Doodstraf, discussiepunt.
+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers
Pagina 13 van 13
Pagina 13 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Re: Doodstraf, discussiepunt.
Natuurlijk kan je op feiten een passende straf maken voor die persoon. Maar ik denk dat welke straf die persoon ook krijgt nooit genoeg zal zijn voor de familie waarbij het onrecht is aangedaan. De straffen die je weleens hoort klinken zo laag. En dan is het wel zo dat de vrijheid van die persoon wordt afgenomen, maar om dan ook nog een "luxere" cel te hebben vind ik zo raar. Maar ja onderbuikgevoel he.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Annemie schreef:Nou ik moet er toch niet aan denken dat een moordenaar de maatschappij weer in gaat, als mijn kindje wat aangedaan zou worden, nou dan zit ik er echt niet op te wachten dat die moordenaar weer na zoveel jaar zijn cel uitkomt, terwijl hij dan mijn hele leven kapot heeft gemaakt en het leven van mijn kindje heeft ontnomen, snap echt niet dat jullie zo denken, echt niet, maar ja het zal wel aan mij liggen....
En draai het eens om. Als een familielid van jou iets ernstigs uithaalt, bijvoorbeeld met dronken hoofd iemand doodrijdt, moet 'ie dan ook dood van jou, of hou je dan zoveel van dat familielid dat je z'n daad dan wel verafschuwt, maar hem niet doodwenst?
Tuurlijk, ook ik zou ook woest, witheet enzovoorts zijn als iemand bijvoorbeeld mijn ouders wat aandoet. Maar toch... de doodstraf... dat gaat me te ver.
Gast- Gast
Nou, Tristan van der V heeft dan wel zelfmoord gepleegd maar van mij had hij echt een passende straf mogen krijgen. ( even als voorbeeld )
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Hij had een psychische ziekte.
Niet dat het goedmaakt wat hij gedaan heeft, absoluut niet, maar er was een duidelijke verklaring voor.
Men wist dat hij psychisch ziek was en toch kreeg hij een wapenvergunning. Ik denk dat ze dáár wat aan hadden moeten doen. Maar "foutje", volgens de politie.
Niet dat het goedmaakt wat hij gedaan heeft, absoluut niet, maar er was een duidelijke verklaring voor.
Men wist dat hij psychisch ziek was en toch kreeg hij een wapenvergunning. Ik denk dat ze dáár wat aan hadden moeten doen. Maar "foutje", volgens de politie.
Gast- Gast
Vandaag in het nieuws:
Onder de Amerikaanse oud-president George Bush hebben zeker martelingen plaatsgevonden. Er is "overweldigend bewijs" tegen Bush. Dat staat in een rapport van Human Rights Watch.
'GEORGE BUSH WIST VAN MARTELINGEN'
Waterboarding
De mensenrechtenorganisatie wil dat de huidige president Barack Obama opdracht geeft voor een diepgravend onderzoek. Zo zou Bush 'waterboarding' hebben goedgekeurd, dat zeer omstreden is. Bij die verhoormethode krijgt een verdachte het gevoel dat hij verdrinkt. Ook liet het Bushbewind mensen opsluiten in geheime gevangenissen en werden terreurverdachten overgedragen aan landen als Egypte en Syrië, waar zij gevaar liepen te worden gemarteld.
Onder de Amerikaanse oud-president George Bush hebben zeker martelingen plaatsgevonden. Er is "overweldigend bewijs" tegen Bush. Dat staat in een rapport van Human Rights Watch.
'GEORGE BUSH WIST VAN MARTELINGEN'
Waterboarding
De mensenrechtenorganisatie wil dat de huidige president Barack Obama opdracht geeft voor een diepgravend onderzoek. Zo zou Bush 'waterboarding' hebben goedgekeurd, dat zeer omstreden is. Bij die verhoormethode krijgt een verdachte het gevoel dat hij verdrinkt. Ook liet het Bushbewind mensen opsluiten in geheime gevangenissen en werden terreurverdachten overgedragen aan landen als Egypte en Syrië, waar zij gevaar liepen te worden gemarteld.
Gast- Gast
Pagina 13 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 13 van 13
Permissies van dit forum: