Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer heeft jullie kindje de speen in?

+20
SparklingEyes
Dolphinne
Susan
Jelin
LMCurious
Mikki
Limburg85
Mida4you
maiadebij
Flip Fluitketel
meisjesmama
PapillonRose
Famke
PiP
Bruintje Beer
sheila123
Barbabella
mauwmauw
Coco
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Flower_L ma 25 jul 2011 - 8:32

Mijn zoontje is nu 13 maanden, en hij krijgt alleen nog zijn speentje in, wanneer hij gaat slapen. Pas als hij 2 is, dan gaan we poging wagen om hem van de speen te krijgen.

Hoe zit dat met jullie kindje(s)?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 8:34

Hier regelde ze dat zelf. De oudste was met 3 maanden van de speen af en de jongste met 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Coco ma 25 jul 2011 - 8:34

Als ze moe zijn en willen/gaan/moeten slapen. Of als ze hard gevallen zijn, dan wil het nog weleens troosten, maar dan wel maar een paar minuutjes.

Ook 13 maand.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 8:35

Eigenlijk alleen in bed.
Als ze ziek is mag ze `m overdag ook wel in maar meestal wil ze dat zelf niet eens.

Hier moet ze haar tutje straks "afgeven" aan haar broertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  mauwmauw ma 25 jul 2011 - 8:36

mijn zoontje is nu ruim 9 maanden,hij heeft zijn speentje alleen met inslapen in.doet hem zelf uit en slaapt 9 van de 10 keer de hele nacht zonder speen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Barbabella ma 25 jul 2011 - 8:39

Alleen in bed of tijdens een lange autorit als ie gaat slapen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Flower_L ma 25 jul 2011 - 8:40

Hazeltje schreef:Eigenlijk alleen in bed.
Als ze ziek is mag ze `m overdag ook wel in maar meestal wil ze dat zelf niet eens.

Hier moet ze haar tutje straks "afgeven" aan haar broertje.

dat is wel een goed idee

Ik denk dat het hier de babies op het KDV worden, want denk niet dat we met 2 jaar een broertje of zusje hebben geregeld voor de kleine vent.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:05

Haha, ik hoor ook weleens dat ze de tut meegeven aan Sinterklaas, of in het vogelhuisje leggen voor baby vogels enzo.
Of opsturen naar kindjes die geen tutje hebben.

Ik wil haar er met 2 sowieso vanaf hebben en als ze `m niet aan haar broertje af wil staan dan zal ze het toch echt zonder moeten doen. Ze kan het ook wel, het is gewoon gemakzucht want regelmatig dat ze haar tutjes uit bed gooit en toch in slaap valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  sheila123 ma 25 jul 2011 - 9:06

Onze oudste heeft em overdag gehad tot aan 22 maanden. Een echte speenverslaafde.Toen waren we een weekend weg en heeft ze er het hele weekend niet om gevraagd. Nu heeft ze haar speentjes alleen nog s'nachts. Jongste dochter heeft em alleen met inslapen even in en dan valt hij er meestal uit op den duur.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Flower_L ma 25 jul 2011 - 9:07

Hazeltje schreef:Haha, ik hoor ook weleens dat ze de tut meegeven aan Sinterklaas, of in het vogelhuisje leggen voor baby vogels enzo.
Of opsturen naar kindjes die geen tutje hebben.

Ik wil haar er met 2 sowieso vanaf hebben en als ze `m niet aan haar broertje af wil staan dan zal ze het toch echt zonder moeten doen. Ze kan het ook wel, het is gewoon gemakzucht want regelmatig dat ze haar tutjes uit bed gooit en toch in slaap valt.

Ben benieuwd hoe dat gaat bij jullie straks.

Ik zie er nu best al wel tegenop moet ik zeggen. Hij heeft hem gewoon nog echt nodig met in slaap komen. En als hij wakker wordt 's nachts, wil hij ook weer die speen. Heb nog 11 maanden Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Bruintje Beer ma 25 jul 2011 - 9:08

Nooit.
Onze kinderen hebben die dus nooit gehad. Hebben het wel geprobeerd maar het zijn geen speenkinderen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:10

Bruintje Beer schreef:Nooit.
Onze kinderen hebben die dus nooit gehad. Hebben het wel geprobeerd maar het zijn geen speenkinderen.

Ideaaaaaal, we gaan ook echt bij onze tweede proberen een tut te voorkomen.
Heeft hij zuigbehoefte so be it, maar we gaan het niet stimuleren laughcry

@ Flowr L: Ik ben ook weel benieuwd hoor.
Een vriendin van mij is van de ene op de andere dag gestopt en dat gaat met de avonden heel goed, alleen de middagen wat lastiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  PiP ma 25 jul 2011 - 9:27

Ze heeft nooit om gekeken naar een speen, alleen de eerste paar weken.
Later kauwde ze er soms op toen ze last had van doorkomende tanden, dat was dan voor een paar dagen. Toen ze eens ziek was zag ze haar speen liggen en ging ze er op sabbelen en heb ik haar laten gaan. Sindsdien slaapt ze ook weer beter... Nu mag ze hem alleen mee naar bed.
Als wij naar bed gaan haal ik hem bij haar weg of uit haar mondje en tegenwoordig probeer ik het `s middag ook zonder speen (gaat vaak goed). Op het kdv slaapt ze ook altijd zonder.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Famke ma 25 jul 2011 - 9:36

Ze krijgt de speen alleen in bed. Hij moet ook echt in bed blijven, ze mag hem dus niet pakken als ze op haar kamer speelt.

We hebben laatst al eens geprobeerd zonder, maar dat is geen succes. Volgend jaar rond haar verjaardag nog maar eens proberen.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  PapillonRose ma 25 jul 2011 - 9:36

Ik probeer hem alleen in bed te geven, maar dat lukt niet altijd. Ze is best dol op haar speentje en als het even kan zou ze hem het liefst de hele dag hebben denk ik. Dus als ze verdrietig, moe, chagrijnig, ziek of wat dan ook is krijgt ze hem vaak ook. Nu vind ik het ook nog niet zo'n probleem, maar ik wil haar er met 2 jaar toch wel helemaal vanaf hebben als dat lukt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:39

We proberen haar alleen een speentje te geven als ze gaat slapen. Ze vraagt er wel regelmatig om, als ze moe is of als ze het gewoon slecht naar haar zin heeft. In het laatste geval zeggen we altijd nee en dan zet ze het op een gillen wanneer heeft jullie kindje de speen in? 394967 Niet dat dat helpt, we willen haar er op den duur wel vanaf helpen, liefst vanaf haar tweede verjaardag ofzo. Eens kijken hoe dat gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  meisjesmama ma 25 jul 2011 - 10:10

Mij oudste had tot haar 4de haar speen in bed en dat ging prima.
Mij jongste heeft hem alleen als ze heel verdrietig is of naar bed gaat.

@hazel ben je niet bang dat je dochter jaloers word op haar broertje als die haar speen gaat krijgen?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Flip Fluitketel ma 25 jul 2011 - 11:09

Onze dochter heeft alleen de eerste 2maanden een speen gebruikt. Daarna gooide ze hem er altijd zelf uit. Nu zit ze soms met een over gebleven speen te spelen (in mond, uit mond e.d..), maar als we hem in haar mond willen doen om rustiger te worden wil ze hem niet.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  maiadebij ma 25 jul 2011 - 17:46

N heeft nog steeds een speen, alleen in bed. Zodra J gaat doorslapen ga ik kijken of we de speen weg kunnen doen. Nu heb ik al genoeg te doen snachts Laughing

J heeft geen speen, ik vind die dingen zo onhandig dat we er bij haar niet aan begonnen zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Mida4you ma 25 jul 2011 - 17:53

Mijn dochtertje heeft de speen in tijdens het inslapen. Later op de avond heeft ze hem zelf uitgespuugd of ik trek hem er voorzichtig uit. Heel af en toe overdag een keer als ze is gevallen of als ze moe is. Maar verder niet. Ook willen we proberen om na haar 1e jaar de speen bij het inslapen niet meer te geven.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Limburg85 ma 25 jul 2011 - 19:02

Hier heeft die zelde de speen in mede doordat die hem zelf niet kan inhouden maar als die hem in heeft is het alleen omdat hij moe is en niet naar bed toe kan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Mikki ma 25 jul 2011 - 19:30

Mijn oudste heeft nooit een speen gehad, de jongste is er verslaafd aan. Ze zou het ding het liefst de hele dag hebben. Ze krijgt hem in principe alleen met slapen, maar als ze ziek/erg moe/niet te troosten is dan krijgt ze hem ook overdag weleens. Afbouwen zie ik voorlopig nog niet gebeuren, eerst maar eens zorgen dat ze minder ziek is.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 19:54

De oudste heeft geen speen gehad.

De jongste heeft m sinds ze 1,5 is alleen nog maar in bed of heel soms als ze ziek is of heel erg moe, dan mag ze m ook wel. Daarvoor had ze m ook niet continue maar waren we wel wat soepeler. Nu legt ze m zelf in bed en overdag gaat ze m ook nog wel eens halen uit bed maar dan zeggen we dat dat niet mag en legt ze m ook weer terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  LMCurious ma 25 jul 2011 - 20:57

Bij ons hadden we vlak voor Joris zijn 1e verjaardag de fiep weggelaten, ging meteen zonder problemen. Daarna werd ie ziek toen vroeg hij er wel naar en hebben we hem dus wel gegeven. Wij dachten doen we daarna wel weer weg. Maar toen ging dat dus niet meer zonder slag of stoot. Dus hebben we het maar zo gelaten. Hij had/heeft in elk geval altijd alleen met slapen en ook in de auto op lange stukken een fiep en als hij ziek is overdag op de bank. Als ik een uur nadat hij slaapt op zijn kamer kom is de fiep altijd eruit, dus zoveel gebruikt hij hem niet. Als hij s nachts wakker word vergeet hij vaak ernaar te vragen en slaapt ie ook in zonder fiep. Maar als hij dan 's ochtends wakker word en gaat spelen zoekt ie hem wel altijd en doet ie hem weer in. Totdat wij op zijn kamer komen, dan leggen we hem weer op de kast.

We zullen binnenkort nog eens proberen zonder. Nu ik inderdaad weer las over babyvogels (die hebben we toevallig eentje in de tuin momenteel). Tijdens mijn zwangerschap hadden we wel gezegd dat een fiepje voor baby's is, maar dan zegt i voor hij gaat slapen dat hij zelf een baby is, hahaha. En ik wilde de fiep niet doorgeven aan Milou omdat hij op dat moment toch al aandacht enzo moest gaan delen. Vond het niet eerlijk om dan ook zijn fiep af te moeten staan.

Milou wil meestal geen fiep. We proberen het nog wel aan te beiden steeds, omdat ze dus wel wil duimen. En dan kies ik toch echt voor de fiep! Maar goed, dat zullen we zien hoe dat over een jaar is.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 21:14

Ik ben helemaal trots op mijn neefje die is nu 2 weken speenvrij Laughing (hij is net 2)

Mijn zus had gezegt dat speentjes voor babietje waren zoals zijn broertje (mijn andere neefje is 2 maanden). En dat hij al een grote jongen is.

De eerste nacht was het toen hij ging slapen een 10 minuutjes drama (peen? peen? Cry ) en heeft ze hem getroost. De volgende dag was het peen?.. en toen was het nog even 2 minuutjes jengelen. En de dag erna heeft hij er niet meer om gevraagd.

De speen zat trouwens altijd aan zijn knuffeltje vast, maar zijn knuffeltje heeft hij nog wel gewoon. Dus misschien dat dat nu ook wel voldoening geeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum