Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doodstraf, discussiepunt.

+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Doodstraf, discussiepunt.  - Pagina 2 Empty Re: Doodstraf, discussiepunt.

Bericht  Travelgurly za 9 jul 2011 - 2:14

Okay ze zitten vast en zijn hun vrijheid kwijt, maar ik vind de luxe die ze in nederland krijgen gewoon te ver gaan.
Dat ze geen vrijheid meer hebben, thja zo be it.....dat konden ze zelf ook bedenken voordat ze de daad deden.

Ik snap ook wel dat en grens lastig is aan te geven, want ja een vader die zijn eigen kind zwanger heeft gemaakt bijvoorbeeld zit er, maar ook misschien een man die een man heeft vermoord omdat hij zich aan zijn kind heeft vergrepen...... thja blijft het een moeilijke questie vinden

En ja ze hebben meerkeuze menu's , en digitale tv(op hun kamer), dvd's spelers, playstation, bibliotheek etc.
Sorry maar dat gaat mij gewoon te ver. Zal ook heus wel per gevangenis verschillen denk ik maar toch.

ben ik hier dan zo hard in?

Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 2:18

Ik denk gewoon dat je het onderschat. Moeten ze dan op water en brood? Hoe zie jij dan een "goede" gevangenis voor je?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 2:30

Fauve schreef:Ik denk gewoon dat je het onderschat. Moeten ze dan op water en brood? Hoe zie jij dan een "goede" gevangenis voor je?

+1, wij denken hier volgens mij geheel hetzelfde over.

Gast
Gast

Bericht  Annemie za 9 jul 2011 - 2:36

Ik ben voor de doodstraf. (als degene een moord gepleegd heeft of een ander ernstig misdrijf, dus niet bij drugsbezit ofzo).
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 2:38

Oh ja, waarom ik ook tegen ben: je kunt de dood niet terugdraaien. Wat nou als iemand achteraf onschuldig blijkt te zijn?

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly za 9 jul 2011 - 2:40

Ja misschien onderschat ik het ook wel. Kenissen van mij zijn cipier en ja hoor soms wel eens wat....en dan denk ik huh?

Nou een gevangenis, met tralies Wink nee grapje. maar gewoon 1 x per maand playstationen, en gewoon bed,tv, lamp en klaar.
Ze hebben vaak iemand het leven ontnomen of kapot gemaakt en ik vind zoals het nu in Nederland gaat gewoon to much.

De eerste levensbehoefte moeten ze krijgen, dat is een feit.
Een bed, eten en drinken...thja en verder vind ik dan eigenlijk zo min mogelijk.
En vind de luxe als een bibliotheek, playstation, prive digitale tv, etc.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 2:41

Ik snap trouwens wel wat je bedoelt, maar ik vind het moeilijk om daar zelf een mening over te vormen omdat ik er nooit ben geweest/niemand ken die er zit of werkt. Mij lijkt het ontnemen van de vrijheid alleen echt al verschrikkelijk.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 9 jul 2011 - 2:48

Odilia schreef:Ik ben tegen de doodstraf om de volgende redenen:

1. Er zit altijd een kans in dat ze er na jaren achter komen dat ze fout zaten / het tegendeel bewezen wordt. Diegene is dan dood en kun je niet meer terug halen.

2. Ik denk dat de doodstraf the easy way out is. Het lijkt mij persoonlijk erger de rest van je leven, uitzichtloos, in de gevangenis te zitten dan de doodstraf te krijgen.

Eens, die spuit is wel erg makkelijk.

Het enige wat de doodstraf wel als voordeel heeft is een hoop geld. Als iemand 40 jaar gevangen zit moet hij wel eten, drinken en een gevangenisoutfit aan. dat kost een hoop geld. Als iemand eenmalig de injectie krijgt zal dat vast een stuk minder kosten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 2:50

Dat is niet waar, de doodstraf kost ontzettend veel geld. Die gevangenen zitten vaak nog jaren op death row en er komen ontzettend veel trials, etc. Alleen in landen waar mensen zo hup de doodstraf krijgen (dus niet in Amerika) is het (veel) goedkoper dan levenslange opsluiting.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:00

Ik ben voor de doodstraf als iemand zijn "misdaad" toegeeft. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstal of dergelijke.
Ik vind dat als jij iemand zijn/haar leven ontneemt daar een toepasselijke straf (zoals de doodstraf) voor moet staan.

En ja in Nederlandse gevangenissen is het allemaal veel te luxe, 2 uur per dag sporten, werken om spulletjes te kopen. Redelijk te eten en drinken, buitenlucht, tv/spelcomputers/dvd's.
Tuurlijk weegt daar je vrijheid niet aan af, maar ik vind niet dat als iemand een verkrachting/moord end. op zijn geweten heeft, kan gaan zitten "relaxen" in de gevangenis.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:02

Er worden ook misdaden onder dwang toegegeven, na urenlang verhoor, etc.

En ik vind dus juist dat je daarboven moet staan. Diegene heeft iemand's leven ontnomen, dat vind ik zo erg dat ik me niet tot datzelfde niveau verlaag.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:06

Fauve schreef:Er worden ook misdaden onder dwang toegegeven, na urenlang verhoor, etc.

En ik vind dus juist dat je daarboven moet staan. Diegene heeft iemand's leven ontnomen, dat vind ik zo erg dat ik me niet tot datzelfde niveau verlaag.

Nee, dan kan je iemand beter met een schaal chips, een colaatje en een goede dvd in de gevangenis zetten Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:07

Dat vind ik overdreven, maar ja in principe vind ik wel dat dat beter is. Iemand ter dood veroordelen is geen pretje hoor en ik vind dat mensen daar veel te makkelijk over denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:18

Travelgurly schreef:tegen de doodstraf....alhoewel ik daar soms wel eens over twijfel. (moord, incest, etc)

Maar goed iemand de gevangenis laten ingaan...is ook niet echt een straf. digitale tv, sport, gebak rond 16uur etc. Vind Nederland daar echt TE goed voor.

Je bent je vrijheid kwijt. Dat is erger dan al die gebakjes, sport , digitale tv etc bij elkaar. Moet je je eens indenken dat je alle luxe had, alleen dat je ALTIJD in deze ruimte moet blijven. Hoe zou jij je voelen? Dan geef je niet meer om de luxe hoor.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 9 jul 2011 - 3:19

Ik ben in sommige situaties (ligt aan het misdrijf) ook zeker voor de doodstraf.
Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds Marc Dutroux. Die lul komt, bij goed gedrag, over 15 jaar ofzo vrij. In mijn ogen is zo iemand dan echt niet veranderd en is de kans dat hij terugvalt in zijn oude gewoonten best groot.

Ik ben voor omdat:
* De gevangenschappen in NL/ BE veels te luxe zijn (inderdaad, wat eerder ook al werd genoemd, de tv, playstation enz. een bieb en sporten okee maar dat is voor mij het max. Ik vind de serie Oz wel redelijk laten zien hoe een gevangenis in mijn ogen zou moeten zijn).
* De kans op vervroegde vrijlating groot is, levenslang is hier nou eenmaal niet levenslang.
* Bij sommige misdrijven, zoals het vermoorden van weet ik veel hoeveel mensen, is de wraak het grootst wanneer iemand er niet meer is. Ik zou er niet aan moeten denken dat bijvoorbeeld de moordenaar van mijn 1e kind weer op vrije voeten komt, en dan dalijk mijn 2e ook aanpakt.

Maar wanneer de misdrijven 'licht' zijn, dan vind ik niet dat een doodstraf gepast is. Die is alleen gepast in uitzonderlijke gevallen.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:20

Travelgurly schreef:Ja misschien onderschat ik het ook wel. Kenissen van mij zijn cipier en ja hoor soms wel eens wat....en dan denk ik huh?

Nou een gevangenis, met tralies Wink nee grapje. maar gewoon 1 x per maand playstationen, en gewoon bed,tv, lamp en klaar.
Ze hebben vaak iemand het leven ontnomen of kapot gemaakt en ik vind zoals het nu in Nederland gaat gewoon to much.

De eerste levensbehoefte moeten ze krijgen, dat is een feit.
Een bed, eten en drinken...thja en verder vind ik dan eigenlijk zo min mogelijk.
En vind de luxe als een bibliotheek, playstation, prive digitale tv, etc.

Een mens blijft een mens hoor. Het wordt geen hond ofzo Wink.

Het valt me altijd een beetje op dat de mensen die voor de doodstraf zijn mensen zien als puur slechte mensen. Ze bedenken zich vaak niet dat niet elke gevangene ook gewoon mens is, met een hele geschiedenis. Een mens met een verkeerde daad. De gevangene zelf is de daad niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:21

Fauve schreef:Dat vind ik overdreven, maar ja in principe vind ik wel dat dat beter is. Iemand ter dood veroordelen is geen pretje hoor en ik vind dat mensen daar veel te makkelijk over denken.

Dat vind ik ook. Veel te simpel zelfs.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 9 jul 2011 - 3:23

Dat ben ik niet met je eens James. Ik zie mensen zeer zeker niet als slecht. Het klopt, de daad is slecht, maar die is wel door een mens uitgevoerd. Die persoon had beter kunnen en moeten weten. Het zijn de genen / gedachten hoe je het ook wilt zeggen, van die gevangene. En sorry, maar als jij meerdere moorden op je naam hebt staan, dan is het toch echt het karakter / de genen, en niet de situatie meer. En zo iemand mag van mij kassie wijlen gaan, die hoeft van mij niet ooit weer vrij te komen!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:30

Zwoesj schreef:Dat ben ik niet met je eens James. Ik zie mensen zeer zeker niet als slecht. Het klopt, de daad is slecht, maar die is wel door een mens uitgevoerd. Die persoon had beter kunnen en moeten weten. Het zijn de genen / gedachten hoe je het ook wilt zeggen, van die gevangene. En sorry, maar als jij meerdere moorden op je naam hebt staan, dan is het toch echt het karakter / de genen, en niet de situatie meer. En zo iemand mag van mij kassie wijlen gaan, die hoeft van mij niet ooit weer vrij te komen!

Hoe weet jij dat het in zijn genen zit? Hoe kan zoiets uberhaupt in je genen zitten? Ken jij het verhaal achter de persoon die het gedaan heeft? Natuurlijk is de daad hartstikke slecht, maar je vermoord niet zomaar iemand hoor. Daar zit iets achter. En als je werkelijk denkt dat iemand vermoorden zomaar gaat, ja dan vind ik dat je daar te makkelijk over denkt. Een vriendin van mij werkt in een tbs kliniek. Werkt met mensen die moorden hebben begaan en die zegt precies hetzelfde .Buitenstaanders hebben ontzettend snel hun verhaal en mening klaar, maar hebben geen besef van wat de gevangene tot een daad heeft doen komen.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 9 jul 2011 - 3:34

Ik spreek hier over seriemoordenaars a la Marc Dutroux, Ted Bundy en meer van dat soort mafketels. Die doen dit omdat ze kicken op de angst van mensen. Ik heb het niet over zomaar iemand die zijn vrouw vermoord, nee ik spreek over de nog veel radicalere mensen.

Dat het in je genen kan zitten, is wetenschappelijk bewezen. We hebben allemaal iets 'slechts' in ons zitten, maar bij de een komt dit naar buiten en is het sterker aanwezig dan bij de ander.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:36

Zwoesj schreef:Ik spreek hier over seriemoordenaars a la Marc Dutroux, Ted Bundy en meer van dat soort mafketels. Die doen dit omdat ze kicken op de angst van mensen. Ik heb het niet over zomaar iemand die zijn vrouw vermoord, nee ik spreek over de nog veel radicalere mensen.

Dat het in je genen kan zitten, is wetenschappelijk bewezen. We hebben allemaal iets 'slechts' in ons zitten, maar bij de een komt dit naar buiten en is het sterker aanwezig dan bij de ander.

Heb je een link naar dat wetenschappelijk onderzoek?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:39

Gevoelsmatig vind ik dat mensen die bijvoorbeeld hele bevolkingsgroepen op gruwelijke wijze behandelen en uitroeien dood moeten na een paar uur martelen.

Maar toch ben ik wel tegen de doodstraf, puur omdat je jezelf verlaagd naar het niveau van de moordenaar. In mijn ogen ben je dan geen haar beter als de moordenaar zelf.

Gast
Gast

Bericht  Zwoesj za 9 jul 2011 - 3:48

James, ik kan het zo even niet terugvinden, maar heb er eens een documentaire op tv over gezien, en mijn vriend zei net ook dat het eens in de Quest heeft gestaan. Ik kom nu wel een paar andere punten tegen op een website van de grenswetenschap waar een paar andere punten staan waarom mensen moorden:

Waarom moorden seriemoordenaars eigenlijk? Op deze vraag is geen eensluidend antwoord te vinden. Klinisch psycholoog kenneth Lindsey onderscheidt wel vier verschillende soorten seriemoordenaars.
Je hebt er die moorden uit blinde woede, er zijn er bij die moorden uit sexueel sadistische motieven, dan zijn er diegene die moorden op een geperverteerde en chaotische manier en als laatste zijn er de verkrachters die eigenlijk onbedoeld hun slachtoffers om zeep helpen.

Bij de laatste soort moordenaars zeg ik ook, doodstraf gaat te ver, hoe slecht de daad ook is, dit is geen bewuste moord geweest. Maar lees dit eens over Ted Bundy:

Doodstraf, discussiepunt.  - Pagina 2 Seriebundy
Ted Bundy maakte ongeveer 100 vrouwelijke slachtoffers en was niet te beroerd om daags na een moord het lijk op te graven om erna nog eens lekker sex mee te hebben

Of dit:
Chikatilo raakte opgewonden van geweld, angst en jonge kinderen. Hij had een lichamelijke afwijking die hem bij tijd en wijle impotent maakte. Hij ontdekte dat hij van impotentie geen last had, wanneer zijn sexpartner tegenstribbelde. Hoewel hij af en toe kleine stukjes van zijn slachtoffers opat, werden zijn moorden ingegeven door lust en dominantie. Deze dominantiedrang uitte zich in het verminken van mensen. Dat de losgesneden of afgebeten lichaamsdelen ook nog goed smaakten, was voor hem een prettige bijkomstigheid.

Wanneer ik dit hoor zie of lees, vind ik toch niet dat zo iemand 'gezellig' in de gevangenis mag zitten en tv kan kijken en weet ik het allemaal. Zo iemand mag van mij deathrow op, ik geloof niet dat zo iemand ooit berouw zal hebben.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:51

Ik kan me goed vinden in wat Zwoesj zegt.

Wanneer iemand willens en wetens iemand vermoord, meerdere mensen vermoord, dan vind ik ook niet dat zij redelijk in luxe in gevangenschap kunnen zitten.
De gevangenis is een straf, dan is het toch niet de bedoeling dat mensen zeggen 'Het is al erg genoeg dat ze hun vrijheid kwijt zijn, dus laten we ze dan maar gamen etc.'
Juist al die extraatjes ontzeggen maakt de straf erger vind ik, en dat verdienen ze.
Je komt niet voor niks in de gevangenis!

Laatst aangepast door Princess op za 9 jul 2011 - 3:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 3:53

Ik ben voor maar dan niet met een spuitje. Lekker uit elkaar laten trekken door 4 paarden. Oja, stenigen vind ik ook prima. Het gaat dan om moord, misbruik van jonge kinderen en verkrachters waar het 100% zeker van is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 13 Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: