Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers

Pagina 9 van 37 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 23 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 21:15

Nog even mijn eetlijstje bij deze:

Ontbijt:
2 Sport + crackers (Extra eiwitten en volkoren) van WASA
2 Eitjes (of rosbief, of kipfilet, of carpaccio, of pindakaas)

Tussendoor:
1 Appeltje of 40 gram ongebrande/ongezouten pinda's (Die pinda's heb ik altijd in mijn menu staan, anders kom ik niet aan mijn hoeveelheid onverzadigde vetten)

Lunch:
2 Sport + crackers van WASA
(beleg, hetzelfde als hierboven, met een van die dingen erop. In iedergeval niet wat ik 's ochtends ook op heb. En als ik 's middags krachttraining ga doen ook geen vetten zoals pindakaas. (vetten kun je beter beperken rond je training)

Tussendoor:
- Klein bordje brinta met melk (echt ranzig, ik doe het ook alleen als ik hierna direct ga trainen of veel inspanning ga leveren)
- Als ik na de lunch heb gesport dan neem ik nu 1 rundertartaartje of stiekem wel eens !! 1 !! kokos koekje. Om even snel wat suiker binnen te krijgen.

Diner:
Vlees/vis gebakken in olijfolie
200 gram witte vis (of 150 gram zalm, of 2 tartaartjes - alleen als ik die ook al niet na mijn training op heb - biefstuk.. Ik wissel rood mager vlees af met heel veel vis. (eet denk ik 2/3x per week vlees en 4/5x per week vis. Ik eet geen varkensvlees. Dat levert bijna altijd veel verzadigde vetten en dat hoeft van mij niet zo nodig, als ik ook andere lekkere keuzes heb die gezonder zijn)
400 gram broccoli (of spinazie) - als ik sperziebonen/snijbonen eet dan gewoon 200 gram.

En dit eet ik tijdens mij diner op 2 dagen als ik daarna ga sporten. (de woensdag en de ma of vrij) De rest sport ik overdag.
1x in de week eet ik 75 gram rijst (zilvervlies) met kip, kokosmelk en curry paste (heerlijk!)
1x in de week eet ik 50/75 gram volkoren pasta met tonijn of zalm en verse tomaten (of van die pakjes met gepureerde tomaat en dan gooi ik er zelf kruiden bij)

En 1x in de 2/3 weken eet ik biologische ovenfrietjes (maar dit doe ik op een zondag als ik heel laat opsta en dus geen ontbijt heb gehad. Zo spaar ik die koolhydraten op).


Ja dat was het wel ongeveer. In het begin voelde ik me echt klote omdat ik afkickte van de koolhydraten. Maar nu voel ik me helemaal toppie Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha do 30 jun 2011 - 0:15

Ik kwam uit de nachtdienst dus ik was pas om 16.00u wakker dus de lunch was pas om 18.00u. :P En ik probeer na mijn laatste nachtdienst wel weer op tijd naar bed te gaan dus dan mis ik idd 1 maaltijd.
Vandaag dat ik ook een rouwkostsalade bij de lunch had genomen om toch nog genoeg groente binnen te krijgen.

Ik heb gister nog wel een beetje chips gehad, mijn vriend was vanuit het werk nog even naar het tankstation geweest omdat hij lekkere trek had en ik kon de verleiding niet verstaan.
Ik heb mij gelukkig kunnen inhouden tot 2 handjes.

Ik vind het trouwens ook wel lastig om aan zoveel kcal te komen. Ik zit meestal op zo'n 1300kcal per dag en dan eet ik voor mijn gevoel toch nog aardig wat.
Ik heb juist weer gehoord dat je 500kcal onder je verbruik kan gaan zitten omdat je op die manier het meest verantwoord zou afvallen. Met 250kcal gaat het denk ik wel heel erg langzaam...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame do 30 jun 2011 - 0:43

Idd 500 calorien onder je normale verbruik, maar goed het is vooral belangrijk hoe je je calorien inricht. Het is heel erg belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen.

Vanmiddag de tactiek gevonden op mn stage om bij de lunch niet teveel te eten (das doorgaans voor mij de valkuil): gewoon opstappen op het moment dat ik klaar ben met eten :P. Normaal zitten we altijd een half uur, maar nu was ik wel met 20 minuten weg. Heel goed want ik zat al te kijken of ik nog een boterham zou nemen oid maar nu ik hier een uurtje later zit merk ik dat ik gewoon genoeg gegeten heb!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha do 30 jun 2011 - 22:40

Ik heb er nog een goede reden bij om die 5 kilo af te vallen. Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen! bounce
Ik heb nog 11 maanden de tijd das dat moet zeker wel goed komen! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel do 30 jun 2011 - 22:48

Wat leuk Shisha! Gefeliciteerd! Wanneer (en hoe!) ben je gevraagd/ heb je hem gevraagd?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha do 30 jun 2011 - 23:01

Nou ik ben niet officieel gevraagd maar we hadden het er wel vaak over. N. kwam van de week thuis en vertelde dat de moeder van een collega van hem een bruidszaak heeft maar dat ze het pand uit moest en dat alle jurken nu voor bodemprijzen weg gaan.
Dus het leek hem een goed idee dat ik daar binnenkort eens heen zou gaan om een mooie jurk uit te zoeken. Dus ik zeg nog: is dat een hint? Very Happy Ja dus hahaha!
Hij is dus niet op zijn knieën gegaan maar dat had ik ook niet verwacht. Hij is niet zo romantisch aangelegd haha!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame vr 1 jul 2011 - 0:48

gefeliciteerd! Super leuk voor je Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha vr 1 jul 2011 - 0:55

Dank je! Very Happy Ik zat al 2 dagen te stuiteren nu haha!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel vr 1 jul 2011 - 8:57

Hallooo,

Hoe ging het vandaag bij iedereen? Ik denk dat het bij jou nu helemaal gaat lukken Shisha, als dat geen motivatie is! ik heb net alvast even boodschappen gedaan voor het weekend zodat ik niet meer in de verleiding ben om ongezonde dingen te kopen.

Dit weekend heb ik qua ontbijt/lunch de keuze tussen: Volkoren brood/ Volkoren Knackebrod met Avocado/ Ei/ Flinterdunne Kipfilet+ Komkommer en Magere yoghurt met Druiven/ Kiwi/ Appel en Muesli
Voor het avondeten heb ik 1 avondje Volkoren Pasta met Champignons, Tomaat, Ui, Knoflook, Provencaalse kruiden. En 1 avondje Ovenfriet met Kipfilet en Sperzieboontjes. Best prima toch? smile


Punk'd ik heb nog even een vraagje. Aangezien ik heel erg weinig vlees eet (1 a 2 x per week) wil ik dit wat opkrikken om aan meer eiwitten te komen. Ik zag dat jij rundertartaartjes of biefstukjes eet om dit te bereiken. Nu heb ik net in de Appie alle vlees verpakkingen even grondig bestudeerd en voor zover ik heb gezien bevatten rundvlees/varkensvlees en kip vrijwel dezelfde hoeveelheid eiwit. Kipfilet zelfs iets meer dan Rundertartaar/biefstuk (24 per 100). Waarom kies jij dan zo specifiek voor deze twee soorten? Want kip is nog minder vet ook.



Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame vr 1 jul 2011 - 11:13

lekker bezig lavendel Very Happy

Hier vandaag klein beetje snackdagje gehad :P
ontbijt: banaan
lunch: broodje calzone van de hema (met kaas, tomaat en basilicum)
tussendoor: magere kwark met een appel en kaneel
avondeten: salade met komkommer, tomaat en sla en een zelfgemaakte pizza
(3 boterhammen volkoren en dan champignons, tomatenpurree, ham, mozerella, paprika was lekker en volgens mij ook best wel mager)
savonds nog een kleine donut gehad, vriendinnen hadden die meegenomen en heb me keurig netjes aan eentje gehouden Very Happy.

Morgen ga ik een dagje lekker gezond doen en savonds weer eens gewoon vlees eten denk ik (afgelopen dagen steeds vegetarisch gegeten).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha vr 1 jul 2011 - 21:17

Trouwen is inderdaad een hele grote motivatie haha! Very Happy
Ik heb gister wel een redelijke dag gehad. Ik was wel weer laat wakker. Krijg mijn ritme nog niet echt terug gedraaid na de nachtdiensten en ik had alweer avonddienst.

O: Grote krentenbol.
T: Eierkoek.
L: Magere kwark met aardbeien en een stuk galiameloen.
A: Broccoli, kipgehaktbal en aardappelpuree.
T: Magere kwark.

Qua drinken van alles gehad. Thee, koffie, melk en water.

Vandaag gaan we naar mijn schoonouders en we blijven denk ik ook eten dus dat zal wel makkelijke hap worden...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 21:32

Lavendel schreef:Hallooo,


Punk'd ik heb nog even een vraagje. Aangezien ik heel erg weinig vlees eet (1 a 2 x per week) wil ik dit wat opkrikken om aan meer eiwitten te komen. Ik zag dat jij rundertartaartjes of biefstukjes eet om dit te bereiken. Nu heb ik net in de Appie alle vlees verpakkingen even grondig bestudeerd en voor zover ik heb gezien bevatten rundvlees/varkensvlees en kip vrijwel dezelfde hoeveelheid eiwit. Kipfilet zelfs iets meer dan Rundertartaar/biefstuk (24 per 100). Waarom kies jij dan zo specifiek voor deze twee soorten? Want kip is nog minder vet ook.




Goed bezig lavendel!

Ik eet geen varkensvlees omdat mijn huid daar op reageert en er vaker meer verzadigde vetten in zitten dan kip en rundvlees. Plus dat ik het zelf een stuk minder lekker vind.

Verder wissel ik kip en (mager!)rundvlees en vis af omdat ik niet alleen maar kip wil eten. Plus dat biologische kip een stuk duurder is dan tartaartjes (dat speelt ook nog mee haha). Per dag moet ik ook ongeveer 60 gram vet eten en daar kom ik heel moeilijk aan, (mager) rundvlees trekt dat iets sneller omhoog.

In vis zitten ook veel eiwitten, ik weet niet of je dat vaker kunt eten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 21:39

Shisha schreef:Trouwen is inderdaad een hele grote motivatie haha! Very Happy
Ik heb gister wel een redelijke dag gehad. Ik was wel weer laat wakker. Krijg mijn ritme nog niet echt terug gedraaid na de nachtdiensten en ik had alweer avonddienst.

O: Grote krentenbol.
T: Eierkoek.
L: Magere kwark met aardbeien en een stuk galiameloen.
A: Broccoli, kipgehaktbal en aardappelpuree.
T: Magere kwark.

Qua drinken van alles gehad. Thee, koffie, melk en water.

Vandaag gaan we naar mijn schoonouders en we blijven denk ik ook eten dus dat zal wel makkelijke hap worden...

Dit is wel echt heel erg weinig Shisa.

O: 130 Kcal
T: 110 Kcal
L: (+/- 90 Kcal voor de kwark, 100 gr aardbeien 25 Kcal, een stuk meloen +/- 25 Kcal) totaal 140 Kcal
A: (Aardappelpuree +/- 100 Kcal voor 2 opscheplepels, Brocolli 40 Kcal voor 200 gr, Kip per 100 gr 160 Kcal) totaal 300 Kcal
T: 90 Kcal

Totaal over de dag 770 Kcal... Je lichaam heeft in rust al gemiddeld 1400/1700 Kcal nodig om zichzelf te onderhouden.

Hier kun je je BMR berekenen.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Verder naar onder op de pagina kun je zien hoe je je gewicht op peil houd. Als je daar 300-500 Kcal onder gaat zitten, kun je echt goed, gezond en verantwoord afvallen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Shisha vr 1 jul 2011 - 21:51

Ja ik weet het. Mijn lichaam is altijd behoorlijk van slag als ik al weer zo snel na de nachtdienst moet werken. Ik heb dan totaal geen honger.
Maar qua drinken komt er ook nog iets van 400kcal bij dus dan zit ik op 1100. Nog te weinig natuurlijk.
Maar ik vind het sowieso lastig wanneer ik avonddienst heb. Ik was pas om 10u wakker. Half 11 ontbijt, half 2 lunch en toen moest ik naar het werk. Dan ben je aan het rennen en vliegen tot 18.00u (avondeten) en daarna ben je aan het rennen en vliegen tot 23.15u. Ik heb tussendoor net genoeg tijd om snel wat te drinken achterover te gieten. En toen ik thuis kwam nog een bakje kwark genomen en dan al weer naar bed.

Normaal dan ben ik wel rond 8u-9u wakker en eet ik dus eerder en dan heb ik nog een eetmoment rond 3u tijdens de overdracht. Want anders is het zo lang tot 18.00u.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 23:17

Punk'd schreef:Mijn doel is om deze week 6 dagen te bewegen.

Maandag: Krachttraining (1 uur) daarna 10 min hardlopen
Dinsdag: Tennis indoor (1 uur)
Woensdag: Bodypump (1 uur)
Donderdag: Rust
Vrijdag: Krachttraining (1 uur) daarna 10 min hardlopen
Zaterdag: Hardlopen (45 minuten)
Zondag: Tennis indoor (1 uur)


Whoopp haha ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen Wink

Yeeahh ik heb mezelf aan mijn lijstje gehouden.. Alleen morgen nog tennis maar die staat al ingepland!! Ik moest me er net echt toe zetten om te gaan hardlopen (had spierpijn in mijn benen) maar ben toch gegaan!!! whooo hahaha ik ben zo trots op mezelf :P

Volgende week weer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel vr 1 jul 2011 - 23:51

Goed zo Punk'd! Zo schiet het vast op met die killer body Wink

Thanks voor je uitleg, varkensvlees eet ik ook niet en vis lust ik niet. Echt balen ik heb het al zo vaak geprobeerd en het ziet er altijd zo lekker uit en het is zo gezond!
Maar qua eiwit maakt het dus idd niet zoveel uit. En als ik vlees eet, eet ik ook altijd biologisch en kip is idd stukken duurder dus dan snap ik de keuze voor wat vaker tartaartjes Wink

Ik zit vandaag weer eens een dag in de bieb (story of my life.. nouja deze zomer Rolling Eyes ) Moet 12 augustus mijn scriptie afhebben. Voordeel is wel dat mijn dagen echt een gigantische regelmaat hebben. Ik moet me dan alleen nog bij mijn werk in de horeca inhouden maar gelukkig is er in de zomer toch weinig werk. Vandaag ben ik de dag begonnen met een bakje magere yoghurt, muesli, kiwi en druiven. Net heb ik 4 volkoren crackers met kipfilet en komkommer op. Voor vanmiddag nog een appeltje en vanavond een gezonde pasta met veel verse groenten zonder saus.

Vanavond en vannacht moet ik werken en ik ga echt niks nemen. Morgen is mijn uitslaap dagje en dan ga ik nog even fitnessen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame vr 1 jul 2011 - 23:52

Goed bezig punkd! Wat ben je lekker actief :P

Ik heb deze week tot nu toe:
-zondag 70 km gefietst
-maandag 5 km harddgelopen
-dinsdag rust
-woensdag 6 km hardgelopen
-donderdag half uur thuissport/buikspieroefeningen
-vrijdag wel uurtje gewandeld maar voor de rest rust

het weekend wil ik nog een keertje gaan hardlopen en misschien nog zwemmen oid smile Goed bezig punkd! Wat ben je lekker actief :P

Ik heb deze week tot nu toe:
-zondag 70 km gefietst
-maandag 5 km harddgelopen
-dinsdag rust
-woensdag 6 km hardgelopen
-donderdag half uur thuissport/buikspieroefeningen
-vrijdag wel uurtje gewandeld maar voor de rest rust

het weekend wil ik nog een keertje gaan hardlopen en misschien nog zwemmen oid smile

Ben nu iets minder dan 2 weken bezig om af te vallen en ben nu al dus 2 kilo kwijt! Over 2 kilo zit ik eindelijk rond de 70 Very Happy Hopen dat ik dat nog red binnen 2 weken, want dan heb ik dus een festival en das eigenlijk een soort van deadline :P.
Daarna nog eventjes 2 weken doorbikkelen en hopelijk nog 2 kilo oid eraf :P Dan kan ik helemaal strak in bikini angel
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  papilon za 2 jul 2011 - 7:51

hoi hoi allemaal..... ben eventjes weg geweest...ff paar dagen belgie... heb wel veel gewandeld en ben weze fietsen in de bergen... eten iets minder op gelet.. en vandaag ook gezondigd.. maar ook wat ziekjes en alles komt er erg snel weer uit Sad... wil als ik me morgen weer beter voel weer goed verder gaan anders start ik maandag weer... ga ook beginnen met zwemmen met mijn buuf gezellig dus komt allemaal goed.. denk wel dat ik een kilotje aangekomen ben aangezien ik gister uit eten ben geweest... en overdag ook lekker broodjes op heb.. :s maar ben terug en ga er weer voor....


het gaat weer helemaal goed komen Very Happy
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11
Woonplaats : uden

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame za 2 jul 2011 - 22:55

Ik weet niet wat er met mijn weegschaal aan de hand is maar hij laat mij bijna een pond per dag afvallen :shock: Vanochtend stond hij onder de 72 kilo Very Happy, 71,7 om precies te zijn! Weer een stukje dichterbij mn doel! Ik heb voor mezelf een beetje een eetritme gemaakt waarbij ik twee koolhydraatmomenten per dag mag. Meestal komt dit neer op 2/3 boterhammen en een portie pasta, aardappelen of rijst bij mn avondeten. Vanochtend lekker ontbeten met 2 gebakken eitjes met ham en kaas, super lekker, wel wat vet, maar van dokter frank mag het Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame zo 3 jul 2011 - 19:29

ooooh ik was vanochtend wederom blij! De weegschaal die ik tot voor kort gebruikte was die van mijn vriend, een digitale. Zelf heb ik altijd gewoon zon ouderwetse gehad
Zo eentje:
Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 32326-groot
Mijn weegschaal bij mn ouders meegenomen en wat bleek, ik stond er vanochtend op. 70.5! Dit is overigens de weegschaal waar ik mezelf de laatste 10 jaar al op heb gewogen, dus die vind ik ook het meest betrouwbare voor mijn gewicht. Echt super blij, want dat betekent dat ik:
1) Al 3,5 kilo ben afgevallen
2) Of nooit 74 kilo ben geweest maar slechts +- 73 Wink
Hoe dan ook. Het betekent vooral dat mijn doel: 67/68 kilo nog maar 3 kilo van me vandaan ligt. En dat is gewoon een kwestie van rustig doorgaan met afvallen.

En gisteren had ik nog een mijlpaal: ik paste weer bijna in mn zomerbroek die me voor 2 weken geleden nog geen mogelijkheid paste! Dus misschien kan ik die als ik zo doorga over 2 weken op vakantie wel gewoon aan Very Happy.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:38

Jeeej wat leuk atelier!!! Dat voelt vast super lekker Very Happy

Ik ga mezelf over 1 week weer wegen bij de sportschool inclusief vetmeting etc. Ben echt zo benieuwd.. Deze week dus qua eten even goed bikkelen.. Niet stiekem een koekje of snoepje tussendoor :P en echt goed op de koolhydraten letten en 6x per dag eten.

Ik hoop stiekem dat er wel 3% vet af is... En de volgende 6 weken weer 3%.. Dat als ik weer naar school moet alles helemaal strak zit :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel zo 3 jul 2011 - 21:13

Morning ladies!
Goedzo AM! Dat is een fijn gevoel smile

Ik was ook blij vanochtend, ik ben gister ongesteld geworden (1x per 3 maanden want ik haaaat het) en ik voel me helemaal opblazen en dik en toch zag ik vanochtend voor de eerste keer de 53 op de weegschaal! ) Ik weeg dus nu 53.9 en ik kwam een tijdje geleden van de 55.6 dus stiekem is er toch al wat van af smile. Dus ik ga gewoon goed door en ik hoop niet dat de 53 dit een eenmalig iets was Wink
50 kilo is mijn ideale gewicht maar omdat er maar een paar kilo af hoeft merk ik wel dat dit verrekte moeilijk gaat. Hebben jullie dit ook? 1 kilo per week zoals ik soms lees gaat mij dus ook echt nooit lukken.

Ik ben vandaag begonnen met twee volkorenboterhammen met een eitje en een kiwi. Als lunch straks 2 boterhammen met kipfilet. Tussendoor een appeltje. En vanavond met vriendinnen eten dus ik weet nog niet wat. Mocht ik het nou niet tot vanavond trekken dan heb ik een eat natural mueslireep. Er zitten veel calorieen in maar het bestaat wel uit goede en natuurlijk ingredienten!

Allemaal succes vandaag!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame zo 3 jul 2011 - 21:35

@Lavendel: ipv een musli reep zou je ook kwark kunnen nemen smile Dan heb je gelijk je zuivel binnen, geen koolhydraten en minder calorien!

En over dat kilo per week afvallen. Ik ben er nu dus bijna 1,5 per week kwijt. Maar ik val altijd heel erg makkelijk af. Heb een hele snelle stofwisseling die erg sterk reageert op veranderingen. Kom gelukkig niet zo snel aan aan de andere kant :p. Op de een of andere manier heb ik het idee dat mijn lichaam altijd heel snel terug wil naar mijn streefgewicht? Daarbij sport ik ook heel erg veel dus het zal straks wel gaan stabiliseren in de vorm van spieren.

Meten jullie trouwens ook wel eens je maten omvang? Dus heupen, borsten, taille, bovenbenen e.d.? Want dat kan soms veel meer bevorderend zijn dan die weegschaal, zeker als je veel sport en dus spieren kweekt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Lavendel zo 3 jul 2011 - 21:56

Normaal als ik nog honger heb dan eet ik idd een bakje yoghurt of kwark maar ik moet vandaag helemaal naar Den Haag dus het is voor in de trein mocht ik het niet trekken en laat zijn.
Ik eet eigenlijk nooit dit soort tussendoortjes, ik eet altijd fruit maar op sommige dagen heb ik echt een overkill aan fruit op dat ik niet nog meer wil.


Ik heb dus echt gister een uur voor dat vak gestaan in de supermarkt en wat een slechte troep is het allemaal die sultana's, muesli repen, ontbijtkoek etc. Maar goed deze reep geeft eerlijk aan op de verpakking dat niet altijd nodig is alleen naar de calorieen te kijken maar ook wat er allemaal inzit aan natuurlijke dingen en goede voedingsstoffen. Dus als ik echt de calorieen even nodig heb onderweg dan mag deze een keer van mezelf.

En ik merk ook zeker dat ik strakker wordt van het sporten dus eigenlijk zou ik moeten gaan meten maar dan moet ik eerst een meetlint kopen. Waar haal je die? smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Atelier Madame zo 3 jul 2011 - 22:16

Gratis bij de Ikea Very Happy En voor de rest bij een doe het zelf zaak, cournifuren zaak etc.. overal kom je die wel tegen Wink

En idd wat een troep is het eigenlijk he al die sultana's ed. Zogezegd gezonde tussendoortjes. Wat ik zelf altijd doe als ik dan zon tussendoortje wil, is of een plak ontbijtkoek afsnijden, 2 biscuitjes uit de rol mee, of speculaasjes ofzo. En ook van die droge crackertjes gaan er bij altijd goed in!

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet? - Pagina 9 Empty Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 9 van 37 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 23 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum