Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?
+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers
Pagina 14 van 37
Pagina 14 van 37 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 25 ... 37
Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?
...
Laatst aangepast door Sayuri op za 27 okt 2012 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ik ben ook wel benieuwd naar een goed fitness schema. Ik doe nu zelf een rondje toestellen waarmee alles aangepakt wordt (benen, armen, billen, buik) Deze doe ik in 5 setjes van 10. Daarna ga ik nog een kwartier hardlopen en een kwartier op de cross trainer. Maar ben idd benieuwd of dit een goed schema is. Ik ga ook binnenkort mijn vetpercentage een keer laten meten, dan kan ik wat gerichter trainen.
Ik heb trouwens het boek Skinny Bitch gekocht Ik vind het door te stijl wel een leuk boek om te lezen.
Ik heb trouwens het boek Skinny Bitch gekocht Ik vind het door te stijl wel een leuk boek om te lezen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ik train altijd in 'krachthonk' bij de losse dumbells/barbells en cables.. Dat is gewoon de beste manier om je spieren te trainen.. Voor de meeste vrouwen (ik persoonlijk heb er redelijk schijt aan haha) is het nogal moeilijk om daar te beginnen omdat het daar barst van de brede mannen
Ik heb wel een goed schema liggen dus als iemand interesse heeft kan ik hem hier wel posten.
Ik heb wel een goed schema liggen dus als iemand interesse heeft kan ik hem hier wel posten.
Gast- Gast
Lavendel schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar een goed fitness schema. Ik doe nu zelf een rondje toestellen waarmee alles aangepakt wordt (benen, armen, billen, buik) Deze doe ik in 5 setjes van 10. Daarna ga ik nog een kwartier hardlopen en een kwartier op de cross trainer. Maar ben idd benieuwd of dit een goed schema is. Ik ga ook binnenkort mijn vetpercentage een keer laten meten, dan kan ik wat gerichter trainen.
Je kunt beter 3x10 doen met een hoger gewicht.. Bij de laatste herhalingen moet je echt bijna een 'pomp' gevoel in je spieren hebben dat je niet meer kunt. Vaak lukt het ook niet om het laatste setje tot de 10 herhalingen af te maken omdat je spieren uitgeput zijn. Nadat ik mijn benen heb getrained moet ik echt even gaan zitten want ik kan bijna niet blijven staan. Na 1 minuut rust ga ik dan weer verder en zijn m'n spieren ook weer opgeladen.
Krachttraining heeft alleen zin als je jezelf echt tot het uiterste laat gaan (met spierpijn als gevolg - wat trouwens na een tijdje wegtrekt omdat je spieren gewend zijn, en dan kun je weer iets hoger in gewicht gaan etc. etc.)
Edit: Je hoeft als vrouw trouwens echt niet bang te zijn om breed te worden. Gisteren was er een programma op tv met een vrouwelijke bodybuildster die ELKE DAG!! 2 uur krachttraining deed en 14 eiwitten (uit ei) op een dag at en verder alleen maar rijst/kip etc.
Met onze 'normale' leefstijl zullen we dus alleen maar goed strak en getoned worden en geen beesten
Gast- Gast
Thanks Punk'd. Ik was al van plan het gewicht iets hoger te zetten want ik had nog niet overal spierpijn en bij sommige aparaten kon ik het setje te makkelijk afmaken.
Het krachthonk begeef ik me idd ook niet in, mij niet gezien met al die mannen. Ik ben dan echt zo'n loser die eerst 10 minuten het apparaat moet bestuderen om te kijken hoe werkt of moet bedenken wat ik precies moet doen met al die gewichten
Het krachthonk begeef ik me idd ook niet in, mij niet gezien met al die mannen. Ik ben dan echt zo'n loser die eerst 10 minuten het apparaat moet bestuderen om te kijken hoe werkt of moet bedenken wat ik precies moet doen met al die gewichten
Lavendel- Ratel
Wat trouwens echt een killer is voor je kont en bovenbenen is deze oefening. (Kun je gewoon in de privacy van je eigen huis doen en eventueel 2 flessen water vullen om het zwaarder te maken)
http://www.muscleandstrength.com/exercises/bodyweight-squat.html
http://www.muscleandstrength.com/exercises/bodyweight-lunge.html
Bij dat tweede filmpje kun je ook gewoon blijven staan en dan zoveel herhalingen met het ene been en zoveel als je kunt met het andere been. (bij bodyweight oefeningen hoef je geen maximaal te stellen qua herhalingen, maar gewoon doen zoveel als je kunt)
De eerste keer wel even een spiegel gebruiken want je knie mag niet over je enkel/voet heen gaan.. Het moet echt een 90 graden hoek zijn. (dit lukt als je je achterste been verder naar achtere zet)
Ook bij de squat (het eerste filmpje) moet je echt rechtop gaan zitten, je knieen mogen niet over je enkels/voeten.
http://www.muscleandstrength.com/exercises/bodyweight-squat.html
http://www.muscleandstrength.com/exercises/bodyweight-lunge.html
Bij dat tweede filmpje kun je ook gewoon blijven staan en dan zoveel herhalingen met het ene been en zoveel als je kunt met het andere been. (bij bodyweight oefeningen hoef je geen maximaal te stellen qua herhalingen, maar gewoon doen zoveel als je kunt)
De eerste keer wel even een spiegel gebruiken want je knie mag niet over je enkel/voet heen gaan.. Het moet echt een 90 graden hoek zijn. (dit lukt als je je achterste been verder naar achtere zet)
Ook bij de squat (het eerste filmpje) moet je echt rechtop gaan zitten, je knieen mogen niet over je enkels/voeten.
Gast- Gast
Ja die squats en lunges die voel je goed, moet ik eens gaan doen voor de tv 's avonds. Maar ik heb wel vaak zere knieen als ik dat doe. Niet dat het echt zeer doet maar erg prettig is het ook niet. Zou dit ook echt kwaad kunnen voor je knieen of is het puur het gevoel?
Lavendel- Ratel
Gisteren in de sportschool ook weer eens de bevestiging gehad dat spiermassa belangrijk is.. door spiermassa verbrand je meer calorien in rust. *motivatie om nog harder te gaan sporten*
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
-
Laatst aangepast door Bet Weter op di 26 jul 2011 - 22:51; in totaal 1 keer bewerkt
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Atelier Madame schreef:Gisteren in de sportschool ook weer eens de bevestiging gehad dat spiermassa belangrijk is.. door spiermassa verbrand je meer calorien in rust. *motivatie om nog harder te gaan sporten*
Inderdaad!! Dus kweken die handel
Ik ben net weer terug en heb me weer heerlijk afgetuigt
Gast- Gast
Ik moet ook 5 kg kwijt. Ik ben 1.68 m en weeg nu 63 kg, wat m'n hoogste gewicht ooit is. Heb altijd rond de 58 kg gewogen en sinds vorig jaar is het naar de 61 gegaan en nu na mijn vakantie weeg ik 63. Wil dus weer terug naar de 58.
Vanaf maandag heb ik een 'personal trainer' waarbij ik 1x om de 2 weken een uurtje mee sport, verder heeft hij ook een kracht- en cardioschema voor mij opgesteld. Cardio moet ik 3/x week 45 min doen op de crosstrainer in de extensieve zone doen. Als ik een basisconditie heb komt hier ook intervaltraining bij. Ook krachttraining doe ik 3x/week (3 oef voor armen, 3 voor benen en 3 voor buik). Voor mijn vakantie was ik al een beetje begonnen met het schema, maar heb nu al een maand niks meer gedaan. Vanaf maandag ga ik terug regelmatig fitnessen. Ik begin echter pas met werken in de 2e week van augustus en heb nu de komende 3 weken niet veel te doen. Zou het kwaad kunnen als ik ineens van niks sporten bijvoorbeeld 5x/week mijn cardio van 45 min doe, gedurende die 3 weken (en nadien gewoon 3x/week) ? Heb nl. altijd schrik dat mijn hart die ommeslag niet aan kan
Verder ga ik ook stoppen met snoepen (ik snoep heeeeeeeeeeeeeel veel) en terug 1,5l water per dag drinken. Ook vettig eten zoals friet, de mac enz vermijden. Verder kan ik niet veel doen aan mijn avondeten aangezien ik nog thuis woon, maar heb een heel snel metabolisme dus ik verwacht wel dat ik met sport en geen snoep al snel wat kilo's ga verliezen.
Vanaf maandag heb ik een 'personal trainer' waarbij ik 1x om de 2 weken een uurtje mee sport, verder heeft hij ook een kracht- en cardioschema voor mij opgesteld. Cardio moet ik 3/x week 45 min doen op de crosstrainer in de extensieve zone doen. Als ik een basisconditie heb komt hier ook intervaltraining bij. Ook krachttraining doe ik 3x/week (3 oef voor armen, 3 voor benen en 3 voor buik). Voor mijn vakantie was ik al een beetje begonnen met het schema, maar heb nu al een maand niks meer gedaan. Vanaf maandag ga ik terug regelmatig fitnessen. Ik begin echter pas met werken in de 2e week van augustus en heb nu de komende 3 weken niet veel te doen. Zou het kwaad kunnen als ik ineens van niks sporten bijvoorbeeld 5x/week mijn cardio van 45 min doe, gedurende die 3 weken (en nadien gewoon 3x/week) ? Heb nl. altijd schrik dat mijn hart die ommeslag niet aan kan
Verder ga ik ook stoppen met snoepen (ik snoep heeeeeeeeeeeeeel veel) en terug 1,5l water per dag drinken. Ook vettig eten zoals friet, de mac enz vermijden. Verder kan ik niet veel doen aan mijn avondeten aangezien ik nog thuis woon, maar heb een heel snel metabolisme dus ik verwacht wel dat ik met sport en geen snoep al snel wat kilo's ga verliezen.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Ook ik ga me hier bij aansluiten, ga volgend jaar trouwen dus de motivatie is er nu wat meer..
Ben 1,70 en 61 kg, wil graag weer terug naar de 56 kg dus er moet vijf kilo af.
Ga vanaf morgen naar de sportschool, kan dan onbeperkt sporten en zonnebanken dus dan ben ik er volgend jaar wel klaar voor
Maar dus sporten en niet snoepen, geen vet eten en veel water drinken. Verder nog tips die goed hebben geholpen?
Ben 1,70 en 61 kg, wil graag weer terug naar de 56 kg dus er moet vijf kilo af.
Ga vanaf morgen naar de sportschool, kan dan onbeperkt sporten en zonnebanken dus dan ben ik er volgend jaar wel klaar voor
Maar dus sporten en niet snoepen, geen vet eten en veel water drinken. Verder nog tips die goed hebben geholpen?
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
Ik heb net weer op de Wii gespeeld, erg intensief!
Wat eten jullie trouwens zo al op een dag? Ik zit eraan te denken om met yoghurt en ongebrande/ongezouten noten erin te ontbijten en tussendoor een stuk fruit of een opkikker ofzo.
Wat eten jullie trouwens zo al op een dag? Ik zit eraan te denken om met yoghurt en ongebrande/ongezouten noten erin te ontbijten en tussendoor een stuk fruit of een opkikker ofzo.
Gast- Gast
Zoooooooo net alweer naar de sportschool geweest, zo lekker he wilde eigenlijk gaan zumbaen maar ben bij de apparaten blijven hangen. Geprobeerd alle spiergroepen te trainen en dan weer cardio te doen.. ging lekker
op het einde nog ff in de sauna, op het moment dat een vent een stijve kreeg wist Ik dat Ik goed bezig ben met sporten en afvallen
op het einde nog ff in de sauna, op het moment dat een vent een stijve kreeg wist Ik dat Ik goed bezig ben met sporten en afvallen
Atelier Madame- Ratel
...
Laatst aangepast door Sayuri op za 27 okt 2012 - 3:51; in totaal 1 keer bewerkt
Sayuri- Fluisteraar
Atelier Madame schreef:Zoooooooo net alweer naar de sportschool geweest, zo lekker he wilde eigenlijk gaan zumbaen maar ben bij de apparaten blijven hangen. Geprobeerd alle spiergroepen te trainen en dan weer cardio te doen.. ging lekker
OMG, dat lijkt me toch zo ongemakkelijk en smerig! Ik zou er echt boos om worden, ookal kan hij er misschien niks aan doen (nou ja, als ik een man was, dan zou ik gewoon snel aan mijn moeder denken ofzo).
Sayuri- Fluisteraar
Sayuri schreef:Atelier Madame schreef:Zoooooooo net alweer naar de sportschool geweest, zo lekker he wilde eigenlijk gaan zumbaen maar ben bij de apparaten blijven hangen. Geprobeerd alle spiergroepen te trainen en dan weer cardio te doen.. ging lekker
OMG, dat lijkt me toch zo ongemakkelijk en smerig! Ik zou er echt boos om worden, ookal kan hij er misschien niks aan doen (nou ja, als ik een man was, dan zou ik gewoon snel aan mijn moeder denken ofzo).
Ja was ook ranzig ik zei hoi toen ie binnenkwam en even later toen ik eventjes ging verzitten en naar hem keek lag ie daar al met een halve stijve p*k, toen ie doorhad dat ik het doorhad ging ie steeds heel moeilijk doen met verzitten enzo. Later in de stoomkabine kwam ie weer binnen en ging ie echt met zn benen voor zn geval zitten zodat ik het niet kon zien.. ben maar snel de sauna uitgevlucht .
@Storm: mijn dagmenu ziet er ongeveer zo uit:
o: magere kwark met wat muesli of 2 knackerbrod/vitalu met mager beleg
t: wat fruit
l: 3 bruine boterhammen met kaas en vleeswaren
t: wederom wat fruit of een snackkomkommer oid, soms ook wel eens een bouillionetje of een mueslireep
d: ik probeer 4/5 keer per week toch wel gewoon normaal te eten, dus met pasta en aardappels. De overige dagen eet ik koolhydraatarme maaltijden dus voornamelijk bestaand uit vlees en veel groente (groenteomelet, lasagne met aubergine schijven, spaanse gehaktballetjes met saus etc)
t: savonds vaak nog wat kwark of yoghurt of een klein pakje van die droge toastjes.
Atelier Madame- Ratel
Wisten jullie trouwens dat er 3-5 gram koolhydraten in de schil van een appel zitten ik ga m tegenwoordig maar schillen dus
Atelier Madame- Ratel
Zo, net een trainingsschematje gemaakt voor morgen. Ik heb voornamelijk voor dumbels en barbel oefeningen gekozen dus ik ga morgen mij wagen voor de spiegel van de sportschool. Eens kijken wat ik er nog van kan .
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik wil me ook graag aansluiten!
Zag het topic 2 weken geleden al, maar de dag erna ging ik op vakantie en had niet de illusie dat gezond eten ging lukken in de vakantie
Ik ben 1,73 en weeg nu 65,2 kg, maar zou wel wat minder willen wegen... Hoewel het gewicht me eigenlijk niet zoveel uitmaakt: ik wil vet kwijt. Ik heb altijd veel gesport, maar sinds ik verhuisd ben staat 't op een heel laag pitje.
Ik zou graag minimaal 2x per week willen hardlopen of 1x hardlopen en 1x zwemmen.
Ga nu even de vorige pagina's doorneuzen om te kijken wie er allemaal meedoen
Zag het topic 2 weken geleden al, maar de dag erna ging ik op vakantie en had niet de illusie dat gezond eten ging lukken in de vakantie
Ik ben 1,73 en weeg nu 65,2 kg, maar zou wel wat minder willen wegen... Hoewel het gewicht me eigenlijk niet zoveel uitmaakt: ik wil vet kwijt. Ik heb altijd veel gesport, maar sinds ik verhuisd ben staat 't op een heel laag pitje.
Ik zou graag minimaal 2x per week willen hardlopen of 1x hardlopen en 1x zwemmen.
Ga nu even de vorige pagina's doorneuzen om te kijken wie er allemaal meedoen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik wil ook graag afvallen. Ik ben al 1,4 kg kwijt. ik ben 1.79 en weeg 84 kg. Ik wil dus als eerste doel terug naar de 79 kg.
Daarna zie ik wel weer verder.
Daarna zie ik wel weer verder.
Gast- Gast
Nou meiden het is me gewoon gelukt. Ik ben vandaag naar de fitness geweest en ik heb het trainingsschema wat ik had gemaakt afgemaakt. Ik stond heerlijk voor de spiegel tussen de kerels met grote zware gewichten met mijn minigewichtjes. Maar ja ik wil niet voor veel gewicht gaan, omdat ik daar andere spiermassa mee opbouw die ik nodig heb met tennissen.
Een paar oefeningen gingen niet super, dus daar ga ik een alternatief voor zoeken.
Misschien dat ik dinsdag weer ga, ligt er een beetje aan of ik spierpijn heb morgen want op woensdag moet ik een wedstrijd tennissen en geen zin om dat te doen met spierpijn.
Verder vandaag ook goed gezond gegeten.
Ontbijtje met havermout, lunch met turksbrood, fetakaas en sla. En als avond eten gebakken aardappeltjes, slavink en sla en tomaten. Op de markt vandaag verse munt gekocht zodat ik lekkere muntthee heb kunnen zetten. Ben super trots op mijzelf.
Merk wel dat mijn lichaam weer moet wennen aan het 's avonds niet snacken en snaaien. Krijg nu een honger gevoel terwijl dat helemaal niet hoeft. Eet nu maar even een nectarine want hij ruikt gewoon te lekker (beetje heel erg rijp).
Een paar oefeningen gingen niet super, dus daar ga ik een alternatief voor zoeken.
Misschien dat ik dinsdag weer ga, ligt er een beetje aan of ik spierpijn heb morgen want op woensdag moet ik een wedstrijd tennissen en geen zin om dat te doen met spierpijn.
Verder vandaag ook goed gezond gegeten.
Ontbijtje met havermout, lunch met turksbrood, fetakaas en sla. En als avond eten gebakken aardappeltjes, slavink en sla en tomaten. Op de markt vandaag verse munt gekocht zodat ik lekkere muntthee heb kunnen zetten. Ben super trots op mijzelf.
Merk wel dat mijn lichaam weer moet wennen aan het 's avonds niet snacken en snaaien. Krijg nu een honger gevoel terwijl dat helemaal niet hoeft. Eet nu maar even een nectarine want hij ruikt gewoon te lekker (beetje heel erg rijp).
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Goed zo silly one!
Hier ging het afgelopen week zo slecht.. Dit is echt de slechtste week sinds ik begonnen ben en er zit weer 1 kg aan
Ik heb veel te weinig gegeten waardoor ik 's avonds ging snacken en ik heb 1 dag friet en kroketten gegeten.. bleugh teveel koolhydraten voor mij lichaam.
Ik ga toch weer wat meer fruit in mijn schema gooien ondanks te koolhydraten want ik mis volgens mijn vitamine en ik drink ook echt te weinig vocht.. Wil over de dag (helemaal als ik sport) 3 liter drinken.
Aankomende week wil ik die kg weer kwijt zijn.
Hier ging het afgelopen week zo slecht.. Dit is echt de slechtste week sinds ik begonnen ben en er zit weer 1 kg aan
Ik heb veel te weinig gegeten waardoor ik 's avonds ging snacken en ik heb 1 dag friet en kroketten gegeten.. bleugh teveel koolhydraten voor mij lichaam.
Ik ga toch weer wat meer fruit in mijn schema gooien ondanks te koolhydraten want ik mis volgens mijn vitamine en ik drink ook echt te weinig vocht.. Wil over de dag (helemaal als ik sport) 3 liter drinken.
Aankomende week wil ik die kg weer kwijt zijn.
Gast- Gast
Mijn vriend wil ook meedoen
Haha, niet hier op 't forum, maar gister zei hij dat ie ook wat af wilde vallen. Dus kunnen we er samen rekening mee houden (wel fijn dat ie dan niet 's avonds aan de chips gaat zitten terwijl ik dan 'n mandarijntje neem ofzo...)
Gister met de boodschappen heeft ie alleen geen fruit gehaald en dat is voor mij altijd m'n 'redding' als ik erge trek krijg. Dan neem ik gewoon een stuk fruit, maar dat kan nu dus niet...
Iemand nog tips (rekening houdend met 't feit dat 't zondag is en regent, dus ga niet naar de supermarkt... )
Haha, niet hier op 't forum, maar gister zei hij dat ie ook wat af wilde vallen. Dus kunnen we er samen rekening mee houden (wel fijn dat ie dan niet 's avonds aan de chips gaat zitten terwijl ik dan 'n mandarijntje neem ofzo...)
Gister met de boodschappen heeft ie alleen geen fruit gehaald en dat is voor mij altijd m'n 'redding' als ik erge trek krijg. Dan neem ik gewoon een stuk fruit, maar dat kan nu dus niet...
Iemand nog tips (rekening houdend met 't feit dat 't zondag is en regent, dus ga niet naar de supermarkt... )
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
@jerry: komkommer, ei (gekookt of met heeeel weinig olie gebakken), droge toastjes, bakje yoghurt of magere kwark, tomaat etc gewoon gezonde tussendoortjes!
@punkd: balen joh van die kilo, hopelijk is hij er ook weer snel af. Laat je het alleen niet teveel van je humeur bepalen?
Hier gaat het goed, vanochtend leek ie al bijna naar de 68 te gaan volgende week dinsdag op vakantie Oeh zin in! Was gisteren dagje naar de sauna. Lekker veel gezweet maar Ik kon echt aan mn lichaam zien dat ik toch al een aantal kilo kwijt ben!
@punkd: balen joh van die kilo, hopelijk is hij er ook weer snel af. Laat je het alleen niet teveel van je humeur bepalen?
Hier gaat het goed, vanochtend leek ie al bijna naar de 68 te gaan volgende week dinsdag op vakantie Oeh zin in! Was gisteren dagje naar de sauna. Lekker veel gezweet maar Ik kon echt aan mn lichaam zien dat ik toch al een aantal kilo kwijt ben!
Atelier Madame- Ratel
Pagina 14 van 37 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 25 ... 37
Soortgelijke onderwerpen
» Moet het even kwijt!
» Fantastisch scheersysteem! Ik moet het even kwijt!
» Ik moet het even kwijt!!
» Ik moet even wat kwijt.
» Moet het eventjes kwijt
» Fantastisch scheersysteem! Ik moet het even kwijt!
» Ik moet het even kwijt!!
» Ik moet even wat kwijt.
» Moet het eventjes kwijt
Pagina 14 van 37
Permissies van dit forum: