Leef jij van salaris tot salaris?
+42
Supertalentje
Bet Weter
SarahKey
SuperGrover
MissD
Saxy
Jeanette
Ugly Betty
TGR
Shy
studiebol
Raindrop
girli
VanillaRose
Flower_L
kwak
Mamsie
Highway
Caramba
Aziraphale
Rouxxxe
Zwoesj
Kabouter
Fearie
Didi
SoGood
Jezzie
Paper Crown
TNMN
Mida4you
M_as
PrimaBella
Angela_1986
silly-one
minoessepoes
Sterre
Lejow
Bolleke
Atelier Madame
Tullow
Suus
Rush
46 plaatsers
Pagina 9 van 12
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Re: Leef jij van salaris tot salaris?
Als je ouders dat niet nodig vinden dan heeft een ander daar toch niks mee te maken? Ik heb ook een jaar gewerkt toen ik nog thuis woonde en toen heb ik ook aangeboden om kostgeld te betalen, maar mijn ouders wilden dat niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Als je ouders dat niet nodig vinden dan heeft een ander daar toch niks mee te maken? Ik heb ook een jaar gewerkt toen ik nog thuis woonde en toen heb ik ook aangeboden om kostgeld te betalen, maar mijn ouders wilden dat niet.
Nee, als je ouders het niet willen is het prima. Maar ik vind het niet raar als je ouders het wel van je vragen.
Gast- Gast
Ik ook niet, logisch juist. Maar ik vind sommige bedrag wel absurt.James schreef:Susan schreef:Als je ouders dat niet nodig vinden dan heeft een ander daar toch niks mee te maken? Ik heb ook een jaar gewerkt toen ik nog thuis woonde en toen heb ik ook aangeboden om kostgeld te betalen, maar mijn ouders wilden dat niet.
Nee, als je ouders het niet willen is het prima. Maar ik vind het niet raar als je ouders het wel van je vragen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind dat niet normaal, gelukkig heb ik het nooit hoeven doen omdat mijn ouders liever wilden dat ik zelf leuke dingen deed van mijn geld dan het aan hen te geven. Daarnaast vond mijn moeder altijd dat als ik huur wilde gaan betalen ik dan maar op mezelf moest gaan wonen.Storm schreef:Vind ik ook. Je leeft in het huis van je ouders, je eet daar, je gebruikt water en elektra. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een bedrag betaalt aan je ouders.James schreef:Het is toch juist wel normaal dat als je gewoon verdient, dat je dan een bedrag in de maand betaalt aan je ouders?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Rush- Lady Post-a-lot
Even een toelichting op mijn mening: als je studeert vind ik het niet per definitie nodig. Maar als je bijv. 25 bent en je hebt een fulltime baan, dan vind ik het wel logisch dat je je ouders een bedrag betaalt.Supertalentje schreef:Ik vind dat niet normaal, gelukkig heb ik het nooit hoeven doen omdat mijn ouders liever wilden dat ik zelf leuke dingen deed van mijn geld dan het aan hen te geven. Daarnaast vond mijn moeder altijd dat als ik huur wilde gaan betalen ik dan maar op mezelf moest gaan wonen.Storm schreef:Vind ik ook. Je leeft in het huis van je ouders, je eet daar, je gebruikt water en elektra. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een bedrag betaalt aan je ouders.James schreef:Het is toch juist wel normaal dat als je gewoon verdient, dat je dan een bedrag in de maand betaalt aan je ouders?
Gast- Gast
Dat hoef ik dus niet van mijn ouders.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Ik geloof dat 't Nibud (of zo..) een bedrag van 175 heel normaal vindt. Gebaseerd op gemiddeld vebruik van electriciteit en shizzle.
Gast- Gast
Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Oh echt? Oh, ik vind €200 juist wel normaal. Mijn broer betaalde altijd €150 euro (al lang geleden). Dat hebben ze opzij gezet, maar dat wist hij niet toendertijd. Mijn broer verdiende gewoon een fulltime loon. Als je op jezelf woont, betaal je véél meer.
Gast- Gast
200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het op zich logisch dat je meebetaalt aan de energiekosten, boodschappen, telefoonrekening, internetrekening, dat soort dingen. Meebetalen aan de woonlasten vind ik dan weer minder logisch.
Susan- Lady Post-a-lot
Nee oké, maar een vast bedrag vind ik logischer dan alle rekeningen evenredig splitsen.Susan schreef:Ik vind het op zich logisch dat je meebetaalt aan de energiekosten, boodschappen, telefoonrekening, internetrekening, dat soort dingen. Meebetalen aan de woonlasten vind ik dan weer minder logisch.
SuperGrover- Ratel
Ik betaal mee aan die lasten die hoger liggen door mijn aanwezigheid. Huur en internet en basistelevisie had moeders toch wel moeten betalen... Doordat ik nog geen 23 ben, krijgt ze nog de volle mep huurtoeslag, na mijn 23ste gaat mijn inkomen meetellen.
Dan ga ik óf minder werken, zodat we die huurtoeslag behouden, of ik ga die huurtoeslag die we minder krijgen, aanvullen. Verder wilde ik graag extra digitale zenders en ik wil Film1; da's 25 euro p/m extra, dat ga ik zelf betalen. Gemeentelijke heffingen zou voor moeders alleen 90 euro zijn, door mijn aanwezigheid is 't 380; ik vul 't aan. Etc etc...
Dan ga ik óf minder werken, zodat we die huurtoeslag behouden, of ik ga die huurtoeslag die we minder krijgen, aanvullen. Verder wilde ik graag extra digitale zenders en ik wil Film1; da's 25 euro p/m extra, dat ga ik zelf betalen. Gemeentelijke heffingen zou voor moeders alleen 90 euro zijn, door mijn aanwezigheid is 't 380; ik vul 't aan. Etc etc...
Gast- Gast
Ja, maar op jezelf wonen is wel iets heel anders .James schreef:Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Oh echt? Oh, ik vind €200 juist wel normaal. Mijn broer betaalde altijd €150 euro (al lang geleden). Dat hebben ze opzij gezet, maar dat wist hij niet toendertijd. Mijn broer verdiende gewoon een fulltime loon. Als je op jezelf woont, betaal je véél meer.
Rush- Lady Post-a-lot
Als je studeert vind ik het al helemaal onzin, alsof je dan heel veel te besteden hebt. Mijn ouders wilden het niet, hadden het zelf ook niet hoeven doen vroeger en hadden het ook niet nodig. Zij zouden overigens nog steeds niet bij mij hun hand ophouden, al heb ik nadat ik op mezelf ben gaan wonen wel veel voor mijn moeder en de kinderen betaald, maar niet omdat ze het me vroeg.Storm schreef:Even een toelichting op mijn mening: als je studeert vind ik het niet per definitie nodig. Maar als je bijv. 25 bent en je hebt een fulltime baan, dan vind ik het wel logisch dat je je ouders een bedrag betaalt.Supertalentje schreef:Ik vind dat niet normaal, gelukkig heb ik het nooit hoeven doen omdat mijn ouders liever wilden dat ik zelf leuke dingen deed van mijn geld dan het aan hen te geven. Daarnaast vond mijn moeder altijd dat als ik huur wilde gaan betalen ik dan maar op mezelf moest gaan wonen.Storm schreef:Vind ik ook. Je leeft in het huis van je ouders, je eet daar, je gebruikt water en elektra. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een bedrag betaalt aan je ouders.James schreef:Het is toch juist wel normaal dat als je gewoon verdient, dat je dan een bedrag in de maand betaalt aan je ouders?
Supertalentje- Kletskop
Zoveel extra boodschappen zijn er niet voor 1 persoon. Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze met een gezin amper duurder uit waren dan als ze voor alleen zichzelf en m`n vader kookt.SuperGrover schreef:200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
Rush- Lady Post-a-lot
Dat is natuurlijk ook anders dan in mijn geval. Het verschil tussen 1 en 2 personen is groter dan tussen 2 en 3.Rush schreef:Zoveel extra boodschappen zijn er niet voor 1 persoon. Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze met een gezin amper duurder uit waren dan als ze voor alleen zichzelf en m`n vader kookt.SuperGrover schreef:200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
SuperGrover- Ratel
Rush schreef:Ja, maar op jezelf wonen is wel iets heel anders .James schreef:Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Maar daarom mag je wel leren dat het leven duur is. €200 is een schijntje vergeleken met je vaste lasten als je op jezelf woont.
Gast- Gast
Rush schreef:Zoveel extra boodschappen zijn er niet voor 1 persoon. Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze met een gezin amper duurder uit waren dan als ze voor alleen zichzelf en m`n vader kookt.SuperGrover schreef:200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
Dat vind ik niet. Nu mijn zoontje erbij is, heb ik echt meer boodschappenkosten hoor. En dan is hij nog maar 2. Denk dat als je 2 volwassen kinderen thuis hebt wonen bijv, dat dat echt behoorlijk scheelt.
Gast- Gast
Welke extra boodschappen? Je betaalt 20 jaar alle boodschappen/water/telefoon/electriciteit/belastingen etc en dan van de een op andere dag als je kind een baan heeft ben je duurder uit? Uitzonderingen daar gelaten zoals huurtoeslag en mijn zorgverzekering betaalde ik ook zelf.Rush schreef:Zoveel extra boodschappen zijn er niet voor 1 persoon. Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze met een gezin amper duurder uit waren dan als ze voor alleen zichzelf en m`n vader kookt.SuperGrover schreef:200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
Supertalentje- Kletskop
James schreef:
Dat vind ik niet. Nu mijn zoontje erbij is, heb ik echt meer boodschappenkosten hoor. En dan is hij nog maar 2. Denk dat als je 2 volwassen kinderen thuis hebt wonen bijv, dat dat echt behoorlijk scheelt.
Onze kinderen zitten nog in de luiers, dat scheelt best wel, verder moet je ook nog alles voor ze betalen. Kleding, uitstapjes, speelgoed, verzorgingsproducten. Jongvolwassenen kopen een aantal dingen wel gewoon zelf, zoals kleding, cosmetica, uitjes, enzovoort. Dan gaat het dus echt om een bord eten extra, een paar boterhammen extra en wat wc-papier en shampoo extra.
Susan- Lady Post-a-lot
Nou dat schijntje valt ook wel weer mee. €200 is 1/3 van de woonlasten inclusief zorgverzekering die ik zou hebben als ik op mezelf woon, dus een schijntje? Nee..James schreef:Rush schreef:Ja, maar op jezelf wonen is wel iets heel anders .James schreef:Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Maar daarom mag je wel leren dat het leven duur is. €200 is een schijntje vergeleken met je vaste lasten als je op jezelf woont.
Als ik er niet zou wonen hebben m`n ouders 90% van de lasten ook.
Rush- Lady Post-a-lot
Je bent niet duurder uit dan de jaren ervoor, maar op je 20e het huis uit gaan vind ik heel redelijk. Eerder ook wel zelfs. Dus je bent wel duurder uit als je kind thuis blijft wonen terwijl hij/zij al volwassen is, en als kind kun je daar weinig aan bijdragen, maar als volwassene met een fulltime baan, vind ik dat alleen maar redelijk.Supertalentje schreef:Welke extra boodschappen? Je betaalt 20 jaar alle boodschappen/water/telefoon/electriciteit/belastingen etc en dan van de een op andere dag als je kind een baan heeft ben je duurder uit? Uitzonderingen daar gelaten zoals huurtoeslag en mijn zorgverzekering betaalde ik ook zelf.Rush schreef:Zoveel extra boodschappen zijn er niet voor 1 persoon. Mijn moeder zegt ook regelmatig dat ze met een gezin amper duurder uit waren dan als ze voor alleen zichzelf en m`n vader kookt.SuperGrover schreef:200 euro vind ik eigenlijk best redelijk. Ook gezien de extra boodschappen enzo.
SuperGrover- Ratel
Natuurlijk moet je leren dat het leven duur is, maar dat betekend niet dat hij dat alleen maar leert door het bij mij in te leveren. En hoe doe je dat voor je kind fulltime werkt en thuis woont? Heeft hij tot dan toe geen idee?James schreef:Rush schreef:Ja, maar op jezelf wonen is wel iets heel anders .James schreef:Rush schreef:Nou zoals ik al noemde heb ik wel eens bedragen gelezen van €200 - €300, dat vind ik niet echt normaal.James schreef:Zoals wat bijv Rush?
Supertalentje- Kletskop
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe gezond leef jij?
» Verschillend qua 'leef'tijden..
» Hoe veel dagen leef jij?
» Leef jij met - voor - door jouw kind?
» salaris
» Verschillend qua 'leef'tijden..