Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers

Pagina 34 van 37 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 6:41

Ik heb ooit aan die Fat burner green thee (oid) pillen gezeten, en aan van die pillen die 2u per dag ofzo werkten.
Van de eersten kreeg ik enorme last van winderigheid en van de tweede werd ik ook erg ziek en stond ik steeds op het punt van flauwvallen.
Ben dus snel met die troep gestopt.
Ik ga nu vaker koolhydraatarm eten, ga straks tapdansen, morgen fitness, vrijdag fitness en polefitness en heel misschien zaterdagochtend nog even fitnessen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Dennenappel wo 28 sep 2011 - 7:37

Wat is iedereen goed bezig zeg!!

Momenteel lopen mijn darmen echt gigantisch te klieren, kan amper op mijn benen staan. Dat wordt dus geen sport vanavond..
Doordat ik nu minder en erg kort moet gaan sporten is de motivatie om gezond te eten een stuk minder. Sporten gaf mij altijd motivatie om gezond te eten.
Hoe doen jullie dit?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 20:05

Hm vervelend van je darmen Dennenappel. Ik ben juist zo'n kneus die het feit dat ze gaat sporten als een excuus ziet om toch even 1 koekje te nemen. Maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd heel goed gaat. Het is bij mij een bepaalde mindset waar ik in moet komen en dat hou ik dan heel makkelijk vol. Ik denk gewoon "Is dit ongezond en zo ja, heb ik dit echt nodig?" Dan is het antwoord bijna altijd nee haha, tenzij ik mezelf heel zielig vind of wil belonen Wink.

Gister hadden we een hele zware hockeytraining dus dat was relax. Daarna werd er cake uitgedeeld wegens een verjaardag en ik heb heel keurig geen cake genomen. Hoera, haha! Ik hou ook niet zo van cake maar normaal zou ik toch denken hmm nouja wel lekker, een klein stukje dan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame do 29 sep 2011 - 7:54

Storm schreef:Ja echt? Laatste tussendoortje ben ik vergeten omdat ik toen weg was. Ik heb geen honger bij dit voedingsschema!

ooh oke, nja ik zou echt meeeeegatrek krijgen :P

Ik merk sinds ik bij mn nieuwe bijbaantje ben begonnen (werk daar ongeveer 3 dagen per week) dat ik echt weer meer eet :P. Sinds die tijd ben ik ook weer gaan sporten, 2/3 keer per week, dus kan het ook wel gebruiken. Ben echt benieuwd of de weegschaal de komende weken weer is naar beneden wil gaan.

Ben trowuens zooo verslaafd aan bodypump bounce
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 9:14

Ik heb net mijn vetpercentage maar weer eens even gemeten op de sportschool (wel na het sporten en dat schijn je beter van tevoren kunnen doen, maar goed). Ik heb een overall vetpercentage van 16,4%, dus niet erg veel. Het vetpercentage in mijn romp is maar 11,1% (en dat zit dus allemaal op mn buik, want ik ben voor de rest best droog vanaf de navel naar boven).
Ik zou in rust 1400-zoveel caloriën per dag verbranden, dat vond ik echt weinig! Ik dacht dat een vrouw zo'n 2000 kcal per dag verbrandde...

edit: oja en ik heb 46 kg spieren, dat klinkt echt veel zeg (wat zal ik sterk zijn Very Happy )

Ik heb gisteren ook nog gebodypumped, lekker is dat he. Ik vind het alleen niet zwaar genoeg, ik vind het lekker om helemaal stuk te gaan met sporten. Alleen als ik zwaardere gewichten neem, worden mijn spieren weer te snel vermoeid. Beetje gek, ik voel het dan niet branden ofzo, maar mijn spieren willen na een tijdje gewoon niet meer. Voor de benen (squat en lunge) gebruik ik een stang met 17,5 kg, voor de borst 10 kg, voor de rug 15 kg, en voor de armen kom ik niet verder dan 5 kg (biceps) en 7,5 kg (triceps).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:20

@ bobbie, goed bezig zeg!!

Die 1400 Kcal is echt in totale rust. Dus als je de hele dag op bed zou liggen. 1400 Kcal hebben je organen nodig om goed te kunnen functioneren. Je hebt meestal nog een activitylevel (tussen de 1 en 5) en daarmee komen er nog Kcal bij die je verbrand door je dagelijkse bezigheden. Je kunt daar wel veel over vinden op Google.

Echt een laag vetpercentage trouwens! Ik mag van mijn sportinstructeur niet meer naar vetpercentage kijken, elke keer dat ik erop ga staan wordt het vetpercentage hoger en mijn spiermassa minder terwijl ik 3x per week krachttraining doe en er zeker 30x strakker uitzie dan 4 maanden geleden. Hij gaf laatst zelfs 27.2% aan! haha, dat kan gewoon niet.

Wel jammer want ik ben wel heel benieuwd hoeveel het wel is. Maar het betrouwbaarste is een onderwatermeting in het ziekenhuis en dat zal wel veel kosten :P . Op mijn eigen weegschaal heb ik een vetpercentage van 21, dat geloof ik meer.


Goed bezig met trainen zeg! Gewoon elke keer weer een beetje opbouwen en een tijdje doorgaan op dit gewicht, en dan weer een beetje opbouwen, volgens mij werkt dat het beste. En het is ook een heel verschil of je met dumbbels of apparaten traint hoor.

Ik train 1 triceps (oefening dat je een dumbell achter je rug laat zakken) met 3 KG, en gewoon zeg maar de mannelijke oefeningen van de biceps haha (biceps curl) met 6 kg per arm.. lijkt echt niets, maar ik vind het best pittig.

Het enige wat ik aardig vind van mijzelf is borst, daar zit ik nu (met los bankdrukken) op 25 kg. Maar ik vraag mij af of jij alleen het gewicht berekend of ook de losse stang?

De borstdruk stang weegt bij ons los al 22 kg, en de iets kleinere variant weermee ik meestal squat weegt los ook al 12,5 kg. (Ik squat in totaal meestal rond de 27 kg).

Lunges doe ik met losse dumbells in mijn hand van een kg of 6 a 8. Een stuk minder dus. :P

Success er weer mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:30

Als ik jullie zo hoor krijg ik helemaal zin om naar de sportschool te gaan en oefeningen te doen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Suus do 29 sep 2011 - 21:21

Powerbabe schreef:Als ik jullie zo hoor krijg ik helemaal zin om naar de sportschool te gaan en oefeningen te doen haha!
Ik ook! Vanmiddag weer smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Dennenappel do 29 sep 2011 - 23:58

Dank je Powerbabe, grappig om te zien hoe het zo contra werkt bij ons.
Na het sporten voel ik mij juist gezond en dat wil ik dan graag zo houden!

Wanneer ik niet sport, snaai ik liever de gehele dag door Wink Ook als ik wat minder in mijn vel zit.

Ik ben bij de fysio geweest en heb nu een schema gekregen. Heel denderend, mijn lichaam is straks mega strak en de kilo's zullen er af vliegen (not). Ik moet 3x per week (verspreid over de week) 5(!) minuten op de crosstrainer, dat op een laag tempo en lage weerstand. Dit twee weken lang en dan mag ik het verhogen naar 7 minuten twee weken lang, etc.

Op zich heeft ze ook ontzettend gelijk (ik trek net het dagelijkse), maar het voelt zo stom. Ik heb echt een oude oma lichaam wat niets kan en overal mankementen vertoont Sad . Ik kwam net bij de apotheek en ze wist meteen al wie ik was.

Bah, dat moest er even uit, ik baal zo van mijn lichaam en hoe het mij beperkt in mijn doen en laten.

De anderen zijn overigens wel heel goed bezig!
Bobbie; opletten dat je er niet in doordraaft, dat zou zonde zijn voor jezelf en je lichaam.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Suus vr 30 sep 2011 - 0:22

Ik kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt, Dennenappel! Maar je werkt er in elk geval wel goed aan, beter heel rustig opbouwen dan dat je jezelf overbelast.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 23:42

Balen Denneappel Cry
Maar je kunt wel iets doen, en als het dan steeds een klein beetje vooruit gaat, komt het weer helemaal goed. Veel succes ermee in ieder geval!

Ik ben vanmorgen begonnen met 10 km hardlopen. Heerlijk in het zonnetje, maar wel zwaar zo zonder koolhydraten. Staks bbq-en, dus dan heb ik mijn beweging alvast gehad, de rest van de dag heb ik geen tijd meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  sanne-84 vr 30 sep 2011 - 23:50

af en toe word ik echt doodziek van die sportschool, de verschillende verhalen en de verschillende metingen!!
gisteren gewogen (deed de slimbelly en dat is 4 weken) en ben alleen maar aangekomen, ook in vetpercentage... weet dat ik niet supergezond heb gegeten, maar ongezond ook zeker niet.
nou zeggen ze weer dat ik meer spieren heb, en dat het vetpercentage dan mss wel iets hoger is geworden, maar het aantal vet wel minder is geworden (omdat op die kilo's meer spieren is gekomen). snappen jullie em nog??
heb ook gezegd dat er eigenlijk alleen iets van mn buik af moet (ok, de rest is mooi meegenomen maar accepteer ik) dus zij overlegd met een fitnessinstructeur, en die heeft n aar mn schema gekeken, en wat mee gerommeld, maar snap dan weer niet dat er bijv andere armoefeningen bij zijn gekomen..
ik wil alleen dat mn buik minder wordt.........
(waarvan dat vrouwtje ook zegt dat het meer tussen mn oren zit)
af en toe baal ik dat ik vrouw ben;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Jerry za 1 okt 2011 - 0:19

@ Sanne-84: ik weet wat je bedoeld. M'n weegschaal thuis geeft héle andere resultaten als bij de sportschool. En daar ben ik bij mijn start gewogen en na een paar maand en ik weet zeker dat ik in vet wat kwijt was en dat ding zei dat ik een hoger vetpercentage had.
Die jongen toen helemaal 'goh, hoe komt dat?' Wat een lul was dat.


Ik ben vanaf vandaag weer lid van een sportschool JAAAAAH Very Happy
Afgelopen donderdag 'proefles' gehad, maar had van mij niet gehoeven ('nou, de crosstrainer werkt zo' etc...), maar meteen daarna ingeschreven (contract voor 2 jaar: lekker "voordelig" :P ).
Bij deze sportschool kun je ook heel veel verschillende groepslessen doen.

Vandaag nog even lekker van het zonnetje genieten en morgen lekker cardio doen daar, want dan is 't weer toch iets minder smile

Qua eten: ik heb deze week echt een kroepoek-verslaving-attack gehad Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Silver za 1 okt 2011 - 2:09

Meiden, ik praat niet meer zoveel mee hier... Maar zit in een negatieve spiraal, ik dacht vanmiddag toen ik boven was (had lunch gehad) ik ga eens op de weegschaal staan, ben ik gewoon 3 kilo kwijt! Very Happy

Ik eet minder aardappels, loop elke dag een blokje van 45min, vanmiddag zelfs een stukje hard gelopen. brood kan ik niet laten staan, snoep veel minder en ook qua frisdrank. Drink nu veel meer rivella ipv fanta en die andere zoete dranken. Very Happy Zo dat moest ik even kwijt Embarassed
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  sanne-84 za 1 okt 2011 - 2:15

kei mooi, 3 kilo minder! hopenlijk helpt je dat een beetje uit je negatieve spiraal te komen..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Silver za 1 okt 2011 - 2:19

Ja dat vond ik zelf ook al.. Die negatieve spiraal heeft juist niets met mijn figuur of gewicht te maken, gelukkig maar... smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha za 1 okt 2011 - 21:37

Netjes FryskeFlinter! Very Happy

Ik heb even een mindere week gehad. Ik moest 6 dagen werken en we hadden afscheid van de teamleidster dus we zijn uit eten geweest (tappas) en ik heb de nodige wijntjes gedronken haha! En ik had veel avonddiensten en weinig tijd om te sporten. Ik ben wel iedere dag op de fiets naar het werk geweest (30 min heen, 30 min terug) dus ik heb wel wat beweging gehad gelukkig.
Oh, en we hadden als afscheid met het hele team een proefles salsa dansen. Was erg leuk!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha za 1 okt 2011 - 22:40

En dag 7 werken is er net bijgekomen. Cry Bleh, allemaal zieken en vakantiegangers op het werk dus niemand te krijgen. En ik wou morgenavond eigenlijk gaan sporten dus nu baal ik wel! Morgen maar even kijken of ik de puf heb om voor het werk even te gaan sporten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Jerry za 1 okt 2011 - 23:48

Shisha, als je gaat, ben je daarna lekker trots op jezelf!

Mijn doel om de 62 kilo te gaan halen voor de vakantie (over 2 weken) gaat 'm niet worden... (nu 63,7) Niet omdat ik in een permanente snaaimodus zit, maar omdat ik vanochtend de intake bij de m'n nieuwe sportschool heb gehad!
De komende 4 weken zal ik nog geen vet verbranden, maar m'n spieren gaan wel toenemen, dus ik kom alleen maar aan... Dus die 62 kilo zit er even niet in, maar dus vanwege een goede reden Very Happy

Eigenlijk wil ik een before-after foto van mezelf maken... Zit te twijfelen of ik 'm dan hier zal posten (als er meer mensen meedoen, doe ik het ook angel )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha za 1 okt 2011 - 23:50

Weet ik maar ik ben zo moe haha! Maar ik wil wel meedoen met de before/after foto!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 1:17

Ik kom even niet meer in dit topic.

Ik merk toch wel dat ik er teveel mee bezig ga en ongeveer elke dag weer op de weegschaal sta. Ik wordt er ook een beetje moedeloos van dat ik maar blijf hangen op de 60.8 kg.

Vorige keer kon ik er wel onder maar toen was ik aan het crashen, ik wil er nu gezond onder komen en ik weet dat dat tijd kost, maar ik hang nu al 4/5 weken op dit gewicht voor mij gevoel.

Heb het ook heel druk met school en stage en zit niet super lekker in mijn vel, dus hou mij even afzijdig. Weet niet hoelang, misschien ben ik over 2 weken alweer terug :P (of een week haha), maar voor nu is het beter als ik het even loslaat.

Tot snel en veel succes iedereen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 1:53

Punk'd wat jammer! Maar wel knap dat je dit zelf doorhebt en er dus wat mee gaat doen!

Ik ben, samen met 2 vriendinnen, door mijn polefitness instructise (volgens mij schrijf ik dit woord fout!) gevraagd om mee te dansen in een soort promovideoclip. Deze wordt pas over 5 weken opgenomen en ik hoop dat dit voor mij de stok achter de deur is om in die 5 weken meer te sporten en gezonder te eten.
Ik heb van INge een hele hoop koolhydraatarme recepten gekregen waar ik nu ook wat vaker mee aan de slag ga!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  sanne-84 zo 2 okt 2011 - 4:34

punk'd, goed van je hoor! mss niet leuk, maar wel een goede beslissing.
hoewel ik het ergens ook niet van je verwacht had. jij was altijd degene die andere motiveerde, en als we weer eens klaagde dat het niet opschoot, gaf jij altijd wel een reden, of dat het erbij hoorde, en een steuntje in de rug.
dankje daarvoor;)

en succes met je bezigheden, en hopenlijk tot snel;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Jerry zo 2 okt 2011 - 5:55

punk'd, jammer, maar for the best denk ik dan maar:)

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 21:24

Knap dat je dat zelf in kunt zien Punk'd! Dus dan is het maar beter als je het even een tijdje een beetje probeert los te laten inderdaad:).

Ik heb niet zo'n heel geweldig weekend gehad. Wel lekker gesport, maar ongezond gegeten. Niet eens teveel ofzo, maar gewoon slechte keuzes gemaakt. Had ook weinig tijd, dus het was even snel een broodje onderweg en even snel een snoepje tussendoor. Dus niet echt relax.

Gisteravond wel echt super lekkere thaise pompoensoep gemaakt en zelf brood gebakken!

Vandaag begin ik weer fris en fruitig. Ik wil vooral lekker veel water drinken weer, want ik merk echt dat ik te weinig vocht binnen heb gekregen dit weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 34 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 34 van 37 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum