Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

+12
moepie
sheila123
loesje
Flip Fluitketel
PapillonRose
Tazz
Meeko
Teddyaapje
-Ieniemienie-
LMCurious
Liadan
ekjir@M
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  ekjir@M do 23 dec 2010 - 7:21

J. heeft echt een hekel aan dekens. Hij schreeuwd de hele boel bij elkaar en schopt net zo lang tot ze van hem af zijn. Daarom slaapt hij eigenlijk al vanaf week 1 in een winterslaapzak met een romper met lange mouwen en z´n gewone kleren aan.

Maar nu het zo koud is buiten is het op z´n kamertje 14 graden ´s nachts en heeft hij het koud. Ik zit te twijfelen om er nog een deken over te doen maar ben bang dat het dan weer te warm wordt...

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 7:22

een pyjama van katoen of een flanellen pyjama, de inbakerzak en een dik dekentje en een wat dunner dekentje. Op haar kamertje zal het 's nachts maximaal afkoelen tot 16 graden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 7:29

Een romper met lange mouwen, een pyjama jas en broek, een winterslaapzak met mouwen en een dikke deken met een katoenen lakentje.

In het begin vond ik het heel eng om een deken over haar heen te leggen omdat ze een gruwelijke draaikont is.
Ik ben toen eerst begonnen met een dunne fleecedeken en dan als wij naar bed gingen. Dan was ze al diep in slaap.
Toen de dikke deken als wij gingen slapen en nu leg ik haar er meteen onder.

Misshcien ook een tip voor jou?
Om hem pas onder een dekentje te leggen als je zelf naar bed gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Liadan do 23 dec 2010 - 7:47

Een romper met lange mouwen, een dikke pyama, een winterslaapzak zonder mouwen en daarover heen een lakentje en dekentje.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  LMCurious do 23 dec 2010 - 7:49

In het ledikantje had Joris altijd een slaapzakje en dan een deken + katoenen lakentje, maar daar kroop hij altijd onder vandaan. (vandaar ook dat hij een slaapzak over zijn pyama heen had.

Sinds deze zomer slaapt Joris in een gewoon bedje met een gewoon dekbedje. Hij draagt nu dan ook alleen zijn romper en pyama. Soms word hij wakker en trilt hij van de kou, amar dan is hij ds boven de dekens gaan liggen. Dan stoppen we hem weer in en is het ook weer goed. ik merk dat ie steeds beter blijft liggen nu het zo koud is buiten.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  -Ieniemienie- do 23 dec 2010 - 7:56

M.ila heeft een romper (soms lange mouwen, soms geen mouwen. Ligt eraan wat ze aanheeft overdag) en daaroverheen een pyama en een winterslaapzak met mouwen.
Dus niks van een denkentje of lakentje. Het is best fris op haar kamer maar heb niet het idee dat ze het ooit koud heeft. Controleer altijd even voor we naar bed gaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 8:00

S. heeft een romper aan met lange mouwen, een pyjama, sokjes en van die sok achtige slofjes erover.
Hij slaapt onder een laken met een dubbelgevouwen deken en ligt in een Puckababy.
S. heeft het niet snel koud maar heeft wel vaak last van koude voetjes. Zo ligt hij prima en lekker warm.
Het is s'nachts rond de 15/16 graden in zijn kamertje.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Teddyaapje do 23 dec 2010 - 8:14

Romper met lange mauwen, katoenen pyjama, sokjes, een flanellen luier over hem heen, een lakentje met 2 dekens en we verwarmen de wieg altijd voor met de kruik anders wordt hij weer klaar wakker als we hem erin leggen. De kruik laten we dan op de dekens bij zn voeten liggen en hier overheen leggen we de doek waarin hij overdag ook wel eens in ligt. Bij ons op de kamer zal het niet kouder worden dat 16 a 17 graden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 8:50

Ciske heeft ondergoed en een pyjama aan en hij slaapt in een Combi Sleeper. Ik doe er juist geen dekens overheen omdat kinderen in slaapzakjes (en vooral in puckababy"s) hun warmte vasthouden.
Ciske slaapt gewoon goed door en het het is s'nachts best fris op zijn kamer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Meeko do 23 dec 2010 - 9:01

Senna slaapt in een hemd en onderbroek en een pyjama. Verder een gewoon dekbed. Ze heeft t juist sneller warm dan koud dus ik hoef haar echt niet warmer in bed te doen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  ekjir@M do 23 dec 2010 - 9:18

Hij ligt nu te slapen met z´n slaapzak en onder een deken met een laken. Tot nu toe blijft hij er zo goed als onder liggen voor het eerst in 13 weken.

Het is nu 17 graden op z´n kamertje maar nu staat beneden de verwarming nog aan. Vanochtend had hij helemaal blauwe handjes van de kou, zo zielig

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Tazz do 23 dec 2010 - 10:04

A. had ook een vreselijke hekel aan dekens/lakentjes en slaapzakjes. Daarom ligt ze al vanaf vorig jaar winter onder een dekbedje en dat vind ze wel goed. Dus ze heeft alleen een pyjama aan en een dekbed.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 11:55

Mijn zoontje heeft een rompertje aan (met korte of lange mouwen.. ligt aan wat ie die dag aan heeft gehad), een pyjamaatje of zijn gewone kleertjes als ze nog schoon zijn, sokjes en een deken met lakentje. Soms heeft ie nog een slaapzakje aan of leg ik daar nog een handdoek dubbelgevouwen overheen of zijn wikkeldeken van dik fleece. Ook verwarmen we zijn wiegje voor met een kruik. Hij heeft het volgens mij nooit echt koud, wel heeft ie vaak koude handjes, maar dan liggen zijn handjes niet onder het dekentje. In zijn kamertje is het 's nachts vaak zo rond de 16-17 graden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  PapillonRose do 23 dec 2010 - 12:25

Mijn dochtertje heeft haar rompertje aan (soms lange mouw en soms korte), haar kleertjes van overdag of een pyamaatje met lange mouwen. Verder slaapt ze in een puckababy (als ze erg onrustig is soms in de Swaddle Me waar ik haar overdag in te slapen moet leggen) en heeft ze een dekentje met lakentje over haar heen.

Lijkt me ineens zo weinig, als ik lees dat er sommigen ook fleecedekentjes en dergelijke er nog overheen leggen. Maar aan de andere kant heeft ze het bij mijn weten niet koud (voel regelmatig aan haar en ze slaapt gewoon rustig 's nachts) en ben ik zelf zo'n kouwkleum dat de thermostaat op 18 graden staat 's nachts Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:48

Razz_ schreef:S. heeft een romper aan met lange mouwen, een pyjama, sokjes en van die sok achtige slofjes erover.
Hij slaapt onder een laken met een dubbelgevouwen deken en ligt in een Puckababy.
S. heeft het niet snel koud maar heeft wel vaak last van koude voetjes. Zo ligt hij prima en lekker warm.
Het is s'nachts rond de 15/16 graden in zijn kamertje.



Koude voetjes zijn niet zo erg hoor.
Het is niet echt goed om sokjes aan te doen in bed want via de voetjes laten ze de warmte los.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Flip Fluitketel do 23 dec 2010 - 21:02

J. heeft een pyama aan en daaronder een rompertje met korte of lange mouwen. Verder heeft ze nog sokjes aan en slaapt ze in slaapzak. En heeft ze nog een laken en een dekentje over zich heen. En soms trapt ze haar laken en dekentje ook weg. Heb niet het idee dat ze het koud ofte warm heeft.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 21:06

Hier slaapt Jens in een rompertje zonder mouwen of korte mouwen en een flanellen pyjama. Ik heb de verwarming nu een klein tikje aan staan op de kamer anders wordt het wel erg koud en hij ligt verder gewoon onder een dekbedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  loesje do 23 dec 2010 - 21:42

mijn zoontjeheeft een pyjama en een winterslaapzak aan. ook ligt hij onder een lakentje met een dik dekentje eroverheen maar daar kruipt hij altijd onder vandaan
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Tazz do 23 dec 2010 - 22:34

@PapillonRose Wat leuk! Jouw dochter is op precies dezelfde dag geboren als mijn dochter maar dan twee jaar later. Hoop dat onze zoon ook op de 27ste komt. 27/12 dan wel ;-)

In 2008 waren er veel kindjes die op de 27ste geboren werden. Heb jij niks mee natuurlijk maar ik vond het wel leuk. Very Happy
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  PapillonRose vr 24 dec 2010 - 2:49

Tazz schreef:@PapillonRose Wat leuk! Jouw dochter is op precies dezelfde dag geboren als mijn dochter maar dan twee jaar later. Hoop dat onze zoon ook op de 27ste komt. 27/12 dan wel ;-)

In 2008 waren er veel kindjes die op de 27ste geboren werden. Heb jij niks mee natuurlijk maar ik vond het wel leuk. Very Happy

Wat leuk! Hoorde laatst ook al iemand met een dochterje wat een paar jaar ouder is, maar ook op dezelfde dag jarig is. Vind dat altijd wel leuk Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  sheila123 vr 24 dec 2010 - 8:22

Een romper met lange mouw,een katoenen pyjama,een slaapzak met lange mouwen en een dekentje en een lakentje.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  moepie vr 24 dec 2010 - 11:55

romper met lange mouw, pyjama broekje + jasje, sokjes, slaapzaak (de ene keer een wat dikkere dan de andere keer) een dekentje in een dekbedhoesje.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 2:08

Mijn zoon zou stikken van de warmte als ik jullie kleding zo zie :P hij heeft het altijd best snel warm dus hij heeft s' nachts een slaapzak, romper, shirt met lange mouwen en een dekentje 'aan'. Geen broekje want dan zweet hij zich kapot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  PiP zo 26 dec 2010 - 3:10

F heeft een romper met lange mouwen, pyamabroekje en een winterslaapzak(met mouwen)aan.
Ik stop haar wel altijd onder de deken in, eerder kroop ze hier altijd onderweg, maar sinds ze een winterslaapzak aan heeft blijft ze liggen. Zal wel wat minder makkelijk bewegen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Mamsie zo 26 dec 2010 - 4:58

phoe ik vind vind een pyama, winterslaapzak en dekentje wel erg warm.

Hier slaapt S in een romper, pyamatruitje, dun slaapzakje en een dekentje.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts? Empty Re: Wat heeft jullie kindje aan ´s nachts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum