Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

+50
Steep
Aziraphale
Carrie
TukTuk
Weetjewel
Jeanette
Blair
Lejow
Pineco
Sea of Trees
Prosecco
Blond
Moira
Slakje
Manderijn
Siem
Poubelle
Mermaid
snowflakes
ellibre
Bazinga
Nyx
Fortissimo
Gympie
Atelier Madame
Blue flower
Melis_je
Lot
Kannibaal
_Poppy_
Victoria-
Harrison
Elliot
Susan
Maple
Isis
Rush
Carra
Feline
Ooh La La!
Marsy28
nina
Marin
Printje
Ella
Engelse Drop
silly-one
Charles
Willem
JD
54 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Blue flower di 13 aug 2013 - 7:46

pfff, ik heb je topic zitten lezen en meid... ik heb met je te doen...
Wij zitten in zo'n soort gelijke situatie alleen dan in het zomerhuis in de tuin, gelukkig niet in mijn huis. Maar de problemen blijven opstapelen met onze huurster. Je gaat er zelf met een goed gevoel in en dan wordt je toch een soort van bedonderd.

Hoop echt dat het wat gaat worden voor jou/jullie.

Succes
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Atelier Madame di 13 aug 2013 - 7:56

Ik zou je huurder het voordeel van de twijfel geven. Eerst maar eens dit eerste stukje bekijken, wie weet is die jongen een sulletje die ze al heel lang kent die gaat helpen met kasten in elkaar zetten oid.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gympie di 13 aug 2013 - 8:01

Blue flower schreef:pfff, ik heb je topic zitten lezen en meid... ik heb met je te doen...
Wij zitten in zo'n soort gelijke situatie alleen dan in het zomerhuis in de tuin, gelukkig niet in mijn huis. Maar de problemen blijven opstapelen met onze huurster. Je gaat er zelf met een goed gevoel in en dan wordt je toch een soort van bedonderd.

Hoop echt dat het wat gaat worden voor jou/jullie.

Succes
Ik snap het niet. Je hebt het met haar te doen? Er is toch nog helemaal niet veel aan de hand? Het is een beetje vreemd misschien, maar misschien moet deze huurster eerst gewoon een kans krijgen. Voor haar is het vast ook wat vreemd allemaal.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 8:32

Wat een drama wordt er direct weer van gemaakt. Ze neemt iemand mee, drie nachtjes, waarschijnlijk omdat ze het wennen vindt in een nieuw huis en het prettig vindt om iemand vertrouwds om haar heen te hebben. Misschien om haar te helpen om wat zaken in te richten, of gewoon voor de gezelligheid. Nou, big deal! God zeg, als je hier al zo'n drama van maakt, dan ben ik benieuwd hoe je met andere situaties in je leven omgaat Neutral 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Fortissimo di 13 aug 2013 - 8:36

Engelse Drop schreef:Wat een drama wordt er direct weer van gemaakt. Ze neemt iemand mee, drie nachtjes, waarschijnlijk omdat ze het wennen vindt in een nieuw huis en het prettig vindt om iemand vertrouwds om haar heen te hebben. Misschien om haar te helpen om wat zaken in te richten, of gewoon voor de gezelligheid. Nou, big deal! God zeg, als je hier al zo'n drama van maakt, dan ben ik benieuwd hoe je met andere situaties in je leven omgaat Neutral 
 Het eerste ben ik met je eens. Ik zou pas achter mijn oren krabben als volgende week weer hetzelfde gebeurd, en die week daarna weer. Dan kan je in de laatste week dat met haar bespreken en alsnog het contract opzeggen. Maar ik vind je nu, bij voorbaat al, paniekerig en zeurderig. Je hebt er immers voor gekozen om haar in huis te nemen, dit betekent niet dat haar complete sociale leven maar plat moet leggen omdat ze niemand mee mag nemen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple di 13 aug 2013 - 8:37

Weet je, ik geloof dat je door alle poeha die jij er nu van maakt, ED, het een veel groter drama maakt dan nodig is. JD probeert zich keer op keer te verduidelijken en bij alles wat ze zegt heeft ze het gevoel in de verdediging te moeten. Ik las namelijk op pagina 1 of 2 al dat ze het haar eigen gevoel gewoon opzij gaat zetten en gaat kijken hoe het loopt.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Nyx di 13 aug 2013 - 9:09

Het is eng, het is nieuw en dan neemt ze ook nog een gast mee voor de eerste drie nachten. Dat maakt het allemaal nog enger. Maar houd voor ogen dat ze je zes maanden uit de brand gaat helpen en in het weekend niet thuis is. Wat maken die drie dagen dan uit? Ze mag niet in jouw woonkamer en slaapkamer komen en zolang dat duidelijk is is er toch ook geen probleem?

Mocht het toch vaker voorkomen, dan kun je het altijd nog met haar overleggen. Misschien extra bijdragen voor de energierekening, waterrekening. Maar verpest het niet op voorhand. Zonder haar zou je nu moeten verhuizen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Victoria- di 13 aug 2013 - 9:10

Maple schreef:Weet je, ik geloof dat je door alle poeha die jij er nu van maakt, ED, het een veel groter drama maakt dan nodig is. JD probeert zich keer op keer te verduidelijken en bij alles wat ze zegt heeft ze het gevoel in de verdediging te moeten. Ik las namelijk op pagina 1 of 2 al dat ze het haar eigen gevoel gewoon opzij gaat zetten en gaat kijken hoe het loopt.
 Mee eens! Ik heb juist het gevoel dat vooral ED er een big deal van maakt!!
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 9:14

Victoria- schreef:
Maple schreef:Weet je, ik geloof dat je door alle poeha die jij er nu van maakt, ED, het een veel groter drama maakt dan nodig is. JD probeert zich keer op keer te verduidelijken en bij alles wat ze zegt heeft ze het gevoel in de verdediging te moeten. Ik las namelijk op pagina 1 of 2 al dat ze het haar eigen gevoel gewoon opzij gaat zetten en gaat kijken hoe het loopt.
 Mee eens! Ik heb juist het gevoel dat vooral ED er een big deal van maakt!!
Is dat anders dan anders dan??
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Bazinga di 13 aug 2013 - 9:14

JD (En ED smile ) Neem een chill-pil en kijk 't aan. Houd 't luchtig, maar wel bespreekbaar met je huurder. Als je dit nu al niet bespreekbaar durft te maken, kom je misschien later alsnog in de knoop met andere zaken. Blijf communiceren, maar op een respectvolle manier.

Je gaat je nu al druk maken om dingen die nog lang niet aan bod zijn. Kijk 't aan en beslis daarna, ga er niet bovenop zitten, maar gun haar ook een kans. Beetje vertrouwen hebben, anders is 't hele slechte start! En niet negatief zijn of denken..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 9:49

ik was vanmiddag, toen ik de topic opende, inderdaad in de stress. kwam ook door de manier waarop ze het meldde, het viel erg rauw op mijn dak.
Maar, zoals ik op de pagina's erna ook meerdere keren heb benoemd, ik ga het aankijken en geef het echt wel een kans. Deze week is het zoals het is, als het volgende week weer zo is ga ik het benoemen en kijken of we er samen een oplossing voor kunnen vinden.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Carra di 13 aug 2013 - 9:53

Maar hoe is het gegaan? Zijn ze er nu?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  ellibre di 13 aug 2013 - 19:17

JD, ik denk niet dat het zozeer is dat jij een strenge "huisbaas" bent, maar meer een huisbaas tegen wil en dank. Jij hebt geen huisgenoot gezocht omdat je het leuk vindt maar omdat je het geld nodig hebt, en wil zo min mogelijk vn haar aanwezigheid merken. Een constructie met een onderhuurder werkt in mijn optiek in de regel alleen als je leeft als gelijkwaardige huisgenoten, of als de onderhuurder erg op zichzelf is en vrij teruggetrokken op de eigen kamer leeft. Ik snap dat je goede afspraken wil maken en me meesten zijn ook logisch. Maar het enige dat uiteindelijk belangrijk is, is dat jullie je beiden comfortabel voelen bij de situatie. Ik vind het nu allemaal nog wat angstig en geforceerd over komen, je vindt het allemaal erg spannend. Ik zou zeggen, kijk de komende maand aan, probeer er aan te wennen, en besluit dan of het hebben van een huisgenoot iets voor jou is of niet. Ik denk wel dat in de meeste gevallen een verhouding waarbij je huurster een soort tweederangs bewoonster is die weg moet gaan als jij binnen komt niet houdbaar is.

Succes!
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  snowflakes wo 14 aug 2013 - 21:40

ellibre schreef:JD, ik denk niet dat het zozeer is dat jij een strenge "huisbaas" bent, maar meer een huisbaas tegen wil en dank. Jij hebt geen huisgenoot gezocht omdat je het leuk vindt maar omdat je het geld nodig hebt, en wil zo min mogelijk vn haar aanwezigheid merken. Een constructie met een onderhuurder werkt in mijn optiek in de regel alleen als je leeft als gelijkwaardige huisgenoten, of als de onderhuurder erg op zichzelf is en vrij teruggetrokken op de eigen kamer leeft. Ik snap dat je goede afspraken wil maken en me meesten zijn ook logisch. Maar het enige dat uiteindelijk belangrijk is, is dat jullie je beiden comfortabel voelen bij de situatie. Ik vind het nu allemaal nog wat angstig en geforceerd over komen, je vindt het allemaal erg spannend. Ik zou zeggen, kijk de komende maand aan, probeer er aan te wennen, en besluit dan of het hebben van een huisgenoot iets voor jou is of niet. Ik denk wel dat in de meeste gevallen een verhouding waarbij je huurster een soort tweederangs bewoonster is die weg moet gaan als jij binnen komt niet houdbaar is.

Succes!

+1. Ben wel benieuwd hoe het is gegaan. Hopelijk is het je meegevallen smile.
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Mermaid vr 16 aug 2013 - 8:46

Ik ben ook benieuwd. In het eerste huisje waar ik op kamers ging woonde ik trouwens ook bij iemand in en was er de eerste nacht ook een vriendin blijven logeren. Gewoon was gezellig, niet zo eenzaam.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD za 17 aug 2013 - 9:06

Tsja, hoe was het.....
Gewoon onwijs wennen natuurlijk, zo'n eerste week met een "vreemd" iemand in je huis.
Die jongen bleek op zich onwijs aardig te zijn, dat viel gelukkig mee.
Wat minder was, was dat ik woensdag een smsje kreeg op mijn werk. Ze stuurde dat die jongen die dag vrij was, en dus in mijn huis was, terwijl zowel zij als ik aan het werk waren.
Toen heb ik haar 's avonds wel verteld dat ik het niet fijn vond dat er iemand in huis was als eén van ons er niet bij was.... Daar kreeg ik wel een naar gevoel van, dat hij alleen in mijn huis was. Ze gaf aan dat wel te begrijpen.

Toen ik om 18.00 thuis kwam uit mijn werk, was er niemand thuis en stond mijn achterdeur helemaal wijd open. Bleek dat hij naar het dorp was om boodschappen te doen, en dacht dat de deur wel open kon blijven. (nee, dat kan hier in de randstad niet), baalde ik ook wel een beetje van.

Nadeel was dat de zolder nog niet helemaal geisoleerd en afgeschermd was, dus het was nog flink gehorig. Als ze alleen is heb je daar natuurlijk weinig last van, maar nu ze samen waren hoorde ik alles terwijl ik probeerde te slapen. Maar goed, oordoppen hielpen een hoop:) Uiteindelijk ging die jongen nog om 00.30 staan douchen, en heb ik ze tot 01.00 horen lachen en praten, terwijl mijn wekker om 05.30 ging, dat was wel even minder.

Komende week gaat mijn neefje, die timmerman is, een kozijn met een deur plaatsen op zolder, en de boel verder isoleren. Het is dan echt een aparte afgesloten ruimte, en dan is het ook wat meer geluidsdicht. Ik heb gister tv aansluiting voor haar geregeld voor op zolder.

Kortom; De eerste week viel me echt wel even tegen, maar ik zie zeker in dat het gewoon tijd nodig heeft om te wennen. Dat ik tegen wil en dank een huisgenoot heb, speelt daarin zeker mee natuurlijk.

Nu nog achter de betaling aan....ze zou uiterlijk de 14e betalen.... nog niet ontvangen:(  En ik zit al zo krap bij kas....
Ik heb haar gesmst dat we misschien dinsdag even een rondje door het dorp kunnen maken en samen kunnen eten, maar ze reageert niet op de smsjes, dus misschien heeft ze er geen behoefte aan, ik laat het verder aan haar over. Niets moet, alles mag, ik zie het wel.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Poubelle za 17 aug 2013 - 9:20

Ik vind dat je je in een bijzondere situatie hebt gemanoeuvreerd.

In vrijwel elk huis of kamer moet je de eerste van de maand huur betalen en vaak ook nog borg, maakt niet uit wanneer je dat huis ingaat. Dat jij de 14e nog geen huur hebt ontvangen doet bij mij wel een beetje alarmbellen rinkelen.

Wat betreft het verhaal wat ik zag over het gebruik van de woonkamer: ik vind niet dat je haar de kamer uit kunt sturen als je thuis komt. Ik heb zelf ook met een huisgenoot gewoond, we hadden alleen onze eigen slaapkamer, verder was alles gedeeld. Zat ik tv te kijken in de woonkamer dan kon hij erbij komen zitten, en andersom. We hadden allebei een tv op onze slaapkamer. Hij kwam er weleens bijzitten als ik met vriendinnen in de woonkamer zat. Tsjah, het was ook zijn woonkamer, dan kon ik hem moeilijk vragen weg te gaan.

Je hebt er zelf voor gekozen om een huisgenoot te nemen, dan moet je niet verwachten dat alles nog hetzelfde zal kunnen gaan en dat je alles hetzelfde zal kunnen doen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD za 17 aug 2013 - 9:25

Als ik een tv in mijn slaapkamer had gehad, had ik het prima gevonden om de woonkamer ook te delen. Maar die tv heb ik niet (meer), en ik heb ook geen geld om er eentje te kopen. Ik ga dus niet boven een boek lezen of naar de muur staren, omdat zij hier beneden tv zit te kijken.
Op zich snap ik wat je bedoelt,  maar dit zijn de voorwaarden die ik aan de nieuwe huurder heb voorgelegd, en zij is ermee akkoord gegaan.... Dus wat dat betreft zie ik het probleem niet.

Dat geld zit me ook niet lekker. Als het een keer niet lukt om op tijd te betalen kan ik dat door de vingers zien, maar meteen de eerste maand al....
Ik ben blij dat ik die proeftijd heb afgesproken, maar ik ga het nog even de tijd geven.
Trouwens; Ze hoefde niet de eerste van de maand te betalen. Dit is haar eerste maand, en omdat het een halve maand is zou ze voor de 16e de helft van de huur betalen.  Het is niet zo dat ze al 2 weken te laat is, dan had ik haar denk ik al gevraagd om te vertrekken.
Balen is het wel; Mijn geld is op, en ik ga woensdag uit eten, wat ik heb afgesproken omdat ik dacht dat ik haar geld dan al zou hebben... ik baal dus wel een beetje dat ik het nog niet heb.

Ik hoop dat ik dinsdag even met haar kan eten, dan hebben we misschien ook even tijd om wat dingen door te spreken, en te kijken wat voor ons beiden belangrijk is.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  _Poppy_ za 17 aug 2013 - 9:29

Waarom heb je haar niet laten betalen voordat je haar de sleutel gaf? Ik vind dit ook niet zo handig eerlijk gezegd.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple za 17 aug 2013 - 9:31

Ik zou wel een stelregel maken, geld moet voor de 16e binnen zijn, bij drie keer te laat betalen is het vertrekken. Overigens zou ik dit wel serieus meenemen bij het overwegen of ze door die proeftijd komt, ja of nee. Ik heb haast het idee dat dat meisje een beetje misbruik maakt van de situatie, ze weet toch wel dat jij het geld méér dan nodig hebt en je het jezelf dus eigenlijk niet kunt permitteren haar de deur te wijzen.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Siem za 17 aug 2013 - 9:43

Ik neem aan dat je de datum van betaling toch wel opgenomen hebt in het contract? Daarnaast zou ik wel oppassen met teveel investeringen straks blijft ze niet heb je geld uitgegeven wat je al niet hebt en geen huurder.. En dat geld zou ik morgen direct gaan vragen.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD za 17 aug 2013 - 9:44

Goeie vraag Poppy.... logisch nadenken is niet mijn sterkste punt kom ik zo langzamerhand achter. Ik merk gewoon dat ik een hoop dingen anders aan had moeten pakken, het is allemaal nieuw.

@Maple, ik ga het ook serieus laten meewegen in de proeftijd hoor. Ja ik heb deze huisgenoot heel hard nodig om hier te kunnen blijven wonen, en het kostte veel moeite om haar te vinden, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik alles zomaar pik. Ik ga dinsdag met haar in gesprek, en ga haar dan verzoeken om het geld direct (ze heeft internetbankieren) over te maken, zodat ik het woensdagavond heb als ik uit eten wil. Heb ik het woensdagavond nog niet, dan denk ik dat de kans groot is dat ik er over ga nadenken om hier niet mee door te gaan. Dan zoek ik wel een andere huisgenoot.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD za 17 aug 2013 - 9:46

Siem schreef:Ik neem aan dat je de datum van betaling toch wel opgenomen hebt in het contract? Daarnaast zou ik wel oppassen met teveel investeringen straks blijft ze niet heb je geld uitgegeven wat je al niet hebt en geen huurder.. En dat geld zou ik morgen direct gaan vragen.
Ja in het contract staat dat het geld voor de 28e op mijn rekening moet staan (omdat de huur de 30e wordt afgeschreven). Ook staat erin dat we zijn overeengekomen dat de voor deze 2 weken )half augustus-1 sept) de helft van de huur betaald, en dit voor 14 augustus op mijn rekening moest staan.

En met geld uitgeven pas ik wel op, ik doe weinig voor mezelf, heb geleerd om erg zuinig te zijn. Ik heb dus alleen een eet-afspraak gemaakt voor woensdag, omdat ik dacht dat dat wel moest lukken omdat ik haar geld dan al zou hebben....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Siem za 17 aug 2013 - 9:52

Ik doelde op de verbouwing van de zolder.. Dan is hij straks geïsoleerd en heb je geen huurder.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Manderijn za 17 aug 2013 - 9:54

Ik heb niet alles gelezen, maar ik hoor veel alarmbellen rinkelen geloof ik. Ik zou dan ook niet alles gooien op de kwestie 'wennen'

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 4 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum