Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doodstraf, discussiepunt.

+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Doodstraf, discussiepunt.  - Pagina 4 Empty Re: Doodstraf, discussiepunt.

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:46

Vischje schreef:
FoolishSam schreef:
Vischje schreef:Als men letterlijk of figuurlijk de duimschroeven bij je aandraait, wil jij wel praten, hoor.

Haha, wat voor horrorfilms heb jij gezien zeg? smile

Da's geen horror. In andere landen op deze wereld laten ze je wel praten hoor, door zweepslagen of je vol te gieten met water totdat je stikt.

Mocht dat gebeuren....kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je zoiets toegeeft. Ik heb liever wat dagen/maanden pijn dan dat ik jaaaaren vastzit voor iets wat ik niet heb gedaan. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:47

Susan schreef:Jeetje FoolishSam, wat reageer jij hier kortzichtig zeg.

Dit slaat nergens op! smile Ik geef mijn mening.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:50

FoolishSam schreef:

Dit slaat nergens op! smile Ik geef mijn mening.

Ik denk niet dat dit zozeer een mening is, als wel iets dat jij dénkt wat je wel/niet zou doen. Ik weet haast wel zeker dat je daarin verkeerd zit.
Ik ben vroeger namelijk eens net zo lang in elkaar geslagen, totdat ik iets bekende dat ik niet had gedaan. Geloof me, je bekent, ook als je iets niet hebt gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:50

+1, had ik niet verwacht ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:51

FoolishSam schreef:
Odilia schreef:
Annemie schreef:
Francaise_ schreef:Ik ben voor maar dan niet met een spuitje. Lekker uit elkaar laten trekken door 4 paarden. Oja, stenigen vind ik ook prima. Het gaat dan om moord, misbruik van jonge kinderen en verkrachters waar het 100% zeker van is.

Helemaal mee eens.
Wie beslist dat het 100% zeker is? Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Nou als de persoon in kwestie het zelf toegeeft lijkt het me geen kwestie van fouten maken smile
100% zie ik wel als mensen het hebben gezien met aanwezige camerabeelden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:51

FoolishSam schreef:
Vischje schreef:
FoolishSam schreef:
Fauve schreef:Ehh omdat je soms uren en uren en uren wordt verhoord? Omdat je waarschijnlijk al niet zo lekker in je vel zit als je op het politiebureau moet komen voor een moord die je niet gepleegd hebt? Omdat je doodmoe bent en het enige wat je wil, slapen is. Omdat mensen dan "knakken", dat gebeurt hoor smile

Omdat je urenlang word verhoord, moe bent en wilt slapen....ga jij een moord bekennen die je niet hebt gepleegd? Laughing

Als jij urenlang niet hebt geslapen, raken je hersenen in de war. Daar komt bij dat tijdens verhoren uiterst suggestieve vragen worden gesteld, dat je rustig dreigementen naar je kop geslingerd krijgt en dat je op een gegeven moment niet meer wéét wat waar is of wat niet waar is. Je wordt gek gemaakt en je gaat op een gegeven moment bijna zelf geloven dat je het gedaan hebt. Als er dagenlang op je wordt ingehamerd, geloof me, dan teken je álles wat ze onder je neus schuiven.

Zoals ik al zei, ik weet niet wat voor films jij hebt gekeken hoor? smile Nogmaals, het zal vast "weleens" gebeuren, maar nog kan ik het me niet voorstellen.

Google eens op: de puttense moordzaak.
Nederlandse moordzaak.
WAS het maar een film.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:52

FoolishSam ik ken je overige reacties op het forum niet, maar je denkt niet echt door over wat je zegt. Heb je daar vandaag gewoon even geen zin in of denk je serieus altijd zo?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:54

"weleens gebeuren". Als het 1x gebeurd is dat toch 1x teveel? Dat is zonder noodzaak iemand ter dood brengen, kinderen die zonder moeder/vader opgroeien, ouders die hun kind verliezen. Of moeten mensen maar opgeofferd worden omdat iedereen weleens een foutje kan maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:55

Odilia schreef:FoolishSam ik ken je overige reacties op het forum niet, maar je denkt niet echt door over wat je zegt. Heb je daar vandaag gewoon even geen zin in of denk je serieus altijd zo?

Haha! Maar eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:00

Fauve schreef:
Odilia schreef:FoolishSam ik ken je overige reacties op het forum niet, maar je denkt niet echt door over wat je zegt. Heb je daar vandaag gewoon even geen zin in of denk je serieus altijd zo?

Haha! Maar eens.
Ja kan toch? Heb ik ook weleens haha. Ik vind t trouwens wel leuk dat er iemand een uitgesproken andere mening heeft over dit onderwerp.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:06

Odilia schreef:
Fauve schreef:

Haha! Maar eens.
Ja kan toch? Heb ik ook weleens haha. Ik vind t trouwens wel leuk dat er iemand een uitgesproken andere mening heeft over dit onderwerp.

Dat is wel waar, ik was ook benieuwd naar mensen die voor de doodstraf zijn, en zo ja, waarom dan.

Ik kan het me gewoon niet indenken en zal ook nooit van mening veranderen hierin, maar ik heb oprechte interesse in de gedachtengang van mensen die 'voor' zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:14

HOOOO Wacht, iedereen gaat tegen me in Wink Ik ga even snel bij lezen en dan reageer ik weer.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:16

FoolishSam schreef:
Fauve schreef:
FoolishSam schreef:
Fauve schreef:Nogmaals, onder druk worden aardig wat valse bekentenissen afgelegd.

Ja, daar had ik het net met mijn vriend over. Of het feit dat mensen de schuld op zich nemen voor iemand anders. Maar goed, daar kies je zelf voor smile Dus dan zal je ook de consequenties moeten dragen.

Mijn punt was juist dat ze daar dus niet voor kiezen. Het is geen kwestie van "oh, laat ik maar eens zeggen dat ik het gedaan heb", dat begrijp je toch wel? Mensen worden gedwóngen tot een bekentenis, ze willen het niet maar doen het maar omdat ze bijvoorbeeld uitgeput zijn. Dat is een gedwongen keuze, geen vrijwillige en dat is dus niet hun eigen "schuld".

Nee dat begrijp ik niet eerlijk gezegd smile Waarom zou je in hemelsnaam een bekentenis voor een moord afleggen terwijl je niks gedaan hebt, nee dat gaat er bij mij niet in smile

Is niet helemaal on topic meer maar goed. smile

Seriously..? Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:16

FoolishSam schreef:HOOOO Wacht, iedereen gaat tegen me in Wink Ik ga even snel bij lezen en dan reageer ik weer.

Dat is nou een discussie. Niet erg toch? Je kan er inderdaad gewoon op reageren, je mening is je mening. Maar ik snap de reacties wel en ik deel de meningen ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:18

Mijn hemel, FoolishSam, ben jij altijd zo naief?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:19

Haha ja maar waar moet ik verder over nadenken dan? Ik bedoel, ik zie geen betere straf voor iemand die iemand anders vermoord smile Maar goed, als ik verder denk kan het idd voorkomen dat iemand vals beschuldigd word, dus zodra iemand het zelf niet heeft toegegeven en er geen echt duidelijke bewijzen zijn vind ik dat de doodstraf niet kan. En over het gedeelte dat mensen worden "bedreigd" "gechanteerd" "gemarteld" en dergelijke om een bekentenis af te leggen is in mijn ogen erg overdreven en ik denk ook dat het nauwelijks voorkomt. Zoals ik al eerder zei zou ik (wat mensen me ook aandoen) nooit bekennen voor iets wat ik niet heb gedaan.

En dat mensen deze reactie niet van mij verwachten sja....

Edit: Ik zag van de week een vrouw die had een peuter van 2 vermoord en bekend, en 6 jaar gekregen...sja...

Gast
Gast

James schreef:Mijn hemel, FoolishSam, ben jij altijd zo naief?

Ben jij altijd zo bijdehand? Wink

Gast
Gast

Zwoesj, ik snap je punt. Maar dan noem je ook wel echt hele erge extremen op. Dit is niet de gemiddelde moordenaar in de gevangenis.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:20

Tea-Leaf schreef:
FoolishSam schreef:HOOOO Wacht, iedereen gaat tegen me in Wink Ik ga even snel bij lezen en dan reageer ik weer.

Dat is nou een discussie. Niet erg toch? Je kan er inderdaad gewoon op reageren, je mening is je mening. Maar ik snap de reacties wel en ik deel de meningen ook.

Nee hoor, niet erg smile En ik snap de reacties ook wel hoor! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:20

FoolishSam schreef:

Bijdehand? Want?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:21

James schreef:
FoolishSam schreef:

Bijdehand? Want?

Ik geef mijn mening, heeft niets te maken met naief smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:21

FoolishSam schreef:Haha ja maar waar moet ik verder over nadenken dan? Ik bedoel, ik zie geen betere straf voor iemand die iemand anders vermoord smile Maar goed, als ik verder denk kan het idd voorkomen dat iemand vals beschuldigd word, dus zodra iemand het zelf niet heeft toegegeven en er geen echt duidelijke bewijzen zijn vind ik dat de doodstraf niet kan. En over het gedeelte dat mensen worden "bedreigd" "gechanteerd" "gemarteld" en dergelijke om een bekentenis af te leggen is in mijn ogen erg overdreven en ik denk ook dat het nauwelijks voorkomt. Zoals ik al eerder zei zou ik (wat mensen me ook aandoen) nooit bekennen voor iets wat ik niet heb gedaan.

En dat mensen deze reactie niet van mij verwachten sja....

Edit: Ik zag van de week een vrouw die had een peuter van 2 vermoord en bekend, en 6 jaar gekregen...sja...

Dit vind ik naief ja. Dat je echt denkt dat de Puttense moordzaak een uitzondering is. Mijn hemel, onder welke steen leef jij?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:22

FoolishSam schreef:
James schreef:
FoolishSam schreef:

Bijdehand? Want?

Nee, ik vind je naief.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:23

FoolishSam schreef:En over het gedeelte dat mensen worden "bedreigd" "gechanteerd" "gemarteld" en dergelijke om een bekentenis af te leggen is in mijn ogen erg overdreven en ik denk ook dat het nauwelijks voorkomt. Zoals ik al eerder zei zou ik (wat mensen me ook aandoen) nooit bekennen voor iets wat ik niet heb gedaan.

..

Tja... dit gebeurt gewoon in Nederland.
Ik zou willen dat ik dit heb overdreven, maar nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:24

James schreef:
FoolishSam schreef:
James schreef:
FoolishSam schreef:

Bijdehand? Want?

Nee, ik vind je naief.

En ik jou bijdehand Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: