Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat heeft jullie kindje aan in bed?

+11
Flip Fluitketel
Flemy
_Jet
Darius
Linda
Mida4you
Bruintje Beer
Mamsie
Tania
VeryCherry
duckie
15 plaatsers

Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  duckie do 10 maa 2011 - 22:23

ik vind het erg moeilijk om te kijken wat ik mn dochtertje aan moet doen in bed
dat ze het niet te warm of te koud heeft. (we hebben boven enkel glas)
ze heeft nu al een paar nachten dat ze tegen 4 uur wakker word terwijl ze eerder tot 6/7 uur doorsliep (niet erg natuurlijk) maar dacht misschien dat ze wakker werd dat ze het koud heeft?
had haar vannacht even getemeratuurd en toen had ze 36.7 dus niet heel warm.... (ze heeft wel koude handjes maar dat was volgens mij niet iets om de temperatuur aan af te meten zeg maar)
ze ligt in bed met sokjes, rompertje korte mouw of mouwloos, pyamatje, in de puckababy en dan onder een dekentje die dubbelgeslagen is met een lakentje.... als ik in het nekje voelde toen ik har vannacht oppakte was dat een beetje lauw, niet koud ofzo maar ook niet heel warm. soms doe ik haar wel eens een rompertje met lange mouw aan maar das net welke bovenop ligt zeg maar.... Embarassed
terwijl toen het echt vroor een tijdje geleden ze snachts niet echt wakker werd ervan ofzo

overdag als ze slaapt dan leg ik haar gewoon in haar kleertjes die ze aan heeft in de puckababy en dan in bed en de dekens alleen over de beentjes omdat ik bang ben dat het anders te warm is. de kachel staat namelijk wel gewoon aan overdag. het raam zit helemaal dicht dus niet op een tocht kiertje omdat ik bang ben dat dat te koud is (of moet je dat wel doen ivm luchten?)


duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  VeryCherry do 10 maa 2011 - 22:31

Toen mijn zoontje klein was had hij een pyamaatje met lange mouwen aan, in de winter lag hij ook nog in een slaapzak smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:37

Mijn zoontje heeft een pyjama aan en een slaapzak en ligt onder een dekentje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:47

Als hij in Puckababy ligt heeft hij een rompertje aan met lange mouwen en een pyjama. Maar nu ligt hij vaker in een normale maar wel dikke slaapzak met mouwen en dan draagt hij alleen maar een rompertje met lange mouwen. Hij heeft het heel snel warm vandaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 22:57

Hier geen slaapzak meer smile tis snachts rond de 18 graden op zn kamertje, dus gewoon pyama, lakentje en deken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Tania do 10 maa 2011 - 23:01

J. ligt in een rompertje zonder mouwen, met een pyjama in z'n slaapzak (een puckabag en dan het herfstdeel). Hij heeft het dan warm zat.

Volgens mij is het niet goed om je kindje 'snachts sokjes aan te doen omdat de warmte afgevoerd moet worden ofzo. Misschien dat iemand anders het precies weet maar ik dacht dat is gelezen te hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 23:07

Het is inderdaad niet goed om sokjes aan te doen vanwege de warmte die ze kwijt moeten kunnen.

Mijn dochter heeft nu een romper met lange mouwen aan, pyjama jasje, slaapzak met mouwen en ze ligt onder een dekentje met lakentje.
Maar goed, ze is wel wat ouder natuurlijk.

Op zich kan ik me haast niet indenken dat ze het koud heeft als ik zie wat ze aan heeft.
Maar inderdaad misschien even proberen met een romper lange mouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  duckie do 10 maa 2011 - 23:18

zal er voor snachts een paar klaar leggen en dan de sokjes eens uit laten... ik wist ook niet of ze het inderdaad nou echt koud had... leek me ook niet echt want ze had genoeg aan
maar omdat ze eerder wel doorsliep en nu elke keer rond 4 uur wakker werd dacht ik misschien dat ze toch te koud had, maar vond het ook wel weer raar omdat het nu niet zo super koud is snachts (toen het dat wel was werd ze er ook niet wakker van en had ze het zelfde aan). misschien komt ze dan toch weer snachts even voor een voeding Very Happy
ga het gewoon even uitproberen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Mamsie do 10 maa 2011 - 23:30

Als ze wakker word even in der nekje voelen ( doe ik meestal met mijn neus ) als die wat koud is zou ik wat extra doen.

Maar beter iets te koud dan te warm

Hier draagt hij een romper met korte mouw, pyama en slaapzak( niet zo'n hele dikke) en dan een enkel dekentje over zijn onderlijf.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Bruintje Beer vr 11 maa 2011 - 0:46

Rompertje met pyama en een slaapzak.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Mida4you vr 11 maa 2011 - 0:53

Onze kleine meid ligt ook nog in een Puckababy, daarin heeft ze een pyama aan maar dan zonder broekje en zonder sokjes. Over haar heen ligt een deken, ook dubbel geslagen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Linda vr 11 maa 2011 - 1:23

Dat van die sokjes wist ik niet. Heeft de kraamhulp ook helemaal niet gezegd.

Ze slaapt vooralsnog gewoon in haar kleding. Alleen als ze bijv een spijkerbroekje of een jurkje aan heeft trek ik haar iets anders aan.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Darius vr 11 maa 2011 - 3:05

Hoe warm is het op het slaapkamertje? Op L zijn babykamer was het wel eens 14 graden snachts. Als de wind ook nog op zijn raam stond, trok ik hem weleens twee rompers met lange mouwen aan, een winterpyama, een slaapzak met lange mouwen en daarover nog een slaapzak zonder mouwen. Hij wil niet onder een deken liggen. Laurens werd wel eens wakker van de kou midden in de nacht.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 3:42

onze dochter heeft een romper met korte mouw, pyjama, winterslaapzak met lange mouwen en een dekentje aan/over 's nachts. We hebben eerst een tijd zonder deken gedaan, maar toen werd ze iedere keer wakker omdat ze het koud had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  _Jet vr 11 maa 2011 - 4:19

Een romper (de ene keer met een korte mouwen en een andere keer weer met lange mouwen), een pyjama en een slaapzak zonder mouwen. Verder ligt ze nog onder een dekentje. Dat van die sokjes wist ik ook niet, S heeft altijd sokjes aan in bed.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Flemy vr 11 maa 2011 - 4:23

Romper lange mouw, katoenen shirtje, mouwloos slaapzak en dun dekentje.

Ik controleer altijd haar nekje om te voelen of ze het warm/koud heeft.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 4:33

Mijn zoontje heeft meestal een romper met lange of korte mouwen aan, een pyjamaatje, een dun slaapzakje zonder mouwen en een dekentje (dubbel geslagen). Vaak ook nog sokjes maar afgelopen nachten niet ivm verhoging/koorts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Flip Fluitketel vr 11 maa 2011 - 6:40

Hier heeft ze een rompertje met korte of lange mouw aan, pyama en slaapzak.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  MamaCa vr 11 maa 2011 - 6:41

thijmen heeft gewoon zn kleertjes van overdag aan.. zo vies wordt hij nog niet. en met 2 dekentjes en n kruik tussen die 2 dekentjes.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  holaagirl vr 11 maa 2011 - 7:42

Hier een romper met lange mouw+ los broekje en slaapzak.
Of een pyamaatje aan één stuk zonder romper en slaapzak.
Dan lekker onder de deken.
In de slaapkamer is het 18/19graden (verwarming uit).
Zijn handjes en voetjes zijn altijd koud...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  sheila123 vr 11 maa 2011 - 8:07

Romper met lange mouw,pyjama shirtje en broekje en een slaapzak en daarover een deken en een lakentje maar daar ligt ze vaak niet onder omdat ze die wegduwt,dus die ga ik binnekort wegdoen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Tazz vr 11 maa 2011 - 8:36

Kindjes slapen beter als de handjes en voetjes wel warm zijn of in ieder geval niet ijskoud. Dus zijn de handjes koud dat zou ik twee laagjes aandoen over de armen, een rompertje met lange mouwen en een shirtje erover.

Mijn zoontje heeft nog geen pyjama aan, hij slaapt in zijn gewone kleertjes, maar dat zijn vaak nog boxpakjes of zachte kleertjes. Als hij een wat stugger broekje aanheeft doe ik alleen een ander broekje aan. Hij heeft wel altijd sokjes aan, warmte verliezen ze het meeste via het hoofd. Hij heeft verder alleen een deken over zich heen, dubbel of nog een keertje dubbel maar dat ligt eraan hoeveel kleertjes hij aanheeft.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat heeft jullie kindje aan in bed? Empty Re: wat heeft jullie kindje aan in bed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum