Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

+40
Lynn_
Aagje!
Manderijn
Shisha
xxjojootjexx
strawberry
Slakje
SarahKey
mauwmauw
ellibre
Tania
Paper Crown
dr_oupy
PapillonRose
rianne287
Parel
*Lookie*
CCC
Rush
Fortissimo
Ooh La La!
Star007
Sushi
studiebol
Laurientje
Snoes
Blond
minoessepoes
Twellie
Saga
Pommes
Nyx
Arwyn
Reeza
Lejow
mii_joyce
Coco
Caroow
Burgemeester Nicky
Aimee
44 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Parel di 23 apr 2013 - 6:41

Er bestaan ook van die mannen die kunnen eten wat ze willen, en geen gram aankomen.
Of die zich suf sporten.

Bij ons persoonlijk vind ik dat mijn vriend dat zelf moet weten, hij sport veel en werkt zichzelf 40 uur in de week de rambam, wil hij dan iets lekkers of extra's vind ik dat dat moet kunnen, ook al is dat elke avond.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  CCC di 23 apr 2013 - 6:44

Eens met Parel. En daarbij ga ik niet vertellen wat mijn vriend wel of niet mag of kan eten. Hier weet mijn vriend zelf wel of hij slecht bezig is qua snaaien of niet.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast di 23 apr 2013 - 7:25

Of je ervan aankomt of niet zegt natuurlijk ook niet of iets gezond is. Als ik zou moeten bezuinigen op boodschappen dan zou dat toch echt wel iets zijn waar we samen kritisch naar moeten kijken. Ik ga ook niemand vertellen wat hij wel of niet mag eten voor mij maar als je wilt bezuinigen is dit ook een manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee di 23 apr 2013 - 7:31

Zus schreef:Of je ervan aankomt of niet zegt natuurlijk ook niet of iets gezond is. Als ik zou moeten bezuinigen op boodschappen dan zou dat toch echt wel iets zijn waar we samen kritisch naar moeten kijken. Ik ga ook niemand vertellen wat hij wel of niet mag eten voor mij maar als je wilt bezuinigen is dit ook een manier.

Ja, dat is natuurlijk wel een manier, maar mijn gezonde producten (fruit, noten, speltbrood, etc.) kosten wel allemaal meer dan zijn ongezondere eten. Dus denk niet dat mijn vriend dat een heel goed argument vindt Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast di 23 apr 2013 - 7:35

Ja als je moet bezuinigen moet je bezuinigen, hoe gezond iets ook is. Ik denk niet dat je gelijk dood neervalt als je een keer gewoon volkorenbrood koopt. Alles waar je het woord luxe aan zou kunnen koppelen kun je natuurlijk op bezuinigen. Of je dat dan doet of niet is een keuze. De mogelijkheid is er meestal wel in ieder geval...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast di 23 apr 2013 - 8:01

Mijn tip is juist wel naar de AH te gaan, en van alles wat er is, de Euroshopper producten te halen. Niet alles is lekker, maar 9 van de 10 producten wel. Het is véél goedkoper dan alles, en smaakt prima smile Ik maak nooit een lijstje, maar kijk in alle kasten wat we nog hebben voor het boodschappen doen en kijk in de supermarkt naar de aanbiedingen, of wat er 35% is en maak dan een menu voor mijn eten.. Dat kost ons gemiddeld 60 - 70 euro per week denk ik, want we eten wel vrij veel vlees en halen sommige dingen gewoon luxe of extra, inclusief beauty producten en alles voor de kat. Maar sommige producten haal ik standaard bij de HEMA (Wasmiddel, koffie) of bij de HEMA supermarkt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  rianne287 di 23 apr 2013 - 18:20

Pippa schreef:Mijn tip is juist wel naar de AH te gaan, en van alles wat er is, de Euroshopper producten te halen. Niet alles is lekker, maar 9 van de 10 producten wel. Het is véél goedkoper dan alles, en smaakt prima smile Ik maak nooit een lijstje, maar kijk in alle kasten wat we nog hebben voor het boodschappen doen en kijk in de supermarkt naar de aanbiedingen, of wat er 35% is en maak dan een menu voor mijn eten.. Dat kost ons gemiddeld 60 - 70 euro per week denk ik, want we eten wel vrij veel vlees en halen sommige dingen gewoon luxe of extra, inclusief beauty producten en alles voor de kat. Maar sommige producten haal ik standaard bij de HEMA (Wasmiddel, koffie) of bij de HEMA supermarkt!

Wij gaan ook bijna alleen maar naar de appie, en ik ben ook 70 euro in de week kwijt (incl. wc papier etc, shampoo, wasmiddel, alles dus!) Soms wel een keer een uitschieter met een kratje bier of een grote aanbieding zoals met Robijn.
Ik koop namelijk vooral het vlees en de groente die in de aanbieding zijn. En verder het huismerk/euroshopper.
Bevalt mij heel goed.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  PapillonRose di 23 apr 2013 - 22:54

Ik doe bijna altijd alle boodschappen bij de Bas. Dan hoef ik maar naar 1 winkel, toen ik nog regelmatig naar de Aldi ging moest ik toch vaak nog ergens anders heen voor bijvoorbeeld woknoodles, kruiden en wat andere dingetjes. Bij de Bas kan ik alles krijgen wat ik nodig heb, en ik neem meestal overal de goedkoopste variant van, als het ook lekker is (meestal wel het geval). Ik ben elke week zo'n 50 euro kwijt voor 1 volwassene, 1 kind en een hond. Soms iets minder en soms iets meer (zelden eigenlijk).

Deze week bijvoorbeeld voor net geen 50 euro weekboodschappen gedaan en dit keer zelfs inclusief 8 tompoucen en 2 grote flessen lenor wasverzachter die ik niet op het lijstje had staan maar wel heb meegenomen.

En ik zou zelfs nog kunnen bezuinigen op sommige boodschappen, maar ik vind het nu prima zo. Zo drink ik meestal roosvicee 50/50 sap of puur vruchtensap en dat is duurder dan iets van limonade. Maar aan de andere kant haal ik maar een liter of 4 per week, dus dat valt mee. Verder water, thee en soms melk. En dochter krijgt regelmatig knijpfruit of een snack van goodies, ook wat duurder.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  *Lookie* wo 24 apr 2013 - 0:09

chococupcake schreef:Eens met Parel. En daarbij ga ik niet vertellen wat mijn vriend wel of niet mag of kan eten. Hier weet mijn vriend zelf wel of hij slecht bezig is qua snaaien of niet.

Ook mee eens. Mijn vriend laat het ook echt niet voor zich bepalen trouwens. En hij weet zelf inderdaad heel goed dat het slecht is. Hij eet trouwens niet elke avond iets, maar wel ongeveer de helft van de avonden per week.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  dr_oupy wo 24 apr 2013 - 5:35

Bezuinigen is toch bezuinigen? Dan moet je ook op de ongezonde snacks bezuinigen. Je kunt ook een goedkoop pak koekjes meenemen, of alleen nog maar snacken in het weekend.

Wij letten overigens goed op de aanbiedingen, en kopen dat vaak, soms eten we dat die zelfde week nog, en een andere keer gaat het vlees de vriezer in. En eens in de zoveel tijd dan eten we de vriezer weer eens leeg.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 6:46

Precies wat ik bedoel DrO... Tussen veel regels door lees je alleen zo vaak dat men wel goedkoper uit wil zijn maar niks wil veranderen... Ach ja; ik hoef niet te bezuinigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco wo 24 apr 2013 - 22:40

Zus schreef:Ik lees eigenlijk best veel 'mijn man/ vriend wil s'avonds altijd wat lekkers'. Mss kunnen jullie dat eens afschaffen. Over 30 jaar hebben jullie allemaal een man met een vetklep, hartkwalen, diabetes en overgewicht Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 394967 Ik bedoel ik snoep ook weleens maar dat is toch geen noodzaak elke avond te doen?
Het is inderdaad geen noodzaak maar mijn man bijv verbrand tussen de 5000-6000 calorien per dag en wanneer hij er niet bij snoept valt hij zo 2+ kilo in de week af, sterker nog, als hij een avond niet gesnoept heeft is hij de volgende dag al een kilo lichter, ook wanneer dat grote hoeveelheden gezond voedsel is met een inname van 5000-6000 calorien. Dat zou ook niet gezond zijn want hij is al te licht.
Overigens zou het ook een heel stuk duurder zijn als hij al die calorieen uit gezonde voeding zou moeten halen, want gezond is helaas nog altijd een heel stuk duurder.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 22:51

Mwah, zo duur hoeft een boterham niet te zijn, lijkt mij...


Laatst aangepast door Zus op wo 24 apr 2013 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco wo 24 apr 2013 - 23:09

Aimee schreef:
welke markt ga jij heen dan Coco? Bij ons in T. staat dezelfde fruitkraam als in O. Ik vind hem ook echt niet goedkoop! De turske groenteboer bij ons is ook niet goedkoop. Soms wel leuke aanbiedingen van 2 mango's voor 1 euro ofzo, maar verder scheelt het amper met de AH of Dirk

Ja dat heb ik dus ook. Mijn man wil koek,snoep en ijs, ik wil gezonde tussendoortjes, waardoor ik voor mijn gevoel dubbel zoveel kwijt ben omdat ik dus én koek,snoep,ijs én gezond koop. Vaak kies ik ook euroshopper, maar mijn vriend is nogal merkgehecht (nouja, eigen AHmerk gehecht voor ijs en stroopwafels)


Is vlees bij de turk goedkoper?
Ik ga nu eigenlijk alleen in O. naar de markt. Nu het wat mooier weer wordt ook wel weer in het centrum denk ik. Dat scheelde vorig jaar volgens mij nog best wat. Maar ben toen ook alleen in de zomertijd geweest, dus wellicht dat het verschil dan groter is.
2 mango's voor een euro? Dat is wel heel goedkoop. Toch maar weer eens daar kijken dan.

Hier ook zo, ik wil gezonde tussendoortjes voor mij en de kinderen (man eet ze ook wel hoor, niet alleen junkfood). En mijn man ook nog een zooi ongezond ernaast. Ik probeer er van maandag tot vrijdag max. 10 euro aan uit te geven. In het weekend koop ik dan wel luxere koekjes oid.
Maar ik was afgelopen woensdag tot zondag weg dus deed hij zelf wat snackboodschappen. Rond de 25 euro was hij kwijt en na 5 dagen was ook alles op. Hij was wel behoorlijk geschrokken bij de kassa. Laughing
Ja Turk is wel wat goedkoper met vlees. Kipfilet is een kilo bijv tussen de 5 en 6 euro, verschilt per winkel (5,50 bij die bij de prenatal en 6 euro bij die achter de schoenenreus) In de aanbieding meestal rond de 4-4,5 euro een kilo. Rund- en kalfsvlees scheelt nog meer volgens mij. Ik ga van het weekend weer wat inslaan voor de vriezer. Zal het eens vergelijken. Stokbrood is er ook maar rond de 0,25-0,30. En linzen, gedroogde bonen etc is er ook een stuk goedkoper. Noten ook. En verse kruiden zoals peterselie, munt, koriander etc heb ik voor minder geld 3-4 x zoveel. Laatste keer had ik voor 0,75 60 gram munt. Bij ah heb ik voor 1,39 15 gram munt, deze week in aanbieding 15 gram voor 0.69 bij ah, maar dan dus nog een flink verschil. En fruit mag ik altijd eerst even proeven, vind ik ook fijn. Vooral met aardbeien, sinaasappels en manderijnen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco wo 24 apr 2013 - 23:38

Zus schreef:Maag, zo duur hoeft een boterham niet te zijn, lijkt mij...
Het blijft natuurlijk niet bij 1 boterham. Dan moet hij een heel brood op 1 dag eten en ook nog beleggen. Pakje kipfilet met 7 plakjes is toch al rond de 2 euro en dan zitten we al op 4 euro voor alleen nog maar een brood en 7 belegde broodje, de rest van de 20 moet nog belegd worden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 23:46

Je hebt al een brood voor 1 euro, boterhamworst 1,10 ofzo... En hij eet ipv een zak chips of pak koekjes toch niet ineens een heel brood? Je kunt dus makkelijk een week met dat extra brood doen. Dat je het niet wilt of je vent dat niet accepteert is prima maar ik vind het echt een suf topic. Doet me zo denken aan mijn nicht die 200 kilo weegt en daarover alleen maar klaagt maar met welke oplossing je ook komt; niks is mogelijk... Tja, nogmaals; ik hoef niet te bezuinigen; ik geef alleen aan waar je zelf nog eens kritisch naar zou kunnen kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco do 25 apr 2013 - 0:26

Ik gaf net al aan dat mijn man tussen de 5000-6000 kcal per dag verbrand en na 1 dag niet te snoepen al een 1 kilo kwijt is en in een week meer dan 2 kilo. Dan is de vergelijking met je nicht van 200 kilo toch behoorlijk scheef, is het niet? Mijn man weegt amper 58 kilo en is te licht dus don't worry, 200 kilo zal hij nooit worden. Ik vind je toon mbt het niet willen of accepteren van mijn vent overigens ook vrij storend. Dat staat namelijk nergens. Wat voor jouw nicht geldt, geldt niet voor Jan en alleman.

Vleeswaren zijn voor ons minimaal 1,50 en dan heb je nog een ongezonde variant. De gezondere liggen rond de 2 euro voor een paar plakjes bij halalvleeswaren. En brood van een euro is nou niet echt brood wat ik graag in mijn mond stop, noem het verwend. Als de nood er naar is, prima. Maar zo niet, dan niet. En ja, ipv koekjes en/of een zak chips moet hij wel ongeveer een heel brood (op een dag) weg werken om aan de nodige hoeveelheid kcal te komen die hij op een dag verbrand als hij niet meer mag snoepen. Dat lukt niet met een boterham met kipfilet van zo'n 100 kcal. Een zak chips bevat gemiddeld 1000kcal, een pak koek nog wel meer. En aan alleen 1000kcal extra in de avond heeft hij niet genoeg.
Anyway, ik hoef niet te bezuinigen dus heb ook geen tips nodig, ik geef wat tips.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 0:32

Haha de vergelijking met mijn nicht vat je verkeerd op hoor Very Happy. Prima dat je niet hoeft te bezuinigen hoor en fijn dat jij het een goede oplossing vindt qua calorieën. Dan lijkt een discussie ook vrij nutteloos en hoef je dus ook je vent niet compleet te verdedigen. En dan maar hopen dat het op de lange termijn ook een fijne uitwerking heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Paper Crown do 25 apr 2013 - 0:46

Coco, los van wat zusje zegt en ik me niet in die duscussie wil mengen wil ik wel nog evn kwijt dat ik ook een veel te dunne collega heb gehad die enorm veel at, om aan te komen ging hij naar een dietist en hij vertelde wat hij allemaal at op een dag maar niets aankwam, toen heeft de dietist tegen hem gezegd dat als hij zo doorgaat al zijn organen ingecapseld worden door vet en dat dat nog gevaarlijker kan zijn dan vet die je aan de buitenkant ziet. Er zijn veel gezondere manieren om aan te komen dan koek, chips en andere zoetgoed te eten. Zijn bloedsuikerspiegel schiet omhoog en omlaag op deze manier, is ook niet heel goed.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco do 25 apr 2013 - 0:59

Zus schreef:Haha de vergelijking met mijn nicht vat je verkeerd op hoor Very Happy. Prima dat je niet hoeft te bezuinigen hoor en fijn dat jij het een goede oplossing vindt qua calorieën. Dan lijkt een discussie ook vrij nutteloos en hoef je dus ook je vent niet compleet te verdedigen. En dan maar hopen dat het op de lange termijn ook een fijne uitwerking heeft.
Ik neem aan dat je dan ook de gevaren en risico's van ondergewicht kent? Het gaat er niet om wat ik een goede oplossing vind qua calorien, ik zie het liever gezonder. Maar dan valt hij af. Ik neem aan dat je dan ook op de hoogte bent van de gevaren van ondergewicht? 2 dagen koek,snoep,chips vervangen voor brood en mijn man heeft ondergewicht en met twee weken ernstig ondergewicht (inclusief levensgevaar). En dus kiest hij ervoor om datgeen te doen waarbij hij nu wel gezond kan zijn. Dat het ongezonde risico's met zich mee kan brengen is iets voor op de lange termijn, wanneer hij misschien al niet eens meer leeft. Ondergewicht zou nu spelen.
Dat van je nicht verkeerd opvatten is niet zo vreemd. Je hebt overgewicht en vetklep al eerder laten vallen icm diabetes en hartkwalen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco do 25 apr 2013 - 1:05

Paper Crown schreef:Coco, los van wat zusje zegt en ik me niet in die duscussie wil mengen wil ik wel nog evn kwijt dat ik ook een veel te dunne collega heb gehad die enorm veel at, om aan te komen ging hij naar een dietist en hij vertelde wat hij allemaal at op een dag maar niets aankwam, toen heeft de dietist tegen hem gezegd dat als hij zo doorgaat al zijn organen ingecapseld worden door vet en dat dat nog gevaarlijker kan zijn dan vet die je aan de buitenkant ziet. Er zijn veel gezondere manieren om aan te komen dan koek, chips en andere zoetgoed te eten. Zijn bloedsuikerspiegel schiet omhoog en omlaag op deze manier, is ook niet heel goed.

Ja weet ik PC, hij is daar ook echt wel heel alert op omdat zijn moeder diabetis heeft. Maar hij eet daarnaast ook heel gezond en niet alleen koek en snoep natuurlijk, dat raakt hij pas in de avond aan. Hij eet ook gewoon bijna een heel volkorenbrood, fruit, gezond diner,lunch etc. Maar als hij alleen dat eet blijft hij afvallen, ook als dat om de benodigde hoeveelheid kcal gaat. Hij eet al met tegenzin om maar niet af te vallen. Het is gewoon kiezen tussen twee uitersten voor hem.
Anyway, dit topic gaat over boodschappenbespaartips en niet over de gevaren van junkfood. Dus hier houd ik het in dit topic bij.


Laatst aangepast door Coco op do 25 apr 2013 - 1:08; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Blond do 25 apr 2013 - 1:06

Even heel nieuwsgierig, Coco, wat voor werk doet jouw man? 5000 tot 6000 per dag verbranden is echt veel!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Coco do 25 apr 2013 - 1:14

Mijn man is supervisor (en supervisor van de overige supervisors) bij een transportbedrijf en rent (heel wat km's) de hele dag heen en weer tussen diverse loodsen en vrachtwagens.
Maar daarnaast zit het ook nog in zijn genen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 2:09

Ik snap sowieso niet dat je deze discussie aangaat aangezien je niet hoeft te bezuinigen? Ik noemde eerder dat iemand die echt moet bezuinigen ook eens kritisch naar dat soort zaken kan kijken aangezien ze niet perse nodig zijn. Jij voelt je nu aangesproken omdat jouw man blijkbaar levensbedreigend afhankelijk is van koek en snoep maar dat was heel mijn punt niet perse. Buiten dat ken ik heus de gevaren van ondergekocht maar is hij nu eigenlijk kwaad met kwaad aan het vergelden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Aimee do 25 apr 2013 - 7:05

Zus schreef:Precies wat ik bedoel DrO... Tussen veel regels door lees je alleen zo vaak dat men wel goedkoper uit wil zijn maar niks wil veranderen... Ach ja; ik hoef niet te bezuinigen.

Ik vind dat veel van jouw berichten zo'n nare 'bijsmaak' hebben. Jammer is dat...

Ik wil heel graag bezuinigen, maar dat betekend voor mij niet dat ik of mijn man op een houtje moeten gaan bijten. Wij eten bijvoorbeeld vaak vrij luxe, bijvoorbeeld meergranen wraps met sla, kip, veel groente, saus. Dit kost bij elkaar best wel wat (zo'n 10 euro bij elkaar ofzo), ik zou graag willen weten of iemand daar een goedkoper alternatief voor heeft (wraps en kip ergens in de aanbieding, groente goedkoper bij de turk, ik noem maar wat)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezuinigen op boodschappen (deel 2?) - Pagina 3 Empty Re: Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum