Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

+50
Steep
Aziraphale
Carrie
TukTuk
Weetjewel
Jeanette
Blair
Lejow
Pineco
Sea of Trees
Prosecco
Blond
Moira
Slakje
Manderijn
Siem
Poubelle
Mermaid
snowflakes
ellibre
Bazinga
Nyx
Fortissimo
Gympie
Atelier Madame
Blue flower
Melis_je
Lot
Kannibaal
_Poppy_
Victoria-
Harrison
Elliot
Susan
Maple
Isis
Rush
Carra
Feline
Ooh La La!
Marsy28
nina
Marin
Printje
Ella
Engelse Drop
silly-one
Charles
Willem
JD
54 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 0:43

Susan schreef:Ik ben het wel een beetje eens met Engelse Drop, ik zou niet graag ergens wonen waar ik dat soort regels opgelegd krijg. Zij huurt die ruimte, ik snap wel dat er bepaalde regels zijn wat betreft overlast en het goed omgaan met de ruimte die je huurt, maar ik vind wel dat een huurder een bepaalde vrijheid moet hebben in zijn of haar eigen kamer.
Maar het is niet dat dit na een aantal nachten of weken gebeurd. Voordat ze ook maar een stap over de drempel gezet heeft, komt er al 3 dagen een ander mee. Ik vind dat raar.


Laatst aangepast door Rush op di 13 aug 2013 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Elliot di 13 aug 2013 - 0:44

Maar ED, JD zegt toch alleen maar dat ze er nerveus van raakt omdat ze de man in kwestie niet kent? Waarschijnlijk loopt het straks wel los als ze hem heeft leren kennen. Ze kijkt heus niet alle mannen met de nek aan, dat vind ik een beetje een overdreven opmerking van je.
Feit blijft wel dat het niet prettig is als die man wekelijks 3 of meer nachten blijft slapen. Want dan heeft JD in plaats van 1 ineens 2 huisgenoten. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:49

Het is nu inderdaad net alsof ik de superstrenge huisbaas wordt die haar constant controleert, maar dat is echt eerder het tegenovergestelde hoor. Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer.... en zoals ik eerder vermeldde; Vrienden/familie op bezoek en af en toe eens een keer een logee als uitzondering is geen probleem. Maar als ze hier nog niet eens geweest is, maar dan wel meteen 3 nachten iemand laat logeren, en de manier waarop ze dit meldt, bezorgen mij een naar gevoel.
Verder kan ik geen huisregels bedenken die haar een benauwd gevoel zouden moeten geven. Ik denk eerder dat ze superveel vrijheid heeft hier; Ik ben 's avonds weinig thuis, dus ze kan praktisch doen en laten wat ze wil.

En ED, dat jij je niet prettig zou voelen bij die manier van wonen, dat is jouw gevoel. Maar zij kiest ervoor om iets te huren bij iemand in huis, dan weet ze dat er regels aan vast zitten waar ze zich aan zal moeten houden. Zo niet, had ze moeten kiezen voor een zelfstandige woning.
En ik kijk iemand echt niet meteen met de nek aan. Al is het een hele aardige gozer, dan nog zit ik er niet op te wachten... ik heb de zolder aan haar alleen verhuurd.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 1:25

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen:

JD schreef:Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer....
JD schreef:Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Harrison di 13 aug 2013 - 1:32

Maar komt die jongen niet gewoon mee om wat spullen te verhuizen ofzo? En haar even door de eerste nachtjes helpen omdat ze het eng vindt? Weet ik veel.. Ik vind eigenlijk wel dat je een klein beetje moeilijk doet, zij huurt die zolder dus wat ze daar doet moet ze toch zelf weten? Als die jongen er nou de hele maand blijkt te zijn is het wat anders, maar af en toe een loge moet toch kunnen?
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  nina di 13 aug 2013 - 1:36

Engelse Drop schreef:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen:

JD schreef:Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer....
JD schreef:Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...
 Sleep
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 1:38

Maar Harrison, dat zeg ik ook he... dat ik het ga aankijken en dat het misschien meevalt. En dat ik, als hij volgende week weer 3 nachten blijft, ik het wel ga aankaarten bij haar, en dan even zie hoe we daar afspraken over gaan/kunnen maken. Wat niet wegneemt dat ik, toen ik de topic opende, echt even in de stress was (en nog wel een beetje ben)... maar ik kan er nu niks aan veranderen, ik ga deze eerste week meemaken en zie erna wel weer verder.
En nogmaals; Af en toe een logee = no problem. Maar niet alle nachten dat ze hier is...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 1:41

nina schreef:
Engelse Drop schreef:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen:

JD schreef:Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer....
JD schreef:Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...
 Sleep
 Ik heb zo de behoefte om hier weer op in te gaan, maar laat ik het maar niet doen....heeft toch totaal geen zin.popcorn
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 1:43

JD schreef:
nina schreef:
Engelse Drop schreef:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen:

JD schreef:Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer....
JD schreef:Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...
 Sleep
 Ik heb zo de behoefte om hier weer op in te gaan, maar laat ik het maar niet doen....heeft toch totaal geen zin.popcorn
Haha nou ja ik ben eigenlijk wel benieuwd welke van de twee nou klopt. Want niet in jouw slaapkamer of niet in de huiskamer komen, vind ik nogal een verschil. Maakt verder niet uit hoor, want ze heeft het contract blijkbaar geaccepteerd dus accepteert de voorwaarden daar ook van, maar dat ze niet in jouw slaapkamer 'mag' komen vind ik heel logisch, maar huiskamer snap ik dan weer niet zo.
(hoewel ik daar waarschijnlijk juist ook wel voor had getekend, want ik wilde júist zo min mogelijk met m'n huisgenootjes te maken hebben, dus ik had zoiets prima gevonden).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Harrison di 13 aug 2013 - 1:46

JD schreef:Maar Harrison, dat zeg ik ook he... dat ik het ga aankijken en dat het misschien meevalt. En dat ik, als hij volgende week weer 3 nachten blijft, ik het wel ga aankaarten bij haar, en dan even zie hoe we daar afspraken over gaan/kunnen maken. Wat niet wegneemt dat ik, toen ik de topic opende, echt even in de stress was (en nog wel een beetje ben)... maar ik kan er nu niks aan veranderen, ik ga deze eerste week meemaken en zie erna wel weer verder.
En nogmaals; Af en toe een logee = no problem. Maar niet alle nachten dat ze hier is...
Maar die jongen zal toch ook wel werk of studie hebben ofzo? Misschien heeft ie nu gewoon vakantie en kon ie toevallig even mee en is het verder nooit zo. Komt vast goed!
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 1:46

Marin schreef:
JD schreef:
nina schreef:
Engelse Drop schreef:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen:

JD schreef:Ze krijgt in huis alle vrijheid, mag overal komen en gebruik van maken, behalve mijn slaapkamer....
JD schreef:Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...
 Sleep
 Ik heb zo de behoefte om hier weer op in te gaan, maar laat ik het maar niet doen....heeft toch totaal geen zin.popcorn
Haha nou ja ik ben eigenlijk wel benieuwd welke van de twee nou klopt. Want niet in jouw slaapkamer of niet in de huiskamer komen, vind ik nogal een verschil. Maakt verder niet uit hoor, want ze heeft het contract blijkbaar geaccepteerd dus accepteert de voorwaarden daar ook van, maar dat ze niet in jouw slaapkamer 'mag' komen vind ik heel logisch, maar huiskamer snap ik dan weer niet zo.
(hoewel ik daar waarschijnlijk juist ook wel voor had getekend, want ik wilde júist zo min mogelijk met m'n huisgenootjes te maken hebben, dus ik had zoiets prima gevonden).
Oke Marin, voor jou wil ik er wel op ingaan:) 
Ze is in principe natuurrlijk welkom in de huiskamer. Maaaaar.... stel ik kom thuis uit mijn werk, dan moet ik niet naar mijn slaapkamertje moeten verkassen omdat zij in de woonkamer zit.  Zij heeft op haar zolder tv, ik op mijn slaapkamer niet. Dan is het dus het meest logische dat zij boven lekker op haar bank tv gaat kijken, zodat ik beneden tv kan kijken. En als de klik er is hoop ik natuurlijk dat we gewoon af en toe samen op de bank neer kunnen ploffen, maar dat is afwachten.
Als ik er niet ben mag ze natuurlijk van de woonkamer gebruik maken, wat vaak zal voorkomen, omdat ik weinig thuis ben.
Maar ik ga geen hele avond op mijn slaapkamertje duimen zitten draaien omdat zij beneden tv zit te kijken.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 1:50

Ah ik snap het.

Ik hoop voor je dat dat in de praktijk nogal mee gaat vallen en dat je gewoon normaal met elkaar op kunt schieten.
Ik zelf was altijd zo'n huisgenoot die liever op d'r eigen kamer zat en totaal niks met zo'n gedeelde huiskamer had, dus aan mij had je een goeie gehad Wink
Maar gewoon samen tv kijken hoef je ook niet exceptioneel voor te klikken natuurlijk, zolang het leefbaar is.

Ik zou me er gewoon niet al te druk over maken en het gewoon aan kijken. Wil wel zeggen dat ik het goed van je vindt dat je toch iemand in je huisje laat, dat zal best een psychische stap geweest zijn, door nood, maar toch. Het zal vast mee vallen, maar ik kan me wel voorstellen dat het even een stap is. Maar maak het jezelf niet moeilijker dan het is. Het komt vast goed en ik denk dat het belangrijk is dat jullie je ALLEBEI daar thuis voelen, houd dat maar in gedachten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 1:54

Ja het was wel even een stap, en ik vind het nog steeds spannend en toch ook wel een beetje moeilijk. Maar het scheelt dat het iemand is die er de weekenden niet is, dat vind ik wel fijn.... dat ik in het weekend echt mijn eigen ding kan doen en met niemand rekening hoef te houden. Het geeft toch een stuk rust om te weten dat ik de komende 8 maanden in mijn huis kan blijven, die huizenjacht vrat echt energie.... dus daar hoef ik me voorlopig even niet meer druk om te maken:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 1:59

Ach joh, kijk voor 't zelfde geld worden jullie vriendinnen en is het hartstikke leuk. Of jullie blijken totaal langs elkaar heen te leven, en je moet je afvragen of je dat nou ook zo erg vindt. Kan ook z'n voordelen hebben. Ik zou alleen proberen niet direct overal aan te ergeren omdat het toevallig in jouw huis is. En bedenken dat het tijdelijk is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 2:08

Hoe zou je dat dan aanpakken op zo'n moment? Vragen of ze naar boven gaat?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Isis di 13 aug 2013 - 3:46

Engelse Drop schreef:Hoe zou je dat dan aanpakken op zo'n moment? Vragen of ze naar boven gaat?
Ja, dat vraag ik me ook af. Dit komt nogal onduidelijk over, je zal hier ook afspraken over moeten maken. Anders riskeer je een hoop miscommunicatie en bijgevolg ergernis etc.

Hebben jullie het gehad over afspraken en ben je daar allemaal diep genoeg op in gegaan? Zo niet, doe dat alsnog en communiceer met mekaar, schep duidelijkheid.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Isis di 13 aug 2013 - 3:50

Marin schreef:
Isis schreef:JD, ik verbaas me er eigenlijk over dat je dat soort regels überhaupt in een contract mag zetten, over logees. Vind ik ook wat beangstigend.
Dat vind ik dan wel weer vrij normaal. Dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Heb ook wel eens gehad dat ik logees moest registeren (of ik dat dan deed was een tweede, maar dan was ik wel zenuwachtig) en dat was niet alleen op de campus zo, maar ook gewoon in studentenhuizen.

Maar JD ik zou inderdaad oppassen. Ik weet niet wat je letterlijk in het contract hebt gezet, maar dat je niet wilt dat er een tweede huurder bij komt, betekent niet dat zij geen logees mag hebben inderdaad. Zij zal dan misschien zeggen dat hij gewoon 'af en toe' logeert, maar dat is een vaag begrip waar je weinig tegenin kunt brengen, al slaapt hij 3x per week er. Als zij dat 'af en toe' benoemt, is dat haar goed recht dan, immers is hij geen huurder.
Studentenhuizen van particulieren? Waarom is dat dan? Bij een grote bouw zoals op een campus begrijp ik dat, omwille van brandveiligheid. Maar in een gewoon huis met een paar kamers (kot dus) kan ik me dat niet voorstellen. Vraag me af of dat niet in strijd is met privacywetgeving (maar de Belg spreekt hè, mijn kennis van de Nederlandse huurwetgeving is nihil).
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 5:15

Isis schreef:
Engelse Drop schreef:Hoe zou je dat dan aanpakken op zo'n moment? Vragen of ze naar boven gaat?
Ja, dat vraag ik me ook af. Dit komt nogal onduidelijk over, je zal hier ook afspraken over moeten maken. Anders riskeer je een hoop miscommunicatie en bijgevolg ergernis etc.

Hebben jullie het gehad over afspraken en ben je daar allemaal diep genoeg op in gegaan? Zo niet, doe dat alsnog en communiceer met mekaar, schep duidelijkheid.
 ja hier hebben we het duidelijk over gehad en dit staat ook in het contract. als ik niet thuis ben kan ze gebruik maken van de woonkamer, als ik thuis kom zal zij naar boven gaan. klinkt hard, maar ik heb ook recht op mijn privacy. ze vond die afspraak zelf overigens geen probleem.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 5:51

Ik weet niet waarom dat was. Denk dat t ook nogal scheelt of de huisbaas thuis woont of niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Victoria- di 13 aug 2013 - 6:54

Ik heb ook in mijn huis een kamer verhuurd toen ik er net woonde.

Met "mijn" huurster had ik ook duidelijke afspraken gemaakt over het meebrengen van bezoek. Als er iemand bleef slapen zei ze dat netjes. Zou het toch niet zo prettig vinden als ik ineens een vreemd persoon tegen zou komen in mijn eigen huis.

Toen ik nog op kamers woonde mocht ik officieel ook geen logees hebben want mocht er eventueel brand uitbreken dan moest mijn huisbaas weten hoeveel mensen in huis waren. Dat argument kun je evt ook nog gebruiken Wink 

Zou er nu nog niet meteen wat van zeggen maar als het regelmatig gebeurd dat deze man blijft slapen zou ik wel zeggen dat je de kamer verhuurd aan 1 persoon. Als er regelmatig iemand blijft logeren kost dat jou ook geld. (Gas,water,licht)
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  _Poppy_ di 13 aug 2013 - 7:02

Ik ben gewoon nieuwsgierig, maar is het onderhuur dan wat jullie deden of je eigen koophuis?
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Kannibaal di 13 aug 2013 - 7:12

JD ik snap je gevoel helemaal hoor, ik zou zo'n vreemde man in mijn huis ook niet leuk vinden. De rondleiding door je gemeente en het etentje zijn wel een lief gebaar. Ik zou de huurster op dit moment het voordeel van de twijfel geven, mocht ze volgende week weer met die man aan komen zetten dan kun je altijd nog maatregelen nemen.
Kannibaal
Kannibaal
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 57
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Victoria- di 13 aug 2013 - 7:18

_Poppy_ schreef:Ik ben gewoon nieuwsgierig, maar is het onderhuur dan wat jullie deden of je eigen koophuis?
 Bij mij was het in een koophuis
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 7:35

Ik heb ook een kamer gehuurd in een studentenhuis en daar was het ook niet toegestaan om mensen meerdere keren per week te laten logeren. Nu woonde mijn huisbaas er niet bij in, dus die kon dat niet controleren. Maar zeker als je logé elke dag douched in je woning gaan inderdaad de kosten gewoon omhoog. Ook is het een verschil of iemand alleen op zijn kamer zit of aan het kletsen/lachen is met een ander persoon, je maakt dan ook gewoon meer herrie. Nu denk ik dat dat in een studentenhuis nog niet zo'n heel groot probleem is (als je gewoon zachter gaat praten na 22:00u bijvoorbeeld), maar ik snap dat jij hier gewoon niet opgerekend heb, en met het oog op de kosten mag je dit ook gewoon benoemen naar je huurder toe.

Aan de ene kant vind ik het raar dat ze meteen een logé mee neemt, aan de andere kant misschien is dat juist in de eerste week zodat ze samen de stad kunnen verkennen, of ze het nog een beetje eng vindt om ergens anders te gaan slapen?

Daarbij vind ik het niet raar dat ze geen gebruik mag maken van de woonkamer. Ze huurt toch een kamer en daar kun je inderdaad prima tv kijken e.d. Stel dat het klikt kun je de regels altijd nog versoepelen, maar ik zou het eerst even aankijken.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Melis_je di 13 aug 2013 - 7:36

Kan je niet gewoon een bord extra op tafel zetten en die rondleiding door de gemeente met z'n drieen doen? Misschien heel praktisch gedacht hoor, maar dan leer je hem meteen een beetje kennen (dan voel jij je misschien veiliger).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 3 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum