Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

+30
TGR
shadow
rapa nui
Niene
juffie001
Flemy
Jazzlyn
Annemie
PiP
Meeko
Coco
Filoria
Bolleke
Sjonno
sheila123
Liadan
Famke
teletascha
Bruintje Beer
Parisienne
PapillonRose
Mida4you
pantuf
RiLiJu
Annie24
Pien
Tania
Printje
Susan
mauwmauw
34 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 6 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 7:46

haha ja, dat denk ik wel, ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lomp en onbenullig ze soms is. Ze is ook echt heel ruw, in alles. Misschien is dat ook wel de reden dat zij zoveel sloopt. Ze doet het ook niet met opzet, ze is oprecht verbaasd als de lade naast haar ligt bijvoorbeeld. Ik weet niet of het normaal gedrag is, maar zij kruipt dus ook gewoon overal overheen, op die manier heeft ze ook al eens een opstaande plint in haar buik gekregen (die ze zelf van de vloer had getrokken) en wat speelgoed af geknakt. Ze doet af en toe echt lollig (met zo'n grijns op haar gezicht en gillen om aandacht te trekken) en in haar lolligheid gaat er ook regelmatig wat mis (naast de tafel grijpen bijvoorbeeld, of door haar ene beentje zakken als ze op één been wil gaan staan en zo met haar kaak op de tafel klappen, of overstappen van tafel naar bank en dan vergeten te stappen waardoor ze plat op haar smoel gaat).

Het zal een deel opvoeding zijn, dat ben ik helemaal met je eens, ik sta het ook niet toe dat ze de televisie gaat slopen straks, of mijn mobiel laat verdrinken in haar kwijl, maar er zijn ook gewoon heel veel dingen die je niet voorkomt, al ben je de beste opvoeder van de wereld. Ik beschik blijkbaar over een kindje met veel pit en onbenulligheid dat daardoor nou eenmaal veel van dat soort acties heeft.
Anderzijds vind ik het ook prachtig om te zien hoe ze er achter komt dat die lade uit de kast kan en ze dan verbaasd kijkt waar die lade ineens vandaan komt. Ik vind het prachtig om te zien hoe enorm verbaasd ze kan zijn als de tv reageert omdat zij op een knopje van de afstandsbediening drukt en ik vind het een geweldige leerschool als zij erachter komt dat ze de pannen niet uit de kast moet trekken, omdat die hard op haar voetje terecht kunnen komen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis? - Pagina 6 Empty Re: wat heeft jullie kindje al vernield binnenshuis?

Bericht  Nana zo 17 jul 2011 - 7:50

Ik ben ook echt van mening dat het voor die jonge kindjes nog weinig te maken heeft met opvoeding. Ik denk dat vooral het temperament, karakter, impulsiviteit in grote mate bepalen hoeveel dingen er sneuvelen in huis.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kwak zo 17 jul 2011 - 7:54

D. kan nog niet kruipen maar ze komt overal.
ze "krijgt" straks wel regels, zo mag ze straks niet aan de stereo komen en ook mag ze absoluut niet alleen in het kantoor van mijn man vanwege 3 computerschermen en 100 los hangende snoeren, verder mag ze lekker het huis ontdekken en ja, dan kan er wel eens wat sneuvelen.

ik vind gewoon dat je dat gene wat je echt veel waard is niet in de buurt moet zetten van grijp grage handjes.
en bij ontdekken hoort ook gewoon het sneuvelen bij, zolang het "veilig" sneuvelt vind ik het wel goed.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:01

Dromertje schreef:haha ja, dat denk ik wel, ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lomp en onbenullig ze soms is. [b]Ze is ook echt heel ruw, in alles. Misschien is dat ook wel de reden dat zij zoveel sloopt. Ze doet het ook niet met opzet, ze is oprecht verbaasd als de lade naast haar ligt bijvoorbeeld.[b] Ik [b]weet niet of het normaal gedrag is, maar zij kruipt dus ook gewoon overal overheen, op die manier heeft ze ook al eens een opstaande plint in haar buik gekregen (die ze zelf van de vloer had getrokken) en wat speelgoed af geknakt.[b] Ze doet af en toe echt lollig (met zo'n grijns op haar gezicht en gillen om aandacht te trekken) [b]en in haar lolligheid gaat er ook regelmatig wat mis (naast de tafel grijpen bijvoorbeeld, of door haar ene beentje zakken als ze op één been wil gaan staan en zo met haar kaak op de tafel klappen, of overstappen van tafel naar bank en dan vergeten te stappen waardoor ze plat op haar smoel gaat). [b]

Dit is erg herkenbaar! Ik heb er ook zo een!
Het zal een deel opvoeding zijn, dat ben ik helemaal met je eens, ik sta het ook niet toe nen komen.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 17 jul 2011 - 8:06

Dromertje, ik denk dat het ook idd veel te maken heeft met het karakter. Ons ventje kan bijv er absoluut niet tegen als je 'moppert' op hem. ALs ik al zeg nee nee en dat dan een beetje boos is er al een kans dat hij begint te huilen. Hij probeert me aan de ene kant uit maar bij sommige dingen lijkt hij gewoon heel erg goed te weten dat ik dat echt niet goed vindt. Het is over het algemeen een rustig ventje dat erg rustig kan spelen. Zijn interesse ligt meer bij mee met mij 'koken'' hij krijgt dan wat plastic bakjes en lepels en dan gat hij dus echt 'koken'.

Hij is ook erg voorzichtig, hij zal niets doen wat hij niet durft zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:09

Printje schreef:Dromertje, ik denk dat het ook idd veel te maken heeft met het karakter. Ons ventje kan bijv er absoluut niet tegen als je 'moppert' op hem. ALs ik al zeg nee nee en dat dan een beetje boos is er al een kans dat hij begint te huilen. Hij probeert me aan de ene kant uit maar bij sommige dingen lijkt hij gewoon heel erg goed te weten dat ik dat echt niet goed vindt. Het is over het algemeen een rustig ventje dat erg rustig kan spelen. Zijn interesse ligt meer bij mee met mij 'koken'' hij krijgt dan wat plastic bakjes en lepels en dan gat hij dus echt 'koken'.

Hij is ook erg voorzichtig, hij zal niets doen wat hij niet durft zeg maar.

Ja dat zal zeker heel veel uitmaken ja! Hier echt een enorme rauwdouwer.. Afijn je kent m laughcry

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 17 jul 2011 - 8:13

hahahha idd Laurientje, en hij ziet er zo engelachtig uit dat ventje van jullie!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:14

Printje schreef:hahahha idd Laurientje, en hij ziet er zo engelachtig uit dat ventje van jullie!

Haha ja hè! Das allemaal schijn angel

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 17 jul 2011 - 8:16

Hahaha het is een kei leuk ventje,hij houdt mama gewoon graag bezig denk ik;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  maiadebij zo 17 jul 2011 - 10:37

Eens met Dromertje.

Ik vind dat kinderen leren door te doen. Ook het leren hoe je met spullen omgaat. Als hij mij ziet zappen bijvoorbeeld dan is het toch logisch dat hij dat nadoet? Evenals bellen, schoonmaken, boekjes lezen etc. N is nu 2,5 jaar en maakt eigenlijk bijna nooit iets stuk, maar gewoon rustig met spullen om. En natuurlijk is hij wel eens ondeugend, maar dat kan ik me er niet zo druk om maken als iets sneuvelt.
Ik kan J nu naar bed brengen en hem beneden laten, hij kan zelf een dvdtje aanzetten en wacht tot ik weer beneden ben. Als ik hem de ruimte nooit had gegeven om de woonkamer te ontdekken had dat niet gekund denk ik.
Ik zal morgen hier even een foto plaatsen hoe mijn woonkamer eruit zag toen N 1 jaar was en even z'n gang ging Laughing Hij was overigens bij anderen, als we op bezoek waren heel anders, hij heeft daar nooit in kastjes oid gezeten.

Doet me trouwens denken aan dat stel van generatie 2010 die de hele dag tegen hun zoontje van nog geen jaar riepen "jaimy nee, jaimy nee, jaimy nee". Dat jochie mocht niet eens met z'n autootje over de vloer rijden want dat kon nog wel eens gaan krassen :P Alsof dat te begrijpen is voor zo'n kleintje.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: