Doodstraf, discussiepunt.
+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers
Pagina 1 van 13
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Doodstraf, discussiepunt.
Ik denk dat er over de doodstraf altijd een discussie van voors en tegens zal zijn zolang deze bestaat en uitgevoerd wordt.
En misschien is er al een topic over op dit forum, maar soit.
Wat zijn jouw gedachten hierover? Ben je voor of tegen, en waarom?
En misschien is er al een topic over op dit forum, maar soit.
Wat zijn jouw gedachten hierover? Ben je voor of tegen, en waarom?
Gast- Gast
Re: Doodstraf, discussiepunt.
Absoluut tegen. Door iemand te vermoorden ben je geen haar beter dan degene die je vermoordt.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik ben tegen de doodstraf om de volgende redenen:
1. Er zit altijd een kans in dat ze er na jaren achter komen dat ze fout zaten / het tegendeel bewezen wordt. Diegene is dan dood en kun je niet meer terug halen.
2. Ik denk dat de doodstraf the easy way out is. Het lijkt mij persoonlijk erger de rest van je leven, uitzichtloos, in de gevangenis te zitten dan de doodstraf te krijgen.
1. Er zit altijd een kans in dat ze er na jaren achter komen dat ze fout zaten / het tegendeel bewezen wordt. Diegene is dan dood en kun je niet meer terug halen.
2. Ik denk dat de doodstraf the easy way out is. Het lijkt mij persoonlijk erger de rest van je leven, uitzichtloos, in de gevangenis te zitten dan de doodstraf te krijgen.
Gast- Gast
Ik ben echt enorm geraakt door de film "The life of David Gale" Echte aanrader als je hem nog niet kent.
Gaat over een man die wil bewijzen dat het rechtssysteem ook kan failen en daardoor onterecht mensen de doodstraf oplegt.
Gaat over een man die wil bewijzen dat het rechtssysteem ook kan failen en daardoor onterecht mensen de doodstraf oplegt.
Gast- Gast
Oh die ga ik even downloaden! Bedankt voor de tip. Ik denk dat er niet veel mensen voor zijn. Al ben ik wel enorm benieuwd naar de redenen daarachter. Ik heb hierover op school weleens gesprekken gehad en dan was iedereen altijd tegen. Dan komt de discussie niet zo lekker los
Gast- Gast
Odilia schreef:Oh die ga ik even downloaden! Bedankt voor de tip. Ik denk dat er niet veel mensen voor zijn. Al ben ik wel enorm benieuwd naar de redenen daarachter. Ik heb hierover op school weleens gesprekken gehad en dan was iedereen altijd tegen. Dan komt de discussie niet zo lekker los
Hij is echt goed, vind ik. Heb hem 3 x gezien en hij raakt me elke keer weer.
Er komt idd weinig los als mensen allemaal tegen zijn. Gelukkig bestaat het in NL niet, ik denk dat je in Amerika een hele heftige discussie kan voeren hierover.
Gast- Gast
Ik ben tegen de doodstraf. Want idd het rechtssysteem kan ook falen en fouten maken. En het idee dat er onschuldige mensen de doodstraf zouden krijgen bezorgt mij kippenvel.
Wel vind ik dat het rechtssysteem hier in Nederland echt bagger is ! Maar goed dat staat los van je vraag natuurlijk !
Wel vind ik dat het rechtssysteem hier in Nederland echt bagger is ! Maar goed dat staat los van je vraag natuurlijk !
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Ik ben echt enorm geraakt door de film "The life of David Gale" Echte aanrader als je hem nog niet kent.
+1!
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Absoluut tegen, ik vind niet dat wie dan ook over andermans leven mag beslissen. Dat is mijn voornaamste reden. Daarnaast zie ook ik de meerwaarde niet van doodstraf over écht levenslang.
Enige wat ik me afvraag is of het veel goedkoper zou zijn voor de samenleving?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dat denk ik wel. Heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. Je bent toch een cel + eten + cipiers kwijt aan zo iemand jarenlang.Antibes schreef:Absoluut tegen, ik vind niet dat wie dan ook over andermans leven mag beslissen. Dat is mijn voornaamste reden. Daarnaast zie ook ik de meerwaarde niet van doodstraf over écht levenslang.
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik ben tegen de doodstraf om de volgende redenen:
Dit wilde ik zo'n beetje precies zeggen, dus dan maar gewoon +1
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
En wat vinden jullie van de volgende situatie:
Seriemoordenaar/verkrachter bekend en heeft geen spijt. Hij toont ook totaal geen respect naar de nabestaanden toe. Moet daar een uitzondering voor worden gemaakt?
Seriemoordenaar/verkrachter bekend en heeft geen spijt. Hij toont ook totaal geen respect naar de nabestaanden toe. Moet daar een uitzondering voor worden gemaakt?
Gast- Gast
Nee, mijn voornaamste argument (en tweede eigenlijk ook) blijft staan.
Antibes- Ratel
Odilia schreef:En wat vinden jullie van de volgende situatie:
Ik vind van niet.
Gast- Gast
Nee, want misschien ontwikkelt hij/zij wel spijt na jarenlang in de gevangenis te zitten. Bovendien vind ik het nogal gemakkeijk om hem/haar te doden. Dan ontloopt hij/zij voor mijn gevoel zijn/haar straf.Odilia schreef:En wat vinden jullie van de volgende situatie:
Het is vast duurder om een persoon 20 jaar in de gevangenis te stoppen, maar geld mag geen reden zijn om iemand wel/niet de doodstraf op te leggen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Odilia schreef:Dat denk ik wel. Heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. Je bent toch een cel + eten + cipiers kwijt aan zo iemand jarenlang.Antibes schreef:Absoluut tegen, ik vind niet dat wie dan ook over andermans leven mag beslissen. Dat is mijn voornaamste reden. Daarnaast zie ook ik de meerwaarde niet van doodstraf over écht levenslang.
Dat dacht ik ook altijd, alleen ik heb nu een klein stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat ik ooit iets gezien/gelezen had erover en dat het me verbaasde. Maar ik weet het niet meer.
Antibes- Ratel
girli schreef:Nee, want misschien ontwikkelt hij/zij wel spijt na jarenlang in de gevangenis te zitten. Bovendien vind ik het nogal gemakkeijk om hem/haar te doden. Dan ontloopt hij/zij voor mijn gevoel zijn/haar straf.Odilia schreef:En wat vinden jullie van de volgende situatie:
Het is vast duurder om een persoon 20 jaar in de gevangenis te stoppen, maar geld mag geen reden zijn om iemand wel/niet de doodstraf op te leggen.
Precies, je kan geen prijs op een mensenleven zetten, hoe dan ook.
Gast- Gast
tegen de doodstraf....alhoewel ik daar soms wel eens over twijfel. (moord, incest, etc)
Maar goed iemand de gevangenis laten ingaan...is ook niet echt een straf. digitale tv, sport, gebak rond 16uur etc. Vind Nederland daar echt TE goed voor.
Maar goed iemand de gevangenis laten ingaan...is ook niet echt een straf. digitale tv, sport, gebak rond 16uur etc. Vind Nederland daar echt TE goed voor.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly, ik denk dat je dat mogelijk wat te rooskleurig ziet.
Je zit vast, je mag geen eigen keuzes maken... Je hebt voor altijd een strafblad en een label. Ik denk dat dat gebakje wat je misschien eens krijgt je dan helemaal niks meer doet. Je bent wel je vrijheid kwijt. En dat is echt een groot goed.
Je zit vast, je mag geen eigen keuzes maken... Je hebt voor altijd een strafblad en een label. Ik denk dat dat gebakje wat je misschien eens krijgt je dan helemaal niks meer doet. Je bent wel je vrijheid kwijt. En dat is echt een groot goed.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Travelgurly, ik denk dat je dat mogelijk wat te rooskleurig ziet.
Een crimineel maakt zich echt niet druk om wel of geen strafblad hoor Ik vind inderdaad dat gevangenen in nederland het absoluut niet slecht hebben, en straffen hier verbazingwekkend laag zijn. Of ik voor of tegen de doodstraf ben weet ik niet eigenlijk, in sommige gevallen ben ik er wel voor.
Gast- Gast
Ik ben tegen de doodstraf, zet ze maar levenslang in de gevangenis. Als beul bega je ook een moord, wie er ook op die stoel zit.
Vergeleken met gevangenissen in Zuid-Amerika, Azië e.d. hebben onze gevangenen het wel heel goed, maar ik ben het met Tea Leaf eens dat het gaat om de vrijheid die wordt afgenomen.
Vergeleken met gevangenissen in Zuid-Amerika, Azië e.d. hebben onze gevangenen het wel heel goed, maar ik ben het met Tea Leaf eens dat het gaat om de vrijheid die wordt afgenomen.
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Tea-Leaf schreef:Travelgurly, ik denk dat je dat mogelijk wat te rooskleurig ziet.
Een crimineel maakt zich echt niet druk om wel of geen strafblad hoor Ik vind inderdaad dat gevangenen in nederland het absoluut niet slecht hebben, en straffen hier verbazingwekkend laag zijn. Of ik voor of tegen de doodstraf ben weet ik niet eigenlijk, in sommige gevallen ben ik er wel voor.
Dat is nogal generaliserend. Ken jij alle criminelen?
Gast- Gast
In welke gevallen ben je voor? En waarom juist in die gevallen?
Ik denk dat veel mensen de gevangenis zien alsof t lekker op je reet tv kijken is. Je kunt echt helemaal niks. Je zit dag in dag uit vast. je kunt geen kant op. Je mag echt niet de hele dag door lekker sporten en je krijgt ook helemaal niet een heerlijk uitgebreide/afwisselend menu voorgeschoven.
Ik denk dat veel mensen de gevangenis zien alsof t lekker op je reet tv kijken is. Je kunt echt helemaal niks. Je zit dag in dag uit vast. je kunt geen kant op. Je mag echt niet de hele dag door lekker sporten en je krijgt ook helemaal niet een heerlijk uitgebreide/afwisselend menu voorgeschoven.
Gast- Gast
Dat is het Fauve, je bent je vrijheid kwijt. Of je dan eens een gebakje krijgt, mag sporten, of wat dan ook... Je zit vast, en komt pas vrij zoals bepaald is.
Daar wordt niemand gelukkig van.
Daar wordt niemand gelukkig van.
Gast- Gast
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 1 van 13
Permissies van dit forum: