Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doodstraf, discussiepunt.

+18
Krullebol
Nala
Sweety
Kabouter
RYW
Toet
luisa
Polly
Susan
SuperGrover
Zwoesj
Happydobby
Annemie
Travelgurly
Merai
Antibes
Ellusss
girli
22 plaatsers

Pagina 11 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Doodstraf, discussiepunt.  - Pagina 11 Empty Re: Doodstraf, discussiepunt.

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 10:00

Ik doe de laptop trouwens uit, misschien kom ik morgen nog even koekeloeren of er nog posts bij zijn gekomen.

Welterusten dames!

*zwaait*

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  luisa za 9 jul 2011 - 10:00

Ik heb ook rechten, o.a. strafrecht, gestudeerd. De advocatuur trekt mij juist wel. Een advocaat zorgt er in 1e instantie voor dat de verdacht een eerlijk proces krijgt. Dit is in ieders belang want mocht er iets niet goed gaan kan de rechter het OM hier weer op afrekenen. Het is heus niet zo dat er altijd maar tot in de treurenis toe geprobeerd wordt iemand vrij te krijgen. En veelal is dat niet eens mogelijk gezien het bewijs wat voor handen ligt, maar goed dit verschilt per zaak uiteraard.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 10:01

RYW schreef:hahahaha, een emotrut Wink leuk woord, die mag ik vast wel eens van je lenen zo nu en dan Wink

Dat mag Very Happy

( Ooooh ik gebruik een smiley, damn! )

Gast
Gast

Bericht  RYW za 9 jul 2011 - 10:10

Tea-Leaf schreef:
RYW schreef:hahahaha, een emotrut Wink leuk woord, die mag ik vast wel eens van je lenen zo nu en dan Wink

Dat mag Very Happy

( Ooooh ik gebruik een smiley, damn! )

Erger nog, je geeft je mening Wink hoe durf je Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Merai za 9 jul 2011 - 10:13

luisa schreef:Ik vind overigens ook wel dat gevangenen in Nederland het best luxe hebben. Tuurlijk, je vrijheid ben je kwijt en ja dat is heel wat waard, echter dat is het gevolg van je straf he. Maar veroordeelden in Nederland hebben in bepaalde gevangenissen een beter leven dan vreemdelingen hier in Nederland welke in bewaring zitten of in een uitzetcentrum te wachten op hun vertrek richting huis. Deze vreemdelingen hebben overigens niks illegaals gedaan en zijn al helemaal niet veroordeeld.
Is welliswaar een andere discussie, maar m.i geeft het wel aan dat gevangenen ook met minder luxe kunnen.

Heel erg mee eens!

Edit: spuit 11 maar toch!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 20:44

Mag ik nog een spuit 11 Reactie geven?
Heb het hele topic gelezen en ik vind het een boeiende discussie. En ik zit hier erg hard over na te denken wat mijn mening zal zijn. Eerste ingeving ja ik ben voor de doodstraf maar dan alles een voor seriemoordenaars, kindermoordenaars en andere freaks die zonder enig gevoel iemand het leven wegnemen en ermee doorgaan voor de kick en fun. Ik zal vast nu wel kortzichtig zijn maar ik vraag me dan wel af of die mensen uiteindelijk berouw tonen als je 20 tot 30 jaar opsluit. En dan spreek ik over ervaringen die ik gelezen heb (quest of Discovery of NC) mannen of vrouwen die iemand van top tot teen slachten en zich er gelukkig bij voelen. de extreme gevallen zeg maar. Gelukkig bestaat het TBS systeem, maar dan zouden dit wel strenger moeten aanpakken en niet zomaar weekend verlof geven i.v.m. weglopen ontsnappen etc.

Verder ben ik het er zeker mee eens dat er veel mensen onder druk gezet worden om een bekentenis af te leggen, en dan denk ik dat het in NL wel meevalt. Maar kijk maar eens in de Oosterse landen of bv Mexico het drugsland. Waar toeristen er worden ingeluist en zonder te weten drugs vervoeren. Als je in dit soort landen wordt opgepakt krijg je zeker geen eerlijk proces, en daar staan ze om bekent mensen goed onder druk te zetten en het voor elkaar krijgen mensen onschuldig in de cel nog net niet laten weg te rotten. Ja dan hebben NL gevangen een luxe leven, maar beter een luxe leven dan als een beest behandeld worden. Goh ik klinkt nu heel erg tegenstijdig als je kijk naar wat ik eerst schreef.

Ben daarvoor ook van mening dat de doodstraf niet altijd de juiste manier is, maar in uitzondering daargelaten en dan alleen in extreme gevallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 21:23

Het gaat mij er bij levenslange opsluiting niet per se om dat mensen berouw hebben of krijgen, maar dat ze gewoon nooit meer vrij komen. Ook als ze de doodstraf krijgen kunnen mensen natuurlijk nog steeds geen berouw tonen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 21:49

Ik zit ff te Wikipedia te snuffelen. Maar niet in ieder land is levenslang, levenslang. Bij bepaalde landen is het zelf 20 tot 30 jaar. Maar in NL is levenslang ook echt levenslang als ik het goed begrijp tot aan de dood.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 22:48

Fauve schreef:Het gaat mij er bij levenslange opsluiting niet per se om dat mensen berouw hebben of krijgen, maar dat ze gewoon nooit meer vrij komen. Ook als ze de doodstraf krijgen kunnen mensen natuurlijk nog steeds geen berouw tonen.

Mee eens, ik denk dat iemands vrijheid afnemen echt vreselijk voor die persoon moet zijn.

Het zou mooi zijn voor slachtoffers en/of nabestaanden als er berouw wordt getoond, maar je kunt er toch nooit zeker van zijn of dit oprecht is.

En het klopt Cimic, levenslang is niet overal levenslang helaas. Ik vind dat krom, noem het dan anders als je de straf op 20/30 jaar wil zetten.

Sowieso vind ik dat een opgelegde straf onvoorwaardelijk moet zijn. Eerder vrij laten bij goed gedrag? Heb ik ook nooit begrepen.

Edit: Cimic, je bent geen spuit11. Ik hoopte al toen ik hier kwam aanwaaien dat er nog reacties bij zouden zijn gekomen.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 1:00

FoolishSam schreef:Ik ben voor de doodstraf als iemand zijn "misdaad" toegeeft. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstal of dergelijke.
Ik vind dat als jij iemand zijn/haar leven ontneemt daar een toepasselijke straf (zoals de doodstraf) voor moet staan.

En ja in Nederlandse gevangenissen is het allemaal veel te luxe, 2 uur per dag sporten, werken om spulletjes te kopen. Redelijk te eten en drinken, buitenlucht, tv/spelcomputers/dvd's.
Tuurlijk weegt daar je vrijheid niet aan af, maar ik vind niet dat als iemand een verkrachting/moord end. op zijn geweten heeft, kan gaan zitten "relaxen" in de gevangenis.

Mee eens.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:06

Annemie schreef:
FoolishSam schreef:Ik ben voor de doodstraf als iemand zijn "misdaad" toegeeft. En dan heb ik het niet over een winkeldiefstal of dergelijke.
Ik vind dat als jij iemand zijn/haar leven ontneemt daar een toepasselijke straf (zoals de doodstraf) voor moet staan.

En ja in Nederlandse gevangenissen is het allemaal veel te luxe, 2 uur per dag sporten, werken om spulletjes te kopen. Redelijk te eten en drinken, buitenlucht, tv/spelcomputers/dvd's.
Tuurlijk weegt daar je vrijheid niet aan af, maar ik vind niet dat als iemand een verkrachting/moord end. op zijn geweten heeft, kan gaan zitten "relaxen" in de gevangenis.

Mee eens.

Nou niet iedereen mag 2 uur luchten. Tv moet je huren dus is ook niet zo maar voor de hand. En werken mag ook niet iedereen. Dus dat is makkelijk oordelen. het is minder luxe dan je zo zou denken.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 1:10

Hadden ze maar helemaal geen luxe... dat verdienen ze toch niet, na wat ze gedaan hebben. Vind het erg om te lezen dat (bijna) iedereen het zo opneemt voor de daders??? Die hebben toch dan iets heel stoms gedaan, dan gun je ze toch helemaal niks en dan is geen enkele straf erg genoeg?? Dat hadden die daders dan maar moeten bedenken voordat ze de fout in gingen. No
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:17

Annemie schreef:Hadden ze maar helemaal geen luxe... dat verdienen ze toch niet, na wat ze gedaan hebben. Vind het erg om te lezen dat (bijna) iedereen het zo opneemt voor de daders??? Die hebben toch dan iets heel stoms gedaan, dan gun je ze toch helemaal niks en dan is geen enkele straf erg genoeg?? Dat hadden die daders dan maar moeten bedenken voordat ze de fout in gingen. No

Ik neem het niet op voor ze, maar ik wil even laten weten dat het niet zo luxe is als men blijkbaar denkt. Het verschil gewoon per gevangenis/straf etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:27

Annemie schreef:Hadden ze maar helemaal geen luxe... dat verdienen ze toch niet, na wat ze gedaan hebben. Vind het erg om te lezen dat (bijna) iedereen het zo opneemt voor de daders??? Die hebben toch dan iets heel stoms gedaan, dan gun je ze toch helemaal niks en dan is geen enkele straf erg genoeg?? Dat hadden die daders dan maar moeten bedenken voordat ze de fout in gingen. No

Nee uit verveling andere dingen gaan bedenken, en dan heb ik het niet over een potje pimpampetten of sjoelen is beter.

Gast
Gast

Bericht  Krullebol zo 10 jul 2011 - 1:27

Er is laatst bij de EO een aflevering geweest, ik weet niet hoe die serie heet (jong?) over een man die in een gevangenis werkt. En de presentator mocht ook wat gevangenen interviewen. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien... Ene kant verschrikkelijk, zoveel vrijheid is er niet. Maar aan de andere kant; alles wordt wel mooi voor je geregeld. En als je verslaafd ben krijg je methaldon ( bepaalde drugs) zodat de afkickverschijnselen niet te heftig zijn...
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:31

Afgenomen vrijheid is niet relaxen, hoeveel tv je ook mag kijken, hoe veel eten je ook krijgt. Je zit opgesloten. Je kan niet zomaar even doen waar je zin in hebt. Hoe leuk is dan die tv nog die je in je cel hebt?

Wat is daar relaxed aan? Ik vraag me echt af hoe je dat kan denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:34

Krullebol schreef:Er is laatst bij de EO een aflevering geweest, ik weet niet hoe die serie heet (jong?) over een man die in een gevangenis werkt. En de presentator mocht ook wat gevangenen interviewen. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien... Ene kant verschrikkelijk, zoveel vrijheid is er niet. Maar aan de andere kant; alles wordt wel mooi voor je geregeld. En als je verslaafd ben krijg je methaldon ( bepaalde drugs) zodat de afkickverschijnselen niet te heftig zijn...

Ja dat wordt wel geregeld maar uit ervaring van iemand die ik ken wordt er lang niet alles geregeld hoor.

Gast
Gast

Bericht  Nala zo 10 jul 2011 - 4:36

Tea-Leaf schreef:Afgenomen vrijheid is niet relaxen, hoeveel tv je ook mag kijken, hoe veel eten je ook krijgt. Je zit opgesloten. Je kan niet zomaar even doen waar je zin in hebt. Hoe leuk is dan die tv nog die je in je cel hebt?

Maar ze hebben toch vaak vreselijke feiten gepleegd?? Dan verdienen ze het toch gewoon om opgesloten te worden zonder enige vorm van entertainment. Als iemand iets jouw familie zou aandoen, zou je er dan nog zo over denken?
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:39

Nala schreef:
Tea-Leaf schreef:Afgenomen vrijheid is niet relaxen, hoeveel tv je ook mag kijken, hoe veel eten je ook krijgt. Je zit opgesloten. Je kan niet zomaar even doen waar je zin in hebt. Hoe leuk is dan die tv nog die je in je cel hebt?

Maar ze hebben toch vaak vreselijke feiten gepleegd?? Dan verdienen ze het toch gewoon om opgesloten te worden zonder enige vorm van entertainment. Als iemand iets jouw familie zou aandoen, zou je er dan nog zo over denken?

Denk dat Tea-leaf bedoelt dat ze AL zitten opgesloten en dat het niet veel uitmaakt of ze nou wel of geen tv of playstation hebben etc. Ze zijn hun vrijheid kwijt en dat is de grootste straf die ze kunnen krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:41

Cimic schreef:
Nala schreef:

Denk dat Tea-leaf bedoelt dat ze AL zitten opgesloten en dat het niet veel uitmaakt of ze nou wel of geen tv of playstation hebben etc. Ze zijn hun vrijheid kwijt en dat is de grootste straf die ze kunnen krijgen.
Ik denk dat het wel uitmaakt. Je hoort dat soort tuig gewoon op water en brood te zetten in een hok met een bed en meer niet.
Ik ben eens in een gevangenis geweest waar ze zelfs een entertainmenthal hadden.

Gast
Gast

Bericht  Nala zo 10 jul 2011 - 4:51

Cimic schreef:
Nala schreef:

Ze verdienen gewoon geen playstation, tv, computer, boeken,... Zoals het voor mij overkomt zegt Tea-Leaf dat de vrijheid afnemen al een hoog genoege straf is en dat het niet meer uitmaakt of ze dan nog al die luxe krijgen want ze zijn sowieso al gestraft. Ik ben het daar niet mee eens. Zulke misdadigers die bv kinderen verkrachten, mishandelen, folteren (geestelijk en fysiek) verdienen het om in een cel te zitten met enkel een bed en een wasbak.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:52

Francaise_ schreef:
Cimic schreef:
Nala schreef:

Ik denk dat het wel uitmaakt. Je hoort dat soort tuig gewoon op water en brood te zetten in een hok met een bed en meer niet.
Ik ben eens in een gevangenis geweest waar ze zelfs een entertainmenthal hadden.

Ze zullen denk ik wel moeten, naja moeten. Bedoel geen entertainment is vaak verveling, gaan ze vaak rare gekke dingen doen etc. Wie weet waar ze allemaal toe in staat zijn als ik NC of Discovery kijk. In de meeste gevangenissen heerst corruptie, bende's en vijhandigheid. Dat beetje entertainment denk aan werken of fitniss buiten houdt die lui vaak nog rustig. Anders kun je die lui wel voor een vuurpeloton (doodstraf) zetten want anders doen ze het zelf wel.

Hoewel ik denk dat het in NL allemaal wel meevalt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:02

In mijn geval betreft het een karaoke etc. inclusief bar (waar natuurlijk geen drank werd geschonken).
Fitness ed lijkt mij prima om de reden die jij noemt maar daarnaast kunnen ze wat mij betreft beter hun daden gaan overdenken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:18

Ik ben voor de doodstraf.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 6:54

Nala schreef:
Cimic schreef:
Nala schreef:

Ze verdienen gewoon geen playstation, tv, computer, boeken,... Zoals het voor mij overkomt zegt Tea-Leaf dat de vrijheid afnemen al een hoog genoege straf is en dat het niet meer uitmaakt of ze dan nog al die luxe krijgen want ze zijn sowieso al gestraft. Ik ben het daar niet mee eens. Zulke misdadigers die bv kinderen verkrachten, mishandelen, folteren (geestelijk en fysiek) verdienen het om in een cel te zitten met enkel een bed en een wasbak.

Precies, laat ze maar eens beseffen wat ze gedaan hebben ipv lekker tv kijken enz.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: