Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen duurder?

+16
minoessepoes
Rush
SuperGrover
ekjir@M
Bolleke
Winegum
Arwyn
Marin
Caroow
Reeza
Atelier Madame
Linda
flower
Prosecco
Paper Crown
mzcharlotte
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Boodschappen duurder?

Bericht  mzcharlotte za 13 okt 2012 - 21:18

Het frustreert me echt. De laatste twee keren dat we boodschappen zijn gaan doen, hebben we ongeveer 10 euro meer betaald dan normaal. We doen per week boodschappen, dus dit houdt in dat we sinds de BTW verhoging meer zijn gaan betalen - ondanks de kortingen waar we gebruik van maken. Je zou dus kunnen zeggen dat het aan die BTW verhoging ligt. Maar.... als ik dan naar de bon kijk, vallen geen van de producten die we hebben gekocht in de hoge BTW tarief. We hebben ook geen duurdere producten gekocht zoals wasmiddel, shampoo en dat soort dingen meer. Oh, en we maken elke keer van precies dezelfde supermarkt. Hebben de supermarkten de prijzen omhooggegooid omdat ze denken dat wij het toch wel aan de BTW verhoging wijten?

Heeft iemand anders dit ook opgemerkt of ben ik gewoon compleet delusional?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 21:20

Volgens mij hebben de supermarkten de prijzen iets omhooggekrikt. Een zaanse snijder brood kostte eerst 1,20, en nu 1,29 Boodschappen duurder? 878948377niet dat dat zo'n enorme ramp is die 9 cent, maar toch...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  mzcharlotte za 13 okt 2012 - 21:22

Echt? Ik ben me nooit zo bewust van de prijzen per product Embarassed, maar als ze overal 9ct op gooien en je koopt 100 producten, dan is het toch een aardige prijsstijging in het totaal.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown za 13 okt 2012 - 21:30

Wij zijn gisteren boodschappen wezen doen bij de Vomar, omdat die toevallig naast de Turk zit waar ik wat dingen moest halen.. we hadden voor €29,66 boodschappen gedaan maar ik vond het zo weinig.. thuis aangekomen ben ik alle producten gaan vergelijken op de Albert.nl (wij kopen alleen A-merken, dan is het wat makkelijker te vergelijken) Nou voor dezelfde producten zou ik bij de AH maar liefst €9,70 meer kwijt geweest zijn! Ik ga niet meer naar de AH, ik ga naar de Vomar vanaf nu. In mijn woonplaats is dat niet eens een shabby winkel maar lekker groot en opgeruimd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Prosecco za 13 okt 2012 - 21:36

Paper Crown schreef:Wij zijn gisteren boodschappen wezen doen bij de Vomar, omdat die toevallig naast de Turk zit waar ik wat dingen moest halen.. we hadden voor €29,66 boodschappen gedaan maar ik vond het zo weinig.. thuis aangekomen ben ik alle producten gaan vergelijken op de Albert.nl (wij kopen alleen A-merken, dan is het wat makkelijker te vergelijken) Nou voor dezelfde producten zou ik bij de AH maar liefst €9,70 meer kwijt geweest zijn! Ik ga niet meer naar de AH, ik ga naar de Vomar vanaf nu. In mijn woonplaats is dat niet eens een shabby winkel maar lekker groot en opgeruimd.

Dat is met heel veel dingen. Bij appie en c1000 betaal ik 1,75 voor een beker soja yoghurt terwijl die bij jumbo en hoogvliet 1,52 (geloof ik) kost. Behoorlijk groot verschil voor exact hetzelfde product.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  flower za 13 okt 2012 - 21:38

Het was mij opgevallen dat de prijzen langzaam omhoog gegaan.

BIjvoobeeld:

Weekend bollen bij c1000, voor half jaar terug, 0.99 cent, voor paar maand terug 1.09 en deze week betaalde ik 1.19.

Zo ook een pak koekjes van c1000 huismerk, eerst 0.75 cent en laatst ineens 0.99 cent!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown za 13 okt 2012 - 21:41

Prosecco schreef:
Paper Crown schreef:Wij zijn gisteren boodschappen wezen doen bij de Vomar, omdat die toevallig naast de Turk zit waar ik wat dingen moest halen.. we hadden voor €29,66 boodschappen gedaan maar ik vond het zo weinig.. thuis aangekomen ben ik alle producten gaan vergelijken op de Albert.nl (wij kopen alleen A-merken, dan is het wat makkelijker te vergelijken) Nou voor dezelfde producten zou ik bij de AH maar liefst €9,70 meer kwijt geweest zijn! Ik ga niet meer naar de AH, ik ga naar de Vomar vanaf nu. In mijn woonplaats is dat niet eens een shabby winkel maar lekker groot en opgeruimd.

Dat is met heel veel dingen. Bij appie en c1000 betaal ik 1,75 voor een beker soja yoghurt terwijl die bij jumbo en hoogvliet 1,52 (geloof ik) kost. Behoorlijk groot verschil voor exact hetzelfde product.

Ik dacht nooit dat die verschillen zo groot waren, maar uiteindelijk, nu ik bewuster wil boodschappen doen (en nadat mijn man laatst vertelde dat wij meer dan €1500,- in de maand uitgeven aan eten) ben ik van plan echt op te letten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 21:47

€1500 met zijn 2-en? Ik vind dat ik al veel uitgeef, 1/3 van jullie bedrag (met verse groenten voor konijnen en cavia's) Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  flower za 13 okt 2012 - 21:55

Wow 1500 euro aan eten!

Vast niet alleen boodschappen dan?
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown za 13 okt 2012 - 21:55

Birgit schreef:€1500 met zijn 2-en? Ik vind dat ik al veel uitgeef, 1/3 van jullie bedrag (met verse groenten voor konijnen en cavia's) Laughing

Jaa.. echt bizar! Ik wist echt ook niet dat het zoveel was, maar als ik logisch nadenk klopt het gewoon. Ik haal wekelijks voor zo'n €200,- boodschappen bij AH (ik doe dagelijks boodschappen, dat is het domste wat je kan doen, overvolle kasten maar niets in huis idee..), na werk, honger modus dus de lekkers la puilt uit, dure kaasjes, veel te veel frisdrank omdat ik niet weet wat er in huis was, ik knal dan vanalles in mijn karretje, bij de AH XL kan je zo leuk shoppen. Op ons werk geven we per persoon gemiddeld €10,- uit nou dat is €20,- per dag, €100,- per week en dan x 4 want ja 4 weken in een maand, dat is gewoon €400,- aan lunch en dan eten we wekelijks buiten de deur, soms 2x en of laten we bezorgen. Nou echt, belachelijk! Schaamteloos en echt zonde geld want wat ik wegpleur is gewoon echt om me voor te schamen.Boodschappen duurder? 1270000679
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 22:03

Oef, daar kom ik dan aan met boodschappen voor 2 personen zo rond de 30 à 40 euro per week :P


Wij halen haast alles bij de AH maar dan het euroshoppermerk. Ook dat is duurder geworden inderdaad!
Normaal gesproken lette ik niet zo op de prijzen maar nu we beide zonder werk zitten moet ik wel. En ik vind het ook leuk om gezonde maaltijden voor zo min mogelijk geld te kunnen bereiden, het word een beetje een sport!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  mzcharlotte za 13 okt 2012 - 22:07

Haha, dan zit ik met mijn thuisgemaakte broodjes op m'n werk Boodschappen duurder? 561177. Wij besteden normaal gesproken gemiddeld zo'n 10 euro per dag incl. ontbijt, lunch en avondeten (buiten de keren dat we uit eten gaan enz). Van wat jij per week aan boodschappen besteedt, doen wij zo'n 2 a 2,5 week mee Boodschappen duurder? 561177. Wij drinken ook bijvoorbeeld aanmaaklimonade. We moeten echt 'voorbereid' zijn voor visite, want frisdranken hebben we niet in huis.

Ik houd een schrift af en toe bij, waarin ik mijn vaste uitgaven op een rij zet. Onze vaste lasten (water, g&l, tv/internet en reisverzekering) zijn sinds februari ook met bijna 14% omhoog gegaan. Dit komt onder meer omdat we een nieuwe energiecontract hebben (bij dezelfde leverancier) en omdat we een wijziging in onze tv-abbo hebben. Ik heb mijn maandelijkse bijdrage aan onze gezamelijke rekening met bijna 30% omhoog gedaan om voor alle prijsstijgingen te zorgen. Mijn man heeft niets erbij gedaan, maar dat komt door ons salarisverschil.

En dan te bedenken dat onze assurantienbelasting ook nog omhoog zal gaan in januari.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown za 13 okt 2012 - 22:26

Wat wij doen is gewoon asociaal. Het is gewoon van de zotte om eten in huis te hebben, maar dan toch uit vreselijke lui en moeheid de surinamer bellen en voor €25,- een afhaalmaaltijd bestellen. Het gaat niet eens om het geld maar gewoon onvolwassen gedrag!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Linda za 13 okt 2012 - 22:48

Het is me nog niet opgevallen. Sinds anderhalve maand staan we op budget en dat gaat eigenlijk nog steeds prima.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Atelier Madame za 13 okt 2012 - 23:45

Haha ik lees de post van 1500 euro aan boodschappen en wist al dat de post van pc zou zijn :p

Ik vind het wel meevallen de kosten van de boodschappen, Mss komt dat omdat ik altijd veel aanbiedingen koop.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown za 13 okt 2012 - 23:49

Atelier Madame schreef:Haha ik lees de post van 1500 euro aan boodschappen en wist al dat de post van pc zou zijn :p

Ik vind het wel meevallen de kosten van de boodschappen, Mss komt dat omdat ik altijd veel aanbiedingen koop.

Ja! De oude PC, de nieuwe is niet meer zo! Die wordt mama en ik krijg eindelijk verstand!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Reeza za 13 okt 2012 - 23:51

Ik let ook heel erg op wat ik koop maar toch zijn we wel zo'n €70 per week kwijt voor 2 personen + kat. Ik kijk altijd wat er in de aanbieding is qua avondeten en ook van de andere producten die ik koop. Fruit koop ik altijd bij de Turk en boodschappen doe ik ook bij de Vomar (hi PC, heb je niet gezien gisteren :P). Ik ging eerst naar de Lidl maar ik haat die winkel gewoon, zulke aso mensen daar..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Atelier Madame za 13 okt 2012 - 23:53

Paper Crown schreef:
Atelier Madame schreef:Haha ik lees de post van 1500 euro aan boodschappen en wist al dat de post van pc zou zijn :p

Ik vind het wel meevallen de kosten van de boodschappen, Mss komt dat omdat ik altijd veel aanbiedingen koop.

Ja! De oude PC, de nieuwe is niet meer zo! Die wordt mama en ik krijg eindelijk verstand!

Toppie!!

Ik kijk vaak op voordeelmuis.nl voor de producten zoals coca cola waar die in de aanbieding is. Of de aanbiedingen app
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Caroow za 13 okt 2012 - 23:57

Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Ik heb geen idee of wij het ook echt merken, we houden dat nooit zo bij.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 23:58

Ja, het is echt duurder. Gisteren voorraad gehaald en was meer kwijt dan normaal. Maar bv. Kattenvoer is 3 cent per kuipje duurder, en zo nog meer dingen wel 10_20 cent duurder. Maar haal 100 producten zoals ik gisteren en het scheelt zo 5 euro, dat is dus 25 euro per maand meer!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  mzcharlotte zo 14 okt 2012 - 0:13

Caroow schreef:Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Op zich is dat wel logisch, maar ik vind het typisch dat ik het nu pas (in oktober) merk. Het is niet dat deze maand de economische crisis pas is ingeslagen, maar wel de politieke effecten. Eerder dan deze maand heb ik niet tot heel weinig gemerkt van prijsstijgingen, vandaar.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 0:20

Paper Crown schreef:Wat wij doen is gewoon asociaal. Het is gewoon van de zotte om eten in huis te hebben, maar dan toch uit vreselijke lui en moeheid de surinamer bellen en voor €25,- een afhaalmaaltijd bestellen. Het gaat niet eens om het geld maar gewoon onvolwassen gedrag!
Ik begrijp het opzich wel, ik denk dat het hier ook zo zou gaan mochten we het financieel kunnen missen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 0:21

mzcharlotte schreef:
Caroow schreef:Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Op zich is dat wel logisch, maar ik vind het typisch dat ik het nu pas (in oktober) merk. Het is niet dat deze maand de economische crisis pas is ingeslagen, maar wel de politieke effecten. Eerder dan deze maand heb ik niet tot heel weinig gemerkt van prijsstijgingen, vandaar.
Maar de btw verhoging is dan ook pas deze maand ingegaan dus wat dat betreft is het wel logisch!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Paper Crown zo 14 okt 2012 - 0:26

Reeza schreef:Ik let ook heel erg op wat ik koop maar toch zijn we wel zo'n €70 per week kwijt voor 2 personen + kat. Ik kijk altijd wat er in de aanbieding is qua avondeten en ook van de andere producten die ik koop. Fruit koop ik altijd bij de Turk en boodschappen doe ik ook bij de Vomar (hi PC, heb je niet gezien gisteren Boodschappen duurder? 253468018). Ik ging eerst naar de Lidl maar ik haat die winkel gewoon, zulke aso mensen daar..

Was je Vomar W.venne of W.Plein? Ik W. Plein
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  mzcharlotte zo 14 okt 2012 - 1:01

_Jackie schreef:
mzcharlotte schreef:
Caroow schreef:Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Op zich is dat wel logisch, maar ik vind het typisch dat ik het nu pas (in oktober) merk. Het is niet dat deze maand de economische crisis pas is ingeslagen, maar wel de politieke effecten. Eerder dan deze maand heb ik niet tot heel weinig gemerkt van prijsstijgingen, vandaar.
Maar de btw verhoging is dan ook pas deze maand ingegaan dus wat dat betreft is het wel logisch!

Dat geef ik aan in mijn openingspost: geen van de producten die ik heb gekocht valt in het hoge tarief.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boodschappen duurder? Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum