Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers

Pagina 15 van 37 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 26 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 15 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  silly-one zo 24 jul 2011 - 6:26

Lekker he AM als je kan zien dat het eraf is.

Hier gaat het ook goed, lekker spierpijn van gisteren en vooral in mijn benen wat ik niet had verwacht. Ik had juist verwacht spierpijn te hebben in mijn borstspieren.
Vandaag niets gek gedaan met eten, netjes ontbeten met turksbrood en zoet en kaas ( dat blijf ik ook lekker doen zoet en hartig op mijn brood). Vanmiddag eigenlijk niet echt gegeten, was heel laat uit bed. Net bij het boodschappen doen wel een bros gehaald, maar daarna ook gezond gegeten ( witlof met vis en gebakken aardappeltjes).
Vanmiddag ook naar een vriendin gelopen ( half uur) om mijn motor op te halen omdat ik deze daar tijdelijk had gestald. Dus lichaamsbeweging heb ik ook gehad vandaag Very Happy.
Wat ik ook wil gaan doen is wat later eten ( rond 7 uur), want dan heb ik 's avonds minder snack trek.

Morgen wordt misschien een slechte dag, maar aan de andere kant een hele dag door de efteling sjouwen vraagt ook een hoop energie. Ik neem ik elk geval mijn appeltje mee.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 15 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Sayuri zo 24 jul 2011 - 7:05

Ik was 3 kilo kwijt, maar een 0.7 kilo zit er weer terug aan. Vreemd...Nou ja, ik snoep bijna niet meer, behalve dan stukken pure chocola, en dat is dan waarschijnlijk toch net dat beetje teveel. Heel irritant, want ik wil ook niet mezelf alles ontzeggen / ontwennen, want dan zit het er straks toch weer terug aan, als ik straks weer "normaal" eet....
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  silly-one zo 24 jul 2011 - 18:35

Je lichaam moet ook wennen aan een andere opname van eten etc. Dus het kan best zijn dat er weer wat bijkomt en dat het er daarna weer afgaat.
Ik was vanmorgen heel blij om weer in de 76(.6) te zitten. Echt na de 4daagse feesten zat ik in de 77 kilo en dat vond ik echt veel te veel. In ben zo blij dat ik nu weer terug de 76 heb gekopt. Ik ga het deze week lekker volhouden en dan vrijdag of zaterdag wel iets lekkers snoepen want ik weet dat ik het niet laten kan en dan kan ik het maar beter in de weekenden doen.
Zo nu eerst goed ontbijten en mij klaarmaken voor een dagje Efteling. Veel lopen en sjouwen dus dat gaat wel weer goed komen vandaag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Atelier Madame zo 24 jul 2011 - 19:03

zoo hier gaat het ook lekker! vanochtend 69 met kleren aan dus dat zal wel 68.5 zijn ongeveer. Vind het zoo fijn dat de kilos er nog steeds afvliegen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Jerry ma 25 jul 2011 - 0:27

dat klinkt goed AM!!

Hier net twee crackertjes gehad met kipfilet. Gelukkig mag 'k deze week weer lekker aan het werk, dan vind ik het gemakkelijker om niet te snoepen (behalve als er een patiënt met ontslag gaat of als er een collega jarig is... Dan worden we overladen met taart etc... Embarassed Das wel moeilijk om daar dan af te blijven..)

Hoe vaak wegen jullie jezelf? Ik ga één dag in de week prikken als weegdag.

Wil vanaf deze week ook weer lekker gaan sporten smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 1:04

1x per week (meestal zondagochtend) - maar ik hou vooral de weegschaal van de sportschool aan en thuis kijk ik alleen of het de goede kant op gaat. (maar vergelijk het getal verder niet met die van de sportschool dus haha) heel duidelijk :P

Soms loopt het voor mij gevoel niet zo lekker en dan ga ik op de weegschaal staan en word ik meestal ook met mijn neus op de feiten gedrukt. Dan krijg ik weer een boost om het beter te doen.

Gast
Gast

Bericht  Nala ma 25 jul 2011 - 1:09

Vanaf vandaag ben ik ook begonnen om terug 58 te wegen. Vanmorgen een uurtje gesport met de trainer. Het was te merken dat het al een maand geleden is, het werd helemaal zwart voor m'n ogen. Morgen krachtoefeningen en cardio doen.

Wat eten jullie als ontbijt? Ik at eerst altijd van die speciall K cornflakes met chocoladevlokken, maar dat zit volgens mij ook vol met suiker. Ik ga dit wel nog blijven eten, maar meer wisselen met andere dingen. Vanmorgen heb ik dit gegeten, was iets nieuw. Gesuikerde yoghurt met tarwe-en maisvlokken. Is dit ook slecht? Heb er een kiwi bij gegeten.

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 15 235_162_activia_20110407100251

Verder wil ik ook nog afwisselen met crackers met Philadelphia. Jullie nog tips voor het ontbijt?

Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Atelier Madame ma 25 jul 2011 - 1:15

@Jerry: ik weeg mezelf bijna elke dag haha Very Happy maar schrijf ook mee in een afvaltopic op het v.iva forum en daar wegen we altijd op vrijdag dus die houdt ik echt aan als het huidige gewicht zeg maar.

@Nala: waarmee ik meestal ontbijt:
-banaan + 1 vitalu cracker magere smeerkaas
-Bakje magere kwark met cruesli
-Bakje magere kwark met wat hagelslag erdoorheen
-2 knackerbrod met filetamerican
-2 eieren gebakken met ham en kaas (alleen als ik vrij ben of thuis werk)

Liefste eet ik geen brood als ontbijt omdat ik dat sochtends niet zo goed weg kan krijgen, vaak is ontbijt voor mij ook echt eventjes snel smeren en dan op eten in de trein.

Overigens vind ik de lunch nog steeds het moeilijkste moment van de dag. Ik vind vers brood zo super lekker bounce en dan met lekker beleg oooh kan ik van door blijven eten. Heb ook altijd enorm veel honger rond lunchtijd. Vanmiddag 3 boterhammen en 2 knackerbrod op. Qua calorien valt dat nog wel mee (ongeveer 500) want had heel erg mager beleg genomen (rosbief, 30+ kaas en magarine).
Avondeten vind ik gewoon stukken minder lekker. Eet het wel hoor, en probeer ook altijd leuke recepten uit enzo, maar mij maak je zoveel blijer met een lekkere verse boterham I love you

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 1:17

@ Nala, gesuikerde yoghurt is inderdaad niet echt een gezonde keuze.

Je kunt beter magere yoghurt of kwark eten en er dan zelf wat doorheen gooien. (bijv. fruit). Soms verkruimel ik er ook een mariakoekje ofzo doorheen of een volkorenbeschuit om toch het idee te hebben dat het wat meer vult :P

Gast
Gast

Bericht  Lavendel ma 25 jul 2011 - 1:23

Hoi!
Nala, je zegt het al: gesuikerde yoghurt. Dus dat is sowieso beter te vervangen door magere kwark of yoghurt. Verder vind ik de muesli van Dorset (te koop bij de Appie) echt een aanrader. Dit is natuurlijk en zit echt vol met noten en vruchten. Erg lekker!

Wat ik ook erg lekker vind is volkoren crackers met avocado en komkommer met een beetje peper en zout.

Bij mij is het de afgelopen week niet zo goed gegaan, voor een 4daagse dit jaar wel weinig alcohol gedronken maar wel ontzettend slecht gegeten. Ik moest elke dag werken en het eten tijdens zo'n week is sowieso al niet super gezond maar ook waren de tijden nog eens heel raar (soms pas om 21.00 eten etc). Dus de hele dag door veel brood ed gegeten en 's avonds vaak borrelhapjes.

Ben iets van 600/700 gram aangekomen:S. Deze week ga ik er weer helemaal voor. Ik heb mezelf een periode gesteld van 3 weken (tot 12 augustus) dat ik heel streng ga zijn. Op die datum moet ik namelijk mijn scriptie afleveren. Ik zit dus 3 weken fulltime in de bieb en sta vroeg op en ga op tijd naar bed, dus genoeg regelmaat!

Mijn lijstje vandaag:

O:2 volkoren crackers met avocado en komkommer en een kiwi.
T:Appel
L:2 volkorenboterhammen met biologische kaas en komkommer
Straks: Nectarine
A: Volkorenpasta met champignons, ui, tomaat en paprika.
T: Misschien nog een bakje magere yoghurt of wat wortel/komkommer als ik heel erg honger heb.

Ik heb trouwens het boek Skinny Bitch binnen. Ben al op de helft en ik vind het een erg leuk boek om te lezen. Ben nog niet overtuigd van alles maar een groot deel kan ik me zeker in vinden.
Het lijkt trouwens ontzettend op het boek van Amber Albarda afgaande op de berichten die ik hier vaak heb gelezen. Maar ik vind de stijl waarin het geschreven is wel leuk.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Lavendel ma 25 jul 2011 - 1:27

Atelier Madame schreef:

Overigens vind ik de lunch nog steeds het moeilijkste moment van de dag. Ik vind vers brood zo super lekker bounce en dan met lekker beleg oooh kan ik van door blijven eten. Heb ook altijd enorm veel honger rond lunchtijd. Vanmiddag 3 boterhammen en 2 knackerbrod op. Qua calorien valt dat nog wel mee (ongeveer 500) want had heel erg mager beleg genomen (rosbief, 30+ kaas en magarine).
Avondeten vind ik gewoon stukken minder lekker. Eet het wel hoor, en probeer ook altijd leuke recepten uit enzo, maar mij maak je zoveel blijer met een lekkere verse boterham I love you

Dit heb ik precies zo. Ben niet zo van het avondeten maar heel erg van brood eten. Heerlijk! Vers brood, tosti's, geroosterde boterhammen. Kan er echt in door blijven eten!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry ma 25 jul 2011 - 3:32

Ik vind 'n verse boterham 's ochtends altijd zo lekker..! En dan met hagelslag angel

Merk dat ik de '4 uur cup a soup' momentjes ook lastig vindt (en dan eet ik geen cup a soup). Ik weet wel dat ik tal van gezonde dingen kan nemen (bouillon, fruit, cracker, etc.) maar heb nu gewoon echt lekkere trek! Gelukkig hebben we niks in huis, dus dat maakt het een stuk gemakkelijker, hahahah

Gister een verjaardag gehad. Merk wel dat ik onbewust door blijf eten van de hapjes die op tafel staan. Dus halverwege de middag met mezelf afgesproken dat ik er niet meer van mocht nemen (bleven er ook eten), is gelukt, dus toch een beetje trots smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Atelier Madame ma 25 jul 2011 - 4:48

spreek gewoon met jezelf af dat je af en toe (liefst 3x per dag) een tussendoortje mag. Suiker zit namelijk ook in fruit! En eet eiwitten, die verlengen je gevoel dat je vol zit smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 25 jul 2011 - 19:07

Ik was vanochtend 68.5 :blush:
Durf bijna niet meer te posten zo snel als de kilos eraf vliegen :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel ma 25 jul 2011 - 20:15

Super goed bezig AM!

Ik was vanochtend gelukkig weer bijna terug op mijn gewicht van voor de afgelopen slechte week! Weeg nu 54.6.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 21:08

Bij mij is de kg er ook alweer af Very Happy

Heb gisterenochtend lekker hardgelopen in het zonnetje. Morgen weer. Ga vanaf nu proberen om de dag 's ochtends hard te lopen, en dan de andere dagen krachttraining te doen in de avond. (samen met m'n vriend).

Hoop het in iedergeval 2 weken vol te houden haha.. :P

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 25 jul 2011 - 21:17

sla je niet door punk'd, twee keer per dag sporten lijkt me wel een beetje te veel van het goede to be honest.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Nala ma 25 jul 2011 - 21:27

Atelier Madame schreef:sla je niet door punk'd, twee keer per dag sporten lijkt me wel een beetje te veel van het goede to be honest.

Nee, ze zegt de ene dag 's morgens hardlopen en de andere dag 's avonds krachttraining, denk ik :P
Atelier Madame, wat goed zeg, al zoveel kilo's kwijt. Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar wat heb jij gedaan/gelaten om al die kilo's te verliezen? Sporten en op je eten letten?

Ik heb verschrikkelijke spierpijn aan m'n benen van gisteren, de krachttraining. Vandaag proberen voor het eerst terug de cardio op te pikken.
@Punk'd: ik las dat jij ook redelijk intensief sport. Hoelang doe jij cardio? Ik doe 45 min op de crosstrainer op hartslagzone. Vind jij het niet ongelofelijk saai?
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Atelier Madame ma 25 jul 2011 - 21:49

@Nala: ik heb mn eetgedrag inderdaad aangepast -> gezonder met meer fruit en groente, minder brood tussen de middag en ik snoep bijna niet meer! ben ook meer magere kwark gaan eten en meer eiwitten.
Ook meer gaan sporten ja, voorheen sporte ik bijna niet, inmiddels sowieso 2x per week fitness en vaak ook nog een keertje hardlopen.

Ik denk overigens wel dat ik een verschrikkelijk snelle spijsvertering heb. Ben altijd al makkelijk kilo's kwijtgeraakt wanneer ik dat wilde, maar nu al bijna 5.5 kilo in iets meer dan 5 weken bounce waarvan ik dus ook nog 5 dagen naar een festival ben geweest en volop bier hebt gedronken en heb gesnackt.

Dusss eigenlijk snap ik mn eigenlijk lichaam soms ook niet :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 22:53

Nala schreef:
Atelier Madame schreef:sla je niet door punk'd, twee keer per dag sporten lijkt me wel een beetje te veel van het goede to be honest.

Nee, ze zegt de ene dag 's morgens hardlopen en de andere dag 's avonds krachttraining, denk ik :P
Atelier Madame, wat goed zeg, al zoveel kilo's kwijt. Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar wat heb jij gedaan/gelaten om al die kilo's te verliezen? Sporten en op je eten letten?

Ik heb verschrikkelijke spierpijn aan m'n benen van gisteren, de krachttraining. Vandaag proberen voor het eerst terug de cardio op te pikken.
@Punk'd: ik las dat jij ook redelijk intensief sport. Hoelang doe jij cardio? Ik doe 45 min op de crosstrainer op hartslagzone. Vind jij het niet ongelofelijk saai?

Als ik krachttraining doe dan doe ik na de krachttraining (m.u.v. benen/rug dag) nog 15 minuten redelijk HITT cardio (moet je maar eens googlen, dat is op het uiterste van je kunnen 1 minuut en dan weer rustig, en dan weer 1 minuut knallen en dan weer rustig.. Dat zeg maar 15 min. Als ik helemaal op ben van de krachttraining dan doe ik gewoon 15 minuten cardio na de training).

Als 'losse' cardio loop ik hard (maar dat was de afgelopen weken nogal afgezwakt haha, zo saai!!).. Dus nu doe ik dat voortaan 'S ochtends op nuchtere maag (moet je ook maar eens op googelen Wink ) en dan 30 minuutjes en elke dag een andere route om het leuk te houden.

@ AM, inderdaad de ene dag hardlopen 30 minuten en de andere dag een uurtje krachttraining. Niet 2x op een dag, ben je gek :P

Gast
Gast

Bericht  Shisha ma 25 jul 2011 - 23:25

Wat zijn jullie goed bezig zeg! cheers

Ik ben op een minicruise naar Newcastle geweest en er is op de boot aardig wat wijn, cocktails en lekker eten doorheen gegaan dus ik heb er weer een halve kg bij. Embarassed
Dus ik let nu extra op. En de eieren vliegen er doorheen hier! Ik merk wel dat ik steeds minder lekkere trek heb en sneller iets van fruit neem of een bakje kwark.
En de weegschaal heeft het begeven dus ik kan nu alleen nog maar op de sportschool wegen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Nala ma 25 jul 2011 - 23:48

Atelier Madame schreef:@Nala: ik heb mn eetgedrag inderdaad aangepast -> gezonder met meer fruit en groente, minder brood tussen de middag en ik snoep bijna niet meer! ben ook meer magere kwark gaan eten en meer eiwitten.
Ook meer gaan sporten ja, voorheen sporte ik bijna niet, inmiddels sowieso 2x per week fitness en vaak ook nog een keertje hardlopen.

Ik denk overigens wel dat ik een verschrikkelijk snelle spijsvertering heb. Ben altijd al makkelijk kilo's kwijtgeraakt wanneer ik dat wilde, maar nu al bijna 5.5 kilo in iets meer dan 5 weken bounce waarvan ik dus ook nog 5 dagen naar een festival ben geweest en volop bier hebt gedronken en heb gesnackt.

Dusss eigenlijk snap ik mn eigenlijk lichaam soms ook niet :p

Dat is ook mijn voordeel, heb ook een snelle spijsvertering. Maar toch de laatste maanden net iets teveel gesnoept en te weinig gesport. Ben er dus ook vrij zeker van dat de kilo's er wel snel al zullen zijn (hoop ik toch :P ). Mensen die mij al m'n hele leven kennen zeggen altijd dat ze het raar vinden dat ik nog geen 150 kg weeg, wat ik allemaal op een dag kan eten. Maar ik besef nu ook goed genoeg dat ik er mss langs de buitenkant nog goed uitzie, maar het is gewoon niet goed om zoveel suiker naar binnen te krijgen.
Heb jij in die 5 weken buiten die 5 dagen op festival totaal niet meer gesnoept/gesnackt of heb jij 1 dag in de week waarop je wel mag snacken?

@ Punk'd: HITT is dus een soort van intervaltraining? Gebruik jij een hartslagband? Ik ben nu nog bezig met met laag intensieve training om een basisconditie op te bouwen. Over een paar weken komt daar ook afwisselend de intensieve en de intervaltraining bij.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:53

Nee ik gebruik geen hartslagband. Het maakt me niet uit hoe hoog mijn hartslag is, ik voel wel aan mijn lichaam of ik harder kan of niet.

Sowieso heb ik een hoge hartslag maar niet echt een slechte conditie. Dus bij mij zegt het sowieso niet zoveel. Ik heb laatst 1x met een hartslagmeter om hardgelopen op 5% helling en snelheid 7.3 en toen gaf hij +/- 170 aan.. (mijn hartslag is in rust al wel 79 dus dat is al hoog).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:55

There are two schools of though when it comes to cardio training. The "slow & steady" group and the "high intensity" group. These two groups breakdown like this:

Slow & Steady Cardio

Long duration (45min - 1 hour)
Low intensity
Burn fat and not carbs
Preserve joints
High Intensity Cardio

Short duration (20min - 30min)
High intensity (interval training)
Burn tons of calories & rev up your metabolism throughout the day
Treat cardio like weights - explosive movements (sprinting, etc)

Voorbeelden van LITT zijn bijv. Steps, zwemmen, tennis, hardlopen
Voorbeelden van HITT zijn bijv. Spinning, sprinten en touwtje springen. (haa wat leuk, ik ga zometeen in de stad een springtouw kopen, vroeger vond ik dat altijd leuk :P ).. Je moet wel echt 15/20 minuten springen als een malle haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:58

Voorbeeld filmpje. Lijkt me echt heerlijk als het buiten mooi weer is!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 37 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 26 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: