Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Slakje do 9 mei 2013 - 23:47

De verwarming in de kinderkamer doet gek. Ook al staat hij uit, hij blijft veel warmte doorgeven. Het is dus superwarm in de slaapkamer en het kost ons veel geld (hier staan calorimeters op de verwarming). De huisbaas komt morgen even kijken en ik vroeg mij af of ik zou kunnen vragen om een deel van de kosten van de verwarming (die we nu echt keihard aan het verspillen zijn omdat dat ding stuk is) terug betaald te krijgen? Of is dat absurd?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Melis_je vr 10 mei 2013 - 1:40

Geen idee, ik hoop het voor je. Heb je de verwarming in andere ruimtes nog nodig? Soms zit er ergens een stekker die je er centraal uit kan trekken. Dan stopt-ie nu iig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Blair vr 10 mei 2013 - 1:53

Ik zou het wel proberen, die kosten terug te krijgen, nee heb je, ja kun je krijgen. Jij kan er immers ook niets aan doen. Hoelang doet hij al zo gek?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Slakje vr 10 mei 2013 - 2:09

Nee, de verwarming staat overal uit. In de ochtend staat de zon op de slaapkamers en 's avonds op de woonkamer en de keuken, bijna overal staan de ramen open omdat het anders te warm is (nu al...). De verwarming staat al uit sinds die ene hele warme woensdag, we hebben het pas deze week gemerkt, dus ik denk dat het al een maand is... Wij wonen in een appartement, dus ik weet van geen stekker. Hmm. Ik hoop dat hij iets wilt regelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Blair vr 10 mei 2013 - 2:21

Oei, een maand waarschijnlijk al. Als er met hem niets te regelen valt is het misschien een idee om de aankomende maanden je termijnbedrag van gas en licht omhoog te zetten? Dan is je eindafrekening straks niet zo misselijkmakend hoog.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 2:25

In ons vorige huurhuis betaalde de woningbouw alle onderhuid en mankementen van de CV wel gelukkig (en dat was maar goed ook, want ik denk dat we in 4 jaar tijd, wel 40 keer de reparatiedienst hebben gehad voor de CV).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Slakje vr 10 mei 2013 - 3:59

Ja, sowieso zijn de kosten van de reparatie voor hem, maar ik had het eerder over de kosten van het warm water voor de cv, want dat zijn we nu dus gewoon aan het verspillen...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Melis_je vr 10 mei 2013 - 4:07

Slakje schreef:Wij wonen in een appartement, dus ik weet van geen stekker.
Deel je je cv met meerdere appartementen? Dan kan het zijn dat jij geen stekker hebt. Als je ergens een cv hebt hangen (een kastje zeg maar) dan hangt er ergens een stekker. Die kan je er veilig uittrekken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Slakje vr 10 mei 2013 - 5:05

Ja, die wordt gedeeld, dus geen stekker.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  TukTuk vr 10 mei 2013 - 5:11

Kan je niet gewoon de centrale thermostaat helemaal uitzetten? Bij ons op kot hebben we beneden 1 thermostaat waarbij we de temperatuur kunnen instellen, en dan per kamer een draaiknop op de kachels, en ook een metertje. Als we die centrale thermostaat gewoon op 15 graden zetten, kan je de kachels open zetten wat je wilt, dan worden ze toch niet verwarmd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 5:14

Ik denk niet dat dat kan, ik heb het idee dat het bij Slakje een beetje zo werkt als bij ons, er is geen CV, en de verwarming moet je per kamer aan en uit zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Slakje vr 10 mei 2013 - 6:05

Ja, het werkt hier ook gewoon met een draaiknop per kamer, maar zonder een thermostaat ergens. Het is ook echt alleen in de kinderkamer dat de verwarming kut doet. Maar enfin; we gaan morgenochtend eerst naar een andere woning kijken en daarna komt onze huisbaas langs.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwarming stuk, kosten voor huisbaas? Empty Re: Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum