Moet het eventjes kwijt
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Moet het eventjes kwijt
Ik had van de week een gesprek op school. Ik ben van mezelf zeker bewust dat het nu gewoon echt niet goed gaat. Ik loop stage (of ja, werk) 24 uur in de week. Maar na een dagje werken beland ik thuis in bed tot het avondeten. Dit geldt dan voor de maandag, dinsdag en woensdag. Na woensdag ben ik compleet op. En donderdags zou ik normaal gesproken naar school meoten maar dat lukt dus niet. Vrijdags heb ik een halve dag stage, ook slaap ik daarna meestal nog.
Nu loop ik pas 3 weken stage en moet echt heel erg wennen aan dit nieuwe ritme voor me. Ik heb toch even 4 jaar thuis gezeten. Tijdens dat gesprek begon mijn mentor en studiebegeleidster meteen over een thuiscursus/studie. Zelf ben ik daar niet echt een voorstander van, want dan kom ik wéér thuis te zitten. En dat was nou net waar ik niet op zit te wachten.
Mijn moeder was wel bij het gesprek, en heeft gezegt dat ze me nog even de kans moesten geven om eraan te wennen. Van helemaal niets, naar 32 uur per week is een hele verandering.
Zelf voel ik me een beetje, tja hoe zeg je dat, op gegeven ofzo?! En weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik wilde dit eventjes van me afschrijven, want het kwam nogal wat rauw op mijn dak terecht.
Voor mensen die mijn achtergrond niet (goed) kennen: Ik heb fibromyalgie en chronische vermoeidheid, en na mijn revalidatie ben ik weer aan school begonnen om mijn leven weer op de rails te zetten.
Nu loop ik pas 3 weken stage en moet echt heel erg wennen aan dit nieuwe ritme voor me. Ik heb toch even 4 jaar thuis gezeten. Tijdens dat gesprek begon mijn mentor en studiebegeleidster meteen over een thuiscursus/studie. Zelf ben ik daar niet echt een voorstander van, want dan kom ik wéér thuis te zitten. En dat was nou net waar ik niet op zit te wachten.
Mijn moeder was wel bij het gesprek, en heeft gezegt dat ze me nog even de kans moesten geven om eraan te wennen. Van helemaal niets, naar 32 uur per week is een hele verandering.
Zelf voel ik me een beetje, tja hoe zeg je dat, op gegeven ofzo?! En weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik wilde dit eventjes van me afschrijven, want het kwam nogal wat rauw op mijn dak terecht.
Voor mensen die mijn achtergrond niet (goed) kennen: Ik heb fibromyalgie en chronische vermoeidheid, en na mijn revalidatie ben ik weer aan school begonnen om mijn leven weer op de rails te zetten.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Moet het eventjes kwijt
Heb je nog steeds begeleiding van artsen? Die ook bij de revalidatie betrokken waren? Van niks naar 24/32 uur per week is ontzettend veel. Ik vind het al heel wat dat je het 3 weken volgehouden hebt, ik zou allang ingestort zijn. Is het geen mogelijkheid dat je het in deeltijd doet? Ik zou niet meteen weer stoppen, maar ik denk dat je nu een beetje hard van stapel loopt.
Laatst aangepast door Leska op za 12 feb 2011 - 23:31; in totaal 1 keer bewerkt
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Leska schreef:Heb je nog steeds begeleiding van artsen? Die ook bij de revalidatie betrokken waren? Van niks naar 24/32 uur per week is ontzettend veel. Ik heb zelf cvs, zo'n 3 jaar nu. Ik moet het heel langzaamaan opbouwen en ik mag pas meer doen als het een tijdje goed gaat. Ik vind het al heel wat dat je het 3 weken volgehouden hebt, ik zou allang ingestort zijn. Is het geen mogelijkheid dat je het in deeltijd doet? Ik zou niet meteen weer stoppen, maar ik denk dat je nu een beetje hard van stapel loopt.
Nee ik heb helemaal geen begeleiding meer. Het is in november gewoon gestopt. Ik heb toen, voor het stopte, gevraagd voor verlenging omdat ik dit enigzins wel aan voelde komen. Maar die verlenging vonden ze niet nodig. Wat je zegt; tis gewoon teveel. Maar deeltijd kan helaas niet. Want dit noemen ze al deeltijd (ik zie dat dan toch anders). Ik wil er ook zeker niet mee stoppen, wil juist dat het nou eindelijk eens een keer lukt om een papiertje te halen!
Het punt is alleen dat ik verplicht ben om op de donderdag op school te verschijnen. Maar dat lukt dus niet, die dag móet ik echt bijkomen. Anders stort ik inderdaad in, zoals je zegt. En ook in het weekend doe ik al bijna niks om het vol te houden.
Chocolate Cookie- Ratel
Dan is zelfstudie er dus ook niet echt bij Ik zou die verlenging van de begeleiding alsnog vragen, want je hebt het wel nodig. Kan je niet met je stage en school regelen dat je langer over je stage doet en dan minder uren per week maakt? Dan zou je die donderdag misschien wel halen. Is donderdag de hele dag? Ik zou proberen te regelen dat je maandag en dinsdag stage loopt, woensdag niks, donderdag school, vrijdag niks en dan heb je in het weekend tijd voor studie. En dit dan als maximum, want ik denk dat dat nog steeds wel teveel is.
Laatst aangepast door Leska op za 12 feb 2011 - 23:32; in totaal 2 keer bewerkt
Leska- Fluisteraar
Aan de eerdere post te zien heb je al een voorgeschiedenis (ken ik verder niet), maar heb je dat ook aangegeven tijdens het gesprek?
Ik weet wel dat je op sommige momenten moet proberen je eigen plan te trekken. Kun je niet met je stageadres regelen om minder te werken of het aan iemand anders aangeven op school? Want als jij het heel graag wilt is het gewoon zonde om het nu zelf ook op te geven. Maar als je het lichamelijk niet aan kan, ligt het natuurlijk wel anders... Hoelang moet je nog?
Ik weet wel dat je op sommige momenten moet proberen je eigen plan te trekken. Kun je niet met je stageadres regelen om minder te werken of het aan iemand anders aangeven op school? Want als jij het heel graag wilt is het gewoon zonde om het nu zelf ook op te geven. Maar als je het lichamelijk niet aan kan, ligt het natuurlijk wel anders... Hoelang moet je nog?
Laatst aangepast door tralala op zo 1 sep 2013 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt
tralala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10
Ik loop al het minimaal aantal uren stage. Minder mag gewoon niet. Dus kan ook niet gaan schuiven met mijn dagen. Wel heb ik, wat ik vergeten ben te vertellen, bij de huisarts gevraagt naar een coach of iemand die me iig hierin kan begeleiden. Met het revalidatiecentrum heb ik namelijk verder geen contactgegevens.
Aangezien ik net een half jaar bezig ben moet ik nog 1,5 jaar. Doe namelijk een mbo opleiding op een ROC. Die regels zijn daar, volgens mijn mentor en studiebegeleidster gewoon zo streng.
Aangezien ik net een half jaar bezig ben moet ik nog 1,5 jaar. Doe namelijk een mbo opleiding op een ROC. Die regels zijn daar, volgens mijn mentor en studiebegeleidster gewoon zo streng.
Chocolate Cookie- Ratel
Hoeveel contacturen had je voor je stage liep? Ging dat wel? Ik zou het denk ik toch nog een keer proberen te regelen, bij een studiedecaan ofzo met een doktersverklaring. Hoelang moet je nog stagelopen?
Leska- Fluisteraar
Ik doe n BBL opleiding, dus dat is werken en leren. Dus moet ook nog 1,5 jaar stage lopen.
Chocolate Cookie- Ratel
Ai dat is wel heel pittig dan. Wel een goede voorbereiding op het werken daarna, maar wel heel zwaar voor nu. Hoe reageerde je huisarts trouwens? Hoe was je bij dat revalidatiecentrum gekomen? Hebben zij daar coaches rondlopen?
Leska- Fluisteraar
Mijn huisarts was er heel begripvol over dat het nu erg zwaar is en ik het (nog?) niet trek. Maar vond het wel positief dat ik al zover gekomen ben zoals ik nu ben. Tijdens de revalidatie heb ik een fysio, ergotherapeut, maatschappelijk werkster en een psycholoog gehad. De twee laatste wisselde elkaar om de week af, maar eigenlijk had ik er weinig aan, door dat ik ze om de week zag. Wel heb ik, als ik het goed heb, volgende maand een terugkomdag/afspraak om te bespreken hoe het nu gaat. Dan ga ik dit zeker aan bod brengen!
Ik kom denk ik alleen nu niet in aanmerking via een coach op het revalidatiecentrum. Ik probeer het eerst met de coach die ik via de huisarts heb toegewezen gekregen. Ga haar morgen bellen.
Ik kom denk ik alleen nu niet in aanmerking via een coach op het revalidatiecentrum. Ik probeer het eerst met de coach die ik via de huisarts heb toegewezen gekregen. Ga haar morgen bellen.
Chocolate Cookie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Het-geef-elkaar-motivatie-topic (ben hem eventjes kwijt!)
» Ik moet mijn verhaal even kwijt
» moet het ff kwijt.:-)
» Moet het even kwijt!
» Ik moet even wat kwijt.
» Ik moet mijn verhaal even kwijt
» moet het ff kwijt.:-)
» Moet het even kwijt!
» Ik moet even wat kwijt.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: