Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

+50
Steep
Aziraphale
Carrie
TukTuk
Weetjewel
Jeanette
Blair
Lejow
Pineco
Sea of Trees
Prosecco
Blond
Moira
Slakje
Manderijn
Siem
Poubelle
Mermaid
snowflakes
ellibre
Bazinga
Nyx
Fortissimo
Gympie
Atelier Madame
Blue flower
Melis_je
Lot
Kannibaal
_Poppy_
Victoria-
Harrison
Elliot
Susan
Maple
Isis
Rush
Carra
Feline
Ooh La La!
Marsy28
nina
Marin
Printje
Ella
Engelse Drop
silly-one
Charles
Willem
JD
54 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:00

Ik vind het echt eng om een huurder zo te controleren en zulke eisen te gaan stellen aan iemands manier van leven. Heel vervelend dat je nare ervaringen hebt met mannen, maar dat maakt niet dat je álle mannen kan weren, wanneer je je huis deelt met iemand. Zij heeft ook haar eigen leven, haar eigen vrienden en wie weet wordt ze binnenkort smoorverliefd en wil ze wél een paar avonden per week met haar vriend hangen. Allemaal heel normaal gedrag en niet iets om als huisbaas je stempel op te drukken. Je bent de huisbaas, geen gevangenisbewaker.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:02

Feline schreef:Ai, dit gaat nog best lastig worden denk ik.

In mijn vorige huis woonde ik samen met de dochter van de huisbaas en zij bepaalde echt alles in huis. Als ik naar het toilet ging drukte zij m'n laptop uit omdat het te veel stroom kostte, etc. Niet mee te leven! We hebben alle 3 tegelijk onze huur opgezegd toen ze haar oma op ons liet passen toen zijzelf 2 weken naar het buitenland was. (en van oma mochten we helemaal niets).

Hoe ga je het doen als jijzelf een paar weken op vakantie bent o.i.d.? Dan kan ze ook iedereen uitnodigen of feestjes geven. Heb je daar over nagedacht?
 Nee daar heb ik niet over nagedacht, omdat ik weet dat ik de komende 8 maanden niet op vakantie ga:)  Dus dat is niet van toepassing. En in het weekend is ze hier niet, dus echt feestjes enzo zal ze hier niet geven.... ik gok niet dat ze op een doordeweekse avond al haar vrienden uit het oosten van het land haalt.

Sja je zegt dat dit lastig gaat worden.... op zich hoeft het niet lastig te worden, in de zin van... ik heb die maand proeftijd, en als het mij niet aanstaat, kan ik zo zeggen dat ik wil dat ze haar spullen pakt binnen die maand. Hoe rot dat ook voor het meisje is, en voor mij (aangezien ik dan weer op zoek moet naar iemand anders). Zo ver hoeft het natuurlijk niet te komen, maar gelukkig heb ik die maand proeftijd afgesproken en is doe mogelijkheid er daardoor wel.

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Ooh La La! di 13 aug 2013 - 0:04

Jouw reactie op ED vind ik dan weer goed verwoord Marsy Wink

Op zich is €10 best veel inderdaad, maar hij huurde echt voor een schijntje dus vond ik (of hij eigenlijk, want hij betaalde het meestal) het niet zo'n probleem.
Vooraf moesten we wel altijd aangeven dat ik bleef slapen.
Ik vind dat eigenlijk ook niet zo raar, ook al betaal je voor de zolder, je blijft te gast in iemand anders' huis. Daar gelden regels en als je het niet aanstaat zoek je maar wat anders.


Laatst aangepast door Ooh La La! op di 13 aug 2013 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:05

Engelse Drop schreef:Ik vind het echt eng om een huurder zo te controleren en zulke eisen te gaan stellen aan iemands manier van leven. Heel vervelend dat je nare ervaringen hebt met mannen, maar dat maakt niet dat je álle mannen kan weren, wanneer je je huis deelt met iemand. Zij heeft ook haar eigen leven, haar eigen vrienden en wie weet wordt ze binnenkort smoorverliefd en wil ze wél een paar avonden per week met haar vriend hangen. Allemaal heel normaal gedrag en niet iets om als huisbaas je stempel op te drukken. Je bent de huisbaas, geen gevangenisbewaker.
 Nope ook daar geef ik je geen gelijk in. Dit is MIJN huis, zij is onderhuurder. Haar naam staat niet op het huurcontract. Ze huurt dus een ruimte bij mij in huis, en heeft een contract getekend met daarin regels. Als ze zich niet aan die regels houdt, is het jammer, maar dan houdt het op.
Als ze elke nacht een kerel in haar bed zou willen, dan moet ze zelfstandige woonruimte zoeken, of een plek waar een vriend wel is toegestaan.
Natuurlijk, geen probleem als ze eens een keertje een logee heeft, maar als zij hier 3 nachten per week slaapt, en alle drie de nachten iemand te slapen heeft, ga ik daar niet mee akkoord, of het nou een man of een vrouw is.

Maar goed, het wordt nu allemaal al erger gemaakt dan het is.... laat ik nou eerst deze 3 dagen maar door zien te komen, en volgende week afwachten.


Laatst aangepast door JD op di 13 aug 2013 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marsy28 di 13 aug 2013 - 0:06

Engelse drop: JIJ bent de boel aan het opblazen hier hoor, niet JD. Ze zegt nergens dat het niet mag, ze zegt gewoon dat het even een schrik was dat in haar eerste week ze niet 1 maar meteen 2 in haar huis krijgt. En dat lijkt me ook even slikken. Was anders geweest als ze het had geweten en als ik met iemand samenwoon, wat ik regelmatig heb gedaan, dan is overleg gewoon best netjes. En dat overleg mist dus hier volledig. Ze zegt dus dat het rauw op haar dak valt. En dan is het als kers op de taart ook nog een man. Nou, dan mag je best even slikken en nadenken wat je daar mee wilt. Want ze wilde een vrouwelijke huisgenoot en nu krijgt ze er een onaangekondigde (mannelijk) persoon bij en ze weet nu niet of dit alleen deze week is of elke week alle dagen dat dat meisje er is. En dat is best essentieel.


Laatst aangepast door Marsy28 op di 13 aug 2013 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:06

JD schreef:

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
Waar ben je dan precies bang voor?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Carra di 13 aug 2013 - 0:08

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat je hierover niks hebt vastgelegd in het contract. Je laat jezelf toch heel goed informeren voordat je zo een contract opstelt. Via internet is er veel te vinden, of bij het Juridisch Loket kan je informatie inwinnen.

Juist omdat het een gevoelig onderwerp is lijkt het me zaak alles zo goed mogelijk dicht te timmeren. Hoe vaak weigeren huurders niet het huis uit te gaan. En de verhuurder kan daar vaak niks tegen beginnen.

Maar goed, dat is nu te laat natuurlijk. Even afwachten en dan valt het hopelijk wel mee.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:09

Engelse Drop schreef:
JD schreef:

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
Waar ben je dan precies bang voor?
 als ik in het kort vertel dat ik in mijn vorige relatie slachtoffer van huiselijk geweld ben geweest, snap je het dan?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:10

Ik vraag me af wie daarop zit te wachten 'gast blijven in je eigen kamer/huis'. Je betaalt wel huur en je hebt een soort van eigen leefruimte, alleen wordt je vrijheid in deze leefruimte bepaald en beperkt door een ander, die ook in het huis woont. Je bent dan eigenlijk een soort van gevangene, want iedere stap die je neemt wordt geobserveerd door een ander die bepaald of het wel of niet mag. Liefdevolle omgang met een man is uitgesloten en dat in je eigen kamer/huis.

Gast zijn in je eigen huis, ik zou er zelf niet aan moeten denken en begrijp ook niet waarom je voor zoiets zou tekenen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:10

JD schreef:
Engelse Drop schreef:
JD schreef:

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
Waar ben je dan precies bang voor?
 als ik in het kort vertel dat ik in mijn vorige relatie slachtoffer van huiselijk geweld ben geweest, snap je het dan?
En dus zijn alle mannen nu potentieel gevaarlijk?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:10

Carra schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat je hierover niks hebt vastgelegd in het contract. Je laat jezelf toch heel goed informeren voordat je zo een contract opstelt. Via internet is er veel te vinden, of bij het Juridisch Loket kan je informatie inwinnen.

Juist omdat het een gevoelig onderwerp is lijkt het me zaak alles zo goed mogelijk dicht te timmeren. Hoe vaak weigeren huurders niet het huis uit te gaan. En de verhuurder kan daar vaak niks tegen beginnen.

Maar goed, dat is nu te laat natuurlijk. Even afwachten en dan valt het hopelijk wel mee.
Dat tweede stukje heb ik wel goed vastgelegd, alles over de duur van de huur, opzegtermijn,proeftijd etc, omdat ik zelf vooral dacht dat daar het meeste fout mee zou kunnen gaan.
Ja dat ik niks heb vastgelegd over logees, is inderdaad stom....daar kom ik nu ook achter....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 0:12

Engelse Drop schreef:
JD schreef:
Engelse Drop schreef:
JD schreef:

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
Waar ben je dan precies bang voor?
 als ik in het kort vertel dat ik in mijn vorige relatie slachtoffer van huiselijk geweld ben geweest, snap je het dan?
En dus zijn alle mannen nu potentieel gevaarlijk?
Wat maakt het uit? Ik ben niet eens slachtoffer van huiselijk geweld en hoef ook geen vreemde vent in MIJN huis. JD hoeft zich toch niet te verantwoorden. Ze wil dat gewoon niet, klaar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:12

Sorry ED, ik ga verder niet meer op jou in, want ik vind je opmerkingen totaal niet relevant meer, en aangezien je oordeelt en uitlatingen doet zonder moeite te doen om je in mij en mijn verleden te verplaatsen, heeft het niet zo'n zin om nog serieus op je te reageren denk ik....want je gaat het toch niet snappen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marsy28 di 13 aug 2013 - 0:12

léés jij andere reacties wel ED? Het is zo overduidelijk waarom ze er een probleem mee heeft en ik zou dat ook hebben. En ik ben zo iemand die ervoor gekozen heeft zo te wonen en het is heerlijk en prima en ik woon superdeluxe voor een kleine prijs. Alles heb z'n voor- en nadeel lief

En dat JD dit misschien niet voorzien heeft, snap ik ook, ik had er ook niet over nagedacht, ook niet toen ze vroeg om tips voor dit contract.. 
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Isis di 13 aug 2013 - 0:13

Ik ben het toch grotendeels eens met Engelse Drop. Ze huurt die kamer, ze geeft je daarvoor maandelijks een bedrag. Als zij daar mensen wilt laten slapen, dan mag dat. Tenzij het in het contract staat maar dat is hier niet het geval. Er staat ook niet in dat ze een bepaald bedrag moet betalen als er iemand blijft slapen, je kan dat wel vragen aan haar maar ze is tot niets verplicht. Ik zou gewoon afwachten en er vooral niet over beginnen te zeuren, dat komt echt niet goed over.

OohLaLa (of hoe je het ook schrijft), 10 euro vind ik ook echt teveel. 'In het zak gezet' zou de Belg in mij zeggen.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Feline di 13 aug 2013 - 0:14

Tja, ik krijg hier meteen weer nare gevoelens bij maar dat komt door mijn vorige huisbaas. Die was er gewoon echt niet geschikt voor omdat ze het echt slecht trok als we mensen uitnodigden omdat het voelde als haar huis.

Ik zou het zelf overigens ook echt niet trekken en er dus bij voorbaat al nooit aan beginnen. Ik ben een te grote control freak. Daarom nu gelukkig een studentenhuis waarbij de huisbaas ver weg woont en het me niet interesseert hoe lang m'n huisgenootje doucht.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:15

Tsja, ik leer hier wel weer van. Het verhuren van woonruimte is nieuw voor me, en ik dacht alle regels goed in het contract te hebben gezet. Heb me er ook echt goed in verdiept van te voren, maar er is altijd wel iets waar je tegen aan loopt. Ik hoop na deze 8 maanden geen huurder meer nodig te hebben, maar mocht dit wel het geval zijn, dan komt er een flink paragraaf over logees;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple di 13 aug 2013 - 0:15

Engelse Drop schreef:
JD schreef:
Engelse Drop schreef:
JD schreef:

Kijk verder ben ik niet moeilijk zoals je in jouw verhaal schrijft.... ze mag echt wel doen en laten wat ze wil, maar ik krijg gewoon kippenvel van het idee van een vreemde man in mijn huis, het voelt gewoon niet goed. Verder ben ik, denk ik, echt niet zo'n rampzalige "huisbaas".
Waar ben je dan precies bang voor?
 als ik in het kort vertel dat ik in mijn vorige relatie slachtoffer van huiselijk geweld ben geweest, snap je het dan?
En dus zijn alle mannen nu potentieel gevaarlijk?
Loop niet zo te mieren, JD d'r huis is nog wel degelijk háár huis en ze mag prima zelf bepalen wie ze wel en niet over de vloer wil. Dat gebeurt bij iedere woning, ook vokr een studentenkamer moet je gewoon hospiteren en maar hopen dat je in de smaak valt. Ik geloof ook niet dat ze er problemen mee zou hebben als die jongen over 3 maanden een keer zou komen slapen. Maar nu krijgt ze in feite twee onbekenden in huis en daar zou ik ook wel ff bij moeten slikken.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Feline di 13 aug 2013 - 0:18

Overigens kan het zo zijn dat die jongen ook doucht maar misschien doucht dat meisje zelf ook wel 2 keer per dag 30 minuten. Ik zou me daar dus echt niet te druk over maken.

Wij mochten in ons vorige huis geen warm water meer gebruiken omdat het te veel energie kostte. Ik moest dan water koken in de waterkoker en daarmee afwassen. Er stond een douchewekker en als ik vis of spekjes wilde bakken moest het op het balkon want dat stonk te veel. Als ik de schoonmaakbeurt had ging zij daarna controleren en kon ik nog een keer want het moest op haar manier. En als we 's avonds in de huiskamer zaten moesten we weg want zij wilde slapen. De verwarming mocht nooit aan en ze ruimde mijn kamer op want ze kon niet tegen mij rommel in mijn kamer.

Oh wat was het daar leuk haha
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:19

@Isis en Feline,

In het contract staat wel dat ik de ruimte alleen aan haar verhuur, en geen andere huurders toesta. Dus als hij er alle nachten zou zijn, overtreed ze dat natuurlijk in feite wel.

Ik moet inderdaad onwijs wennen om mijn huis open te stellen voor een huurder, het is omdat het moet, niet omdat ik het wil. Ik zeg ook eerlijk dat ik blij ben als deze 8 maanden voorbij zijn (tenzij het onverwachts toch superleuk blijkt te klikken). Ik ben daarom ook erg benieuwd hoe het gaat lopen, maar denk zeker niet dat ik een strenge huisbaas zal zijn. Ze mag op zich haar gang gaan in huis, zolang ze maar niet in mijn slaapkamer komt. Het lijkt me leuk om samen te eten of op stap te gaan, maar dit hangt er vanaf of het klikt. Vrienden of een vriendje zo nu en dan uitnodigen is natuurlijk geen probleem, maar er is wel een verschil tussen iemand af en toe uitnodigen, of wekelijks laten slapen... hier heb ik bewust niet voor gekozen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Isis di 13 aug 2013 - 0:21

JD, ik verbaas me er eigenlijk over dat je dat soort regels überhaupt in een contract mag zetten, over logees. Vind ik ook wat beangstigend.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD di 13 aug 2013 - 0:21

Feline schreef:Overigens kan het zo zijn dat die jongen ook doucht maar misschien doucht dat meisje zelf ook wel 2 keer per dag 30 minuten. Ik zou me daar dus echt niet te druk over maken.

Wij mochten in ons vorige huis geen warm water meer gebruiken omdat het te veel energie kostte. Ik moest dan water koken in de waterkoker en daarmee afwassen. Er stond een douchewekker en als ik vis of spekjes wilde bakken moest het op het balkon want dat stonk te veel. Als ik de schoonmaakbeurt had ging zij daarna controleren en kon ik nog een keer want het moest op haar manier. En als we 's avonds in de huiskamer zaten moesten we weg want zij wilde slapen. De verwarming mocht nooit aan en ze ruimde mijn kamer op want ze kon niet tegen mij rommel in mijn kamer.

Oh wat was het daar leuk haha
 O my god.... jij had echt de huisbaas from hell zo te lezen!
Nou, zo erg ben ik zeeeeeker niet hoor! Ze kan gewoon koken,douchen etc, no worries. Verder ben ik niet iemand die zich snel irriteert aan anderen, en een douchewekker kan ik niet maken aangezien ik er zelf al rustig dik een kwartier onder sta:)  Dus nahhhh....zo'n vaart zal het niet lopen.
Het enige wat wel zo is, is dat ik heb gemeld dat de huiskamer in principe niet bij de huur hoort, dit is in de eerste instantie mijn ruimte...maar dat is op zich niet heel vreemd denk ik.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 0:28

Isis schreef:JD, ik verbaas me er eigenlijk over dat je dat soort regels überhaupt in een contract mag zetten, over logees. Vind ik ook wat beangstigend.
Dat vind ik dan wel weer vrij normaal. Dat heb ik ook vaak genoeg gehad. Heb ook wel eens gehad dat ik logees moest registeren (of ik dat dan deed was een tweede, maar dan was ik wel zenuwachtig) en dat was niet alleen op de campus zo, maar ook gewoon in studentenhuizen.

Maar JD ik zou inderdaad oppassen. Ik weet niet wat je letterlijk in het contract hebt gezet, maar dat je niet wilt dat er een tweede huurder bij komt, betekent niet dat zij geen logees mag hebben inderdaad. Zij zal dan misschien zeggen dat hij gewoon 'af en toe' logeert, maar dat is een vaag begrip waar je weinig tegenin kunt brengen, al slaapt hij 3x per week er. Als zij dat 'af en toe' benoemt, is dat haar goed recht dan, immers is hij geen huurder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Susan di 13 aug 2013 - 0:41

Ik ben het wel een beetje eens met Engelse Drop, ik zou niet graag ergens wonen waar ik dat soort regels opgelegd krijg. Zij huurt die ruimte, ik snap wel dat er bepaalde regels zijn wat betreft overlast en het goed omgaan met de ruimte die je huurt, maar ik vind wel dat een huurder een bepaalde vrijheid moet hebben in zijn of haar eigen kamer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop di 13 aug 2013 - 0:41

Dit hele verhaal benauwd me nu al. Een huisbaas die door vervelende ervaringen in het verleden angstig is geworden voor mannen en daarom ál jouw mannelijke contacten al bij voorbaat met de nek aankijkt. Iiiks! Het zou me niks verbazen dat dit meisje zelf al voordat de maand proeftijd over is, zelf besluit weg te gaan. Als je zo wordt gecontroleerd in je eigen kamer/leefomgeving, dan lijkt me dat zeer benauwend. Thuis moet je thuis kunnen zijn, niet het idee hebben dat je voortdurend gecontroleerd wordt.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum