Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen biologisch

+11
Happydobby
Printje
Zonnetje
Linda
Pink!
Twellie
Lonely Goatherd
Eris
Siamsa
Slakje
Boterbloem
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Boodschappen biologisch

Bericht  Boterbloem za 4 mei 2013 - 9:29

Voor de mensen hier die biologische producten kopen, wat kopen jullie biologisch, alles of sommige dingen niet. Ik merk dat helemaal biologisch eten erg duur aan het worden, nu wil ik wat veranderen maar wil niet helemaal stoppen met biologisch eten, hoe doen jullie dat?

Boterbloem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 59
Registratiedatum : 19-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Gast za 4 mei 2013 - 9:34

Ik koop mn dierlijke producten biologisch. Voor de rest als de prijs een beetje haalbaar is, maar meestal vind ik het erg duur. Jammer is dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Slakje za 4 mei 2013 - 9:37

Ik koop alleen biologische producten als ik ecocheques heb, ik vind het anders echt véél te duur. Vooral groenten/fruit/vlees koop ik dan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Siamsa za 4 mei 2013 - 10:08

Vlees, vleeswaren en kip koop ik altijd biologisch (bij de AH). Ik weiger om van die kiloknallers te kopen. Groente en fruit koop ik niet biologisch, behalve kiwi's af en toe (ook AH), anders wordt het echt te duur voor mij. Verder koop ik ook biologisch beschuit, pasta, zilvervliesrijst, crackers, pindakaas, chocoladepasta, groente uit een potje en diepvriesgroente (maar meestal eet ik verse groente) crème fraiche, groenteburgers, appelmoes, melba toast, eieren en olijfolie (kan zijn dat ik nog wat dingen vergeet). Voorheen ook melk toen ik nog niet wist ik dat er allergisch voor ben. Al deze producten zijn van het AH-merk. Verder koop ik ook ecologische afwasmiddel en toiletreiniger van het AH-merk.

Mocht ik echt moeten gaan bezuinigen op mijn boodschappen, zal ik eerst bezuinigen op alle niet-vlees etenswaren en daar gewoon de goedkopere niet-biologische versies van kopen. Ik koop nog liever geen vleeswaren dan dat ik niet-biologisch vleeswaren moet gaan kopen. Ik voel mij daar echt niet fijn/prettig bij.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Eris za 4 mei 2013 - 10:27

Siamsa schreef:Vlees, vleeswaren en kip koop ik altijd biologisch (bij de AH). Ik weiger om van die kiloknallers te kopen. Groente en fruit koop ik niet biologisch, behalve kiwi's af en toe (ook AH), anders wordt het echt te duur voor mij. Verder koop ik ook biologisch beschuit, pasta, zilvervliesrijst, crackers, pindakaas, chocoladepasta, groente uit een potje en diepvriesgroente (maar meestal eet ik verse groente) crème fraiche, groenteburgers, appelmoes, melba toast, eieren en olijfolie (kan zijn dat ik nog wat dingen vergeet). Voorheen ook melk toen ik nog niet wist ik dat er allergisch voor ben. Al deze producten zijn van het AH-merk. Verder koop ik ook ecologische afwasmiddel en toiletreiniger van het AH-merk.

Mocht ik echt moeten gaan bezuinigen op mijn boodschappen, zal ik eerst bezuinigen op alle niet-vlees etenswaren en daar gewoon de goedkopere niet-biologische versies van kopen. Ik koop nog liever geen vleeswaren dan dat ik niet-biologisch vleeswaren moet gaan kopen. Ik voel mij daar echt niet fijn/prettig bij.

Hee dat was mijn verhaal Wink Al koop ik groente ook wel zoveel mogelijk biologisch. Helaas laat de portemonnee dat niet altijd toe maar als het wel kan dan koop ik biologisch.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Lonely Goatherd za 4 mei 2013 - 10:34

Ik koop bijna alles biologisch, tenzij er geen biologische variant van is. Als het financieel niet meer uit zou kunnen zou ik eerst broodbeleg schrappen, dan groenten en fruit en inderdaad pas als laatste vlees.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Twellie za 4 mei 2013 - 11:04

De enige twee dingen die ik echt altijd biologisch koop zijn groentebouillon en notenpasta.

Verder regelmatig groente en fruit gewoon van de Albert Heyn. En zo eens in de twee maand ga ik naar de reformwinkel om flink in te slaan en dan haal ik bijvoorbeeld ook biologische vleesvervangers.

Hopelijk deze zomer al ga ik mijn eigen moestuintje starten en dan zullen we ook meer biologisch gaan eten uit eigen tuin.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Pink! za 4 mei 2013 - 17:59

Wij eten zoveel mogelijk biologisch. Ja het is duurder maar dat is ook logisch natuurlijk.
Wij hebben hier een winkel zitten die alleen maar biologisch verkoopt en daar doen we dan regelmatig boodschappen.
En tegenwoordig hebben de meeste supermarkten steeds meer biologisch, dat is ook wel fijn.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Linda za 4 mei 2013 - 19:59

Twellie, ben je zo fan geworden van de notenpasta? Very Happy

Wij eten hier ook voor een groot deel biologisch. Voorheen deed ik bijna alle boodschappen bij de natuurwinkel, maar toen gaven we echt veel te veel geld uit, meer dan dat we te besteden hebben, dat schiet dus niet op.

We eten soms biologisch vlees (uit de reclame), maar ook wel eens niet bio, regelmatiger scharrelvlees, net even iets voordeliger dan biologisch.

Groente en fruit eten we grotendeels biologisch. Ik heb een groente en fruit abonnement (maakt het net even wat betaalbaarder). De rest vul ik aan uit de supermarkt, soms wel en soms niet bio.

Een paar keer per jaar bestel ik veel houdbare producten bij een online bio winkel. Oa:
Speltdrink, volkoren speltmeel, fusili, lasagnebladen enzo, andere granen, jam (zonder suiker), pure appelstroop, koekjes, pap, houdbare broodbeleg e.d.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Zonnetje zo 5 mei 2013 - 0:27

Af en toe groente, fruit en vlees. Eigenlijk altijd yoghurt, honing, azijn, eieren en nog wat andere dingen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Twellie zo 5 mei 2013 - 7:54

@ Linda: Ja, ik ben er zelf gek op en beide kinderen ook. Inmiddels zo'n beetje alle varianten geprobeerd en de gemengde noten vinden we alledrie erg lekker. Was een goede tip dus!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Pink! zo 5 mei 2013 - 8:03

Linda, bij welke online winkel bestel jij?
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Printje zo 5 mei 2013 - 8:06

Biologische beschuiten bestaat dat serieus ook al ja?


Ik koop nooit iets biologisch of ecologisch, veel te duur. Ik ga echt geen 3 euro voor afwasmiddel betalen als het er ook voor 45 cent is. Ik ben ook geen biologisch/ ecologisch type, om maar even lekker in hokjes te denken :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Happydobby zo 5 mei 2013 - 8:12

Printje schreef:Biologische beschuiten bestaat dat serieus ook al ja?


Ik koop nooit iets biologisch of ecologisch, veel te duur. Ik ga echt geen 3 euro voor afwasmiddel betalen als het er ook voor 45 cent is. Ik ben ook geen biologisch/ ecologisch type, om maar even lekker in hokjes te denken :cheering:

+1 het gewone is al duur zat smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Printje zo 5 mei 2013 - 8:15

Happydobby schreef:
Printje schreef:Biologische beschuiten bestaat dat serieus ook al ja?


Ik koop nooit iets biologisch of ecologisch, veel te duur. Ik ga echt geen 3 euro voor afwasmiddel betalen als het er ook voor 45 cent is. Ik ben ook geen biologisch/ ecologisch type, om maar even lekker in hokjes te denken :cheering:

+1 het gewone is al duur zat smile

Dat vind ik dus ook, mijn moeder kocht altijd veel echte a-merken maar ik vind dat bij veel dingen zo'n onzin. Goed= goed vind ik, ik heb er echt dat zoveel meer betalen er niet voor over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Linda zo 5 mei 2013 - 8:31

Pink! schreef:Linda, bij welke online winkel bestel jij?

Ik bestel voornamelijk hier:
http://www.deweegschaal.nl/Home.html

Ze hebben best veel en leveren snel. Ik bestel dan ook altijd gelijk de optimax pillen voor dochter erbij.

@Twellie, mooi toch! smile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Minx zo 5 mei 2013 - 8:59

Brood koop ik sindskort biologisch, is spelt zuurdesem kost een fortuin maar geen buikpijn. Eet bijna geen vlees meer en eieren het liefste ook biologisch.

Ik koop steeds meer bio omdat ik geen witmeel producten en geen toegevoegde suikers wil gebruiken dus dan kom je al sneller op biologisch uit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Gast zo 5 mei 2013 - 21:40

Ik zou graag zo veel mogelijk biologisch eten, maar dat is helaas financieel niet haalbaar op dit moment. Nu beperken we het tot de eieren en vlees. Vooral omdat het ook een kwestie van diervriendelijkheid is bij deze producten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Boterbloem zo 5 mei 2013 - 22:28

Het is erg jammer dat het zo duur is, ik ga maar alleen zuivel, vlees, groente en fruit kopen en het andere maar per keer bekijken wat ik ga doen.

Boterbloem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 59
Registratiedatum : 19-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Pink! ma 6 mei 2013 - 19:29

Linda schreef:
Pink! schreef:Linda, bij welke online winkel bestel jij?

Ik bestel voornamelijk hier:
http://www.deweegschaal.nl/Home.html

Ze hebben best veel en leveren snel. Ik bestel dan ook altijd gelijk de optimax pillen voor dochter erbij.

@Twellie, mooi toch! smile

Dank je!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Pink! ma 6 mei 2013 - 19:32

Peachy schreef:Ik zou graag zo veel mogelijk biologisch eten, maar dat is helaas financieel niet haalbaar op dit moment. Nu beperken we het tot de eieren en vlees. Vooral omdat het ook een kwestie van diervriendelijkheid is bij deze producten.

Dan moet je ook zuivelproducten biologisch eten, als je weet hoe die dieren behandeld worden, dat is net zo erg als de vlees industrie.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Pseudoniem ma 6 mei 2013 - 20:06

Ik eet ook zoveel mogelijk biologisch; eieren, yoghurt, fruit, gedroogde bonen, ontbijtgranen, gedroogde vruchten.

Ik zag dat iemand ook biologische honing eet, honing is in principe altijd biologisch, omdat honing bloemennectar en bijenspuug is. Bijen kan je niet dresseren dus die vliegen overal naar toe voor de nectar.
Laat je dus niet misleiden door iets duurders aan te schaffen, omdat er biologisch op staat
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Linda ma 6 mei 2013 - 21:09

Pseudoniem schreef:Ik eet ook zoveel mogelijk biologisch; eieren, yoghurt, fruit, gedroogde bonen, ontbijtgranen, gedroogde vruchten.

Ik zag dat iemand ook biologische honing eet, honing is in principe altijd biologisch, omdat honing bloemennectar en bijenspuug is. Bijen kan je niet dresseren dus die vliegen overal naar toe voor de nectar.
Laat je dus niet misleiden door iets duurders aan te schaffen, omdat er biologisch op staat

Maar dat klopt toch niet wat je nu zegt?

Iets mag pas een biologisch keurmerk krijgen als het aan een aantal eisen voldoet. Bij honing is dat het oa een bepaald aantal km niet in de buurt van snelwegen mag staan en dat ze niet met suikerwater worden bijgevoed.
Aan dat eerste kan in Nederland al bijna niet meer aan voldaan worden, in het buitenland wel. Aan dat tweede wel en het schijnt helaas vaak wel voor te komen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 22:54

Pink! schreef:
Peachy schreef:Ik zou graag zo veel mogelijk biologisch eten, maar dat is helaas financieel niet haalbaar op dit moment. Nu beperken we het tot de eieren en vlees. Vooral omdat het ook een kwestie van diervriendelijkheid is bij deze producten.

Dan moet je ook zuivelproducten biologisch eten, als je weet hoe die dieren behandeld worden, dat is net zo erg als de vlees industrie.
Ik gebruik bijna alleen maar melk als zuivelproduct. Die koeien hebben het toch niet zo slecht? De boerderijen in mijn omgeving zorgen wel goed voor hun beestjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Tiara ma 6 mei 2013 - 23:03

Linda, waar heb jij een groente en fruit abbonement?

Ik stap steeds meer over naar biologisch, vlees doe ik al en ik moet even kijken voor andere dingen of dat haalbaar is etc. Maar ook waar je het het beste kunt kopen. Zijn die online winkels etc betrouwbaar en goed?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen biologisch Empty Re: Boodschappen biologisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum