Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers

Pagina 24 van 37 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 30 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 20:42

mozzarella schreef:Ik meld me ook weer...heb me toch een pens van hier tot Tokyo en in bikini op vakantie kon ik me al helemáál niet vertonen...bah. Moeten 5 kg af.
Ik heb dat dus ook. Ik schaam me er gewoon voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 21:05

Ik schaamde me ook. Ben nooit een bikini type geweest maar ik had opeens zo'n oude wijven lijf...bah...overal cellulitis en kwabben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  VeryCherry wo 10 aug 2011 - 21:16

Cellulitis heb ik niet, wel striae waar ik me dood voor schaam :$ gaat nooit meer weg, dus daar hoef ik niet voor te lijnen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Silver wo 10 aug 2011 - 22:12

Het valt behoorlijk mee!! Ik ben maar 2,5 kg aangekomen. We hebben ook weel beweging gehad naast het lekkere eten, want mijn kleding zat ook niet super strak ofzo..Very Happy

Ik ben naar Turkije geweest, heb 8 dgn alleen maar zon gezien, bij een graadje of 38-45.. Very Happy En dan kom je terug in het oude kikkerlandje bij een graadje of 15 Neutral Maar goed, straks even boodschapjes doen, nu even weer een lekker ouderwets broodje gegeten met magere ham, heerlijk! Dat heb ik gewoon gemist Embarassed
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 21:50

Doet iedereen nog wel goed z'n best :P

Ik ben afgelopen week maar 1x gaan hardlopen in plaats van 2.. Dus volgende week moet ik nog strenger zijn haha.

Nog 2 weken en dan heb ik weer een weging, ben zo benieuwd! Het moet nu toch wel de goede kant op gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Silver vr 12 aug 2011 - 21:53

Ik ben weer goed bezig! Moet nu vanaf hier wel iets meer dan 5 kg eraf. Maar gister heel erg lekkere salade gegeten, allemaal restjes, vraag me niet wat erin zat... Laughing Vandaag houd ik me rustig, (gister behoorlijk aanval gehad) en morgen andere plannen... Dus moet nu een beetje bijkomen..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha za 13 aug 2011 - 0:07

Hier even een minder weekje gehad. Ik heb de hele week nachtdiensten gehad dus sowieso geen tijd/zin om te sporten en het eten gaat altijd moeizaam als ik 's nachts werk. Ook nog eens ongesteld geworden van de week dus ik voel mij helemaal opgeblazen. Bleh!
Maar ik ben van plan om volgende week 3x te gaan sporten en ik ga dan gelijk vanuit het werk en ik heb als beloning bedacht dat ik alleen in de sauna en onder de zonnebank mag als ik die 3x gesport heb. En ik heb zin in de sauna en zonnebank dus ik ga er voor! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame za 13 aug 2011 - 0:42

goedejiddag dames! Ik ben ook weer terug van vakantie! heerlijk gehad in italië. Echt wat maken ze daar toch lekkere pizzas! En nog gezonder ook dan in nederland voor mn gevoel. De schade viel mee, 1 kilo aangekomen dus netjes vind Ik. Vanaf nu weer lekker meeschrijven en aan de lijn. Ik wil naar de 65 (nu dus 69) dus nog 4 kilo te gaan!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 0:53

Goed bezig AM!

Ik wil stiekem toch wel tijdens de meting over 2 weken rond de 60 kg wegen en hoop dat mijn vetpercentage rond de 2% gezakt is.. AAH ik hoop het echt.. voel ook echt de drang om de aankomende 2 weken echt even alles op alles te zetten. Ik merk dat ik nog te vaak 'eventjes' wat lekkers pak ipv de gezonde keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Sunshine24 za 13 aug 2011 - 4:09

Ik doe nu ook Zumba op de Wii Very Happy:p
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 6:16

Hoe komen jullie aan de tijd zoveel te sporten? Ik werk 50 uur per week. Daarbij heb ik een relatie en een sociaal leven om bij te houden. Ik probeer 3x per week te hardlopen (half uur tot 45 minuten). Ik sta 1x in de week een uur eerder op om hard te lopen (dat is echt heel vroeg!!). Daarnaast loop ik dan in het weekend hard en als ik toevallig een avond in de week thuis ben.

Met die regen is t ook echt geen pretje. Heb afgelopen week maar 1x gelopen...! Ik ga vanavond vroeg naar bed en morgen hardlopen. Nieuwe week, nieuwe kansen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel za 13 aug 2011 - 9:09

Ik ben student Odilia! Tijd zat dus! Eigenlijk.. Ik was student Cry, als mijn scriptie goedgekeurd wordt ben ik werkzoekend dus heb ik nog meer tijd haha.
Ik reageer morgen weer langer! Zit op mn telefoon en dat typt niet zo relaxed!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame za 13 aug 2011 - 21:08

kwestie van tijd maken lijkt me? Ik sport 2 a 3x per week, meestal 2x hardlopen en 1x fitness. Heb daarnaast ook een sociaal leven, 40 u per week stage, een vriend en nog muziek instrument wat Ik 2x per week op de vereniging bespeel :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 21:47

Op het moment heb ik vakantie, dus tijd zat om te gaan.

Maar over 2 weken ga ik weer werken en naar school (+/- 40 uur) en dan is mijn plan om maandag (vrije dag), woensdagavond en vrijdagavond te gaan. En dan op zondagmiddag met mijn vriend te tennissen.

Hardlopen wil ik kijken of ik dat op dinsdag en donderdag morgen kan doen.. Ik moet om 9 uur de deur uit richting het station en daarvoor dus nog eten, douchen en een half uur hardlopen. Ik ga die dagen gewoon om 7 uur opstaan. (samen met mijn vriend - die is altijd om kwart voor 8 de deur uit richting zijn werk).

Ik hoop dat ik het allemaal volhou. Als het echt winter wordt dan valt het hardlopen denk ik af en probeer ik dat in de avonden na de krachttraining in de sportschool te doen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 21:57

Wat lekker dat jullie vakantie hebben! Hopelijk wordt het de komende week eindelijk mooi weer. Dan is t nog lekkerder naar buiten te gaan om te sporten.

Ik houd het tot nu toe wel vol om 3x per week hard te lopen, maar afgelopen week is het erbij ingeschoten. Ik moet om 6 uur opstaan wil ik nog voor werk gaan sporten. Die avond ervoor had ik tot 10 uur gewerkt en daarna nog even naar de kroeg geweest. Toen de wekker ging dacht ik dat ik er net in lag haha. Ben vanochtend al gaan lopen, dus dat is een goed begin! Aankomende week is t ook wat rustiger qua afspraken. Ik ben sowieso maandag en woensdagavond thuis.

AM een stage is iets heel anders dan een verantwoordelijke baan.
Lavendel waarin ga jij een baan zoeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Silver ma 15 aug 2011 - 5:30

Ik ga me hier afmelden, ik kan het niet meer opbrengen, ook omdat ik allemaal tegenslagen achter mekaar heb te verwerken, zoek ik mijn steun in het snoepen/vreten.
Hierdoor durf ik niet op de weegschaal te staan, en moet ik dus eraf halen dan die die 3 kg van 2 weken terug... Sad Jullie allemaal succes! Het gaat jullie wel lukken.... Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Jerry ma 15 aug 2011 - 5:54

FF, jammer meid!

Hoop dat je dan een beetje 'stabiel' kunt blijven... En als 't weer beter gaat, wel terug komen!

Ik ga vanavond eindelijk weer eens zwemmen!!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame ma 15 aug 2011 - 6:04

Odilia schreef:AM een stage is iets heel anders dan een verantwoordelijke baan.

oei hele erge dooddoener!!
Denk niet dat jij kan oordelen hoe druk iemand anders zijn of haar werk is Wink. Ik had namelijk een hele hoop verantwoordelijkheden op mn stage. En tsja een verantwoordelijke baan is mss lichamelijk niet eens heel zwaar terwijl een bouwvakker mss weinig verantwoordelijkheden heeft maar wel veeel zwaarder werk doet!

FryskeFlinter: jammer dat je ermee stopt maar wel heel begrijpelijk!

Ik ga op dit moment elke dag op de fiets naar mn werk (half uurtje heen en half uurtje terug) heerlijk! Dus ga lekker pas woensdag weer sporten! Ben zo blij dat ik zo weinig ben aangekomen op mn vakantie Very Happy terwijl ik dus wel gewoon pizza heb gegeten (elke dag), ijsjes (hmmm italiaans ijs <3) ook elke dag en elke dag ook nog wel een flink ontbijt had en tussendoor nog wat chipjes.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Dennenappel ma 15 aug 2011 - 6:23

Fryskeflinter vervelend dat je zoveel tegenslagen hebt! Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.

Ik lees hier af en toe wat mee en heb besloten dat ik zelf ook wat af wil vallen. De laatste paar maanden kon ik weinig bewegen door mijn gezondheid, hierdoor ben ik best wat aangekomen. Helaas alleen op en rondom mijn heupen, waardoor ik nu een erg vreemd figuur heb.
Ik wil hierom voornamelijk wat vet kwijt.

Ik weet dat je na dertig minuten bewegen pas vet gaat verbranden en je het meeste vet verbrandt bij 55-65% van je max. hartslag.
Ik las dat Punk'd eerst krachttraining doet en daarna cardio, ik neem aan omdat je dan in verhouding meer verbrand?
Wat is alleen nu handig om te doen 45min. bijvoorbeeld op 65% van je max. hartslag of de eerste 30min. en daarna er vol op tegen aan? Ik heb geen idee en ben er wel benieuwd hoe je het nou het beste kunt doen!

Thuis heb ik een crosstrainer waar ik op train, daar kan je ook op hartslag mee trainen, zelf doe ik het meestal 30min., voor een goed resultaat moet ik dus eigenlijk langer. Is het handig als ik bijvoorbeeld eerst het huishouden doe en dan ga trainen i.v.m. vetverbranding en wat voor programma dan?
Bedankt alvast voor het beantwoorden van de vragen!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 6:37

@ Dennenappel, dat van die harslag op 60% is niet helemaal waar. Lees het volgende stukje maar eens.

http://fitness.rubriek.nl/fitness/cardio_vetverbranding.php

In 20 minuten op hoog tempo verbrand je evenveel vet als op 40 minuten laag tempo.

Heel veel succes in iedergeval! Very Happy

@ Fryskeflinter.. Jammer dat je ermee stopt. Ik hoop dat je binnenkort misschien wel weer terug komt. Voor nu in iedergeval 'tot ziens' Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Dennenappel ma 15 aug 2011 - 6:47

Punk'd schreef:@ Dennenappel, dat van die harslag op 60% is niet helemaal waar. Lees het volgende stukje maar eens.

http://fitness.rubriek.nl/fitness/cardio_vetverbranding.php

In 20 minuten op hoog tempo verbrand je evenveel vet als op 40 minuten laag tempo.

Heel veel succes in iedergeval! Very Happy

Dank je, dat is een hele geruststelling Wink Ik vind het namelijk oersaai zo langzaam als je dan alles moet doen en je verbrand inderdaad minder calorieën. Goed om te weten dan knal ik er voortaan weer hard tegen aan.
Verder nog bepaalde tips? Ik ga zo voor het eerst weer hardlopen sinds maanden, ben erg benieuwd hoe het gaat. Hoop dat ik langer dan vijf minuten volhoudt. Hoop op 7/8 km, maar dat is niet echt geloofwaardig.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Sunshine24 ma 15 aug 2011 - 6:54

De afgelopen dagen goed mijn best gedaan, ben nog steeds 1,5 kilo kwijt. Nog 2,5 kilo te gaan.
Vandaag een off-dagje gehad in de dierentuin. Eerst patat en later een Mcflurry stroopwafel mmmm( maar oh oh wat slecht).Dus hoop dat de schade beperkt blijft. Volgende week een hele week naar Londen, dus dan ook maar oppassen met wat ik eet. Vanaf morgen maar weer strenger zijn.

Zit ook van de week in mijn periode en voel ik me sowieso wat opgeblazen(vocht vast houden enzo). Heb dan altijd in het begin van de week weinig zin om te sporten Rolling Eyes.

Iemand nog een tip voor een lekkere/gezonde maaltijd (pasta) salade?
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha di 16 aug 2011 - 3:31

Sunshine: Ik heb van de week een salade gemaakt met gerookte zalm, erg lekker! Met tonijn vind ik ook erg lekker.

Wat ik er allemaal in doe:

ijsbergsla of rucola.
Komkommer.
2 gekookte eitjes.
Kleine aardappel in blokjes snijden en dan ongeveer 5 minuten koken.
Bleekselderij.
Gerookte zalm of tonijn.
Beetje dressing op yoghurtbasis.

Ik ben gister weer lekker fanatiek in de sportschool bezig geweest en ik wou mij eigenlijk even wegen + vetpercentage maar er staat een nieuwe weegschaal met wel 20 knoppen dus ik kreeg hem niet aan de praat haha! En ik kon ook geen personeel vinden dus dat moet dan maar van de week.
Op de gewone weegschaal daar weeg ik trouwens wel meer. 59.6kg terwijl ik thuis laatst 57.8kg was. :shock: Maar ik denk dat ik die van de sportschool maar ga aanhouden.
Oh, en het eten gaat verder wel goed deze week. Gister quiche gemaakt met lekker veel groente en tonijn, we hadden een halve over dus dat eten we vanavond weer en voor morgen heb ik magere rundersauchijzen en broccoli gehaald.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 21:47

Ik ben zo'n muts he. Nu komt dat weegmoment bij de sportschool dichterbij (24/25 augustus) en nu kan ik mij ineens super goed aan mijn eetschema houden en ik doe nog wat extra cardio en ik val echt ineens lekker af joh :P

Ik hoop zo dat ik mijn doel wat ik voor ogen heb haal! Kan niet wachten haha.

Vanavond gaan mijn vriend en ik voor mijn ouders koken. Nog voor hun verjaardag. (we mogen nooit cadeautjes geven omdat ze vinden dat wij het geld zelf te hard nodig hebben, dus nu gaan we uitgebreid koken). We gaan een tapas van mexicaanse gerechten maken. Ben benieuwd hoe ze het vinden.

Gisteren ook een super leuke dag gehad, mijn vriend heeft een nieuwe bril gekocht. (vond zijn oude bril heel erg saai en degelijk en daardoor vond ik zijn uitstraling ineens een stuk minder.. vond het wel lullig om dat tegen hem te zeggen maargoed nu heeft hij een super mooie nieuwe gekocht die hem echt ontzettend sexy staat Very Happy ).. Verder hebben we samen nog lekker vakantie de aankomende 1.5 week, volgende week komt mijn neefje (kindje van mijn zus) een week bij mijn ouders logeren en dan ga ik nog een keertje oppassen en we gaan naar de dierentuin en misschien naar duinrell.. Dus ben echt lekker in mijn element Laughing


Hoe gaat het bij jullie. Nog leuke plannen aankomende week of in het weekend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel di 16 aug 2011 - 21:56

Goed zo Punk'd, ben ook benieuwd of je je doel haalt!

Ik heb dus nu vakantie, echt heerlijk! Ik heb alleen geen geld maar toch zin om de hele tijd de stad in de gaan.. Haha ik woon naast de H&M dus dat is niet echt handig.. Maar ik heb zo'n leuk shortje gezien. Het is een shortje voor in de herfst/winter van dat dikkere ribstof met een heel mooi bloemenmotiefje. Hij is zwart met van die mooie herfsttinten, roestrood en okergeel. Waar halen jullie trouwens mooie leggins/panty's? Ik kan bij de hema/h&m/v&d/Bijenkorf alleen maar van die saaie katoenen vinden en ik wil eigenlijk zo'n mooie gladde, glanzende.

Dit weekend ga ik heerlijk naar Barcelona! Mijn vriend en ik hebben al bedacht dat we niks gaan doen alleen wijn drinken, tapas eten en bruin worden haha. We willen geen heel lijstje af moeten werken met bezienswaardigheden.

Nu ga ik even sporten! Fijne dag allemaal!

Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 24 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 24 van 37 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 30 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum