Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

+49
Lavendel
Livine
Katrien
Caramba
rianne287
Rose
Jasmine
PapillonRose
Jeanette
Green_Pepper
Slakje
Atelier Madame
Sterrin_
Winegum
Snoes
Niekske
Ella
Verona
Susan
Japie
bolus26
jena
Lady Starstruck
Flower_L
Mizz_S
Highway
Sanne
Linda
Zonnetje
minoessepoes
Paper Crown
Printje
Parisienne
Roxi3
Toet
Twellie
Rush
Aimee
Shisha
smooch
Bazinga
Marin
rapa nui
silly-one
Puggle
_Lacey_
Reeza
SarahKey
Lejow
53 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Lejow za 24 nov 2012 - 6:29

Let je op de prijs, als je boodschappen doet? Of zoek je het eerste de beste en kletter je dat in je mandje?
Kun je, als je bij de kassa staat, gokken wat de prijs is en klopt dit dan?

Maak je een lijstje van te voren, of neem je mee wat je tegen komt?

Kortom.. hoe doe jij boodschappen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  SarahKey za 24 nov 2012 - 6:37

Als eerste maak ik een weekmenu, kijk naar de aanbeidingen en haal eigenlijk alleen seizoensgroente en fruit.
Als ik een weekmenu heb gemaakt kijk ik wat ik nog voor voorraad heb. Of ik kijk eerst naar de voorraad en maak dan een weekmenu.

Met een boodschappenlijstje wat ik dan nodig heb ga ik boodschappen doen. Ik wijk er zelden vanaf en let op het goedkoopste.
Maar niet alle goedkoopste dingen zijn goed/lekker. Dus van sommige dingen koop ik de duurdere variant.

werkt al jaren prima zo. Weet meestal wel wat ik ongeveer kwijt ben behalve als ik de grote boodschappen doe. Dat doe ik eens in de 2-3 maand.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Reeza za 24 nov 2012 - 6:38

Ik maak altijd een lijstje van tevoren en wijk er ook niet/amper van af. Ik let ook op de prijs. We doen boodschappen bij de AH maar we kopen heel veel van euroshopper, dat scheelt echt!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  _Lacey_ za 24 nov 2012 - 6:38

Ik let zeker op de prijs bij het boodschappen doen. Houd goed in de gaten wat er in de aanbieding is bij mijn vaste supermarkten (ik rijd er niet voor om).
Ook maak ik vaak wel een lijstje en haal bijna nooit wat extra's mee.
Meestal klopt wat ik moet afrekenen wel met wat ik in mijn hoofd heb, ik gok dan wat hoger, dan valt het altijd mee.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Puggle za 24 nov 2012 - 6:40

Maak een lijstje voor ik ga en pak meestald euroshopper bij de ah. Van sommige dingen pak ik à merk omdat ik dat lekker vind. Ik hamster niet. Koop bijna nooit aanbiedingen waarbij je meerdere producten koopt, komt ook wel doordat we geen vriezer hebben.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  silly-one za 24 nov 2012 - 6:40

Sinds een paar weken ben ik heel prijsbewust boodschappen gaan doen. En om eerlijk te zijn ik heb sindsdien niet meer dan 20 euro per week aan boodschappen uitgegeven.
Ik doe mijn boodschappen op vrijdag en dan maak ik een lijstje met wat ik de hele week wil eten. Daarbij hou ik wel de aanbiedingen mee in de gaten en stem daarop mijn menu en boodschappen af. Daarna kijk ik wat ik nog nodig heb en dat haal ik ook.
Deze week heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om voor 11 euro boodschappen te doen. Vlees heb ik nog in de vriezer liggen, dus dat had ik niet nodig en dat scheelt al een hoop.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Lejow za 24 nov 2012 - 6:48

Zal m zelf ook nog even beantwoorden.

Ik hou zelf inderdaad ook de aanbiedingen in de gaten. Zeker voor groente, fruit en vlees. Wij hebben wel een vriezer, dus zeker met vlees sla ik aanbiedingen in en vries ik dat in.
Ik maak een lijstje, en wijk daar zelden vanaf. Tenzij ik een goede aanbieding tegen kom.

Ik kies vaak c1000 basis of euroshopper, maar inderdaad, niet van alles.
Kijk vaak bij de Xenos voor eten bijv, daar zijn vaak aardappelpuree's, wereldgerechten en dat soort dingen in de aanbieding.

Ik kan bij de kassa ook aardig schatten wat we kwijt zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  rapa nui za 24 nov 2012 - 6:50

Ik ben wel prijsbewust, heb van de week nog in de slagerij van de supermarkt gevraagd waarom de soepballetjes in 1x in prijs verhoogd zijn van 5.99 per kg naar 7.99 per kg Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? 561177. Moest de slager ook navragen want die was het nog niet opgevallen. Dus ik weet wat de prijzen zijn, let ook goed op de aanbiedingen en kies daaruit meestal wat voor groentes ik eet e.d. en koop bv frisdrank, koffie, wasmiddel ook altijd in de aanbieding. Maar ik doe wel boodschappen in de duurdere supermarkt terwijl er ook goedkopere in het dorp zijn. In de duurdere is het echter rustiger en ik vind het wel relaxt om daar dan mijn boodschappen te doen. Ik hoef ook niet echt op mijn inkopen te letten dus let wel op de aanbiedingen maar heb gisteren dus ook lekkere weekendboodschappen gedaan bij de groenteman, slager en bakker en let daar weer niet op de prijs.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Marin za 24 nov 2012 - 6:53

Nee ik let niet op de prijs. Als ik toevallig zie dat product A goedkoper is dan product B, koop ik wel de goedkopere, maar ik speur geen bonusaanbiedingen af en koop gewoon zowel A als C merken, dat bepaal ik gewoon per product wat ik handig vind. Wel maak ik altijd een duidelijk lijstje, in m'n Appie app, en dan lekker op de juiste loopvolgorde. Kan niet meer zonder m'n telefoon boodschappen doen, anders word ik gek :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:58

Ik maak zelden een boodschappenlijst. Doe ik het wel, dan wil ik iets niet vergeten. Laatst moest ik een nieuwe afwasborstel hebben, maar ik kwam telkens met van alles thuis, behalve met een nieuwe afwasborstel.

Het gevaar van mijn boodschappenlijst is dat ik alles in gedachten lekker vind en veel meer opschrijf, dan ik daadwerkelijk nodig heb. Dan heb ik wel een koelkast vol met vers en gezond, maar geen idee wanneer ik dat eigenlijk moet opeten.

Ik kan van elk product in mijn kast of koelkast de prijs noemen. Dat is een tik geworden. Ik controleer altijd de kassabon en kan exact zeggen welke prijs niet klopt. En ik doe er niet moeilijk over om bij de servicebalie verhaal te halen. Dan kan het best voorkomen dat ik mezelf heb verkeken, maar dan weet ik in ieder geval dat ik het nooit meer vergeet en afhankelijk van de prijs of ik het ooit nog wel eens haal.

Op maandag controleer ik de aanbiedingen van AH en op woensdag de aanbiedingen van C1000 en Jumbo. Ook kijk ik op maandag even bij de Lidl op de site, omdat ze soms landenproducten hebben en die zijn in principe zo goedkoop, dat ik daarvoor vaak even naar de winkel ga.

Edit: Ik koop voornamelijk A-merken, maar heb ook geleerd dat er veel B-merken erg goed zijn. Maar ik ben gek op Honig en dat vervang ik niet door een zakje dat een paar centen goedkoper is. Het moet wel lekker blijven.


Laatst aangepast door Maura op za 24 nov 2012 - 7:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Bazinga za 24 nov 2012 - 6:58

Nee, ik ben een wandelende ramp als 't om boodschappen gaat... Ik kán 't wel, in principe, ik zou wel met een budget kunnen winkelen, maar ik vind 't zo'n gedoe. Dus ik kijk per dag wat we eten en hoe en wat we nodig hebben en ben daarmee meestal veel te duur uit.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Mizz_S za 24 nov 2012 - 7:00

Ik maak altijd een lijstje met wat we de hele week gaan eten en we doen dan 1 keer per week al die boodschappen, op vrijdag. Ik let bij t bedenken wel een beetje op wat in de aanbieding is en wat we nog op voorraad hebben, maar niet altijd bij alles. Als we zin hebben in iets wat niet in de aanbieding is kopen we dat ook gewoon.

In de winkel let ik wel op de prijzen en heb er ook een goed beeld van, maar ik pak niet altijd het goedkoopste. Wij doen alle boodchappen bij de AH, en van best veel dingen pak ik Euroshopper of huismerk. Maar van best veel dingen pakken we ook bewust biologisch/fairtrade bijvoorbeeld, of een a-merk.

Als ik bij de kassa sta kan ik over het algemeen redelijk goed schatten wat het totaalbedrag is.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  smooch za 24 nov 2012 - 7:04

Wij maken altijd een lijstje van te voren, maar m'n vriend is van de boodschappen.
Hij let echt op de prijzen enz. Ik mag nooit mee omdat de boodschappen dan altijd duurder zijn haha.
Vind het goed geregeld zo!

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Shisha za 24 nov 2012 - 7:35

We kijken altijd naar de aanbiedingen en afhankelijk daarvan besluiten we wat we eten. Van veel producten kopen we ook het goedkoopste. Een aantal dingen kopen we wel a-merk.
Mijn man doet dat trouwens wel minder. Als hij alleen boodschappen doet komt hij vaak met het duuste thuis en met allerlei dingen die we niet nodig hebben.
Verder doen we wel meerdere keren per week booschappen. Mijn man heeft een nul-urencontract en weet dus niet ruim van te voren wanneer hij moet werken. Eerder deden we 1x in de week boodschappen maar toen konden we best veel weggooien.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Aimee za 24 nov 2012 - 7:56

Ik doe heel erg mijn best, maar ik ben er niet zo goed in...
Zoals nu bij de AH met de 99cent aanbiedingen. Dan denk ik over van alles; dat is goedkoop, meenemen! En dan uiteindelijk koop ik allemaal dingen die ik helemaal niet nodig heb. Ook haal ik vaak halfjes brood, omdat ik hele broden niet handig vind in de vriezer. Vlees sla ik nooit in als er een aanbieding is, omdat er bij ons gewoon nooit ruimte is in de vriezer (er ligt wat brood in, veel diepvriesgroente, patatjes en dan is ie vol). Het enige waar ik wel echt goed naar aanbiedingen kijk is met verzorgingsproducten en wasmiddel. Als er bijvoorbeeld 1+1 gratis is van nivea, sla ik meteen 4 flessen shampoo in. En wasmiddel vaak iets van 3 flessen voor 10 euro ofzo.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 7:58

Ja, ik ben heel prijsbewust. Ik vergelijk prijzen van verschillende winkel. Het zijn vaak van die kleine dingen die soms best veel schelen, ik weet gewoon welk artikel ik het best bij welke winkel kan kopen. Ook proberen we graag het basismerk (europshopper idee) maar als dat echt niet lekker is, dan ga ik daar niet op bezuinigen. Ik wil wel lekker eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Rush za 24 nov 2012 - 8:44

Ik let op aanbiedingen van mn vaste winkel en let ook op de prijzen van producten, na 2x kopen weet ik dan welke ik hebben moet. Ik ben standaard ong. 50 euro per week kwijt en daar zitten best veel lekkere dingen bij, vooral voor mn vriend haha! Die luxe dingen zijn best duur, maar dat maakt me niet uit.

Ik maak alleen een lijstje als ik iets belangrijks niet moet vergeten zoals wc papier..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 8:45

Ik probeer wel op aanbiedingen te letten. Vandaag heb ik vaatwastabletten meegenomen, omdat ze in de aanbieding waren. Ik vind het zonde om daarvoor de hoofdprijs te betalen. Voor de rest koop ik wat we nodig hebben. Als ik een A-merk lekkerder vind dan een B-merk koop ik het A-merk, maar ook omgedraaid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Rush za 24 nov 2012 - 8:47

Vaatwastabletten, wasmiddel en verzorging koop ik in de aanbieding bij de kruidvat of op=op. Dat zal max. 10 euro per maand zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Twellie za 24 nov 2012 - 8:53

Ik let wel op aanbiedingen en als er dan iets is wat ik goed kan gebruiken, sla ik massaal in. Dat doe ik bijvoorbeeld met luiers van de Kruidvat of producten van John Frieda.

Alleen als ik dan toch in de winkel ben, zie ik ineens allemaal spullen die ik ook heel goed kan gebruiken. En bij de Kruidvat liggen altijd allerlei leuke boekjes voor kinderen, dus die neem ik dan ook mee.

En ik eet graag lekker, dus ik haal bijna elke week wel wat bij de Turkse speciaalzaak, we eten veel tropische vruchten, halen verse kruiden en eten duurdere groentes zoals aubergine.

Wij geven al een paar weken minstens 130 euro in de week uit aan boodschappen exclusief luiers, dus echt heel prijsbewust zijn we niet bezig.


Laatst aangepast door Twellie op za 24 nov 2012 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Toet za 24 nov 2012 - 8:53

Ik ben niet echt heel erg prijsbewust, ik vind lekker eten nou eenmaal belangrijk. Gelukkig zijn er héél veel dingen die ik van huismerk of euroshopper of aldi/lidl net zo lekker vind. Maar ik koop wel altijd verse vleeswaren, duur brood (liefst van de bakker) en extra belegen kaas bijvoorbeeld. Daar kan ik zo een paar euro op besparen, een pakje yorkham/rosbief/whatever kost me 2 euro terwijl vleeswaren van euromerk maar een paar cent kosten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Flower_L za 24 nov 2012 - 8:58

ik heb toevallig net een lijstje gemaakt op basis van de AH folder...veel 99 cent acties. Vul ik aan met standaarddingen als brood, melk, yoghurt, vlees etc.
ik tel echt niet alles in mijn hoofd bij elkaar op...bij kassa zie ik wel wat de kosten zijn.

Sinds gister vindt mijn vriend boodschappen doen ook ineens interessant.
Verse smoothies waren nu 0,99 ipv 1,99. Er stond nog een flink aantal flesjes met 35% sticker ivm houdbaarheid dit weekend. Bleek dat ze de volgorde van de acties niet goed in het systeem hadden staan, waardoor de smoothies ineens (even uit hoofd) 0,29 cent kosten.
Dus meneer ging na afrekenen en constatering, weer de winkel in en kwam terug met nog 3 van die flessen. Ineens vond hij het wel interessant, dat boodschappen doen Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? 561177

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Roxi3 za 24 nov 2012 - 9:07

Ik maak een weekmenu en kijk daarbij vaak naar de aanbiedingen. Als ik in de winkel ben dan tel ik de prijzen bij elkaar op via mijn telefoon zodat ik een overzichtje heb. Ik let wel op de prijzen maar koop A-merken en huismerken door elkaar, ligt aan het product.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Parisienne za 24 nov 2012 - 11:01

Ik ben veel te weinig prijsbewust bezig. Werk niet met lijstjes, doe elke dag boodschappen en gooi alles wat ik denk nodig te hebben en wat ik lekker vind in mijn winkelmandje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Printje za 24 nov 2012 - 11:42

Ik hou sowieso goed de aanbiedingen in de gaten maar ga ook weer niet allerlei supermarkten af. Ik maak vantevoren een lijstje en kies vrijwel voor alles de huismerken. Wel moet ik tussendoor heel vaak nog boodschappen doen hoor, maar dan vooral dingen zoals brood/melk/fruit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen? Empty Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum