aftrek van alle vaste lasten precies 200 euro over om een maand boodschappen van te doen (wel vrij zuinig maar woon samen dus das 50-50), kleding van te kopen en leuke dingen te doen. Sparen zit er op dit moment gewoon niet in.

Oh en eens in de 4 maanden is er ook nog een rekening collegegeld van 450 euro.

Dus om je vraag te beantwoorden: ja ik leef op dit moment wel van salaris naar salaris ja!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Bolleke di 26 jul 2011 - 2:54

Ja ik ben iedere maand blij als er weer geld op mijn rekening staat, niet dat ik nooit iets overhoudt, maar ik krijg het benauwd als ik merk dat er niet veel meer opstaat.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 2:54

'Vroeger' was dat wel zo, dan had ik vaak maand over aan het einde van mijn geld hahaha.
Sinds ik samenwoon met mijn vriend en we alles nu op een rijtje hebben houden we makkelijk geld over, dus de extreme nood is er niet meer.
Toch heb ik dat gevoel nog wel in me, en ben ik altijd blij als het salaris er weer is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Sterre di 26 jul 2011 - 2:56

kruimelje schreef:Ja ik ben iedere maand blij als er weer geld op mijn rekening staat, niet dat ik nooit iets overhoudt, maar ik krijg het benauwd als ik merk dat er niet veel meer opstaat.

+1. En dan heb ik wel wat gespaard aan het begin van de maand, maar ik vind dat ik het daarna moet redden met het bedrag wat op m'n giro staat. Als dat niet lijkt te lukken krijg ik het ook benauwd ja!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  minoessepoes di 26 jul 2011 - 2:58

Atelier Madame schreef:Volgens mij hebben we hier pasgeleden ook al zon soort topic over gehad. Of je eerst je vaste lasten betaalde en daarna pas leuke dingen deed.

Dat is toch een ander onderwerp?
Ik betaal ook eerst mijn vaste lasten, maar ik heb een dusdanig inkomen en zo'n lage vaste lasten dat ik elke maand best veel geld over hou, ook na dat de leuke dingen er van af zijn en ik een aardig bedrag op mijn spaarrekening heb gezet.
Ik leef dus niet van salaris tot salaris, vaak denk ik, he het is er alweer, ipv dat ik er op het zitten wachten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  silly-one di 26 jul 2011 - 2:59

Ligt er een beetje aan hoeveel ik begin van de maand op mijn spaarrekening heb gezet.
Zo heb ik gisteren salaris gehad en daar bijna de helft van op de spaarrekening gezet. Deels omdat ik nog ergens anders salaris van krijg en ik het met dat wat ik over hou en dat wat ik nog krijg het tot volgende maan moet redden.
Nu ga ik de komende weken in het ziekenhuis schoonmaken zodat ik geen ww hoef te ontvangen en daardoor ga ik iedere week salaris krijgen. Dit geld gaat gelijk op mijn spaarrekening zodat ik volgend maand een buffer heb.

IK leef eigenlijk wel van salaris naar salaris, maar dat is vooral omdat ik een groot deel op mijn spaarrekening zet en ik het daar eigenlijk niet vanaf wil halen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 2:59

Nee ik leef niet echt bewust van salaris naar salaris en weet dan ook niet wanneer m'n salaris precies gestort wordt. Al heb ik laatst wel 2x maanden achter elkaar wat krapper gezeten aan het eind van de maand, door onverwachte uitgave, en dan krijg ik 't wel een beetje benauwd. Toen heb ik wel 'n keer gekeken of m'n salaris er al was.

En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.

Ik zou het heel moeilijk vinden om van salaris tot salaris te moeten leven, dat zou niet goed voor m'n hart zijn, daar zou ik echt veel stress van hebben! In de periode dat ik samen met mijn ex was hebben we dit wel gehad en dat was geen pretje. Gelukkig bevind ik me nu in 'n situatie dat dit niet hoeft! Het komt niet met bakken binnen maar ik kan er van rond komen zonder zorgen.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:01

silly-one schreef:

IK leef eigenlijk wel van salaris naar salaris, maar dat is vooral omdat ik een groot deel op mijn spaarrekening zet en ik het daar eigenlijk niet vanaf wil halen.
Dat doe ik dus ook Very Happy Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:02

Angela_1986 schreef:En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.
En voor boodschappen en dergelijke lijkt me...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Atelier Madame di 26 jul 2011 - 3:02

Ava schreef:
Angela_1986 schreef:En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.
En voor boodschappen en dergelijke lijkt me...
niet als je nog thuis woont :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 3:02

Angela_1986 schreef:Nee ik leef niet echt bewust van salaris naar salaris en weet dan ook niet wanneer m'n salaris precies gestort wordt. Al heb ik laatst wel 2x maanden achter elkaar wat krapper gezeten aan het eind van de maand, door onverwachte uitgave, en dan krijg ik 't wel een beetje benauwd. Toen heb ik wel 'n keer gekeken of m'n salaris er al was.

En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.

Ik zou het heel moeilijk vinden om van salaris tot salaris te moeten leven, dat zou niet goed voor m'n hart zijn, daar zou ik echt veel stress van hebben! In de periode dat ik samen met mijn ex was hebben we dit wel gehad en dat was geen pretje. Gelukkig bevind ik me nu in 'n situatie dat dit niet hoeft! Het komt niet met bakken binnen maar ik kan er van rond komen zonder zorgen.


Oh dat weet ik wel
Op mijn vorige werk hebben ze ZO ZO ZO vaak fouten gemaakt, dat ging echt helemaal nergens over. Dan weer te veel, dan te weinig, dan klopte dit niet, dan dat weer niet. En eer dat dan weer opgelost is. Ik had het geld toen echt heel hard nodig, dus op een gegeven moment maakte ik altijd gelijk mijn salarisstrook open als ik hem kreeg van mijn bazin. Gaf ze in mijn functioneringgesprek aan, dat ze dat raar vond. Ja euh sorry, maar ik woon in een huis en daar moeten de rekeningen van betaald worden. Ik wil dan graag dat het geld, waar ik hard genoeg voor werk, ook gewoon klopt.
Als ik zoveel fouten had gemaakt met de kinderen, als dat ze op de P&O afdeling met mijn salaris hebben gemaakt, had ik al lang op straat gestaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:05

Oooh Lejow dat is echt verveldn (licht uitgedrukt). Mijn vriend heeft dat een tijd lang ook gehad. Elke maand veel te weinig loon. En dan bel je er achteraan dat het geld gewoon over gemaakt moet worden, nee dat verwerken ze dan volgende maand wel. Eh... er moeten rekeningen betaald worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  PrimaBella di 26 jul 2011 - 3:06

Ik leef van salaris naar studiefinanciering naar salaris enz... :P
Nee eigenlijk valt dat wel mee. Ik werk in de zomervakantie altijd zo veel mogelijk, waardoor ik dan aan het begin van het schooljaar hopelijk al het collegegeld in een keer kan betalen. Op deze manier heb ik dan door het schooljaar heen genoeg geld te besteden omdat ik me daar al niet meer druk over hoef te maken!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:07

Ava schreef:
Angela_1986 schreef:En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.
En voor boodschappen en dergelijke lijkt me...
Ja, dat betaal ik ook van m`n gewone leuke dingen geld.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Angela_1986 di 26 jul 2011 - 3:07

Atelier Madame schreef:
Ava schreef:
Angela_1986 schreef:En net zoals Rush zegt; als 't op is dan is 't op. Jammer dan! Alle verplichtingen worden eerst afgeschreven en de rest is voor leuke dingen.
En voor boodschappen en dergelijke lijkt me...
niet als je nog thuis woont :P

Maar dat woon ik niet...

Ja idd ook voor boodschappen maar ik weet ondertussen wel 'n beetje wat ik daarvoor nodig heb dus dat 'reken' ik mee.

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:08

Ik doe dat nu, omdat mijn salaris (veel te) laag is (in vergelijking met de norm)

Dus ik zit inderdaad elke maand rond deze datum op mijn salaris te wachten en ga het dan thuis splitten in allerlei rekeningen.
Ik denk, zodra ik genoeg spaargeld zou hebben en/of samen zou wonen dat ik daar anders naar zou leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Rush di 26 jul 2011 - 3:08

Angela_1986 schreef:

Lejow, als het zo vaak verkeerd gaat kan ik me voorstellen dat je het checkt! M'n salarisstrook bekijk ik ook wel, omdat ze bij ons vaak de reiskosten vergeten... Schijnt toch heel ingewikkeld te zijn, zo'n salarisadministratie. silent
Ja, daar kan je wel een silent achter zetten, maar simpel is anders hoor Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leef jij van salaris tot salaris? Empty Re: Leef jij van salaris tot salaris?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum