Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

+30
TGR
shadow
rapa nui
Niene
juffie001
Flemy
Jazzlyn
Annemie
PiP
Meeko
Coco
Filoria
Bolleke
Sjonno
sheila123
Liadan
Famke
teletascha
Bruintje Beer
Parisienne
PapillonRose
Mida4you
pantuf
RiLiJu
Annie24
Pien
Tania
Printje
Susan
mauwmauw
34 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 10:47

Haha, of als Fenne door de telefoon gilt: 'Kijk oma, ik heb een deze!' En dat mijn moeder dan maar net doet alsof ze precies weet wat er bedoeld wordt laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  RiLiJu vr 15 jul 2011 - 11:00

Hier ook al erg veel dingen.
* Een muur met een prachtige creatie van potloodstrepen
* Planten zonder bloemetjes(die worden er altijd uitgeplukt door onze kleine hovenier)
* Poppen zonder armen en benen
* Kapje van de dvdspeler ligt eraf
* De aan/uitknop van de afstandsbediening ontbreekt opeens ook op onverklaarbare wijze
En ik kan denk ik nog wel even doorgaan.
Ach ja, ik kan me er niet zo heel druk om maken.
Ik heb niet het idee dat ze dit allemaal bewust aan het slopen is.(Dan wordt het een ander verhaal) Ik vind het gewoon belangrijk dat ze zelf kan ontdekken hoe dingen werken en ook hoe dingen dus kapot kunnen.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  pantuf vr 15 jul 2011 - 14:01

Op 1 kleine rode wasco kras op de muur na, niets.

Compleet eens met Hazeltje.




pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Mida4you vr 15 jul 2011 - 18:46

Ons dochtertje heeft de mobiele telefoon van mij man te pakken gekregen op 1 of andere manier. Die heeft ze hard op de grond gegooid en het beeldscherm was kapot. Verder gooit ze soms graag met speelgoed waardoor haar favoriete speeltje nu kapot is

Verder valt het met kapot maken erg mee want we hebben hier in de woonkamer niet veel wat ze stuk kan maken. We zetten ook niets speciaal voor haar aan de kant. We maken haar gewoon het heel duidelijk als ze ergens aan zit waar ze niet aan mag zitten.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  PapillonRose vr 15 jul 2011 - 20:02

Hier nog niks vernield gelukkig. En ik ben wel van plan om te zorgen dat écht belangrijke dingen die niet stuk mogen of buiten haar bereik komen te staan, of dat het heel duidelijk wordt dat ze daar niet aan mag komen. Of ze daar ook echt altijd naar zal luisteren is natuurlijk een tweede :P En dat er uiteindelijk dingen gaan sneuvelen dat weet ik wel zeker laughcry Dat gebeurt overal, alleen hoop ik het wel binnen de perken te kunnen houden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 20:23

Gut, een kind is een kind hoor. Een kind ontdekt constant, hij onderzoekt de wereld. En ja, daar sneuvelt dan wel eens iets. Big deal..

L zit ook wel eens aan de telefoon en hij gebruikt dat dan in zijn fantasieverhaal. Dan ga ik hem toch niet corrigeren? Hij ziet bij mij hoe het werkt dus dan is het toch alleen maar leuk dat hij ook kan 'bellen'? Laat ze toch lekker..

Aan mijn mobiel mag hij niet komen, en op de tv rammen mag ook niet maar voor de rest doe ik niet zo moeilijk. Welk zeg ik wel eens dat hij voorzichtig moet doen en dat begrijpt hij dan ook wel. Het lijkt me nou werkelijk niks aan om
je kind de hele dag te corrigeren in zijn onderzoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Parisienne vr 15 jul 2011 - 20:27

Toevallig heeft N. net een aantal, nog niet door mij gelezen, tijdschriften uit de tijdschriftenmand gepakt terwijl ik haar fles aan het maken was. Ze heeft alles heerlijk zitten verscheuren, opgepropt en in haar mond gestopt. Ze dacht: ik heb honger, ik ga vast ontbijten! :P Normaal vind ik het niet heel erg dat ze tijdschriften/folders verscheurd, maar deze had ik nog niet gelezen.

Verder krijgt N. ook niet altijd kans om alles te kunnen pakken, ik weet dat bepaalde dingen dan fout gaan of zelfs kapot gaan. Gelukkig kruipt N. nog bijna niet en blijft ze meestal zitten waar ik haar neerzet (op vandaag dus na). Morgen ga ik toch alles maar even veilig stellen hier in huis... :P
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 20:50

Nog niets eigenlijk, hij heeft wel eens een bladzijde uit een eigen boekje gescheurd maar verder kan ik niks bedenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Bruintje Beer vr 15 jul 2011 - 20:58

Hier heeft ze nog echt niks kapot gemaakt...En wij zetten echt niks weg!! Ze weet gewoon dat ze daar niet aan mag zitten.Ik ga echt geen dingen wegzetten omdat mijn kind daar aan kan komen of stuk kan maken. Ze leert maar dat ze er niet aan mag komen. Dan kan ze het ook nietdoen als we op visite zijn.

Hier zit ze wel aan de telefoon om zogenaamd te bellen maar die zet ze weer netjes in de houder terug. Als ons gsm er ligt brengt ze die ook netjes naar ons toe.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Parisienne vr 15 jul 2011 - 21:06

Bepaalde dingen zal ik ook niet weg zetten of buiten bereik zetten trouwens. Alleen de laptop en camera e.d. liggen nu nog binnen haar handbereik. Neem wat zulke dingen betreft maar het zekere voor het onzekere! :P Verder moet N. ook inderdaad leren dat ze aan bepaalde dingen echt niet mag zitten, denk aan de tv, dvdspeler, Playstation, etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 21:22

Toevallig kwam Fenne vanochtend naar me toe: 'Mama, is een beetje crème op de stoel!' Ik ging met haar kijken en zag dat er een klein beetje van de crème die we voor haar billen gebruiken op haar stoeltje zat. Blijkbaar had ze het dopje eraf gehaald en wat op haar vinger gedaan en had ze dat aan het stoeltje afgesmeerd (ze weet dat het niet in haar mond moet komen).

Ik wilde eigenlijk boos worden, maar ze zei zelf: 'Sorry mama, mag ik een doekje? Ik ga zelluf weer schoonmaken!'

In zo'n situatie word ik dus echt niet boos. Dan vind ik het veel belangijker dat ze zelf heeft ingezien dat ze iets heeft gedaan wat niet hoort en ze heeft er zelf een oplossing voor gevonden. Lijkt me een betere les dan haar te straffen. Dan heeft ze dus iets ontdekt, geconcludeerd dat het niet handig was en ze heeft het zelf opgelost. Super! Dat soort dingen bedoel ik eigenlijk met dat ik er niet te veel bovenop wil zitten. Laat het haar zelf maar ervaren, daar leert ze veel meer van. (En nee, dingen als benzine en alcohol staan uiteraard niet binnen haar bereik om te onderzoeken angel )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 21:23

Klepje van de dvd speler, mijn oude laptop (toets eraf gekregen, goed argument voor een nieuwe laptop), usb stick afgebroken, en verder veeeel vies maken en met speelgoed smijten Wink

Maak me er niet zo druk om, ik waarschuw wel, dat ie aan de dvd speler niet mag komen enz, maar inderdaad, kinderen zijn sneller dan het licht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Pien vr 15 jul 2011 - 21:24

Minneke schreef:Ik wilde eigenlijk boos worden, maar ze zei zelf: 'Sorry mama, mag ik een doekje? Ik ga zelluf weer schoonmaken!'
Super van haar, ik zou daar dan idd ook niet boos om worden!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  teletascha vr 15 jul 2011 - 21:33

Toen ons meisje 3 weken oud was heeft ze het voor elkaar te krijgen om poep op de muur te spuiten (telt dat ook mee Very Happy ???). Ter info: de muur was ongeveer 1.5 meter weg van de commode!! Knap he!
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 21:33

N.ali heeft een toets van mijn laptop afgesloopt, al mijn wasknijpers van het balkon gegooid en toen mijn moeder een keer niet op zat te letten heeft hij met iets tegen de tv geslagen.Nu zitten er 3 strepen door het beeld.

Hij weet ook heus wel waar hij wel en niet aan mag komen maar soms is hij gewoon ondeugend en dan probeert hij wel eens wat uit. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 21:37

Minneke, wat goed van haar dat ze zelf met een oplossing aan kwam dragen.

Als ze dat niet had gedaan, dan had je haar ook zelf naar een oplossing kunnen zoeken. VOlgens mij leren ze daar veel meer van dan wanneer je boos wordt.

En ik denk dat het ook afhangt van het kind. Als ik alleen al kijk naar mijn zusje en ik en mijn broertje, dan heeft mijn broertje het veelvoud gesloopt van wat wij samen gesloopt hebben, terwijl het huis toen al volledig kinderproof was. Hij was alleen zo sterk dat hij een baksteen uit het paadje sloopte toen hij 3 was en die even naar binnen gooide. Resultaat: 3 tegels kapot. Hij was zo sterk dat hij in een onbewaakt ogenblik als peuter de tv (nog zo'n kast toen) van het tv-kastje af trok. Dingen die bij mijn zusje en mij nooit op zijn gekomen. Zo heeft hij ook veel vaker bij de huisarts gezeten met van alles en nog wat door zijn lompe gedrag, terwijl mijn zusje en ik veel te bang waren om te vallen. En als ik naar mijn dochter kijk, lijkt ze op mijn broertje. Zij is ook lomp en onbenullig, ze is niet bang om te vallen (en valt dan ook met grote regelmaat), zij zet dingen niet neer, maar ze smijt het naar de grond, ook al zeg ik dat haar 100x. Ze vindt het nu zo lollig om hard te kruipen, waardoor ze niet kijkt waar ze naartoe kruipt, waardoor ze regelmatig wat omver maait of tegen dingen aan kruipt die dan vallen.

En ik kan het alleen maar toejuichen dat ze apparaten en kastjes aan het onderzoeken is en ik doe er dan ook niet alles aan om dingen waar ze zich pijn aan kan doen weg te zetten. Laatst heeft ze een pan uit het kastje getrokken die op haar voetje is gevallen. Tranen met tuiten natuurlijk, maar sindsdien heeft ze niet meer in het kastje gezeten. Ik denk dat dat een veel betere leerschool is dan wanneer we boos waren geworden zodra ze het kastje open had getrokken. Dan blijft het denk ik spannend, terwijl ze nu zelf weet dat ze niet in het kastje moet komen.
Dit natuurlijk wel binnen de grenzen, schoonmaakmiddelen zijn weg gehaald en ze kan niet bij messen e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Famke vr 15 jul 2011 - 21:54

Hier heeft L. laatst een stuk behang van de muur getrokken op haar slaapkamer... daar baal ik echt als een stekker van! Voor de rest eigenlijk niet zoveel, wel een keer een kopje en ze heeft een boekje met van die uitflapdingen en die heeft ze er vanaf getrokken..

Echt dure/waardevolle dingen daar mag ze niet aankomen maar die zet ik ook weg zodat ze niet in de verleiding komt. Ons huistelefoon daar mag ze rustig aankomen. Ze heeft ook een speeltelefoon, maar dat is natuurlijk niet echt, lang zo leuk niet! Wel grappig om te zien dat ze met de echte telefoon veel rustiger omgaat dan met haar eigen speelgoed telefoon.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 22:12

Speelgoed, de plinten, hij heeft een kras gemaakt op de (lcd)tv, heeft alle accesoires van zijn keukentje bekrast, op de muur gekrast, de dvdspeler, dvd's, boeken en tijdschriften, mijn telefoon, hij heeft mijn camera een keer laten vallen, behang van de muur gepeuterd in zijn slaapkamer en in de huiskamer. Verder heeft hij een paar keer autootjes en hondenbotjes in de over gestopt waar ik dan pas achter kwam als hij aan het opwarmen was.
Maak je borst maar nat, de kinderbijslag dekt het absoluut niet laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  pantuf vr 15 jul 2011 - 22:14

James schreef:Gut, een kind is een kind hoor. Een kind ontdekt constant, hij onderzoekt de wereld. En ja, daar sneuvelt dan wel eens iets. Big deal..

L zit ook wel eens aan de telefoon en hij gebruikt dat dan in zijn fantasieverhaal. Dan ga ik hem toch niet corrigeren? Hij ziet bij mij hoe het werkt dus dan is het toch alleen maar leuk dat hij ook kan 'bellen'? Laat ze toch lekker..

Aan mijn mobiel mag hij niet komen, en op de tv rammen mag ook niet maar voor de rest doe ik niet zo moeilijk. Welk zeg ik wel eens dat hij voorzichtig moet doen en dat begrijpt hij dan ook wel. Het lijkt me nou werkelijk niks aan om
je kind de hele dag te corrigeren in zijn onderzoek.

Tegen wie heb je het?
Want ik weet zeker dat hazeltje, printje en ik absoluut niet de hele dag aan het corrigeren zijn. Ook belemmeren wij onze kinderen niet in hun spel.

pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 22:27

Sunprincess schreef:Speelgoed, de plinten, hij heeft een kras gemaakt op de (lcd)tv, heeft alle accesoires van zijn keukentje bekrast, op de muur gekrast, de dvdspeler, dvd's, boeken en tijdschriften, mijn telefoon, hij heeft mijn camera een keer laten vallen, behang van de muur gepeuterd in zijn slaapkamer en in de huiskamer. Verder heeft hij een paar keer autootjes en hondenbotjes in de over gestopt waar ik dan pas achter kwam als hij aan het opwarmen was.
Maak je borst maar nat, de kinderbijslag dekt het absoluut niet laughcry

lol! lol! lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Liadan vr 15 jul 2011 - 23:13

Yara heeft nog bijna niks gesloopt. Alleen een klein stukje behang van de muur naast haar bed getrokken (ja dat is ook een leuk tijdverdrijf als je in bed ligt en wakker bent...). Verder wel eens wat papieren doorgescheurd die ik eigenlijk nog nodig had. En wel eens per ongeluk over een rij plantjes in de tuin gelopen.
Toen ze klein was heeft ze een spuitluier gehad van het bed naar de muur, maar dat hebben we weer schoongekregen Laughing .
Oja we hebben trouwens wel wat deuken in de vloer van haar speelgoed.
Maar ze is ook erg van het eerst de kat uit te boom kijken en alles rustig onderzoeken.
Ik denk dat we straks met nummer 2 meer te stellen hebben want daar zit nu al meer pit in Laughing .
Verder heeft ze de afgelopen weken al meer uitgehaald dan de 2,5 jaar daarvoor, want ze weet heel goed dat ik niet meteen op kan staan als ik haar broertje aan het voeden ben....

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 0:22

Nog niks smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  sheila123 za 16 jul 2011 - 0:44

Hier valt het in principe ook wel mee. Van ons heeft ze nog niks gesloopt. Wel wat eigen speelgoed zoals een boekje waar een bladzijde uit is gescheurd of zo. Ze weet donders goed dat ze aan bepaalde dingen niet mag komen zoals de tv en laptop en onze telefoons mag ze wel 'gebruiken' daar is ze wel voorzichtig mee.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 0:46

Oh ja, post heeft Ciske ook verscheurd. De huistelefoon laat hij wel heel, die neemt hij tegenwoordig op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Liadan za 16 jul 2011 - 0:52

Oja, Yara heeft toch nog iets kapot gemaakt, ze heeft bij mijn vorige laptop een toets losgewrikt en weggegooid.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 3 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum