Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

+50
Steep
Aziraphale
Carrie
TukTuk
Weetjewel
Jeanette
Blair
Lejow
Pineco
Sea of Trees
Prosecco
Blond
Moira
Slakje
Manderijn
Siem
Poubelle
Mermaid
snowflakes
ellibre
Bazinga
Nyx
Fortissimo
Gympie
Atelier Madame
Blue flower
Melis_je
Lot
Kannibaal
_Poppy_
Victoria-
Harrison
Elliot
Susan
Maple
Isis
Rush
Carra
Feline
Ooh La La!
Marsy28
nina
Marin
Printje
Ella
Engelse Drop
silly-one
Charles
Willem
JD
54 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple wo 21 aug 2013 - 8:36

Het is nieuw voor JD, maar daar heeft de huurder geen boodschap aan. Die verwacht gewoon ongeveer dezelfde rechten en plichten en gang van zaken als bij een ervaren huisbaas.

Ik ben het eens met Blair en heb het idee dag je jezelf heel erg in de comfort zone van je huurder wilt hebben.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 21 aug 2013 - 10:33

Dat laatste ben ik dan weer niet met jullie eens.
De huurder gaf in het eerste gesprek aan dat ze het erg spannend vond om hier hene te verhuizen. Ik bood toen aan om, als ze het leuk vond, haar in de eerste week/weken mee te nemen in de auto, om zo even de buurt te laten zien, zodat ze een idee heeft waar ze woont, en waar alles is. Ze reageerde hier erg enthousiast op, dus die afspraak hebben we min of meer gemaakt.
Wat eten betreft hebben we het min of meer vrij gelaten. Ik heb meteen aangegeven dat ik weinig thuis zou zijn met eten, omdat ik veel bij mijn ouders of op mijn werk eet.
Toen kwam vanuit haar de vraag of ik het wel leuk zou vinden om af en toe samen te eten, want dit leek haar wel gezellig.

De eerste week ging dat eten en de buurt laten zien niet ivm mijn werk en haar vriend, dus hadden we afgesproken voor afgelopen dinsdag, wat overigens van haar uit kwam. Toen ze maandagavond niet was geweest, en ik dinsdagmiddag nog niks van haar had gehoord, heb ik haar gesmst of ze nog samen wilde eten, omdat ik nou eenmaal boodschappen wilde gaan doen. Toen smste ze dat ze ziek was, en deze week niet kwam.
Ik heb toen gereageerd dat ik ervoor open sta om samen te eten en de buurt te verkennen, en dat ik wel hoor of en wanneer ze daar behoefte aan heeft. Heb er ook bijgezegd dat het ook totaal geen probleem is als ze lekker haar eigen ding wil doen.
Toen kreeg ik nog als reactie dat het haar erg gezellig leek, en dat ze dat voor volgende week graag wilde afspreken.

Dus.... in wat precies ben ik nu dan zo raar? Want ik vind de opmerking "als ik jouw huurder was geweest was ik al lang weg geweest, want het zou me benauwen", erg vreemd.
Ja ik vind de logee raar, en zat achter het geld aan, maar verder heb ik haar totaal vrij gelaten in alles.....
Ja de huiskamer delen we in principe niet, maar dat wist ze van tevoren, daar heeft ze mee ingestemd, en ik heb zelfs van de week nog netjes een kpn aansluiting voor haar geregeld voor de zolder.
Dus ik vind het best vervelend als iemand dan zegt dat ik haar zou benauwen.

En het antwoord of ik een vriendin of huurder zoek - Ik zoek een huurder, geen vriendin. Ik vind het best om af en toe eens samen te eten, maar ik ga mijn eigen plannen er niet voor omgooien. En ik wil haar nu rondleiden door het dorp om haar even wegwijs te maken, maar ben in principe niet van plan om elke avond samen film te kijken, de kroeg in te duiken etc. Wie weet is de klik er waardoor dat onverwachts allemaal wel gebeurd, maar op zich hoeft dat van mij allemaal niet.

Overigens vertelde ze over haar vorige kamer - ze huurde toen iets in Den Bosch, en als ik dat zo hoorde had ze het daar qua rechten en plichten een stuk minder als hier. Daar mocht ze maar op een bepaalde tijd in de badkamer en keuken zijn, moest het licht en tv om 22.30 uit zijn.... dus geloof dat ze het zo slecht nog niet heeft hier.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Harrison wo 21 aug 2013 - 10:39

Dan is het zo toch prima? Het lijkt haar nog steeds luk om eens samen te eten en de buurt te verkennen maar nu is ze ziek. Opgelost.
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 21 aug 2013 - 10:40

Ja wat mij betreft ook helemaal goed zo. Als ze iets wil dan hoor ik het wel weer van haar, en zo niet....dan niet:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 28 aug 2013 - 7:01

Nou de kogel is door de kerk hoor; Ik ben toos-huisgenoot-loos.laughcry 


Huisgenote is 2 nachten geweest in die eerste week. de week erna was ze ziek en kwam ze niet, helemaal prima natuurlijk, maar deze week is ze ook niet geweest.Ik heb haar gesmst om te vragen of ze nog ziek was, en om haar beterschap te wensen, maar hier reageert ze niet op.

We hadden afgesproken dat ze de huur vóór de 28e zou betalen, het is nu de 28e en ik heb het weer niet, waardoor ik er weer om moet gaan lopen zeuren, net als de vorige keer.

Kortom....het is klaar, ben druk op zoek naar een nieuwe huisgenote.
Baal er wel van dat dit hele huisgenoot gebeuren, waar ik toch al wat sceptisch over was, meteen zo loopt. Maar vol goede moed op zoek naar iemand anders.

Dus mochten jullie iemand kennen? let me know!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Jeanette wo 28 aug 2013 - 7:08

Balen JD, dat het zo heeft moeten lopen. In welke regio woon je eigenlijk?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 28 aug 2013 - 7:12

Jeanette schreef:Balen JD, dat het zo heeft moeten lopen. In welke regio woon je eigenlijk?
NH, tussen alkmaar en haarlem. En op 200m van het station, dus ideaal voor mensen die naar alkmaar/haarlem/amsterdam moeten met de trein.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Weetjewel wo 28 aug 2013 - 7:19

Ze weet ook dat ze er niet meer kan komen nu?
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  TukTuk wo 28 aug 2013 - 7:21

Balen dat het zo gelopen is! Ben ook wel benieuwd of zij al op de hoogte is. Zou er wel ff op letten dat je je sleutels terug krijgt trouwens. (En de wantrouwer in mij zou gelijk nieuwe sloten er op zetten, uit angst dat er kopies gemaakt zijn)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Blair wo 28 aug 2013 - 7:22

Huh, ze had op 20 augustus toch al betaald?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Carrie wo 28 aug 2013 - 7:22

Jeetje wat een gedoe. Ze reageert helemaal niet meer? Heb je haar vader al gesproken? Liggen er nog spullen van haar?
Carrie
Carrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 90
Registratiedatum : 21-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Blair wo 28 aug 2013 - 7:22

TukTuk schreef:Balen dat het zo gelopen is! Ben ook wel benieuwd of zij al op de hoogte is. Zou er wel ff op letten dat je je sleutels terug krijgt trouwens. (En de wantrouwer in mij zou gelijk nieuwe sloten er op zetten, uit angst dat er kopies gemaakt zijn)
Mag hopen dat ze wel kans krijgt normaal haar spullen op te halen, want dat zie ik nog nergens staan. Is ze uberhaupt op de hoogte dat je haar niet meer als huurder wilt?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  TukTuk wo 28 aug 2013 - 7:23

Blair schreef:Huh, ze had op 20 augustus toch al betaald?
Was dat niet voor de laatste helft van augustus, en dat vandaag de huur voor aankomende maand er op moest staan?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  TukTuk wo 28 aug 2013 - 7:24

Blair schreef:
TukTuk schreef:Balen dat het zo gelopen is! Ben ook wel benieuwd of zij al op de hoogte is. Zou er wel ff op letten dat je je sleutels terug krijgt trouwens. (En de wantrouwer in mij zou gelijk nieuwe sloten er op zetten, uit angst dat er kopies gemaakt zijn)
Mag hopen dat ze wel kans krijgt normaal haar spullen op te halen, want dat zie ik nog nergens staan. Is ze uberhaupt op de hoogte dat je haar niet meer als huurder wilt?
Ja dat is logisch dat je iemand de kans geeft haar spullen op te halen. Maar bedoel meer als alles straks is afgerond.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Atelier Madame wo 28 aug 2013 - 7:35

Ik zou haar nog 1x proberen te bellen en daarna gewoon schriftelijk aangeven dat je de huur opzegt in de proefperiode. De volgende keer zou ik echt veel duidelijker nog afspreken over een huur betalen en eventueel ook borg!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Aziraphale wo 28 aug 2013 - 7:36

Blair schreef:
TukTuk schreef:Balen dat het zo gelopen is! Ben ook wel benieuwd of zij al op de hoogte is. Zou er wel ff op letten dat je je sleutels terug krijgt trouwens. (En de wantrouwer in mij zou gelijk nieuwe sloten er op zetten, uit angst dat er kopies gemaakt zijn)
Mag hopen dat ze wel kans krijgt normaal haar spullen op te halen, want dat zie ik nog nergens staan. Is ze uberhaupt op de hoogte dat je haar niet meer als huurder wilt?
Waarom zou dat er moeten staan? Dat ze haar spullen nog kan ophalen is toch niet meer dan logisch?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Steep wo 28 aug 2013 - 8:02

Aziraphale schreef:
Blair schreef:
TukTuk schreef:Balen dat het zo gelopen is! Ben ook wel benieuwd of zij al op de hoogte is. Zou er wel ff op letten dat je je sleutels terug krijgt trouwens. (En de wantrouwer in mij zou gelijk nieuwe sloten er op zetten, uit angst dat er kopies gemaakt zijn)
Mag hopen dat ze wel kans krijgt normaal haar spullen op te halen, want dat zie ik nog nergens staan. Is ze uberhaupt op de hoogte dat je haar niet meer als huurder wilt?
Waarom zou dat er moeten staan? Dat ze haar spullen nog kan ophalen is toch niet meer dan logisch?
Nou idd, waarom zou ze in hemelsnaam haar eigen spullen niet op mogen halen?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Highway wo 28 aug 2013 - 8:56

Misschien is ze wel haar telefoon kwijt? Nog steeds erg ziek en in het ziekenhuis? de huur gewoon even glad vergeten?
Ik snap dat het niet netjes is maar ik vind dat je haar er wel erg snel uit gooit.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 28 aug 2013 - 9:10

Ja natuurlijk mag ze haar spullen gewoon op komen halen, dat lijkt me niet meer dan logisch.

Oh en die betaling van 20 augustus was inderdaad voor ded periode van 12 aug tot 1 sept. deze betaling is voor de maand september.

@Highway - Ze is sinds ik haar heb gebeld en gesmst zo'n 15 keer online geweest op whatsapp.... dus dan krijg ik niet de indruk dat ze ernstig ziek is of mijn berichtjes niet gelezen heeft.

En daarbij....die eerste keer te laat betalen, oke.... dat kan ik echt wel door de vingers zien. Maar nu is er dus wéér niet op tijd betaald, en ik reken toch op dat geld. Hoeveel kansen moet ik iemand geven dan?
Ik heb 1 maand proeftijd afgesproken, dus wil ik het binnen die tijd geregeld hebben.

En helemaal, als zij niet betaald zit ik met een zolder die niet gebruikt wordt, en dan wil ik zsm een nieuwe huurder erin.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 28 aug 2013 - 9:28

Ik krijg net een mailtje van haar, ze durft me niet te bellen.
Ze heeft een burnout, stopt met haar studie en gaat dus ook niet verder met de huur van de kamer.
Ze wist dit al een week of 2 (zegt ze zelf), maar durfde het me niet te vertellen.
Daar baal ik wel vet van, want als ik het 2 weken eerder had geweten had ik al op zoek kunnen gaan naar een nieuwe huurder, en had ik rekening kunnen houden met de financiele gevolgen... Ik was zo blijd at ik voor het eerst een maandje op adem kon komen, financieel gezien.... maar dat gaat dus niet door.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Carrie wo 28 aug 2013 - 9:30

Heb je haar vader al gebeld onder het mom van  dat je je zorgen maakt of het wel goed gaat met haar? Wie weet kan hij sowieso duidelijkheid geven. Edit: Ah vervelend zeg. Wel fij dat ze eindelijk iets van zich heeft laten horen.
Carrie
Carrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 90
Registratiedatum : 21-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  _Poppy_ wo 28 aug 2013 - 9:32

Het is niet meer dan normaal dat ze dan nog voor september betaalt. Tenminste, een maand opzegtermijn is wel gebruikelijk maar ik weet niet wat je hebt afgesproken.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Siem wo 28 aug 2013 - 9:38

Vervelend dat het zo is gelopen. Maar misschien wel goed voor de toekomst. Je weet immers nu precies waar de knelpunten zaten en met het oog op een nieuwe huurder heb je nu tenminste voor jezelf duidelijk welke afspraken je wilt maken op voorhand.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin wo 28 aug 2013 - 9:39

Bah wat klote voor je JD! Hier heb je niks aan inderdaad. Maar hopelijk kan je er wat puntjes uit halen zoals het contract voor de volgende keer. Hoop dat je gauw iemand anders vindt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD wo 28 aug 2013 - 9:58

ja ik baal ook echt zeg.... sneu voor haar hoor, maar jammer dat ik het zo laat pas hoor.
we hadden 1 maand proeftijd waarin we beiden op konden zeggen, dus ik denk niet dat ik haar kan verplichten te betalen denk ik. Ook weer een leerpunt.....

Ik ben de hele avond bezig geweet met advertenties zetten....
als jullie nog websites weten waar ik iets op zou kunnen zetten dan hoor ik het graag.
Wel balen, want alle opleidingen zijn net gestart....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 6 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum